معرفی بازی Counter-Strike 2


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img

بازی کانتر استرایک یکی از نام‌های آشنا و قدیمی برای بسیاری از گیمرهای ایرانی محسوب می‌شود. می‌توان به جرات گفت که این بازی محبوب‌ترین بازی شوتینگ در ایران است که حداقل تمامی گیمرها آن را برای یکبار امتحان کرده‌اند. دومین نسخه از این فرانچایز محدود تحت عنوان Counter Strike: Global Offensive در سال 2012 در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و توانست با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران قرار بگیرد.

مشاهده لیست قیمت کنسول بازی از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

اکنون بعد از گذشت 11 سال زمزمه‌هایی از نسخه سوم این مجموعه با عنوان Counter Strike 2 به گوش می‌رسد. قطعا بازی کانتر 2 یکی از مورد انتظارترین عناوین سال 2023 است که برای کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود. اگر علاقه‌مندید که بازی کانتر چه تغییراتی به همراه خواهد داشت، مقاله هر آنچه باید درباره بازی Counter Strike 2 بدانید تا انتها دنبال کنید.

زمان عرضه و پلتفرم‌های بازی Counter Strike 2

شرکت Valve تایید کرده که زمان انتشار کانتر استرایک 2 برای تابستان 2023 برنامه‌ریزی شده است و جایگزین Counter Strike: Global Offensive می‌شود که در سال 2012 عرضه شد. توسعه دهنده‌های این بازی خبری درباره عرضه یا عدم عرضه کانتر جدید برای کنسول‌های بازی نسل نهمی PS5 و XBOX Series X|S منتشر نکرده‌اند؛ البته اگر نگاهی به CS:GO داشته باشید، این احتمال وجود دارد که برای کنسول‌های بازی جدید عرضه شود.

اپراتورهای کانتر 2

قیمت بازی کانتر استریک 2

همانطور که می‌دانید بازی کانتر 2 به‌صورت رایگان در دسترس عموم قرار می‌گیرد؛ به‌نظر می‌رسد، نحوه انتشار این بازی محبوب احتمالا با عرضه آپدیتی روی نسخه CS:GO باشد. اگر به یاد دارید که Global Offensive به عنوان بازی پریمیوم در سال 2018 عرضه شد؛ اما شرکت Valve با تغییر سیاست پیش گرفته، شوتر محبوب خود را رایگان کرد و عمده تمرکز خود را روی پرداخت‌های درون برنامه‌ای گذاشت.

بتای Counter Strike 2

هم اکنون نسخه بتای بازی کانتر جدید در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد؛ اما نمی‌توان به راحتی آن را تجربه کرد. استودیو سازنده بازی تایید کرده که بازیکنان بر اساس عوامل متعددی انتخاب می‌شوند و می‌توانند بتای Counter Strike 2 را تجربه کنند. این عوامل شامل مدت زمان بازی روی سرورهای Valve، اعتبار حساب Steam و اعتمادسازی می‌شود.

گرافیک مطلوب Counter Strike 2

گیمرها در این بتا فقط می‌توانند حالت Deathmatch و غیر رنک را در نقشه معروف Dust 2 تجربه کنند و هر XP که در طول بازی بدست می‌آورند، در نهایت به حساب بازی CS:GO منتقل می‌شود. همچنین Valve می‌گوید که به‌مرور زمان بازیکن‌های بیشتری به این بتا جهت بررسی کشش و توانایی سرورها اضافه خواهند شد. در پی این ادعا توسعه دهنده بازی نیز بیان کرده که بتای کانتر 2 صرفا برای نمایش برخی از ویژگی‌های جدید است و اکثر مشکلات تا قبل تابستان یعنی زمان عرضه برطرف می‌شود.

در این بین خبر خوبی دیگر نیز به گوش می‌رسد که بر اساس این خبر، تمامی آیتم‌هایی که در بازی Counter Strike: GO دارید به نسخه جدید نیز منتقل می‌شود؛ در نتیجه نه تنها تمامی هیچ کدام پرداخت‌های درون برنامه شما از بین نمی‌رود، بلکه Loadout خود را گرافیک جدید در اختیار خواهید داشت.

معرفی نقشه های جدید Counter Strike جدید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کانتر جدید را می‌توان بهبود گرافیکی نقشه‌های آن دانست. تیم والو (Valve) با استفاده از ابزار Source 2 و رندرگیری توانسته گرافیک و بافت‌ها را ارتقا دهد؛ به عنوان مثال نقشه Overpass به‌طور کامل دستخوش تغییر شده تا بتواند از موتور گرافیکی جدید پشتیبانی کند، نقشه Nuke از Source 2 استفاده کرده تا سیستم نورپردازی جدیدی بهره ببرد. با این حال پایه و حالت نقشه‌ها دست نخورده باقی مانده‌اند.
باتوجه به تریلری که پخش شده است می‌توان تایید کرد که شاهد نقشه‌های زیر در کانتر استرایک جدید هستیم.

• Dust 2
• Italy
• Mirage
• Nuke
• Overpass
• Train

گرافیک و جلوه‌های بصری کانتر استریک 2

بازی Counter-Strike 2 از موتور گرافیکی جدید Source 2 استفاده می‌کند و از گرافیک بسیار بالایی نسبت به دیگر عناوین این مجموعه بهره می‌برد. تیم Valve جلوه‌های بصری را با استفاده از نورپردازی و موتور گرافیکی Source 2 به‌صورت کامل بازنگری کرده است؛ در واقع این بازنگری باعث شده تا کاربران به راحتی بتوانند اثر برخورد گلوله به سطوح را به راحتی ببیند. همچنین جلوه‌های بصری انفجار، آتش و اثرات محیطی بهبود یافته است.

نقشه Dust2 تو بازی کانتر استرایک 2

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، رابط کاربری Counter Strike 2 برای ارتباط بهتر کاربران با آن باز طراحی شده است. در نظر داشته باشید که تمامی اسلحه بازی نیز دوباره باز طراحی شده‌اند. یکی دیگر از تغییرات این بازی، باز طراحی فیزیک بازی نارنجک‌های دودزا (Smoke Grenade) است و اکنون نسبت به میزان روشنایی، تیراندازی و انفجارهای واکنش نشان می‌دهند؛ در واقع این فیزیک جدید باعث می‌شود که دود به‌طور طبیعی در محیط بازی حرکت کند.

گیم پلی بازی کانتر استریک جدید

انتظار می‌رود شرکت Valve با نزدیک شدن کانتر استریک 2 به زمان عرضه، جزئیات بیشتری را در رابطه با گیم پلی بازی منتشر کند. این بازی همچنان به ریشه‌های خود پایبند است؛ در واقع سبک بازی همچنان مانند نسخه‌های قبلی خود به‌نظر می‌رسد، تیم‌های برای از بین بردن دشمن خود با یکدیگر همکاری می‌کنند، بمب‌ها را خنثی کنند یا با استفاده از پول‌های داخل بازی اسلحه خود را ارتقا دهند.

شاید تغییر نکردن کلی کانتر جدید برخی از بازیکن‌ها را نا امید کند، اما همچنان اکثر کاربران به‌دلیل یادآوری خاطرات کودکی و نوستالژی بودن مشتاق تجربه کردن نسخه جدید کانتر هستند. شرکت Valve معتقد است Counter Strike 2 بسیار نسبت به قبل پویاتر و پاسخگوتر شده و می‌تواند به راحتی به اقدامات بازیکن‌ها واکنش نشان دهد؛ در واقع برای بازی کنی میلی ثانیه تفاوت بین برنده و بازنده را مشخص می‌کند، خبر امیدوار کننده‌ای محسوب می‌شوند.

تیم توسعه دهنده برای این کار را با بازطراحی نحوه حرکات بازیکن‌ها، تیراندازی و پرتاب کردن اجسام انجام می‌دهند که باعث می‌شود کاربران بسیار کمتر با نرخ Tick مواجه شوند. در نسخه قبلی یعنی CS:GO حرکات بازیکن‌ها تحت برای انتقال به سرورها بازه زمانی را طی می‌کردند که با Tick نیز شناخته می‌شد؛ اما معماری جدید به‌کار رفته در CS2 موجب می‌شود تمامی حرکات و اقدامات بازیکن در لحظه به سرور منتقل شوند.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی بازی کانتر استریک 2 و هر آنچه باید درباره Counter Strike 2 بدانید پرداختیم. همانطور که می‌دانید بازی کانتر جدید در تابستان 2023 عرضه خواهد شد که طرفداران و علاقه‌مندان می‌توانند نسخه بتا آن را تجربه کنند؛ البته توجه داشته باشید که تجربه این تست محدود است و باید داخل سایت Valve ثبت نام کرد. از نکات مثبت این بازی می‌توان به بهبود گرافیک و بافت‌ها و فیزیک‌های آن اشاره کرد. به‌نظر شما کانتر استریک 2 می‌تواند به موفقیت نسخه اول خود دست پیدا کند؟ نظر خود را در بخش کامنت‌ها برایمان بنویسید.

پرسش‌های متداول

کانتر استرایک 2 کی میاد؟

بازی جدید Counter Strike 2 زمان عرضه دقیقی ندارد؛ با این حال طبق گفته‌های Valve به‌نظر می‌رسد در تابستان 2023 در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

چه نقشی‌هایی در بازی کانتر استرایک 2 قرار دارد؟

در بازی Counter Strike 2 احتمالا شاهد نقشه‌های محبوب و خاطره انگیز ٰDust 2، Italy، Mirage، Nuke، Overpass و Train در کانتر 2 حضور خواهند داشت.

آیا کانتر جدید برای PS5 عرضه می‌شود؟

در پاسخ به این سوال نمی‌توان جواب قطعی داد؛ زیرا این بازی به‌صورت اختصاصی برای کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود، اما احتمال دارد Valve برای جذب بازیکن‌های بیشتر پورت‌هایی برای کنسول‌های بازی نیز عرضه کند.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.