بهترین فیلم 2024 | 10 فیلمی که امسال نباید از دست دهید!


آنیا عباسی
نظرات 0
content-main-img
با توجه به اخبار فیلم های جدید 2024، به نظر می‌رسد امسال باید منتظر فیلم‌های هیجان‌انگیزی باشیم و احتمالا با حضور کارگردان‌هایی چون فرانسیس فورد کاپولا، تیم برتون، یورگوس لانتیموس، تاد فیلیپیس و باقی کارگردانان شاهد فیلم‌های جذابی خواهیم بود.

سال 2023 سال شگفت‌انگیزی برای سینما بود و فیلم‌هایی چون Oppenheimer ، Killers of the flowermoon ، Anatomy of a fall و غیره، توجه مخاطبان و البته منتقدان را به خود جلب کردند. فیلم های خارجی پرطرفدار و محبوب سال 2022 و 2023 نشان می‌دهد که بسیاری از مخاطبان سینما، از فیلم‌های ساخته شده اخیر راضی بوده‌اند.

قیمت گوشی موبایل

لیست بهترین فیلم های 2024

فیلم های سینمایی 2024 در ژانرهای مختلف درام، کمدی، عاشقانه، ترسناک، اکشن، ابرقهرمانی و تخیلی در راه هستند تا طرفداران هر سبک و ژانر را راضی کنند. در ادامه لیست فیلم های جدید 2024 را برای شما آورده‌ایم:

1. فیلم Dune: Part Two

  • ژانر: علمی - تخیلی، درام، هیجان‌انگیز
  • کارگردان: Denis Villeneuve
  • بازیگران: Timothée Chalamet،Zendaya، Rebecca Ferguson

فیلم تلماسه 2 که براساس رمانی به همین نام ساخته شده، در واقع تکمیل‌کننده این کتاب و در ادامه فیلم تلماسه 1 است. فیلم Dune: Part Two با حضور ستاره‌های بسیار دنیای بازیگری، تحسین مخاطبان و منتقدان را برانگیخت و به یکی از بهترین فیلم های 2024 تبدیل شد.

فیلم تلماسه 2 بهترین فیلم 2024

موفقیت فیلم Dune 2 باعث شد تا سازندگان این فیلم به ساخت قسمت سوم این اثر هم فکر کنند. گمانه‌زنی‌ها بر این است که فیلم تلماسه 2 که از فیلم های 2024 اکران شده است، در رقابت اسکار 2025 هم می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

2. فیلم Joker: Folie à Deux

  • ژانر: جنایی، درام، موزیکال
  • کارگردان: Todd Phillips
  • بازیگران: Joaquin Phoenix، Lady Gaga، Brendan Gleeson

بعد از موفقیت چشم‌گیر فیلم جوکر، دنباله‌ای مستقل از این اثر با نام جوکر: جنون مشترک به کارگردانی تاد فیلیپیس ساخته شد. فیلم جوکر محصول سال 2019 با بازی تحسین‌برانگیز واکین فینیکس، با استقبال خوب تماشاچیان و منتقدان مواجه شد و جوایزی هم از جشنواره‌های مختلف سینمایی از آن خود کرد.

فیلم جوکر 2 از فیلم های 2024

فیلم Joker: Folie à Deux یکی از بهترین فیلم 2024 است که در 4 اکتبر (13 مهر 1403) اکران خواهد شد. یکی از نکات جالب جوکر 2، نقش‌آفرینی لیدی گاگا خواننده مشهور و جنجالی در این فیلم است که خبر بازی او در این اثر سروصدای زیادی به پا کرد. باید منتظر بمانیم و ببینم آیا فیلم جوکر: جنون مشترک می‌تواند موفقیت قسمت پیشین خود را تکرار کند یا نه؟

3. فیلم Megalopolis

  • ژانر: درام، علمی - تخیلی
  • کارگردان: Francis Ford Coppola
  • بازیگران: Adam Driver،Giancarlo Esposito، Nathalie Emmanuel

فرانسیس فورد کاپولا کارگردان آثار جاودانه‌ای چون پدرخوانده و اینک آخرالزمان، این بار با فیلم مگالوپلیس برگشته تا یکی از بهترین فیلم های سینمایی 2024 را رقم بزند. این فیلم برای اولین بار در 17 می 2024 در جشنواره کن به نمایش درآمد و نامزد دریافت نخل طلای بهترین فیلم این جشنواره هم شد.

فیلم Megalopolis

فیلم Megalopolis که با بودجه 120 میلیون دلاری ساخته شده، با تشویق هفت دقیقه‌ای تماشاچیان در جشنواره کن روبه‌رو شد. اگر می‌خواهید یکی از بهترین فیلم سینمایی های جدید 2024 را تماشا کنید، پیشنهاد می‌کنیم فیلم Megalopolis را حتما در لیست برنامه خود بگذارید.

4. فیلم Gladiator 2

  • ژانر: درام، تاریخی، هیجان‌انگیز
  • کارگردان: Ridley Scott
  • بازیگران: Denzel Washington،Pedro Pascal، Connie Nielsen

قسمت دوم گلادیتور در 22 نوامبر 2024 (2 آذر 1403) بعد از 24 سال به سینماها بازمی‌گردد. ریدلی اسکات کارگردان باسابقه سینما کارگردانی فیلم گلادیاتور 2 را برعهده گرفته تا دوباره شاهد ماجراهای حماسی تاریخ آن باشیم. فیلم گلادیاتور 2 یکی از بهترین فیلم های سینمایی خارجی جدید که بسیاری از طرفداران منتظر آن هستند و باید ببینیم این فیلم پرستاره در غیاب راسل کرو می‌تواند موفقیت قسمت اول را تکرار کند یا نه؟

فیلم گلادیاتور 2 بهترین فیلم سینمایی جدید

5. فیلم Challengers

  • ژانر: درام، عاشقانه، ورزشی
  • کارگردان: Luca Guadagnino
  • بازیگران: Mike Faist ،Josh O'Connor ،Zendaya

یکی از بهترین فیلم های 2024 فیلم Challengers، درامی عاشقانه ورزشی است که در 26 آوریل 2024 (7 اردیبهشت 1403) به اکران درآمد. فیلم چلنجرز ابتدا قرار بود در سال 2023 اکران شود که به دلیل اعتصاب بازیگران و نویسندگان اکران آن به تعویق افتاد. امتیاز 89% راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)  Challengers نشان می‌دهد که این فیلم در جلب نظر منتقدان موفق عمل کرده است.

فیلم Challengers

6. فیلم Kinds of Kindness

  • ژانر: درام، کمدی
  • کارگردان: Yorgos Lanthimos
  • بازیگران: Emma Stone، Jesse Plemons، Willem Dafoe

یورگوس لانتیموس کارگردان آثار درخشانی چون The Lobster، Dogtooth، The Killing of a Sacred Deer و Poor Things که از فیلم‌‌های مهم سال 2023 محسوب می‌شود، با فیلم Kinds of Kindness به لیست بهترین فیلم سینمایی 2024 راه پیدا می‌کند. این بار هم اما استون یکی از نقش‌های اصلی فیلم انواع مهربانی را برعهده گرفته و باید ببینیم نتیجه همکاری این دو هنرمند در یک فیلم درام - کمدی چه خواهد بود. فیلم Kinds of Kindness نخستین‌بار در هفتادوهفتمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و تاریخ اکران عمومی آن در آمریکا 21 ژوئن 2024 (1 تیر 1403) اعلام شده است.

فیلم Kinds of Kindness

7. فیلم Beetlejuice Beetlejuice

  • ژانر: کمدی، ترسناک، فانتزی
  • کارگردان: Tim Burton
  • بازیگران: Michael Keaton، Monica Bellucci، Winona Ryder، Willem Dafoe

بعد از 36 سال تیم برتون با فیلم Beetlejuice Beetlejuice دنباله‌ای برای Beetlejuice ساخته است. فیلم بیتل جویس که محصول سال 1988 است، یک کمدی، ترسناک، فانتزی جذاب محسوب می‌شود که در دوران خودش بسیار مورد توجه قرار گرفت. برتون در همان سال‌های جوانی و با همین فیلم ثابت کرد که با کارگردانی متفاوت مواجه هستیم که نگاه ویژه‌ای به سینما و البته دنیا دارد. بعدها تیم برتون با فیلم‌های موفقی چون ادوارد دست قیچی، اد وود، ماهی بزرگ و غیره تحسین منتقدان و تماشاچیان را برانگیخت.

با حضور ستارگان سرشناسی چون مونیکا بلوچی، ویونا رایدر، مایکل کیتون و کارگردانی تیم برتون به احتمال زیاد با یکی از بهترین فیلم های 2024 طرف هستیم که احتمالا ما را در دنیایی فانتزی، عجیب و غریب و تاریک غرق خواهد کرد.

فیلم Beetlejuice Beetlejuice

8. فیلم Love Lies Bleeding

  • ژانر: جنایی، اکشن، هیجان‌انگیز
  • کارگردان: Rose Glass
  • بازیگران: Kristen Stewart، Katy O Brian

اگر به دنبال جدیدترین فیلم های سینمایی 2024 هستید که ژانری اکشن، هیجان‌انگیز داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم فیلم عشق دروغ خونین را تماشا کنید. این اثر با امتیاز 95% راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) نظر منتقدان سینمایی را حسابی جلب کرده است و نشان می‌دهد با فیلمی درخور توجه مواجه‌ایم. این فیلم که داستان آن در سال 1989 اتفاق می‌افتد، در 20 ژانویه 2024 به نمایش درآمد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. فیلم Love Lies Bleeding تاکنون در گیشه و جذب نظر مخاطبان عام، هم خوب عمل کرده و می‌تواند گزینه‌ای خوب برای تماشای فیلم سینمایی خارجی جدید باشد.

فیلم Love Lies Bleeding

 9. فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

  • ژانر: اکشن، هیجان‌انگیز، علمی - تخیلی
  • کارگردان: George Miller
  • بازیگران: Anya Taylor-Joy، Chris Hemsworth، Tom Burke

فیلم Mad Max: Fury Road محصول سال 2015 با بازی تام هاردی و شارلیز ترون، اثری موفق بود که در زمان خودش بسیار مورد توجه قرار گرفت. فیلم Furiosa: A Mad Max Saga در واقع اسپین‌آف همین اثر است که در 24 می 2024 (4 خرداد 1403) اکران شده است. فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه، سرشار از صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز است که قطعا طرفداران فیلم‌های مهیج را راضی می‌کند و یکی از بهترین فیلم های اکشن 2024 لقب خواهد گرفت.

فیلم مدمکس

10. فیلم The Fall Guy

  • ژانر: اکشن، کمدی، درام
  • کارگردان: David Leitch
  • بازیگران: Ryan Gosling، Emily Blunt، Aaron Taylor-Johnson

فیلم مرد ساده لوح یکی از بهترین فیلم های کمدی 2024 است که با سکانس‌هایی اکشن و درام، اثری سرگرم‌کننده و جذاب پیش روی تماشاچیان قرار می‌دهد. این فیلم که براساس کتابی به همین نام ساخته شده، حتی در جلب نظر منتقدان هم موفق عمل کرده است. این فیلم که با بودجه‌ای 125 الی 150 میلیون دلاری ساخته شده،  یکی از بهترین فیلم های اکشن جدید است که با بازی رایان گاسلینگ و امیلی بلانت قطعا ارزش تماشا کردن دارد.

فیلم fall guy

سخن آخر

در این مقاله از مجله کالاتیک، به معرفی فیلم های سینمایی خارجی جدید پرداختیم که از معروف ترین فیلم های سال 2024 محسوب می‌شوند. فیلم‌های مطرح شده در این لیست از آثار بهترین کارگردانان سینما هستند که قطعا ارزش تماشا کردن دارند. شما منتظر کدام فیلم جدید 2024 هستید؟ به نظر شما کدام اثر بهترین فیلم 2024 است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

فیلم تلماسه بخش دوم در چه تاریخی اکران شد؟

این فیلم در 1 مارس 2024 (11 اسفند 1402) در سینماها به نمایش درآمد.

آیا فیلم جوکر 2: جنون مشترک اثری موزیکال است؟

بله؛ این فیلم ژانری موزیکال دارد و از این جهت با قسمت اول این فیلم تفاوت دارد.

خرید آنلاین گوشی موبایل لپ تاپ و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.