10 تا از فیلم های شبیه به جان ویک که باید تماشا کنید


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img
اگر از عاشقان سری فیلم های جان ویک هستید و به دنبال تماشای آثاری مشابه آن هستید، در این مطلب با 10 فیلم شبیه به جان ویک آشنا می‌شویم که می‌توانید در صورت تمایل آن‌ها را تماشا کنید.

ژانر اکشن، از پرطرفدارترین ژانرهای فیلم و سریال است که طرفداران بسیاری دارد. معمولا ترکیبی از صحنه‌های مهیجِ زد و خورد، تعقیب و گریز و جلوه‌های ویژه می‌تواند هر بیننده‌ای را به خود جذب کند.
برخی از فیلم‌هایی که در این ژانر ساخته می‌شوند، با عملکرد قوی در برخی زمینه‌ها مانند کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی، صحنه‌پردازی، جلوه‌های ویژه یا بازیگری برای همیشه نام خود را در لیست بهترین فیلم‌های اکشن قرار می‌دهند.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

به عنوان مثال، فیلم جان ویک (John Wick) یکی از آثار درخشان این سبک است که طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان دارد. محبوبیت بالا و بازخوردهای مثبت، منجر به ساخت فیلم های شبیه به جان ویک شد که برخی از آن‌ها توانستند نظر مخاطبان، خصوصا طرفداران جان ویک را به خود جلب کنند.

بنابراین فیلم های تقلیدی از جان ویک می‌توانند برای عاشقان این اثر درخشان نیز جالب توجه باشند و به طور مستقل جایگاهی ویژه در لیست فیلم‌های اکشن محبوب آن‌ها به دست آورند. در ادامه لیستی از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک را گرد آورده‌ایم تا در صورت تمایل آن‌ها را تماشا کنید.

بهترین فیلم‌های جان ویک

سری فیلم‌های اکشن «جان ویک» با بازی درخشان «کیانو ریوز» موفق شدند جایگاه خود را در بین بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما ثبت کنند. چهره سرد و عبوس کیانو ریوز در نقش «جان ویک» توانست بینندگان بسیاری را با خود همراه کند تا شاهد انتقام‌گیری او بابت کشته شدن سگی که از همسرش به یادگار مانده بود، باشند.

بهترین فیلم‌های جان ویک

فرانچایز جان ویک در 4 فصل (Chapter) ساخته شده که می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید و اوج هیجان و دلهره را تجربه کنید. این فصل‌ها در امتداد یکدیگر ساخته‌ شده‌اند و داستان هر چهار فصل به یکدیگر مرتبط است. در رتبه‌بندی فیلم های جان ویک، فصل چهارم یک شاهکار محسوب می‌شود که توانسته بیش از سه فصل قبلی بدرخشد و توجه بینندگان را به خود جلب کند.
جان ویک که به نویسندگی «دریک کولستاد» و کارگردانی «چاد استاهلسکی» ساخته شده، شما را به دنیایی لبریز از هیجان و رخدادهای غیر منتظره می‌برد.

بهترین فیلم های شبیه به جان ویک

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، موفقیت فیلم جان ویک سبب شد تا نویسندگان و کارگردانان آثار سینمایی به سراغ ساخت فیلم های شبیه به جان ویک بروند. برخی دیگر از فیلم‌ها نیز که درون‌مایه‌ای شبیه به این اثر دیدنی دارند، سال‌های قبل از اکران جان ویک ساخته شده و روی پرده رفته‌اند.
شاید تصور کنید که فیلم های تقلیدی از جان ویک که بعد از آن ساخته شده‌اند، نتوانستند به موفقیت دست پیدا کنند و با شکست در گیشه مواجه شدند؛ اما برخلاف تصور، برخی از این فیلم‌ها به قدری موفق بودند که بدون یدک کشیدن نام «جان ویک»، جایگاه خود را در صدر جدول بهترین فیلم‌های اکشن تثبیت کردند.

بهترین فیلم های شبیه به جان ویک

به عنوان مثال حتی اگر از دوست‌داران جان ویک هم نباشید حتما نام فیلم اکشن «ماموریت غیرممکن» را شنیده‌اید. بنابراین می‌توان گفت فیلم های شبیه به جان ویک، فراتر از یک تقلید ساده هستند و در ردیف بهترین فیلم‌های هالیوود قرار می‌گیرند.
فهرست زیر تعدادی از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک را که موفق شدند در ژانر اکشن بدرخشند را به شما معرفی می‌کند.

1. Kill Bill: Volume 1

  • ژانر: اکشن هیجانی
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • نویسنده: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: اوما تورمن، لوسی لیو، ویویکا ای فاکس، مایکل مدسن
  • سال تولید: 2003

چه از مخاطبان فیلم های جان ویک باشید چه نباشید، فیلم جذاب و دیدنی بیل را بکش 1 (Kill Bill: Volume 1) می‌تواند شما را برای چند ساعت سرگرم و مسحور صفحه جادویی تلویزیون کند. این فیلم درخشان که در سال 2003 روی پرده نقره‌ای رفت، یک اکشن هیجانی است که به تنهایی در ذهن مخاطبان ثبت شده است؛ حتی کسانی که جان ویک را ندیده‌اند ممکن است از طرفداران این فیلم پرهیجان باشند.

داستان از این قرار است که بئاتریس کیدو «عروس» که قبلا عضو یک گروه تبهکار بوده، مورد سوء قصد اعضای همان گروه قرار می‌گیرد. او که از بیل، رهبر گروه آدمکشان «افعی مرگبار» باردار است گروه را ترک می‌کند تا با شخص دیگری ازدواج کند. بیل که از این اتفاق خشمگین شده تصمیم می‌گیرد بئاتریس و جنینش را در روز عروسی او به قتل برساند. 

فیلم kill bill 1

زمانی که مراسم ازدواج بئاتریس در یک کلیسای کوچک در حال برگزاری است، اعضای گروه افعی‌های مرگبار همراه با بیل به آنجا حمله می‌کنند و در جریان این حمله «عروس» برای چهار سال به کما می‌رود. بئاتریس پس از به هوش آمدن به دنبال انتقام می‌رود که رویدادهای بسیار هیجان‌انگیزی را در فیلم رقم می‌زند.

«بیل را بکش 1» هنرهای رزمی شرق آسیا را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشید و موفق شد نامزد جایزه گلدن گلوب و بهترین بازیگر نقش اول زن شود. درخشش اوما تورمن در نقش عروس و حرکات خیره‌کننده شمشیربازی او، صحنه‌پردازی و فیلم‌برداری‌ بی‌نظیر، این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک تبدیل کرده است.

صحنه‌های اکشن، نزاع، درگیری و انتقام‌جویی او از آدمکشان، Kill Bill:Volume 1 را در زمره فیلم های شبیه به جان ویک جای داده است. اگر قصد مشاهده فیلم های تقلیدی از جان ویک را دارید، Kill Bill:Volume 1 می‌تواند بهترین انتخاب برای شروع باشد.

2. Taken

  • ژانر: اکشن هیجانی
  • کارگردان: پیر مورل
  • نویسنده: لوک بسون، رابرت مارک کامن
  • بازیگران: لیام نیسون، فامکه یانسن، مگی گریس
  • سال تولید: 2008

یکی دیگر از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک که نمایش درخشانی روی پرده سینما داشت، «Taken» است. این فیلم در سال 2008 منتشر شد و استقبال گسترده از آن سبب شد که شرکت توزیع‌کننده تصمیم به ساخت سری دوم و سوم این فیلم بگیرد.

Taken یا همان ربوده‌شده، راوی داستان «برایان میلز»، مامور سابق CIA است که از همسرش جدا شده و به عنوان بادیگارد کار می‌کند. «کیم» دختر 17 ساله برایان که همراه با مادرش زندگی می‌کند، تصمیم می‌گیرد همراه با دوستش «آماندا» به فرانسه سفر کند.

فیلم taken
با اصرار کیم، برایان به این سفر راضی می‌شود، اما پس از ورود آن‌ها به پاریس توسط گروهی از قاچاقچیان انسان ربوده می‌شوند. برایان از این اتفاق آگاه می‌شود و برای نجات دخترش به پاریس سفر می‌کند. این سفر سرآغاز رخدادهای غیرمنتظره‌ای است که بیننده را برای حدود 93 دقیقه، با خود همراه می‌کند.

این فیلم هم مانند جان ویک، انگیزه شخصی را مبنای شکل‌گیری صحنه‌های اکشن و مهیج فیلم قرار داده و نقش اصلی، هدفش را که نجات کیم است تا انتهای فیلم دنبال می‌کند.
«جان ویک» و «برایان میلز» هر دو سرسختانه در تلاش هستند تا از تبهکاران انتقام بگیرند. هر دو کاراکتر افرادی به ظاهر سرد و آرام اما مصمم و بااراده را به تصویر می‌کشند که تا رسیدن به هدف دست از تلاش برنمی‌دارند.
Taken با نمایش صحنه‌های اکشن بی‌نظیر و سیر داستانی پرکشش، موفق شده بینندگان را با اثری هیجان‌انگیز و لذت‌بخش رو به رو کند.

3. The Equalizer

  • ژانر: اکشن هیجانی
  • کارگردان: آنتوان فوکوآ
  • نویسنده: ریچارد ونک
  • بازیگران: دنزل واشنگتن، مارتون سوکاس، کلویی گریس مورتز
  • سال تولید: 2014

فیلم «The Equalizer» نیز مانند سایر فیلم های شبیه به جان ویک، حول محور انتقام و کینه‌جویی شکل گرفته است.
داستان فیلم اکولایزر، زندگی مردی به نام «رابرت مک کال» را به تصویر می‌کشد که شب‌ها پس از کار روزمره به رستورانی کوچک می‌رود. مک کال هرشب دختری جوان را در رستوران می‌بیند و با او درمورد کتاب‌هایی که می‌خواند گفتگو می‌کند.

این دختر از طرف رئیس باندی که با آن‌ها کار می‌کند مورد ضرب و شتم قرار گرفته و رابرت مک کال تصمیم می‌گیرد او را نجات دهد. پس از رد شدن پیشنهاد پرداخت پول و آزاد کردن دختر از سوی رئیس باند، مک کال مصمم می‌شود که شخصا انتقام دختر را بگیرد و او را از چنگ گروه تبهکاران نجات دهد.

فیلم the qualizer
بازیگر نقش رابرت مک کال، «دنزل واشنگتن» نیز به خوبی چهره یک قاتل خونسرد و انتقام‌جو را به تصویر کشیده و صحنه‌های اکشن و پرهیجانی را با بازی درخشان خود جلوی دوربین برده است.

فیلم The Equalizer یکی از درخشان‌ترین فیلم های شبیه به جان ویک است که به دلیل داشتن سکانس‌های اکشن فوق‌العاده، موسیقی متن عالی، بازی‌های درخشان، کارگردانی و جلوه‌های ویژه چشمگیر تحسین منتقدان را برانگیخت.
این فیلم جذاب و دیدنی می‌تواند گزینه‌ای عالی در لیست فیلم های شبیه به جان ویک باشد.

4. Nobody

  • ژانر: اکشن هیجانی
  • کارگردان: ایلیا نایشولر
  • نویسنده: دریک کولستاد
  • بازیگران: باب اودنکرک، کانی نیلسن، کریستوفر لوید
  • سال تولید: 2021

فیلم (Nobody) یک اکشن پرهیجان با بازی بی‌نظیر «باب اودنکرک» است که موفق شده در لیست بهترین فیلم های شبیه به جان ویک و به طور کلی فیلم‌های اکشن، جای بگیرد.
باب اودنکرک در نقش «هاچ» مردی میانسال و آرام است که همراه با خانواده خود زندگی می‌کند. هاچ در زندگی روزمره آرام به نظر می‌رسد اما در درون خود آتشی زیر خاکستر دارد که تنها یک جرقه برای شعله‌ور شدن آن کافی است.

فیلم nobody

این جرقه، ورود چند دزد به منزل هاچ و دزدیدن دستبند دختر او است که باعث زبانه کشیدن شعله‌های خشم او می‌شود؛ در نتیجه این مرد آرام و موقر تبدیل به فردی خشن، بی‌رحم و انتقام‌جو می‌شود و این تحولات درونی حوادث بعدی را رقم می‌زند.
شخصیت ساکت و آرام نقش اول در ابتدای فیلم، بیدار شدن حس کین‌توزی او در ادامه و صحنه‌های اکشن زد و خوردی که در روند داستان شکل می‌گیرد وجه مشترک فیلم «نوبادی» و «جان ویک» است.

هاچ نیز مانند جان ویک، بر اثر یک اتفاق از زندگی عادی و روزمره خود فاصله می‌گیرد و تبدیل به مردی بی‌رحم و انتقام‌جو می‌شود.
علی‌رغم آن که فیلم Nobody‌ چندان با استقبال منتقدین و مخاطبان همراه نبود، اما در ردیف بهترین فیلم های شبیه به جان ویک قرار گرفته که ارزش یک‌بار دیدن را دارد.

5. The Kingsman: Secret Service

  • ژانر: اکشن ماجراجویی
  • کارگردان: متیو وان
  • نویسنده: جین گولدمن، متیو وان
  • بازیگران: کالین فرث، ساموئل ال.جکسون، مارک استرانگ
  • سال تولید: 2014

برای قرار دادن (The Kingsman: Secret Service) در لیست فیلم های شبیه به جان ویک، باید یکی از بن‌مایه‌های جان ویک یعنی انتقام‌جویی را نادیده بگیریم و صرفا روی وجه اکشن و زد و خورد آن تمرکز کنیم.

فیلم The Kingsman: Secret Service که در فضای جاسوسی شکل گرفته، با داشتن صحنه‌های اکشن دیدنی و جذاب توانسته تقلیدی موفق از جان ویک را روی پرده سینما ببرد.

این فیلم زندگی مرد جوانی به نام «هری هارت» با بازی «کالین فارث» را روایت می‌کند که به عنوان مامور مخفی مشغول به کار است و نیروی جوان و بی‌تجربه‌ای به نام «اگزی» با بازی «تارون اگرتون» را استخدام می‌کند.
اگزی با آنکه تجربه چندانی ندارد و ناشی به نظر می‌رسد، اما نشان می‌دهد که مستعد فراگیری آموزش‌های هری هارت به عنوان یک نیروی خبره جاسوسی است.

فیلم the kingsman secret service

بزنگاه فیلم The Kingsman: Secret Serviceزمانی است که اگزی به ماموریت برای مقابله با «ریچموند ولنتاین» با بازی «ساموئل ال.جکسون» که قصد نابودی بشریت با ایجاد بحران در وضعیت آب و هوا را دارد، فرستاده می‌شود. برخلاف فیلم‌های قبلی که معرفی کردیم، The Kingsman کمی چاشنی طنز دارد که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

به طور کلی این فیلم توانایی آن را دارد که احساساتی مانند غم، خوشحالی، هیجان و ترس را در بیننده بیدار و درگیر کند.
متیو وان به خوبی توانسته صحنه‌های اکشن فیلم که وجه مشترک The Kingsman با جان ویک به شمار می‌رود را کارگردانی کند. پرداخت درست و مناسب شخصیت‌‌ها و چند سکانس فوق‌العاده مانند حمله به کلیسا، فیلم The Kingsman: Secret Service را برای همیشه در گوشه ذهن مخاطب ثبت می‌کند.

6. The Raid: Redemption

  • ژانر: اکشن هیجان‌انگیز
  • کارگردان: گارث اونس
  • نویسنده: گارث اونس
  • بازیگران: ایکو اویس، جو تسلیم، دونی آلامشیاه
  • سال تولید: 2011

در ادامه معرفی فیلم های شبیه به جان ویک، سراغ یک فیلم اندونزیایی می‌رویم. با توجه به اینکه هنرهای رزمی در کشور اندونزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، می‌توان انتظار داشت با یک فیلم نفس‌گیر با صحنه‌های اکشن فوق‌العاده حرفه‌ای رو به رو باشیم.
این فیلم به داستان زندگی یک پلیس جوان می‌پردازد که طی یک عملیات ویژه، توسط عده‌ای تبهکار در ساختمانی چند طبقه اسیر می‌شود و تلاش می‌کند خود را از چنگ آنان نجات دهد.

فیلم the raid redemption

صحنه‌های اکشن که با درگیری نیروهای پلیس و تبهکاران رخ می‌دهد به شکل دیوانه‌واری هیجان‌انگیز و خیره‌کننده هستند. حرکات رزمی الهام گرفته از «پنچاک سیلات» لحظاتی نفس‌گیر را برای مخاطب رقم زده که بدون لحظه‌ای درنگ، نبرد تن به تن و زد و خورد بین شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد.

«پنچاک سیلات» اصطلاحی برای هنرهای رزمی سنتی اندونزیایی به معنای مبارزه برای دفاع از خود است.

این فیلم هم در اندونزی، هم در اکران جهانی با استقبال مخاطبان مواجه شد و نظر منتقدین را به خود جلب کرد. شاید فیلم (The Raid) بیش از دیگر گزینه‌ها در لیست فیلم های شبیه به جان ویک، بتواند عطش بیننده را برای تماشای صحنه‌های اکشن، نزاع و پیکار فرو بنشاند. بنابراین اگر به دنبال مشاهده فیلم های تقلیدی از جان ویک و لذت بردن مشاهده نبرد و ستیز هستید، تماشای فیلم The Raid: Redemption را از دست ندهید.

7. Mission: Impossible – Fallout

  • ژانر: اکشن هیجانی
  • کارگردان: کریستوفر مک کوری
  • نویسنده: کریستوفر مک کوری
  • بازیگران: تام کروز، ربکا فرگوسن، هنری کویل، سایمون پگ
  • سال تولید: 2018

فیلم ماموریت غیرممکن که در 8 قسمت ساخته شد، از آن دسته فیلم‌هایی است که به خوبی توانسته جایگاه خود را در میان بهترین فیلم های اکشن تثبیت کند.
قسمت ششم سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن با نام (Mission: Impossible – Fallout) که در سال 2018 اکران شد، فضایی اکشن و هیجانی را ترسیم کرد که در آن یک تیم در تلاش هستند تا گروهی تروریستی به نام حواریون را پیدا کرده و مانع انجام عملیات ترور و انفجار توسط آن‌ها بشوند.

فیلم mission impossible fallout

این فیلم که در لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2018 قرار گرفت، تحسین منتقدان را برانگیخت و توانست مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند. سکانس‌های اکشن فیلم Mission: Impossible – Fallout که بسیار مورد توجه قرار گرفت، با بازی درخشان تام کروز به تصویر کشیده شده‌اند. در این فیلم تام کروز وظیفه دارد تا با عده‌ای تبهکار و تروریست مقابله کند و جهان را از خطر عملیات هسته‌ای و نابودی بشریت نجات دهد. فیلم ماموریت غیرممکن نیز با توجه به صحنه‌های اکشن زد و خورد و مهیج، در ردیف فیلم های شبیه به جان ویک قرار می‌گیرد.

8. Extraction

  • ژانر: اکشن هیجانی
  • کارگردان: سم هارگریو
  • نویسنده: جو روسو
  • بازیگران: کریس همسورث، رودراکش، جیسوال، راندیپ هودا
  • سال تولید: 2020

از دیگر فیلم های تقلیدی از جان ویک می‌توان به فیلم (Extraction) اشاره کرد. این فیلم که در ژانر اکشن و هیجانی تولید شده، توسط پلتفرم نتفلیکس عرضه شد.
فیلم Extraction به داستان دزدیده شدن پسر یکی از قاچاقچیان تبهکار بزرگ هند می‌پردازد که برای نجات جان فرزندش شخصی را به نام «راک» اجیر می‌کند. عملیات نجات پسرک، صحنه‌های اکشن و پر زد و خوردی را رقم می‌زند و بدلکاری‌ها و مبارزه‌های نفس‌گیر، لحظات هیجان‌انگیزی را برای بینندگان به‌وجود می‌آورد.

فیلم extraction

این فیلم که توانست در لیست 10 فیلم برتر نتفلیکس قرار بگیرد بازخورد مثبتی از سوی منتقدین دریافت کرد.
Extraction نیز به دلیل داشتن درونمایه انتقام‌جویی همراه با صحنه‌های اکشن جذاب و درگیرکننده، می‌تواند یکی دیگر از فیلم‌های شبیه به جان ویک تلقی شود.

9. Oldboy

  • ژانر: درام هیجان‌انگیز
  • کارگردان: پارک چان-ووک
  • نویسنده: هوانگ جو-یون، ایم جون- هیونگ
  • بازیگران: چوی مین-شیک، یو جی-ته، کانگ هیه-جونگ
  • سال تولید: 2003

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر فیلم و سریال‌های کره‌ای با استقبال گسترده‌ای در ایران مواجه شده‌اند، فیلم‌های سینمای کره که شبیه به جان ویک ساخته شده‌اند را نیز در لیست قرار می‌دهیم تا در صورت تمایل مشاهده کنید.
فیلم Oldboy که یکی از آثار درخشان سینمای کره است، موفق شد فراتر از مرزهای این کشور نیز بدرخشد و افتخارات متعددی را نصیب خود کند. Oldboy که در یک قدمی نخل طلای کن بود، جایزه هیئت داوران کن را به خود اختصاص داد و در لیست 10 فیلم برتر تاریخ آسیا قرار گرفت.
داستان Oldboy، راوی زندگی مردی عیاش است که در روز تولد دخترش دزدیده می‌شود. این مرد پس از 15 سال که در یک اتاق زندانی شده، به شکلی مبهم آزاد می‌شود.

فیلم oldboy

هسته اصلی داستان برمبنای پرسشی است که ذهن او را برای سال‌ها درگیر کرده و پاسخی برای آن پیدا نمی‌کند. سوال این است که چرا؟ به چه علت او را دزدیده‌اند؟ چرا برای 15 سال در یک اتاق حبس شده؟ این سوالات او را بر آن می‌دارند که به دنبال یافتن پاسخ برود.
با توجه به خاستگاه این فیلم که شرق آسیا است، صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز، بخشی جدایی‌ناپذیر از فیلم هستند که بیننده را به‌وجد آورده و تا انتها با خود همراه می‌کند. صحنه‌های اکشن فیلم که اکثرا توسط بازیگر اصلی اجرا شده‌اند، نفس را در سینه مخاطب حبس می‌کنند. 

فیلم Oldboy در جشنواره کن، مورد تحسین کوئنتین تارانتینو، کارگردان نامدار و پرآوازه آمریکایی قرار گرفت.

کارگردان این فیلم که از شهرت و محبوبیت بالایی در کره‌ جنوبی برخوردار است، توانسته فیلمی درخشان و خیره‌کننده را روی پرده ببرد و نام خود را به عنوان یک کارگردان موفق کره‌ای در سطح جهانی مطرح کند.

فیلم Oldboy نیز با داشتن مفاهیمی مانند انتقام و کینه‌جویی که در ژانر اکشن به تصویر کشیده شده، از سری فیلم های شبیه به جان ویک محسوب می‌شود.

10. The Villainess

  • ژانر: اکشن هیجان‌انگیز
  • کارگردان: جونگ بیونگ-گیل
  • نویسنده: یونگ بیونگ-گیل
  • بازیگران: کیم اوک-بین
  • سال تولید: 2017

آخرین فیلم از سری فیلم های شبیه به جان ویک The Villainess نام دارد. این فیلم نیز که در ژانر اکشن هیجان‌انگیز ساخته شده، مانند فیلم بیل را بکش، یک زن نقش اول آن را ایفا می‌کند. فیلم The Villainess در کره جنوبی تولید شده و موفق شد به عنوان یک فیلم اکشن قوی و مهیج، شهرتی جهانی به دست آورد. این فیلم سراسر هیجان، طغیان، زد و خورد و پیکارهای نفس‌گیر است که شما را مجاب می‌کند ثانیه به ثانیه آن را دنبال کنید.

فیلم  the villainess

فیلم The Villainess زندگی دختری به نام «سوک هی» را به تصویر می‌کشد که از کودکی آرزو داشته تبدیل به یک آدمکش حرفه‌ای شود؛ این دختر در ادامه آموزش‌هایی می‌بیند که او را به سوی آرزوی کودکی‌اش سوق می‌دهد. با کشته شدن شخصی که او را آموزش می‌دهد، سوک هی در مسیر انتقام‌جویی قرار می‌گیرد.

این انتقام‌جویی صحنه‌های اکشن و پرهیجان The Villainess را به تصویر می‌کشد. مبارزات تن به تن، صحنه‌های موتور سواری و تیراندازی، لحظاتی غافلگیرانه و مهیج را به تصویر کشیده که درخشش بازیگر زن در یک فیلم اکشن و لبریز از خشونت را نیز به همراه داشته است.

سخن آخر

جان ویک یکی از موفق‌ترین فیلم های اکشن است که توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. فیلم های بسیاری شبیه به جان ویک ساخته شده‌اند که توانسته‌اند حضور موفقی در گیشه داشته باشند و در لیست بهترین فیلم های شبیه به جان ویک قرار بگیرند.

برخلاف تصور، خیلی از فیلم های تقلیدی از جان ویک موفق عمل کردند و حضور قدرتمندی از خود در دنیای سینما نشان دادند. به عنوان مثال فیلم های Oldboy، Kill Bill و Taken از جمله فیلم‌های موفق شبیه به جان ویک بودند که می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

فیلم‌های The Equalizer و Nobody نیز با بازی‌ها و کارگردانی قوی، تحسین مخاطبان را به دنبال داشتند. البته فیلم های شبیه به اکولایزر یا فیلم های شبیه به نوبادی هم می‌توانند برای طرفداران جان ویک جذاب و دیدنی باشند.

سوالات متداول

وجه مشترک فیلم های شبیه به جان ویک چیست؟

فیلم های شبیه به جان ویک بر مبنای انتقام‌جویی همراه با صحنه‌های اکشن ساخته شده‌اند.

بهترین فیلم های شبیه به جان ویک کدام‌اند؟

فیلم‌هایی مانند بیل را بکش، ماموریت غیرممکن، Nobody، The Equalizer، Kingsman، Oldboy و Taken‌ از بهترین فیلم های تقلیدی از جان ویک هستند.

بهترین فیلم های جان ویک کدام‌اند؟

بهترین فیلم های جان ویک با درخشش ستاره هالیوود یعنی کیانو ریوز در چهار فصل ساخته شدند. فصل چهارم در بین این سری چهارگانه یک شاهکار محسوب می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.