بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

با ورود به سال جدید نبرد برندهای مطرح گوشی های اندرویدی بر سر به دست آوردن جایگاه بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 بیشتر می‌شود. از آنجایی که دوربین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که برای خرید گوشی هوشمند در نظر گرفته می‌شود، انتخاب گوشی موبایلی که دوربین آن کیفیت مطلوبی داشته باشد ممکن است کمی دشوار به نظر برسد.

مشاهده لیست قیمت و خرید گوشی موبایل از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

وضوح بالای دوربین گوشی به این معنی نیست که عکس‌هایی با کیفیت مطلوب را ثبت می‌کند؛ بلکه موردی که مهم است عملکردیست که هنگام عکاسی از خود نشان می‌دهد. امسال نیز شاهد عرضه گوشی‌های با کیفیت دوربین فوق‌العاده بوده‌ایم، اگر شما نیز به دنبال با کیفیت ترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 هستید این مطلب کاملاً مناسبتان خواهد بود. تا انتهای این مقاله با کالاتیک همراه باشید.

تشخیص بهترین دوربین گوشی سال 2023

برای اینکه بخواهید کیفیت دوربین گوشی موردنظرتان را بسنجید باید به میزان دیافراگم آن توجه کنید. در نگاه اول عددی که جلوی عبارت /f قرار گرفته ممکن است کمی شما را دچار سردرگمی کند؛ اما اطلاعات زیادی را درباره دوربین گوشی مدنظرتان در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال دیافراگم f/1.4 عریض‌تر از دیافراگم f/2.0 است؛ به این معنی که دوربین نور بسیار بیشتری را جذب و در نتیجه جزئیات تصویر را به‌خوبی ثبت می‌کند.

به همان اندازه‌ای که باید به عدد دیافراگم توجه کنید، اندازه پیکسل و سنسور نیز مورد مهمی برای سنجش کیفیت دوربین محسوب می‌شود. به طور خلاصه، اندازه هر پیکسل به‌صورت جداگانه (با واحد اندازه‌گیری بر حسب میکرومتر) کیفیت تصویر را تعیین می‌کند. برخلاف دیافراگم، وقتی صحبت از اندازه پیکسل و سنسور به میان می‌آید، عددی که بزرگ‌تر است بهتر خواهد بود. از همین رو که اندازه پیکسل بزرگ‌تر اجازه می‌دهد نور بیشتری وارد شود و در شرابط نوری کم دوربین عملکرد مطلوبی را از خود نشان دهد.

بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023

در ادامه با معرفی با کیفیت ترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 همراه شما خواهیم بود تا با بهترین گوشی های مخصوص عکاسی در سال جدید آشنا شوید.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S23 Ultra

اولین دستگاهی که قصد داریم به‌عنوان بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 به شما معرفی کنیم، جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس 23 اولترا است. این گوشی با سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، زوم اپتیکال 30 برابری، سلفی‌های عالی و زوم هیبریدی فوق‌العاده 100 برابری می‌تواند از پس انتظارات هر کاربری به‌خوبی بر بیاید.

دوربین گوشی Galaxy S23 Ultra

افزون بر این حالت عکاسی نجومی نیز برای گوشی Galaxy S23 Ultra در نظر گرفته شده که امکان ثبت عکس‌های خیره‌کننده از آسمان شب، از جمله ماه را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید با رزولوشن 50 مگاپیکسلی نیز به‌صورت RAW عکس بگیرید یا از 200 مگاپیکسل کامل در برنامه دوربین استفاده کنید. لرزش‌گیر تصویر بهبودیافته گوشی Galaxy S23 Ultra را به یک دستگاه فوق‌العاده با توانایی فیلم‌برداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه تبدیل می‌کند.

خرید گوشی اس 23 اولترا از کالاتیک

گوشی موبایل Google Pixel 7 Pro

گوشی پیکسل 7 پرو یکی از بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 محسوب می‌شود که عملکرد بسیار مطلوبی را چه در نور روز و چه در محیط‌های تاریک از خود نشان می‌دهد. با برخورداری از سنسور 50 مگاپیکسلی و همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 48 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال 5 برابری باعث می‌شود Pixel 7 Pro به یک گوشی با قابلیت‌های عکاسی درجه یک تبدیل شود.

دوربین گوشی Pixel 7 پرو گوگل

دیافراگم عریض f/1.9 پیکسل 7 و سرعت شاتر 2 برابر در نظر گرفته شده برای این گوشی باعث می‌شود برای عکاسی در نور کم نیز مناسب باشد. عکس‌های ثبت شده با این گوشی محدوده دینامیکی عالی و رنگ‌های مطلوبی دارند و تعادل رنگ سفید بسیار خوب و دقیق انجام می‌شود. از جمله ویژگی‌هایی که این گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توان به پاک‌کن جادویی اشاره کرد که اجازه می‌دهد تا با یک ضربه ساده اشیا و افراد ناخواسته را از تصویر خود حذف کنید.

نکته دیگری که این گوشی را از سایر رقبای خود متمایز می‌کند، قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای حالت عکاسی پرتره آن است. چه از دوربین سلفی و چه از دوربین اصلی استفاده کنید، هر عکس پرتره به زیبایی، با پس‌زمینه‌های محو شده و لبه‌های واضح سوژه ثبت می‌شود. در مجموع گوشی Pixel 7 Pro بهترین عکس‌ها را برای پست کردن در شبکه اجتماعی در اختیار شما قرار می‌دهد.

گوشی موبایل هوآوی P60 پرو

از جمله جذاب‌ترین گوشی‌هایی که توانسته رتبه اول DxOmark را به خود اختصاص دهد و بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 نیز به‌حساب می‌آید، گوشی هوآوی P60 پرو است. این دستگاه به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم مکانیکی قابل‌تنظیم با تکنولوژی تصویربرداری XMAGE، دوربین 48 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3.5 برابری و دوربین 13 مگاپیکسلی اولترا واید مجهز شده که عملکرد چشمگیری را نسبت به سایر رقبا دارد.

دوربین گوشی هوآوی P60 پرو

با استفاده از دوربین این گوشی قادر به ثبت عکس‌هایی با جزئیات، دقت رنگ و کاملاً پویا هستید که هیچ‌گونه نویزی نیز در آن مشاهده نمی‌شود. از طرف دیگر عکس‌هایی که در شب یا محیط‌های کم نور گرفته شده‌اند، از جزئیات بسیار بالا، نور خوب و محدوده دینامیکی بسیار گسترده نیز برخوردارند.

در مجموع سیستم پردازشی و هوش مصنوعی به کار رفته در گوشی پی 60 پرو هوآوی از غیر واقعی و مصنوعی شدن عکس‌ها جلوگیری و تنها به اضافه کردن یک روتوش واقعی و بدون اغراق بسنده می‌کند. به لطف استفاده از لرزش‌گیر دیجیتال مخصوص این دستگاه که آن را AIS نامیده، قادر به ضبط فیلم‌هایی با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه خواهید بود که از کیفیت بالا و لرزش بسیار کم برخوردارند.

خرید گوشی هوآوی P60 Pro ظرفیت 512/12 گیگابایت

گوشی موبایل آنر مجیک 5 پرو

Honor Magic 5 Pro دارای چینش دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی است که شامل لنز اصلی از نوع واید، لنز اولترا واید 122 درجه و یک لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 3.5 برابر می‌شود که می‌توانید با هر یک از این سنسورها تصاویری با وضوح بالا ثبت کنید. آنر برای گوشی Magic 5 Pro قابلیت‌هایی نظیر زوم دیجیتال 100 برابری، لرزش‌گیر حرکتی مبتنی بر هوش مصنوعی، ماکرو 30 برابری و الگوریتم Falcon Capture را در نظر گرفته است که به جذابیت‌های دوربین این دستگاه می‌افزاید.

دوربین گوشی Magic 5 Pro آنر

با استفاده از دوربین اصلی این گوشی می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید که به دلیل برخورداری از لرزش‌گیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (Gyro EIS) هیچ گونه لرزشی در آن مشاهده نمی‌شود. در پنل جلویی  گوشی آنر مجیک 5 نیز دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی به همراه دوربین عمق‌سنج 3D برای باز‌کردن قفل گوشی به چشم می‌خورد که می‌توانید لحظات خود را به بهترین شکل با آن ثبت کنید. فوکوس خودکار لیزری، حسگر دمای رنگ و فناوری عکاسی محاسباتی «Ultra Fusion» آنر از دیگر ویژگی‌های مثبت دوربین گوشی Honor Magic 5 Pro محسوب می‌شود که باعث شده در لیست بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 قرار بگیرد.

گوشی موبایل اوپو Find X6 Pro

وقتی صحبت از بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 به میان می‌آید بدون شک باید به گوشی اوپو Find X6 Pro اشاره کنیم که موفق به دریافت جایگاه دوم در سایت Dxomark شده است. در ماژول دوربین دایره‌ای شکل این گوشی دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی با نشان هاسلبلاد در مرکز و فلش‌های LED در بالا به چشم می‌خورد.

این مجموعه دوربین متشکل از یک لنز واید با قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته و لرزش‌گیر اپتیکال، دوربین پریسکوپ تله فوتو با زوم 2.5 برابری و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته و لرزش‌گیر اپتیکال است. همچنین دوربین اولترا با میدان دید 110 درجه‌ای با از فوکوس خودکار بهره می‌برد که امکان تصویربرداری از فاصله بسیار کم 4 سانتی‌متری را فراهم می‌کند. توجه داشته باشید که دوربین این گوشی برخلاف انتظارها تنها قادر به فیلم‌برداری با حداکثر وضوح تصویر 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است.

دوربین گوشی اوپو Find X6 Pro

همکاری اوپو با برند هاسلبلاد باعث شده گوشی فایند ایکس 6 پرو در زمینه قابلیت‌های نرم‌افزاری موفقیت بسیاری کسب کند و ویژگی‌هایی نظیر پروفایل‌های رنگی مختص برند هاسلبلاد، ویژگی XPAN برای گرفتن عکس‌های پانورامیک، حالت Hasselblad Pro و حتی گزینه‌هایی مانند صدای شاتر دوربین‌های این شرکت را در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

هنگامی که دوربین  گوشی Oppo Find X6 Pro را در حالت Hasselblad Portrait Mode قرار می‌دهید با ادغام دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو عکس‌های پرتره متفاوتی را به ثبت می‌رساند که شباهت بسیاری به خروجی لنزهای 30 و 80 میلی‌متری روی دوربین‌های حرفه‌ای این شرکت دارد. از دیگر قابلیت‌های دوربین این گوشی فوق‌العاده می‌توان به تراشه تصویری MariSilicon X، پشتیبانی از فرمت‌های RAW و HEIF، سنسور ارتقا یافته 13 کاناله برای تشخیص اتوماتیک رنگ سفید و 42 درصد تثبیت بیش‌تر تصویر در دوربین پریسکوپی اشاره کرد.

گوشی موبایل هوآوی Mate 50 Pro

دوربین گوشی هوآوی میت 50 پرو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است که باعث جلب توجه کاربران به این دستگاه می‌شود. هواوی برای این گوشی دوربین سه گانه در نظر گرفته است که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با فیلتر RYYB به همراه یک لنز تثبیت‌ شده منحصر به فرد و دیافراگم متغیر f/1.4 تا f/4.0، دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه و قابلیت فوکوس خودکار و دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی دارای لنز پریسکوپی برای زوم اپتیکال 3.5 برابری می‌شود.

لازم به ذکر است که سیستم دوربین گوشی Mate 50 Pro از یک سنسور 10 کاناله چند طیفی و فوکوس خودکار لیزری بهره می‌برد. با استفاده از این دوربین قادر به ثبت عکس‌هایی شفاف و درخشان با عمق میدان مطلوب خواهید بود. همچنین تمامی عکس‌ها از کیفیت فوق‌العاده، جزئیات و کنتراست بسیار خوبی برخوردارند.

دوربین گوشی هوآوی میت 50 پرو

با استفاده از دوربین گوشی میت 50 پرو قادر به ضبط ویدئوهایی با کیفیت 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه خواهید بود که همین کیفیت فیلم‌برداری برای دوربین سلفی آن نیز وجود دارد. از جمله قابلیت‌های دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی این دستگاه مربوط به اولترا واید بودن آن می‌شود که سه گزینه متفاوت برای میدان دید به کاربر ارائه می‌دهد. در نتیجه اگر به دنبال بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 هستید، باید بگوییم که میت 50 پرو هوآوی مناسب شما خواهد بود

خرید گوشی هوآوی مدل Mate 50 Pro ظرفیت 256/8 گیگابایت

سخن آخر

یکی از اصلی‌ترین ملاک بسیاری از کاربران برای خرید گوشی هوشمند، مشخصات و عملکرد دوربین است. انتخاب و خرید گوشی که از دوربین با کیفیت برخوردار باشد مزیت بزرگی محسوب می‌شود. با این حال با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و گسترده شدن صنعت گوشی‌های هوشمند ممکن است هنگام انتخاب شما را دچار سردرگمی کند.

در مقاله فوق بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 را به شما معرفی کردیم تا اگر قصد خرید گوشی برای عکاسی را دارید به‌راحتی بتوانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. به نظر شما بهترین دوربین گوشی سال 2023 کدام مدل است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 کدام مدل است؟

با توجه به سایت DxOmark که به‌صورت تخصصی گوشی‌ها را بر اساس عملکرد و کیفیت دوربین رتبه‌بندی می‌کند، جایگاه اول به گوشی Huawei P60 Pro تعلق گرفته و می‌توان آن را به‌عنوان بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 معرفی کرد.

بهترین گوشی برای عکاسی چی بخرم؟

در مقاله فوق بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید برای عکاسی تهیه کنید را برای شما مطرح کرده‌ایم و به‌صورت جامع درباره هر یک از آن‌ها توضیحات داده‌ایم تا بتوانیم به شما در این امر یاری برسانیم.

بهترین دوربین گوشی اندرویدی سال 2023 برای فیلمبرداری کدام مدل است؟

از جمله بهترین گوشی هایی که می‌توانید با استفاده از آن ویدئوهایی با کیفیت 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید، گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra محسوب می‌شود.

بهترین دوربین گوشی اندرویدی برای عکاسی در شب کدام مدل است؟

با استفاده از گوشی اوپو Find X6 Pro می‌توانید عکس‌های با کیفتی را هنگام شب به ثبت برسانید.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.