بهترین فیلم های تاریخ IMDb


آنیا عباسی
نظرات 1
content-main-img
اگر به تماشای شاهکارهای سینمایی دنیا علاقه‌مندید، با این مقاله همراه باشید تا با بهترین فیلم‌های تاریخ IMDb آشنا شوید.

سایت IMDb معروف‌ترین و معتبرین سایت برای نظرسنجی فیلم‌های سینمایی است که براساس امتیازات مردم رتبه‌بندی شده. در این مقاله 15 فیلم برتر IMDb را معرفی کرده‌ایم که بیشترین امتیاز مثبت را از نگاه مردم کسب کرده‌اند. این ۱۵ فیلم، از درخشان‌ترین آثار سینمایی هستند که تماشای آن‌ها به همه، خصوصا سینمادوستان پیشنهاد می‌شود.

خرید گوشی موبایل

بهترین فیلم های سایت IMDb

اگر از سینمادوستان حرفه‌ای هستید احتمالا تاکنون بهترین فیلم های تاریخ IMDb را تماشا کرده‌اید اما اگر به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید آثار برتر سینما را نگاه کنید، پیشنهاد می‌کنیم دیدن فیلم‌های این لیست را حتما در برنامه خود بگنجانید. این فیلم‌ها علاوه براینکه جز محبوب‌ترین فیلم‌های دنیا هستند اکثر آن‌ها در فستیوال‌های معتبر سینمایی جهان همچون اسکار، گلدن گلوب، کن و غیره موفق بوده‌اند و از هر جهت ارزش تماشا کردن دارند.

چند سالی است که سایت IMDb به عنوان مرجع معتبری برای انتخاب فیلم یا سریال در ژانر‌های مختلف در سراسر جهان شناخته می‌شود. امتیازات گرفته شده، خلاصه داستان فیلم، اسامی بازیگران و سال انتشار در این سایت راهنمای شما در تماشای فیلم دلخواهتان خواهد بود.

1. فیلم The Shawshank Redemption

ژانر: درام

 کارگردان: Frank Darabont

• بازیگران: Tim Robbins, Morgan Freeman, Bob Gunton

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 9.3

دانلود فیلم  The Shawshank Redemption

در صدر این لیست فیلم رستگاری در شاوشنک قرار دارد که امتیاز 9.3 از 10 را کسب کرده است. این فیلم که براساس رمان کوتاهی از استیون کینگ ساخته شده با بازخورد مثبت مردم و منتقدان مواجه شد. فیلم رستگاری در شاوشنک که برنده و نامزد جوایز گوناگونی بوده، داستانی جذاب و درگیرکننده دارد که مخاطب را تا پایان قصه با خود همراه می‌کند. جالب است بدانید با وجود اینکه این فیلم مورد توجه منتقدین سینمایی قرار گرفت، در گیشه چندان موفق نبود. دلایل مختلفی برای عدم موفقیت رستگاری در شاوشنک در زمان اکران وجود دارد اما موضوعی که اهمیت دارد این است که با وجود گذشت سال‌ها از ساخت و اکران آن، این اثر در صدر فیلم‌های محبوب دنیا از نظر مردم قرار دارد.

داستان فیلم در مورد یک بانکدار به نام اندی دوفرین است که به دلیل جنایتی که مرتکب نشده در زندان شاوشنک گرفتار می‌شود. در واقع فیلم The Shawshank Redemption تعامل شخصیت اصلی فیلم با دیگر زندانی‌ها و امید او به زندگی را به تصویر می‌کشد.

"امید چیز خوبیه؛ شاید بهترینِ چیزها و هیچ‌چیز خوبی هیچ وقت از بین نمیره"

این جمله یکی از دیالوگ‌های زیبای فیلم رستگاری در شاوشنک است که از زبان شخصیت اصلی فیلم بیان می‌شود.

2. فیلم سینمایی 1 The Godfather

 ژانر: گنگستری، جنایی، درام

 کارگردان: Francis Ford Coppola

 بازیگران: Marlon Brando, Al Pacino, James Edmund Caan

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 9.2

در جایگاه دوم بهترین فیلم های تاریخ IMDb، شاهکار فرانسیس فورد کاپولا یعنی فیلم پدرخوانده ۱ قرار دارد. این فیلم که برپایه رمانی به همین نام نوشته پوزو ساخته شده، از پرافتخارترین و بهترین فیلم‌های سینمایی تمام دوران‌هاست. پدرخوانده با کارگردانی کاپولا و نقش‌آفرینی اسطوره‌هایی چون مارلون براندو و آل پاچینو اثری ماندگار و فراموش‌نشدنی است که با گذشت بیش از ۵۰ سال از ساخت آن، همچنان فیلم محبوب بسیاری از منتقدین و مردم است.

فیلم the godfather

این فیلم به دلیل فیلم‌نامه درخشان، کارگردانی قدرتمند، بازی‌های ماندگار، موسیقی جادویی و بسیاری از موارد دیگر از بهترین فیلم‌های سینمایی تاریخ سینماست که چندین بار می‌توان آن را تماشا کرد. تقابل دو غول بازیگری دنیا یعنی براندو و پاچینو در فیلم پدرخوانده از نکات جذاب این اثر تماشایی به حساب می‌آید که بسیاری از سکانس‌های این فیلم را جاودانه کرده است. موسیقی فراموش‌نشدنی از دیگر عناصر این اثر درخشان است که شنیدن آن ما را به فضا و حال‌وهوای فیلم می‌برد.

داستان فیلم پدرخوانده در مورد خانواده‌ کورلئونه در نیویورک است که در دهه 40 و 50 میلادی در کارهای مافیایی دخیل هستند. با وجود اینکه این فیلم فضایی گنگستری و جنایی دارد اما بر ارزش‌هایی چون خانواده و وفاداری بسیار تاکید دارد. در مجموع این اثر شاهکاری جاودانه است که باید حتما آن را دید! اگر هنوز موفق به تماشای فیلم پدرخوانده نشده‌اید، هرچه زودتر آن را در لیست برنامه‌های خود بگذارید.

"مردی که با خانواده‌اش وقت نمی‌گذراند هرگز نمی‌تواند یک مرد واقعی باشد"

این دیالوگ از مشهورترین دیالوگ‌های تاریخ سینماست که ویتو کورلئونه (مارلون براندو) آن را در فیلم پدرخوانده بیان می‌کند.

3. فیلم سینمایی The Dark Knight

 ژانر: ابرقهرمانی، اکشن، تخیلی

 کارگردان: Christopher Nolan

 بازیگران: Christian Bale, Heath Ledger, Aaron Eckhart

 محصول: آمریکا، انگلستان

 IMDb: امتیاز 9

کریستوفر نولان کارگردان برجسته سینما در سال 2008 فیلم شوالیه تاریکی را کارگردانی کرد که فیلم‌نامه‌اش را با همکاری برادرش جاناتان نگارش کرده بود. فیلم The Dark Knight دومین فیلم از سه‌گانه بتمن ساخته نولان است که در جایگاه سوم بهترین فیلم های تاریخ آی ام دی بی جای دارد. بخش زیادی از محبوبیت این فیلم برگرفته از بازی جذاب هیث لجر است که مدتی بعد از ساخت این فیلم درگذشت.

دانلود فیلم The Dark Knight

پس از عرضه فیلم شوالیه تاریکی، این فیلم توانست در بخش‌های بهترین فیلم‌برداری و بهترین تدوین، نامزد جایزه اسکار و در بخش‌هایی چون بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (هیث لجر) و بهترین تدوین صدا برنده اسکار شود. از دیگر جوایز کسب شده فیلم The Dark Knight می‌توان به کسب جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جوایز انجمن بازیگران امریکا، جایزه بهترین موسیقی فیلم از جوایز گرمی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جوایز بفتا و نامزد جایزه بهترین موسیقی فیلم از جوایز بفتا اشاره کرد. 

در کل هیث لجر برای بازی فوق‌العاده‌اش در نقش جوکر فیلم شوالیه تاریکی، نامزد بیست جایزه سینمایی شد که جایزه اسکار، بفتا و گلدن گلوب معتبرترین آن‌هاست. هانس زیمر موسیقیدان پرافتخار، ساخت موسیقی این فیلم را برعهده داشته که جوایزی هم از آن خود کرده.

داستان این فیلم در عرض یک سال پس از وقایع رخ داده در فیلم آغاز بتمن، رخ می‌دهد. بتمن به همراه ستوان جیمز گوردون و دادستان جدید منطقه هاروی دنت، شروع به جمع آوری جنایتکارانی می‌کنند که شهر گاتهام را دچار دردسر کرده‌اند و تا حد زیادی هم موفق عمل می‌کنند؛ تا اینکه یک مغز متفکر جنایتکار مرموز و سادیستی به اسم جوکر در شهر گاتهام ظاهر می‌شود که شروع به ایجاد هرج‌ومرج در شهر می‌کند و امنیت و آرامش مردم شهر را مختل می‌کند؛ حالا وظیفه اصلی بتمن مبارزه علیه جوکر تازه‌وارد است. اگر علاقه‌مند به تماشای بهترین فیلم های جهان؛ معرفی 25 فیلم خارجی جذاب که باید دید می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

"جوکر خطاب به بتمن: تو واسه اونا فقط یه عوضی هستی، مثل من، فقط الان بهت احتیاج دارن، زمانی که کارشون باهات تموم شد، مثل آشغال می‌ندازنت دور"

4. فیلم The Godfather 2

 ژانر: گنگستری، جنایی، درام

 کارگردان: Francis Ford Coppola

 بازیگران: Al Pacino, Robert Deniro, John Cazale 

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 9

فیلم پدرخوانده ۲ اثر فرانسیس فورد کاپولا اثر دیگر این لیست است که در بین ۵ فیلم برتر IMDb قرار دارد. این فیلم که دنباله‌ موفق پدرخوانده یک است، علاوه بر اینکه موفقیت فیلم قبلی را تکرار می‌کند خودش هم به اثری درخشان و تماشایی تبدیل می‌شود. این شاهکار سینمایی علاوه بر اینکه دنباله داستان قبلی است، فلاش‌بک‌هایی به گذشته و دوران جوانی ویتو کورلئونه هم می‌زند.

فیلم the godfather 2

آل پاچینو در نقش مایکل کورلئونه که حالا او پدرخوانده اصلی شده، نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای دارد و فیلم حول محور او و تصمیاتش جریان دارد. 

"مایکل کورلئونه: پدرم در اینجا چیزهای زیادی به من آموخت. او به من آموخت: دوستانت را نزديك خودت نگه‌دار، دشمنانت را نزدیک‌تر."

5. فیلم 12 مرد خشمگین

 ژانر: جنایی، درام

 کارگردان: Sidney Lumet

 بازیگران: Henry Fonda, Lee J. Cobb, Martin Balsam

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 9

فیلم سینمایی 12Angry Men در سال 1957 در آمریکا اکران شد و توانست جایگاه یکی از برترین آثار تاریخ سینمای آمریکا تا به امروز را به خود اختصاص دهد. همچنین در سال 2007 در لیست آثار فرهنگی شاخص سینمای آمریکا قرار گرفته که جایگاه ویژه‌ای را در بین بهترین فیلم‌های imdb کسب کرد.

دانلود فیلم 12 Angry Men

داستان فیلم در مورد دادگاهی است که افراد هیئت منصفه در حال تشکیل پرونده‌ای برای تصمیم‌گیری در مورد مجرم یا بی‌گناهی مردی جوان در جریان یک قتل هستند. آنچه که به عنوان یک پرونده باز، از یک قتل خانوادگی شروع می‌شود، خیلی زود به یک داستان کارآگاهی تبدیل شده که مجموعه‌ای از سرنخ‌ها را رو می‌کند. هیئت منصفه همگی به جز یک نفر، در ابتدا رای به مجرم بودن مرد جوان می‌دهند. با پیدا شدن سرنخ‌های، شک و تردید در میان هیئت منصفه بیشتر می‌شود و قضاوت سخت‌تر از قبل می‌شود. بیشتر اتفاقات فیلم در یک اتاق اتفاق می‌افتد که می‌تواند به نوبه خود جریان فیلم را برای مخاطبان، منحصر به فرد و خاص پیش‌ ببرد. قضاوت انسان و پیش رفتن روی لبه باریک حقیقت و دروغ از عناصر اصلی به کار رفته در فیلم دوازده مرد خشمگین است.

"خیلی سخته که تعصبات شخصی رو در چنین مواقعی دور نگه داشت، هر وقت باهاش مواجه می‌شید، این تعصبات، حقیقت رو محو می‌کنن"

سناریو و دیالوگ‌های ماندگار فیلم دوازده مرد خشمگین یکی از علل اصلی موفقیت این فیلم است.

6. فیلم سینمایی Schindler's List

 ژانر: درام، تاریخی

 کارگردان:  Steven Spielberg

 بازیگران: Liam Neeson, Ben Kingsley, Ralph Fiennes

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 9

جایگاه ششم بهترین فیلم های تاریخ IMDb متعلق است به فیلم فهرست شیندلر به کارگردانی استیون اسپیلبرگ. این فیلم که براساس کتاب کشتی شیندلر ساخته شده، نامزد ۱۲ جایزه اسکار شده که در نهایت توانست جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین موسیقی متن را از آن خود کند. فیلم فهرست شیندلر جوایز دیگری هم در گلدن گلوب، بفتا و دیگر فستیوال‌های سینمایی کسب کرد.

Schindler's List

این فیلم در رتبه هشتم فهرست 100 فیلم آمریکایی تمام دوران قرار دارد و به‌جهت فضاسازی خوب، بازی‌های باورپذیر، کارگردانی حرفه‌ای و موارد دیگر تحسین منتقدان و مردم را برانگیخت. Schindler's List همچنین در گیشه هم موفق بود و به فروش بالایی دست یافت. داستان فیلم فهرست شیندلر در مورد مردی آلمانی است که هزاران لهستانی یهودی را در جریان جنگ جهانی دوم از ماجرای هولوکاست نجات می‌دهد. این اثر با وجودی که در سال 1993 ساخته شده، به صورت سیاه و سفید فیلم‌برداری شده که همین موضوع به باورپذیر بودن فیلم کمک بسیاری کرده است. لیام نیلسون بازیگری که بیشتر با مجموعه فیلم‌های «ربوده شده» در ایران شناخته می‌شود، یکی از بهترین نقش‌‌آفرینی‌هایش را در این فیلم ارائه داده است. در ادامه یکی از زیباترین دیالوگ‌های فیلم فهرست شیندلر را برای شما انتخاب کرده‌ایم:

"اسکار شیندلر: قدرت یعنی این که ما دلیل کافی واسه کشتن یه نفر داشته باشیم اما اونو نکشیم!"

7. فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King

 ژانر: ماجراجویی، تخیلی، فانتزی

 کارگردان: Peter Jackson

 بازیگران: Elijah Wood, Ian McKellen, Viggo Mortensen

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 9

فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه، هفتمین فیلم منتخب مردم در فهرست بهترین فیلم های imdb است. این اثر که براساس کتاب ارباب حلقه‌ها نوشته جی جی آر تالکین ساخته شده، اثری ماجراجویانه است که طرفداران پروپاقرصی در سراسر دنیا دارد. این فیلم که آخرین اثر از سه‌گانه ارباب حلقه‌هاست، ادامه داستان فیلم قبل را به تصویر می‌کشد. در فیلم بازگشت پادشاه، شخصیت‌های اصلی فیلم راهی کوه نابودی در موردور می‌شوند تا حلقه یگانه را نابود کنند.

فیلم The Return of the King

فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King در سال 2003 اکران شد و مثل دو قسمت قبل با نظر مثبت منتقدین و مردم مواجه شد. این فیلم را نقطه عطفی در ژانر فانتزی و فیلم‌سازی می‌دانند که بازی‌ها، جلوه‌های بصری، کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی و سایر موارد آن مورد ستایش قرار گرفت. فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه فروش بسیار موفقی در سراسر جهان داشت و نامزد جوایز معتبری چون اسکار، گلدن گلوب، بفتا و دیگر فستیوال‌های سینمایی شد.

"ممکن است روزی رسد که نشانی از شجاعت باقی نمانده باشد، زمانی که دوستانمان را رها کنیم و تمام پیمان‌های دوستی گسسته شود؛ اما آن روز امروز نیست. زمانِ زوزه‌ی گرگ و شکستنِ سپرها، آنگاه که عصرِ انسان به‌کلی مضمحل شود. اما امروز، آن روز نیست. ما امروز می‌جنگیم."
 

8. فیلم Pulp Fiction

 ژانر: جنایی، کمدی سیاه

 کارگردان: Quentin Tarantino

 بازیگران: John Travolta, Samuel L. Jackson, Bruce Willis, Tim Roth

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 8.9

کوئنتین تارانتینو از جنجالی‌ترین کارگردان‌های سینما، با فیلم پالپ فیکشن در لیست بهترین فیلم‌های منتخب مردم جای گرفته است. این فیلم که به نویسندگی و کارگردانی تارانتینو در سال 1994 ساخته شده یکی از بهترین فیلم‌های این کارگردان است.

پالپ فیکشن که روایتی غیرخطی و جذاب دارد، موفق به دریافت جایزه نخل طلای جشنواره کن در سال 1994 شد. علاوه بر جشنواره کن، این فیلم در اسکار هم موفق بود و توانست تعدادی جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلنامه غیراقتباسی را از آن خود کند. این فیلم با مرور زمان بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفت و ستایش منتقدان زیادی را برانگیخت. راجرت ایبرت، منتقد سرشناس سینما، فیلم پالپ فیکشن را بهترین فیلم دهه 1990 می‌داند.

فیلم پالپ فیکشن

داستان و بازی‌های فیلم پالپ فیکشن به‌ قدری جذاب و غیرقابل‌پیش‌بینی است که مخاطب را تا پایان قصه همراه خود می‌کند. فیلم با وجودی که صحنه‌های خشونت‌آمیز دارد اما به‌لطف نبوغ و طنز مختص تارانتینو، به اثری تماشایی تبدیل شده که با وجود گذشت سال‌ها از ساخت آن، دیدنش همچنان لذت‌بخش است.

"ولف: اینکه تو یک شخصیت هستی، به این معنی نیست که شخصیت داری."

9. فیلم The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

ژانر: ماجراجویی، تخیلی، فانتزی

 کارگردان: Peter Jackson

 بازیگران: Elijah Wood, Ian McKellen, Viggo Mortensen

 محصول: آمریکا، نیوزلند

 IMDb: امتیاز 8.9

در جایگاه نهم بهترین فیلم های تاریخ IMDb فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه قرار دارد که به کارگردانی پیتر جکسون در سال 2001 منتشر شد. این اثر که اولین فیلم از مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌هاست، همچنان از محبوب‌ترین فیلم های ژانر فانتزی سینماست که طرفدارن بسیاری دارد. از این فیلم به عنوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارتین فیلم‌هایی که تاکنون ساخته شده است، یاد می‌کنند.

فیلم The Fellowship of the Ring

فیلم یاران حلقه در هفتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار نامزد 13 رشته شد که در نهایت توانست جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را از آن خود کند. این فیلم در گیشه هم موفق بود و توانست به فروش قابل‌توجهی دست یابد. داستان این فیلم در سرزمین میانی روایت می‌شود و ماجرای آن درباره ارباب تاریکی سائورن است که در جستجوی حلقه یگانه وارد ماجراهایی می‌شود.

"گندالف: کسی که چیزی را بشکند تا بفهمد آن چیست، راه حکمت را ترک کرده است."

10. فیلم The Good, the Bad and the Ugly

 ژانر: وسترن

 کارگردان: Sergio Leone

 بازیگران:  Clint Eastwood, Lee Van Cleef, Eli Wallach

 محصول: ایتالیا

 IMDb: امتیاز 8.8

دهمین فیلم برتر imdb فیلم خوب، بد، زشت اثر ماندگار سرجو لئونه است که در سال 1966 ساخته شده. این فیلم که ژانری وسترن-اسپاگتی دارد آخرین فیلم از سه‌گانه دلار این کارگردان است. فیلم The Good, the Bad and the Ugly یکی از ماندگارتین فیلم‌های تاریخ سینماست که با قصه‌ای جذاب، بازی‌هایی تماشایی و البته کارگردانی خوب، با گذشت بیش از 50 سال همچنان هم جزو محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست.

فیلم خوب، بد، زشت

موسیقی، فیلمنامه و فیلمبرداری فیلم خوب، بد، زشت بعدها منبع الهام بسیاری از فیلمسازان و آهنگسازان مشهور چون تارانتینو، برادران کوئن و همچنین گروه موسیقی متالیکا شد. داستان این فیلم در مورد  بلوندی و توکو است که با همکاری هم کلانترهای مناطق مختلف را گول می‌زنند و از این راه پول در می‌آورند. بازی خوب بازیگر و کارگردان کهنه‌کار سینما یعنی کلینت ایستوود در فیلم خوب، بد، زشت بسیار مورد توجه قرار گرفت و بسیاری را علاقه‌مند به دنیای وسترن کرد.

"کلینت ایستوود: تو این دیار بُرد با اوناییه که از مُخشون کار میکشن؛ بخوای از دلت مایه بذاری سوختی..."

11. فیلم Forrest Gump

 ژانر: کمدی، درام، انگیزشی

 کارگردان: Robert Zemeckis

 بازیگران: Tom Hanks, Robin Wright, Gary Sinise, Mykelti Williamson

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 8.8

یکی از دلنشین‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما که در لیست بهترین فیلم های imdb هم قرار دارد، فیلم فارست گامپ به کارگردانی رابرت زمیکس است که در سال 1994 ساخته شده. این اثر بسیار پرفروش شد و مورد توجه منتقدان و مردم هم قرار گرفت. فارست گامپ پس از نامزدی در ۱۳ جایزه اسکار، 6 جایزه از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین کارگردانی و بهترین جلوه‌های ویژه را دریافت کرد. این فیلم همچنین در جوایز گلدن گلوب، بفتا و دیگر جشنواره‌ها هم با استقبال مواجه شد.

فیلم فارست گامپ

از نقاط قوت فیلم فارست گامپ بازی تام هنکس بازیگر برجسته و باتجربه سینماست که نقش‌آفرینی باورپذیری در این فیلم دارد. این اثر چند دهه از زندگی مرد ساده‌لوحی را روایت می‌کند که چند رویداد تاریخی امریکا هم در خلال آن نشان داده می‌شود. فیلم فارست گامپ بر اساس رمانی به همین نام نوشته وینستون گروم ساخته شده اما فیلمنامه تفاوت‌هایی با رمان اصلی دارد. قصه جذاب فیلم، بازی خوب تام هنکس و دیگر عوامل باعث شده تا در نهایت فارست گامپ به فیلمی محبوب در لیست imdb تبدیل شود.

"مادرم همیشه می‌گفت: «زندگی مثل یک جعبه شکلات است. تو نمی‌دانی چه چیزی از آن به‌دست می‌آوری.»"

12. فیلم Fight Club

 ژانر: درام، روانشناختی

 کارگردان: David Fincher

 بازیگران: Brad Pitt, Edward Norton, Helena Bonham Carter,Jared Leto

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 8.8

یکی از بهترین فیلم های تاریخ imdb، فیلم باشگاه مشت‌زنی است که پیشنهاد می‌کنیم اگر این فیلم را ندیده‌اید حتما در لیست تماشا خود بگذارید. این فیلم که براساس رمانی به همین نام نوشته چاک بالانیک ساخته شده، اثری جذاب در ژانر درام-روانشناختی است که بعد از تماشا در ذهنتان ماندگار می‌شود. فیلم Fight Club از جنجالی‌ترین فیلم‌های دهه 90 میلادی است که با گذشت زمان محبوبیت بیشتری به دست آورد.

فیلم Fight Club

داستان این فیلم در مورد جوانی است که از بی‌خوابی رنج می‌برد و روزهای زندگی‌اش پوچ و تکراری می‌گذرند. او برای درمان بی‌خوابی‌اش به دکتر مراجعه می‌کند و دکتر به جای تجویز دارو به او کلاس‌هایی شبانه را معرفی می‌کند. فیلم Fight Club منبع الهامی بسیاری از فیلم‌ها شد و با گذشت سال‌ها همچنان اثری خوش‌ساخت و سرگرم‌کننده است. برد پیت و ادوارد نورتون یکی از بهترین بازی‌هایشان را در این فیلم ارائه داده‌اند.

"وقتی یه خراش کوچیک تـو سقف دهنت ایجاد می‌شه اگه بهش زبـون نـزنی و بی‌خیالش بشی ، خود به خود خوب می‌شه.
اون زن برای من مثل اون خراش بود که نمی‌تونستم بی‌خیالش بشم!!"

13. فیلم The Lord of the Rings: The Two Towers

 ژانر: ماجراجویی، تخیلی، فانتزی

 کارگردان: Peter Jackson

 بازیگران: Elijah Wood, Ian McKellen, Viggo Mortensen

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 8.8

در لیست 15 فیلم برتر IMDb باز هم فیلمی از ارباب حلقه‌ها به چشم می‌خورد. فیلم The Lord of the Rings: The Two Towers که دومین فیلم از مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌هاست باز هم در جشنواره‌های سینمایی و گیشه موفقیت‌های خوبی کسب کرد. فیلم ارباب حلقه‌ها: دو برج همچون دیگر دو فیلم دیگر سه‌گانه پیتر جسکون با استقبال خوب مردم مواجه شد و بعد از گذشت سال‌ها همچنان در بین فیلم‌های پرطرفدار تاریخ قرار دارد.

فیلم The Two Towers

در این فیلم ادامه ماجرای فیلم اول روایت می‌شود و شخصیت‌های اصلی برای از بین بردن حلقه یگانه سفری را آغاز می‌کنند که داستان را پیش می‌برد.

سم: "تنها تصمیمی که ما باید بگیریم اینه که به چه شکلی از زمانی که در اختیارمون هست استفاده کنیم."

 

14. فیلم Inception

• ژانر: اکشن، علمی - تخیلی

• کارگردان: Christopher Nolan

• بازیگران: Leonardo Dicaprio, Joseph Gordon-Levitt, Cillian Murphy, Marion Cotillard

• محصول: آمریکا

• امتیاز: 8.8

در لیست برترین فیلم های تاریخ imdb یکی از بهترین و محبوب‌ترین فیلم‌های کریستوفر نولان قرار دارد. فیلم Inception یکی از شاخص‌ترین فیلم‌های دهه اول 2000 میلادی است که به گفته نولان 10 سال روی فیلمنامه آن فکر شده است. فیلمبرداری این فیلم که در شش کشور و چهار قاره انجام شده، مورد تحسین منتقدان و مردم قرار گرفت. فیلم تلقین در مورد مردی است که اسرار مردم را در هنگام خواب و رویا از آن‌ها می‌دزد.

فیلم inception

همین داستان یک خطی این اثر به قدری جذاب است که مخاطب را مشتاق به تماشای فیلم می‌کند. فیلم Inception چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری و بهترین جلوه‌های ویژه دریافت کرد و در رشته‌های دیگر از جمله بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی، بهترین موسیقی فیلم و بهترین طراحی صحنه نامزد دریافت جایزه شده بود.

"آریادنی: چرا خواب انقدر برات مهمه؟
کاب: چون توی خواب‌هام هنوز ما با همیم."

15. فیلم Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

• ژانر: فضایی - حماسی

• کارگردان: Irvin Kershner

• بازیگران: Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Billy Dee Williams

• محصول: آمریکا

• امتیاز: 8.7

در بین 15 فیلم برتر imdb، دومین قسمت از سری فیلم‌های جنگ ستارگان دیده می‌شود. فیلم امپراتوری ضربه می‌زند، ادامه فیلم جنگ ستارگان است که داستان آن سه سال بعد از حوادث فیلم اول روایت می‌شود.

فیلم The Empire Strikes Back

این فیلم که در سال 1980 منتشر شد، پرفروش‌ترین فیلم سال و نامزد دریافت چندین جایزه شد که از میان آن‌ها دو اسکار، یک گرمی و یک بفتا را از آن خود کرد. فیلم The Empire Strikes Back در میان برترین فیلم‌های تمام دوران قرار دارد و از جهاتی در صنعت فیلم‌سازی و فرهنگ عامه تاثیر به‌سزایی داشته است.

"اگه می‌دونستی بخش تاریک چه قدرت عظیمی داره"

سخن آخر

در مقاله فوق به معرفی لیستی از بهترین فیلم‌های تاریخ IMDB پرداختیم و سعی کردیم با ارائه مشخصات کلی فیلم از اسامی بازیگران و کارگردان گرفته تا ژانر و امتیاز کسب شده به شما کمک کنیم تا با بهترین فیلم های تاریخ imdb آشنا شوید. 

پرسش‌های متداول

بهترین فیلم تاریخ IMDB کدام است؟

با توجه به امتیاز دریافت شده در سایت IMDb، فیلم رستگاری در شاوشنک یا The Shawshank Redemption بهترین فیلم تاریخ IMDb شناخته می‌شود.

کدام یک از فیلم‌های معرفی شده در این لیست جز فیلم‌های کمدی محسوب می‌شود؟

تقریبا هیچ‌کدام از فیلم‌های این فهرست فیلمی صرفا کمدی نیستند با این حال فیلم فارست گامپ رگه‌هایی از موقعیت‌های کمدی در آن دیده می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
عبدالله مشاط | میهمان
20 آبان 1402
بهترین فیلم فقط پدر خوانده است با اختلاف