معرفی بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر PC در چند سال اخیر


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
با پیشرفت فناوری و توسعه اینترنت، بازی‌های آنلاین کامپیوتری، برای کاربران جهانی به یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌ها و رفتارهای اجتماعی تبدیل شده‌ است.

درحالی‌که بازی‌های آنلاین در گذشته محدود به چند ژانر بودند، امروزه تنوع بسیار زیادی در این بازی‌ها وجود دارد که این تنوع می‌تواند تجربه جذاب‌تری از بازی های کامپیوتری برای کاربران ایجاد کند. در این مقاله از کالاتیک، به معرفی بهترین بازی‌های آنلاین برای کامپیوتر PC در چند سال اخیر می‌پردازیم. این بازی‌ها به‌واسطه گیم‌پلی فوق‌العاده، گرافیک جذاب و امکانات آنلاین متنوع توانسته‌اند، هواداران زیادی را جذب کنند و به‌عنوان انتخاب‌های برتر در دنیای گیمینگ شناخته شوند.

لیست قیمت روز گوشی موبایل

لیست بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر

در ادامه لیستی از بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر برای سلیقه‌های مختلف گردآوری کرده‌ایم؛ از نبردهای نفس‌گیر تا تجربه خاطره‌انگیز ماجراجویی در کنار دوستان، دنیای بی‌کران سرگرمی در انتظار شماست.

1. بازی Like A Dragon: Infinite Wealth

بازی آنلاین کامپیوتری Like A Dragon: Infinite Wealth یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی است که در ژانویه 2024 توسط Ryu Ga Gotoku Studio توسعه یافت و توسط Sega منتشر شد. این بازی در ادامه بازی محبوب Like a Dragon (2020) و بازی Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name (2023) است.

بازی Like A Dragon: Infinite Wealth

داستان بازی Like A Dragon: Infinite Wealth، درباره شخصیتی به اسم Ichiban Kasuga است که برای یافتن مادرش به Honolulu سفر می‌کند. در طول راه، او با Kazuma Kiryu دوباره متحد شده و با هم درگیر توطئه‌ای می‌شوند که سرنوشت آنها را به هم گره می‌زند. Like A Dragon: Infinite Wealth نسبت به بازی‌های قبلی این مجموعه، دارای سیستم مبارزه جدیدی مبتنی بر نوبت است.

2. بازی Persona 3 Reload

Persona 3 Reload یک بازی نقش‌آفرینی RPG است که در فوریه 2024 منتشر شد. این بازی در واقع نسخه بازسازی‌ شده بازی محبوب Persona 3 است که توسط استودیو Atlus توسعه و توسط Sega منتشر شد. در این بازی، شما در نقش دانش آموزی هستید که به شهر Iwatodai نقل‌مکان می‌کنید و به‌زودی متوجه می‌شوید که درگیر راز Dark Hour شده‌اید. Dark Hour در واقع ساعتی پنهان بین روز و شب است که موجودات تاریک به نام Shadows در آن پرسه می‌زنند.

بازی Persona 3 Reload

در طی بازی، شما قدرت خاصی را به دست می‌آورید که از آن می‌توانید برای مبارزه با سایه‌ها در کنار گروهی از همکاران به نام Specialized Extracurricular Execution Squad (S.E.E.S) استفاده کنید. Persona 3 Reload در حال حاضر برای PlayStation 5، PlayStation 4، Xbox Series X/S، Xbox One و PC در دسترس است.

3. بازی Street Fighter 6

بازی آنلاین کامپیوتری Street Fighter 6 یک بازی مبارزه‌ای است که توسط Capcom در ژوئن 2023 توسعه داده و منتشر شد. این بازی در واقع جدیدترین نسخه از سری بازی‌های محبوب Street Fighter است که با ویژگی‌های هیجان‌انگیز، طرفداران قدیمی و بازیکنان جدید را به وجد می‌آورد. Street Fighter 6 دارای سه حالت بازی اصلی است:

  • World Tour: حالت داستانی که در آن بازیکن یک شخصیت را انتخاب کرده و او را در سفری برای تبدیل‌شدن به قوی‌ترین مبارز جهان هدایت می‌کند.
  • Fighting Ground: حالت مبارزه سنتی که به بازیکنان اجازه می‌دهد با دوستان خود به‌صورت محلی یا آنلاین مبارزه کنند.
  • Battle Hub: یک فضای آنلاین که به بازیکنان امکان می‌دهد با سایر بازیکنان تعامل داشته باشند، در مسابقات شرکت کنند و شخصیت‌های خود را سفارشی‌سازی کنند.

بازی Street Fighter 6

4. بازی Alan Wake 2

Alan Wake 2 یک بازی ویدئویی ترسناک بقاست که توسط Remedy Entertainment توسعه‌یافته و توسط Epic Games Publishing منتشر شده است. این بازی دنباله‌ای بر بازی Alan Wake (2010) است و داستان رمان‌نویس پرفروش آلن ویک را دنبال می‌کند که وارد یک بحران شده‌است. در Alan Wake 2، بازیکنان می‌توانند در نقش آلن ویک یا همراه جدیدش، مامور FBI، آلیس اندرسون بازی کنند. داستان این بازی آنلاین کامپیوتری، در شهر خیالی برایت فالز در واشنگتن می‌گذرد و ترکیبی از ترسناک روان‌شناختی، اکشن، ماجراجویی و اکتشاف در جهان باز را به تصویر می‌کشد.

بازی Alan Wake 2

5. بازی Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3 یک بازی نقش‌آفرینی حماسی است که توسط Larian Studios در سپتامبر 2023 توسعه داده شده و انتشار یافت.در بازی Baldur's Gate 3 شما در نقش فردی با توانایی‌های جادویی مرموز هستید که توسط یک انگل مغز خوار، از خواب بیدار می‌شوید. در طی بازی، شما باید برای رهایی از این انگل و جلوگیری از تسلط آن بر ذهن خود، سفری پرماجرا را به شهر Baldur's Gate در قلمروهای فراموش‌شده آغاز کنید.

بازی Baldur's Gate 3

6. بازی Diablo 4

Diablo 4 یک بازی ویدئویی اکشن نقش‌آفرینی ARPG و به‌جرئت می‌توان گفت جزو بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر است که توسط Blizzard Entertainment در 5 ژوئن 2023 توسعه و منتشر داده شد. بازی کامپیوتری Diablo 4 در واقع چهارمین قسمت اصلی از سری بازی‌های محبوب Diablo است.

بازی Diablo 4

داستان این بازی، چند سال پس از رویدادهای Diablo 3 رخ می‌دهد و بازیکنان را به دنیای Sanctuary بازمی‌گرداند؛ جایی که شیطان قدرتمند Lilith در حال ظهور مجدد است. بازیکنان می‌توانند از بین پنج کلاس قابل بازی Barbarian، Druid، Necromancer، Rogue، و Sorcerer، یکی را به دلخواه انتخاب کرده و با انبوهی از شیاطین و موجودات جهنمی به مبارزه بپردازند.

7. بازی Valorant

Valorant یک بازی تیراندازی اول‌شخص تاکتیکی رایگان است که توسط Riot Games در سال 2020 برای پی سی توسعه و منتشر شد. Valorant یک بازی مبتنی بر تیم 5v5 است که در آن هر بازیکن یک شخصیت منحصربه‌فرد به نام Agent را کنترل می‌کند. هر Agent دارای مجموعه‌ای از توانایی‌های خاص است که باید برای کمک به تیم خود برای برنده‌شدن از آن‌ها استفاده کند.

بازی Valorant

Valorant دارای چندین حالت بازی مختلف است:

  • Plant Spike: در این حالت، یک تیم باید بمبی را نصب‌کرده و تیم دیگر باید از آن جلوگیری کند.
  • Defuse the Spike: در این حالت، یک تیم باید بمبی را که توسط تیم دیگر کاشته شده است، خنثی کرده و تیم دیگر باید از انفجار آن جلوگیری کند.
  • Deathmatch: در این حالت، هر بازیکنی برای خود بازی می‌کند و اولین بازیکنی که به 30 امتیاز برسد برنده می شود.

در مجموع اگر به دنبال یک بازی تیراندازی تاکتیکی رایگان برای کامپیوتر هستید که بر کار تیمی و استراتژی تأکید دارد، Valorant یک گزینه عالی است.

8. بازی Half-Life

Half-Life یک بازی ویدئویی علمی تخیلی در سبک تیراندازی اول شخص است که توسط Valve توسعه و در نوامبر 1998 منتشر شد.. Half-Life داستان گوردون فریمن، یک فیزیک‌دان نظری را دنبال می‌کند که پس از انجام یک آزمایش علمی، خود را در حال نبرد با بیگانگان می‌بیند. این بازی به‌خاطر گیم‌پلی فراگیر، داستان‌سرایی نوآورانه و شخصیت‌های به‌یادماندنی‌اش شناخته شده است.

بازی Half-Life

9. بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales

بازی کامپیوتری Marvel's Spider-Man: Miles Morales یک بازی ویدئویی در سبک اکشن و ماجراجویی است که توسط Insomniac Games توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شد. Marvel's Spider-Man: Miles Morales، اسپین آف و دنباله بازی آنلاین مرد عنکبوتی مارول در سال 2018 است و داستان مایلز مورالس، نوجوانی را دنبال می‌کند که پس از گزیده شدن توسط یک مرد، قدرت‌های عنکبوت مانندی به دست می‌آورد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این بازی، می‌توانید مقاله هر آنچه که باید از بازی Spider-Man 2 بدانید را مطالعه کنید.

بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales

علاوه بر داستان اصلی، Marvel's Spider-Man: Miles Morales شامل تعدادی ماموریت و فعالیت‌های جانبی نیز است که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را انجام داده و امتیاز بگیرند.

10. بازی Outer Wilds

بازی Outer Wilds یک بازی ماجراجویی علمی ، تخیلی تک‌نفره است که توسط Mobius Digital توسعه و توسط Annapurna Interactive در سال 2019 منتشر شد. در بازی آنلاین Outer Wilds، شما در نقش یک فضانورد تازه‌کار ایفای نقش می‌کنید که به برنامه فضایی «Outer Wilds Ventures» ملحق شده‌اید تا رازهای منظومه شمسی عجیب‌وغریبی را که در یک حلقه زمانی 22 دقیقه‌ای گیر کرده است، کشف کنید.

بازی Outer Wilds

شما در طی بازی با کاوش در منظومه شمسی و کشف رازهای آن، داستان بازی را پیش می‌برید. هیچ ماموریت یا هدف مشخصی وجود ندارد، و شما آزاد هستید تا مسیر خود را برای کشف انتخاب کنید. حلقه زمانی 22 دقیقه‌ای بازی، عنصری منحصربه‌فرد است که شما را تشویق می‌کند تا به طور موثر از زمان خود برای کشف و یادگیری استفاده کنید.

11. بازی Monster Hunter

بازی کامپیوتری Monster Hunter در واقع جزو بهترین بازی‌های آنلاین کامپیوتر، نقش‌آفرینی اکشن است که توسط Capcom ساخته و منتشر شد. داستان بازی در دنیایی فانتزی جریان دارد و در آن بازیکنان نقش شکارچیانی را بر عهده می‌گیرند که هیولاهای بزرگ را با سلاح‌ها و وسایل مختلف می‌کشند.

بازی Monster Hunter

سیستم مبارزه در بازی Monster Hunter پیچیده و جذاب است و بازیکنان را ملزم به تسلط بر سلاح‌های مختلف، یادگیری الگوهای حمله هیولاها و استراتژی حملات خود می‌کند. در این بازی، حداکثر چهار بازیکن می‌توانند به‌صورت آنلاین یا آفلاین برای شکار هیولاها با هم متحد شوند. در واقع مجموعه بازی، Monster Hunter یک انتخاب عالی برای بازیکنانی است که به دنبال یک تجربه RPG اکشن چالش‌برانگیز و مهیج هستند.

12. بازی Total War: Warhammer 3

بازی Total War: Warhammer 3 آخرین نسخه از مجموعه استراتژی نوبت به‌نوبت و اکشن محبوب Total War: Warhammer است که توسط Creative Assembly توسعه‌یافته و توسط Sega منتشر شد و توانست با سرعت بالایی، به یکی از بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر تبدیل شود. داستان بازی شما را به قلمرو آشوب Realm of Chaos، بعدی از وحشت و جنون می‌برد. در آنجا، سرنوشت جهان به تار مویی بند است و شما باید برای مقابله با نیروهای شیطانی و فرمانروایان اهریمنی آن‌ها یعنی Daemon Princes وارد نبرد شوید.

بازی Total War: Warhammer 3

اگر به دنبال یک بازی استراتژی نوبت به‌نوبت هیجان‌انگیز و اکشن با دنیای فانتزی Warhammer Fantasy هستید، Total War: Warhammer 3 انتخابی عالی برای شماست.

13. بازی Dishonored 2 

بازی Dishonored 2 یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط Arkane Studios ساخته شده و Bethesda Softworks آن را منتشر کرده است. داستان بازی 15 سال پس از وقایع بازی Dishonored روایت می شود. در این بازی شما می‌توانید در نقش Emily Kaldwin، ملکه تبعید شده، یا Corvo Attano، محافظ سلطنتی وفادار او، بازی کنید. Emily و Corvo باید به شهر ساحلی Karnaca سفر کنند تا تاج و تخت Emily را پس بگیرند و از دشمنان جدیدی که قدرت را به زور گرفته اند، انتقام بگیرند.

بازی Dishonored 2 

گیم پلی Dishonored 2 بر پنهان‌کاری، مبارزه با شمشیر، و استفاده از قدرت‌های ماورایی برای ازبین‌بردن دشمنان یا تکمیل ماموریت ها تاکید دارد. بازیکنان می‌توانند با استفاده از ابزار و محیط اطراف خود دشمنان را از بین ببرند؛ همچنین بازیکنان به مجموعه‌ای از قدرت‌های ماورایی جدید دسترسی دارند که می‌توانند از آن برای شکست‌دادن دشمنان، حل پازل‌ها و کاوش در محیط استفاده کنند.

14. بازی Deathloop

بازی آنلاین کامپیوتری Deathloop یک بازی اکشن، ماجراجویی و شوتر اول‌شخص است که توسط Arkane Studios توسعه‌یافته و Bethesda Softworks آن را منتشر کرده است. داستان Deathloop در جزیره‌ای اسرار آمیز به نام Blackreef روایت می‌شود. Colt Vahn، شخصیت اصلی بازی، در حلقه زمانی گیر افتاده است که هر روز در آن تکرار می‌شود. او برای رهایی از این حلقه باید 8 Visionary را در یک روز به قتل برساند. بازی آنلاین Deathloop دارای گرافیک هنری کارتونی و رنگارنگ است که با الهام از دهه 60 میلادی شکل گرفته.

بازی Deathloop

15. بازی Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 یک بازی اکشن، ماجراجویی با دنیای باز است که توسط Rockstar Games توسعه و منتشر شد. ناگفته نماند که این بازی پیش درآمدی بر بازی Red Dead Redemption محصول 2010 است. داستان بازی در آمریکا، در سال 1899 روایت می‌شود، جایی که دوران غرب وحشی رو به پایان است. بازیکن کنترل شخصیت آرتور مورگان، یک قانون‌شکن خارج از قانون را برعهده می‌گیرد که عضوی از گروه ون der Linde است.

بازی Red Dead Redemption 2

درحالی‌که آژانس‌های دولتی و بهترین شکارچیان جایزه‌بگیر به دنبال این گروه هستند، آن‌ها مجبور می‌شوند در سراسر قلب آمریکا دزدی کنند، سرقت کنند و بجنگند تا زنده بمانند. اگر به دنبال یک بازی اکشن، ماجراجویی با داستانی جذاب، دنیای باز وسیع و گیم‌پلی‌ای عمیق هستید، Red Dead Redemption 2 انتخابی عالی برای شماست.

16. بازی XCOM 2

بازی XCOM 2 یک بازی استراتژی آنلاین است که توسط Firaxis Games توسعه و توسط 2K انتشار یافته. این بازی دنباله‌ بازی XCOM: Enemy Unknown محصول 2012 است و در سال 2016 برای Microsoft Windows, macOS و Linux و در سال 2020 برای Nintendo Switch منتشر شد. داستان بازی 20 سال پس از وقایع XCOM: Enemy Unknown روایت می‌شود؛ در این مدت، بیگانگان با نام Advent بر زمین تسلط یافته و بشر را تحت ستم قرار داده‌اند. سازمان XCOM دیگر آن سازمان با شکوه سابق نیست و به گروهی شورشی تبدیل شده‌است که در سایه‌ها برای بازپس گیری زمین مبارزه می‌کند.

بازی XCOM 2

شما در این بازی، نقش فرمانده XCOM را ایفا می‌کنید و وظیفه دارید تا با رهبری نیروهای مقاومت، با بیگانگان مبارزه کرده، تجهیزات و فناوری‌های جدیدی را توسعه دهید و در نهایت زمین را آزاد کنید. این بازی در حال حاضر برای PC، Nintendo Switch، macOS و Linux در دسترس است. XCOM 2 دارای درجه سنی M (Mature) است و به دلیل خشونت موجود در بازی، برای همه سنین مناسب نیست. اگر به دنبال یک بازی استراتژی نوبتی چالش‌برانگیز با داستانی جذاب و گیم‌پلی‌ای عمیق هستید، XCOM 2 انتخابی عالی برای شماست.

17. بازی Grand Theft Auto 5

Grand Theft Auto V یک بازی اکشن و ماجراجویی است که توسط Rockstar North توسعه‌یافته و توسط Rockstar Games منتشر شده است. داستان بازی در ایالت تخیلی سن آندریاس، که در جنوب کالیفرنیا ساخته شده است، جریان دارد. بازی راجع به سه شخصیت اصلی مایکل د سانتا، یک دزد بازنشسته بانک، فرانکلین کلینتون، مرد جوان خیابانی و ترور فیلیپس، یک جنایت‌کار دیوانه است که نقشه یک دزدی بزرگ را دنبال می‌کنند.

بازی Grand Theft Auto 5

بازیکنان می‌توانند در هر زمان بین سه شخصیت اصلی جابه‌جا شوند که هر کدام داستان، شخصیت و توانایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. این بازی همچنین دارای یک حالت آنلاین محبوب به نام Grand Theft Auto Online است که به بازیکنان امکان می‌دهد با دوستان خود تیم شوند یا در حالت‌های مختلف بازی با دیگران رقابت کنند.

18. بازی The Witcher 3: Wild Hunt

یکی دیگر از بهترین بازی‌های آنلاین کامپیوتر، بازی The Witcher 3: Wild Hunt است که توسط CD Projekt Red توسعه و منتشر شده است. این بازی در سال ۲۰۱۵ برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و مایکروسافت ویندوز منتشر شد و بعدا در سال ۲۰۱۹ به نینتندو سوییچ منتقل شد. این بازی به‌خاطر طراحی دنیای باز، داستان، شخصیت‌ها، سیستم مبارزه و جلوه‌های بصری مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و به طور گسترده به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتری آنلاین تا به امروز شناخته می‌شود.

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

داستان بازی، Geralt of Rivia یک شکارچی هیولا را دنبال می‌کند که به دنبال دخترخوانده‌اش Ciri در دنیایی جنگ‌زده می‌گردد. روایت بازی غیرخطی است و انتخاب‌های بازیکنان می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روند و پایان داستان داشته باشد. سیستم مبارزه در این بازی، ترکیبی از اکشن و استراتژی است. بازیکنان می‌توانند برای شکست‌دادن دشمنان از شمشیر، نشانه‌ها (توانایی‌های جادویی) و معجون‌ها استفاده کنند. سیستم مبارزه چالش‌برانگیز اما لذت‌بخش است و بازیکنان می‌توانند در طول بازی مهارت‌ها و توانایی‌های جدیدی بیاموزند.

19. بازی Stardew Valley

Stardew Valley یک بازی شبیه‌سازی مزرعه‌داری و نقش‌آفرینی مستقل است که توسط ConcernedApe توسعه و منتشر شده. در این بازی، شما در نقش شخصیتی که زندگی خسته‌کننده شهری را رها کرده و به دره استاردیو نقل‌مکان می‌کند، بازی می‌کنید. دره استاردیو مزرعه‌ای متعلق به پدربزرگ شماست که اکنون کمی متروکه شده است. وظیفه شما این است که مزرعه را احیا کنید، آن را به شکوفایی برسانید و با جامعه‌ای که در شهر Pelican Town زندگی می‌کنند، ارتباط برقرار کنید.

بازی Stardew Valley

گیم‌پلی Stardew Valley عمیق و آرامش‌بخش است و شامل فعالیت‌های مختلفی مانند کاشت و برداشت محصولات، پرورش حیوانات، ماهیگیری، کاوش در معادن، ساختن و ارتقا ابزار و ساختمان‌ها، شرکت در رویدادهای شهر و برقراری روابط با شخصیت‌های دیگر شهر می‌شود.

20. بازی Minecraft

Minecraft یک بازی ویدئویی جهان باز کامپیوتری است که توسط Mojang Studios توسعه‌یافته. این بازی در ابتدا توسط مارکوس "ناچ" پرسون، طراح بازی سوئدی، در سال 2009 ایجاد شد و بعدا توسط Mojang Studios که در سال 2014 توسط مایکروسافت خریداری شد، توسعه یافت. در Minecraft، بازیکنان می‌توانند در دنیای سه‌بعدی فعالیت کرده، بلوک‌ها را استخراج کرده، منابع جمع‌آوری کنند و ساختارها و ابزارهای مختلفی را بسازند.

بازی Minecraft

بازی آنلاین Minecraft طی سال‌های اخیر به یک پدیده فرهنگی جهانی تبدیل شده است. تا می 2022، بیش از 238 میلیون نسخه از این بازی فروخته شده و آن را به پرفروش ترین بازی ویدیویی تمام دوران تبدیل کرده است.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید، تنوع بسیار زیادی در دنیای بازی‌های آنلاین کامپیوتر PC وجود دارد. از عناوین استراتژی و نقش‌آفرینی گرفته تا شوترها و بتل رویال‌ها، برای هر سلیقه‌ای یک بازی آنلاین جذاب پیدا می‌شود. انتخاب بهترین بازی آنلاین کامپیوتر PC به سلیقه و اولویت‌های شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک بازی چالش‌برانگیز و عمیق هستید، XCOM 2 یا The Witcher 3: Wild Hunt را امتحان کنید. اگر به دنبال یک بازی سرگرم‌کننده و اجتماعی هستید، Fortnite یا Apex Legends را انتخاب کنید. و اگر به دنبال یک تجربه آرامش‌بخش و خلاقانه هستید، Minecraft یا Stardew Valley را امتحان کنید.

پرسش های متداول

محبوبیت بازی های آنلاین در جهان چقدر است؟

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده ، تقریباً 3.32 میلیارد بازی کننده ویدیویی فعال در سراسر جهان وجود دارد . این رقم تنها در هشت سال بیش از یک میلیارد افزایش یافته است.

موفق ترین بازی ویدیویی کدام است؟

پرفروش ترین بازی ویدیویی تا به امروز Minecraft است ، یک بازی sandbox که توسط Mojang در نوامبر 2011 برای طیف گسترده ای از پلتفرم های رایانه شخصی، موبایل و کنسول منتشر شده‌است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.