رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به نحوه رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل و دلایل بروز این مشکل خواهیم پرداخت.

رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل چگونه صورت می‌گیرد؟ سیم کارت‌ها یکی از اجزای کوچک و البته مهم در یک گوشی موبایل محسوب می‌شوند؛ چراکه در صورت عدم وجود آن‌ها امکان برقراری تماس یا ارسال پیام وجود ندارد. در صورتی که هر مشکلی برای این جزء مهم پیش آید، می‌تواند کار شما را در طول روز مختل کند. اگر تا به حال با مسدودی سیم کارت ایرانسل مواجه شده‌اید، در ادامه با هم به دلایل و نحوه رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

قیمت گوشی موبایل

دلایل مسدودی سیم کارت ایرانسل

تصور کنید در یک روز مهم که به برقراری تماس با دوستان و همکاران خود نیاز دارید، سیم کارت شما به صورت کامل مسدود شده باشد و تماس برقرار نشود. شاید در اولین گام برای حل مسئله، این سوال برای شما پیش آید که علت غیر فعال شدن سیم کارت ایرانسل چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید موارد زیر را بررسی کنید و دلیل خود را از بین آن‌ها پیدا کنید.

بدهی‌های معوقه دارید

ایرانسل سیم‌کارت‌های خود را در دو مدل دائمی و اعتباری در بازار ارائه می‌کند. هر یک از این دو مدل سیم کارت، تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند و برای کاربران خاصی مناسب هستند. صاحبان سیم کارت دائمی باید هر ماه هزینه‌های تماس و ارسال پیام خود را در مدت زمان مشخصی پرداخت کنند. در صورتی که این پرداخت به موقع صورت نگیرد، مسدود شدن سیم کارت ایرانسل اتفاق می‌افتد؛ پس اگر از کاربران سیم کارت دائمی ایرانسل هستید، در اولین گام باید بدهی‌های معوقه خود را بررسی کنید.

رمز اشتباهی وارد کردید

در جهت رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل دلیل دیگری که نیاز به بررسی دارد، وارد کردن رمز اشتباهی است. بسیاری از کاربران به دلیل افزایش امنیت خود و اطلاعاتشان، برای سیم کارت خود یک رمز تعیین می‌کنند. به این ترتیب بعد از هر بار روشن کردن گوشی موبایل، باید رمز خود را وارد کنند تا بتوانند از گوشی استفاده کنند. در صورت وارد کردن این رمز به صورت اشتباه، امکان مسدودی سیم کارت شما وجود دارد.

دلایل مسدودی سیم کارت ایرانسل

مدارک سیم کارت شما ناقص است

سال‌هاست که سند زدن سیم کارت برای تضمین امنیت و جلوگیری از سوء استفاده الزامی شده است. برای سند زدن و فعال سازی سیم کارت ایرانسل به مدارکی مثل کارت ملی و شناسنامه نیاز دارید. اگر در زمان سند زدن، مدارک به درستی ارائه نشوند یا به هر دلیلی ناقص باشند، با مشکل مسدودی یا کار نکردن سیم کارت ایرانسل مواجه خواهید شد.

پیامک تبلیغاتی زیادی ارسال کرده‌اید

معمولا ارسال پیام تبلیغاتی برای کاربران گوشی موبایل آزاردهنده است و از همین رو ارسال پیام‌های تبلیغاتی خصوصا به صورت انبوه از شماره شخصی تخلف به حساب می‌آید. در صورتی که اپراتور ایرانسل متوجه آن شود، به‌راحتی خط تلفن شما را مسدود می‌کند و باید به دنبال راهی برای رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل خود باشید. برای اطلاعات بیشتر مطلب لغو پیامک تبلیغاتی در ایرانسل و همراه اول را مطالعه کنید.

رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل

برای مدت طولانی از سیم کارت خود استفاده نکرده‌اید

هر سیم کارتی برای ارسال پیام، اتصال به اینترنت و برقراری تماس ساخته شده است. در صورتی که برای مدتی سیم کارت خود را خاموش نگهدارید یا استفاده‌ای از آن نداشته باشید، احتمال مسدود شدن آن افزایش پیدا می‌کند. اگر سیم کارتی دارید که مدتی است آن را خاموش نگه داشته‌اید، بهتر است همین حالا آن را از جعبه درآورید و آن را روشن کنید تا مسدود نشود.

مطلب پیشنهادی: حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

سوختن و غیر فعال کردن سیم کارت توسط مالک اصلی آن

همانطور که گفتیم هر یک از سیم کارت‌های ایرانسل مالک مشخصی دارند که از طریق سند به نام آن‌ها زده شده است. در صورتی که خیلی وقت است از سیم کارت خود استفاده می‌کنید و مطمئن نیستید مالک آن چه کسی است، باید دلیل مسدود شدن آن را از این طریق پیگیری کنید. برای اینکه مالک سیم کارت خود را پیدا کنید، کافی است برنامه (ایرانسل من) را روی گوشی نصب کنید و از بخش (حساب من)، نام مالک آن را ببینید. برای راهنمایی بیشتر مقاله چطور بفهمیم سیم کارتمان سوخته است، را مطالعه کنید.

رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل

بررسی راه و روش‌های مختلف رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل به دلیل استفاده نکردن

همانطور که گفتیم پیش از اینکه به رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل بپردازیم، باید دلیل آن را پیدا کنیم. حالا که با دلایل مختلف این مشکل آشنا شدید، در ادامه روش‌های حل آن را تشریح خواهیم کرد.

رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل از طریق ایرانسل من

شرکت ایرانسل برای راحتی کاربران خود یک برنامه با عنوان (ایرانسل من) ارائه کرده است که می‌توانید از آن برای رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل غیر حضوری استفاده کنید. پرداخت قبوض سیم کارت دائمی و خرید شارژ برای سیم کارت اعتباری از طریق این برنامه بسیار راحت‌تر خواهد شد. علاوه بر آن، می‌توانید از امکانات دیگری مثل خرید بسته اینترنتی، آوای انتظار، سرویس ویژه غذا یا شبکه‌های تلویزیون و بسیاری موارد دیگر بهره ببرید. این برنامه کاربردی برای گوشی‌های اندروید، iOS و تحت وب قابل استفاده است.

علاوه بر همه امکاناتی که ذکر کردیم، می‌توانید از طریق برنامه ایرانسل من برای فعال کردن سیم کارت ایرانسل غیر فعال شده هم اقدام کنید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید.

1. در ابتدا وارد برنامه (ایرانسل من) شوید.

2. در قسمت پایین صفحه بخش (حساب من) را پیدا کنید و وارد آن شوید.

دلایل مسدودی سیم کارت ایرانسل

3. صفحه بعدی باز می‌شود که باید (پروفایل) را انتخاب کنید.

رفع مسدودی ارسال پیامک ایرانسل

4. در ادامه به پایین صفحه بروید و گزینه (مسدود کردن/رفع مسدودیت) را انتخاب کنید.

علت غیر فعال شدن سیم کارت ایرانسل

در نهایت اگر سیم کارت شما مسدود شده باشد، پیامی با همین مضمون به شما نمایش داده خواهد شد. برای رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل در این مرحله باید گزینه (رفع مسدودیت) را انتخاب کنید تا در طی چند روز آینده دوباره فعال شود و بتوانید از آن استفاده کنید.

استفاده از کد رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل

روش دیگری که برای رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از کد‌های دستوری است. این روش هم برای کسانی که تمایل ندارد به نمایندگی‌های ایرانسل مراجعه کنند و می‌خواهند مشکل را به صورت غیر حضوری حل کنند، پیشنهاد خوبی خواهد بود. برای استفاده از این روش باید از طریق یک سیم کارت ایرانسل با شماره 700 تماس بگیرید. در صورتی که به هر دلیلی خط تلفنی به جز ایرانسل دارید، شماره 09377000000 را بگیرید. در ادامه وقتی ارتباط برقرار شد، با اپراتور مراحل رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل را طی کنید.

مراجعه حضوری برای رفع مسدودی ارسال پیامک ایرانسل و برقراری تماس

در صورتی که به هر دلیل نمی‌خواهید از روش رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل از طریق اینترنت استفاده کنید، باید به شعب پشتیبانی این شرکت مراجعه کنید. برای این کار می‌توانید به مراکز ارتباط با ایرانسل فروش و خدمات توزیع‌کنندگان، نمایندگان فروش و یا نمایندگان و مراکز حقوقی بروید.

این مطلب را هم بخوانید:
جدیدترین تعرفه بسته اینترنت ایرانسل

سخن آخر

شرکت ایرانسل با ارائه انواع سیم کارت دائمی و اعتباری به دنبال رفع نیاز مشتریان خود است. با هر یک از این دو سیم کارت، باید اعتبار خود را به شکلی متفاوت پرداخت کنید. یکی از مشکلاتی که احتمال دارد برای سیم کارت پیش بیاید، مسدود شدن آن است. در این صورت با اقدامات رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل و در برخی مواقع در طی مدت مشخصی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

پرسش‌های متداول

در صورتی که روش‌های آنلاین رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل کارآمد نبود، چه کنیم؟

در صورتی که از طریق روش‌های غیر حضوری نتوانستید مشکل مسدودی سیم کارت را حل کنید، از پشتیبانی حضوری کمک بگیرید.

کد دستوری رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل چیست؟

با شماره‌گیری 700 یا 0937000000 برای رفع مسدودی سیم کارت اقدام کنید.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.