بهترین بازی های شبیه Uncharted و Tomb Raider


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
بازی uncharted و تام ریدر از بازی‌های اکشن و هیجان‌انگیز در دنیای گیمینگ هستند که طرفداران زیادی دارند. طرفداران تام ریدر و uncharted به دنبال بازی‌های شبیه به این دو هستند تا شور و تلاطم آن‌ها را با داستان و از زاویه‌ای دیگر تجربه کنند. اگر شما هم جز این دسته از گیمرها هستید، در ادامه ۱۰ مورد از بهترین بازی های شبیه uncharted و تام ریدر را بررسی می‌کنیم.

بهترین بازی های شبیه uncharted و تام ریدر کدامند؟ همیشه بازی‌های اکشن و ماجراجویانه، گیمرها را به سمت خود جذب کرده‌اند؛ چرا که هیجان و تلاطم زیادی را به مخاطب وارد می‌کنند. بازی های Tomb Raider و uncharted از نمونه این بازی‌ها هستند که گیمرها دوست دارند نمونه‌های مشابه آن‌ها را تجربه کنند.

بهترین قیمت کنسول بازی سونی

در دنیا بازی‌های اکشن زیادی وجود دارد که جوش و خروش بازی تام ریدر و uncharted را به مخاطب تزریق می‌کنند که این بازی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Horizon Forbbiden west
  • Horizon zero down
  • God of war
  • The last of us 2
  • Quantum break
  • Prince of Persia
  • Just cuase 4
  • Far cry 4
  • Dishonored 2
  • Mad max

معرفی بازی ویدیویی تام ریدر (Tom Raider)

بازی تام ریدر یکی از بازی‌های ویدیویی جذاب است که در طول سال‌ها به‌صورت مرتب نسخه‌های جدید آن وارد بازار شده‌اند. در این بازی لارا کرافت در مقبره‌ها و ویرانه‌های سراسر جهان به جستجو می‌پردازد. لارا با ماجراجویی و خطرات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند تا خود را به یک معبد یا پانتئون برای قهرمانان بازی‌های ویدیویی برساند. تولید بازی ویدیویی تام ریدر از سال ۱۹۹۶ آغاز شد و آخرین نسخه آن در سال ۲۰۱۸ طرفدارانش را جذب خود کرد. در مجموع ۱۹ بازی تام ریدر در ۳ خط زمانی مختلف تقسیم می‌شوند و خطوط داتانی متفاوتی از لارا و دیگر شخصیت‌های بازی روایت می‌کند.

معرفی بازی ویدیویی آنچارتد (uncharted)

بازی uncharted در طی سال‌ها و در نسخه‌های مختلف گیمرها را وارد ماجراجویی‌های سرگرم‌کننده زیادی کرده است. این بازی اکشن ماجراجویی را Naughty Dog یکی از بهترین داستان‌نویسان بازی‌های ویدیویی پلی استیشن نوشته است. در واقع این بازی سریالی در چند سری و نسخه مختلف عرضه شده است. در همه این سری‌ها به جز The lost legacy نیتن دریک در جستجوی ثروت و جواهرات است و در این راه خطرات زیادی را از سر می‌گذراند. 

10مورد از بهترین بازی های شبیه Tomb Raider و uncharted

بازی های شبیه uncharted و تام ریدر با ویژگی‌هایی مثل داستان‌سرایی عالی،‌شخصیت‌های نمادین و گیم پلی اکشن مانمند یک فیلم اکشن و پرفروش هستند. به جز بازی تام ریدر و uncharted بازی‌های زیاد دیگری هم هستند که با اکشن‌های جذاب و جسورانه شما را به یک ماجراجویی واقعی می‌برند. اگر از علاقمندان به بازی‌های تام ریدر و uncharted هستید، لیست زیر برای شماست.

1. Horizon Forbbiden west

بازی غرب ممنوعه شما را با چکمه‌های یک زن جوان وارد دنیای پساآخرالزمانی و پر از موجودات ماقبل تاریخ می‌کند. در این بازی به لطف قدرت PS5 وارد یک دنیای بزرگ و با تصاویر فوق‌العاده چشم‌گیر خواهید شد. 

بازی horizon forbbiden west

2. Horizon zero down

بازی Horizon zero down شما را به یک ماجراجویی در جهان باز و انواع مکان‌های سرسبز دعوت می‌کند. شما در نقش آلوی قهرمان، قهرنمان جوانی را بازی می‌کنید که برای کشف اصلت خود راهی یک سفر ماجراجویانه می‌شود. در دنیای این بازی ماشین‌های حیوان‌گونه بر زندگی آلوی غلبه می‌کنند. شما به‌عنوان آلوی باید در نبردهای شدید و خطرناک جان سالم به در ببرید.

«جهان باز یا open world به شکلی از طراحی فضای گیمینگ اشاره دارد که گیمر در دنیای این بازی می‌تواند آزادانه ماجراجویی کند.»

بازی horizon zero down

3. God of war

یکی دیگر از بازی های شبیه uncharted و تام ریدر بازی سریالی خدای جنگ است که در سال ۲۰۰۵ استودیو سانتا مونیکا آن را منتشر کرد. پیشتر این دو بازی تجربه‌ای عجیب‌تر و اکشن‌تر داشتند ولی در طول سال‌ها بیشتر مبتنی بر داستان‌های جذاب هستند. هر کدام از بخش‌های این مجموعه بازی جذاب و اکشن، داستان خاصی را روایت می‌کند.

بازی god of war

4. The last of us 2

استودیوی Naughty Dog همان استودیویی است که سری بازی‌های uncharted را به دنیای گیمینگ وارد کرد. حالا این استودیو ماجرای داستان‌محور و پرزامبی The last of us را ساخته است تا یک تجربه هیجان‌انگیز و جذاب در دنیای گیمینگ داشته باشید. این بازی سوم شخص را می‌توانید به صورت سوم شخص تجربه کنید.

در بازی The last of us حرکاتی مثل دویدن، شنا کردن، پریدن و بالا رفتن شباهت زیادی به حرکات موجود در بازی تام ریدر دارند. اگر از علاقمندان سریال The last of us باشید، حتما از ویدیو گیم آن هم لذت وافری خواهید برد.

بازی the last of us

5. Quantum break

اگر به دنبال یک ماجراجویی داستان‌محور دیگر هستید که در جهتی متفاوت پیش رود، بازی شکاف کوانتومی یک پیشنهاد عالی برای شماست. این بازی تجربه‌ای پر از اکشن سینمایی با اسلحه است. بازی شکاف کوانتومی در واقع یک ماجرای علمی-تخیلی را روایت می‌کند که ادامه بازی کاملا به انتخاب و تصمیم‌های شما بستگی دارد. 

بازی quantum break

6. Prince of Persia

شاهزاده ایرانی به‌عنوان قدیمی‌ترین بازی ویدیویی در لیست بازی های شبیه uncharted و تام ریدر قرار دارد. این بازی که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، به دلیل سبک هنری زیبا و پس‌زمینه جذاب هنوز از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.  

بازی prince of persia

7. Just cuase 4

بازی Just cuase 4 یکی دیگر از بازی‌های ویدیویی در لیست بازی های شبیه uncharted و تام ریدر است که با اکشن‌های جذاب و ماجراجویانه شما را سرگرم خواهدا کرد. با اینکه جاست کاز نمی‌تواند در لیست بهترین بازی‌های ویدیویی جهان قرار بگیرد ولی باز هم می‌تواند ساعاتی شما و دوستانتان را در پلتفرم‌های مختلفی مثل پلی استیشن و ایکس باکس سرگرم کند. 

بازی ویدیویی just cuase 4

8. Far cry 4

بازی ویدیویی Far cry 4 شما را به یک ماجراجویی جذاب در مکان‌های عجیب و غریب می‌برد که باید در مقابل افزراد زیادی که به شما تیراندازی می‌کنند، از خودتان دفاع کنید. با اینکه داستان‌سرایی این بازی در حد بازی uncharted جذاب و گیرا نیست ولی همچنان دامنه وسیعی از حجهان را برای کاوش و ماجراجویی در اختیار دارید.

به‌عنوان مثال اگر از رانندگی با جیپ در بازی uncharted لذت می‌بردید، حالا فرصت کافی برای گشت‌و‌گذار در مناظر Kyrat را دارید. در این بازی به‌عنوان اول شخص، نقش Ajay Ghale را برعهده خواهید گرفت که می‌خواهد برای پخش خاکستر مادرش به وطنش بازگردد ولی درگیر ماجراهای متفاوتی می‌شود.

بازی far cry 4

9. Dishonored 2

یکی دیگر از بازی های شبیه uncharted و تام ریدر با نام Dishonired 2 دنباله سری اول آن است. سری دوم بازی Dishonired بسیاری از عناصر بازی از جمله ژانر اکشن بازی، تحرک و مبارزه را از سری اول وام گرفته است. با استفاده از ابزارهایی که در گیم در اختیار شما قرار می‌گیرد، راه‌های مختلفی مثل حمله پنهانی یا بی‌رحمانه برای ازبین بردن دشمنان دارید. 

بازی ویدیویی dishonored 2

10. Mad max

آخرین بازی ار جمعه بازی های شبیه uncharted و تام ریدر، مکس دیوانه است که یک فیلم جذاب هم با همین نام منتشر شده است. در این بازی باید به‌عنوان شخصیت اصلی یعنی mad max وارد دنیای گیم شوید. شما به‌عنوان یک جنگنده خطرناک با استفاده از سلاح‌های مختلف تقریبا می‌توانید هر کسی را از سر راه بردارید.

هر یک از این سلاح‌ها به شکلی می‌توانند شما را در پیروزی بر دشمنانتان کمک کنند. انتخاب‌های شما در بازی تقریبا متنوع است. به‌عنوان مثال می‌توانید بازی را در سکوت یا به‌صورت تهاجمی پیش ببرید و از همراه خود یعنی Chum در جهت تعیین خط مشی و استراتژی حمله کمک بگیرید. 

بازی mad max

سخن آخر

در این مقاله لیستی از بهترین و مهیج‌ترین بازی‌های اکشن، تیراندازی و ماجراجویی در دنیا را بررسی کردیم. هر یک از این بازی‌ها با داستان خاص و متفاوتی می‌توانند ساعت‌ها شما را پای پلتفرم بازی، میخکوب کنند. این روزها بازی‌های اکشن با هایجان و تلاطمی که در طی اجرا ایجاد می‌کنند، طرفداران زیادی دارند. از نظر شما کدام یک از بازی های شبیه uncharted و تام ریدر جذابیت زیادی دارند و در این لیست از قلم افتادند؟

پرسش‌های متداول

بازی تام ریدر روی کدام پلتفرم‌ها قابل اجرا است؟

شما می‌توانید بازی تام ریدر را روی Xbox One, Xbox Series X/S, PS4, PS5 و PC اجرا کنید.

بازی uncharted روی کدام پلتفرم‌ها قابل اجرا است؟

بازی uncharted روی پلتفرم‌های PS3, PS vita, PS4, PS5, Android, iOS و Windows قابل اجراست.

در لیست بالا بهترین بازی اکشن کدام هستند؟

بازی‌های God of war و The last of us از بهترین بازی‌های اکشن در دنیا هستند.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.