راهنمای خرید بهترین دسته بازی برای ایکس باکس


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img
در مقاله پیش‌رو به بررسی نکات مهم و کلیدی خرید دسته بازی برای ایکس باکس می‌پردازیم. در انتها می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

حتما شما هم از جمله افرادی هستید که تمایل دارند اوقات فراغت خود را با بازی‌های ایکس باکس سپری کنند. برای اینکه بتوانید تجربه دلچسبی از این بازی‌ها داشته باشید و راحت‌تر حریف را شکست بدهید، باید از یک دسته بازی مناسب و باکیفیت استفاده کنید.

مشاهده لیست قیمت کنسول Xbox از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

برای خرید بهترین دسته بازی برای ایکس باکس (Xbox) باید به یک سری نکات از جمله سازگاری آن با دستگاه و کنسول بازی توجه کنید. در این مقاله به بررسی نکات خرید دسته بازی ایکس باکس می‌پردازیم. با ما همراه باشید..

ویژگی های بهترین دسته بازی برای Xbox

بازی‌های کنسول ایکس باکس و به طور کلی بازی‌های کامپیوتری از شخصیت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که توسط بازیکن‌ها هدایت می‌شوند. دسته بازی ایکس باکس اگر از کیفیت مناسبی برخوردار باشد می‌تواند باعث تجربه یک بازی دلچسب و به یادماندنی برای گیمرها شود. این دسته‌ها با نام Joystick هم شناخته می‌شوند. اگر به فکر خرید بهترین دسته بازی برای ایکس باکس خود هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید نکاتی را که در ادامه ذکر می‌شوند مدنظر قرار دهید.

• راحتی دسته بازی و طراحی ارگونومیک

برای اینکه بر بازی و حریف خود غلبه کنید باید دسته های بازی مناسبی را در اختیار داشته باشید. این دسته‌ها باید هنگام بازی خوش‌دست و سبک بوده تا دست‌ بازیکن را خسته نکند. همان طور که می‌دانید زمان و سرعت عمل در بازی‌های کامپیوتری حرف اول را می‌زنند. به همین دلیل بازیکن باید کاملا بر دسته مسلط بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دکمه‌ها را فشار دهد. بنابراین هنگام خرید حتما به سبکی و خوش‌دست بودن دسته ایکس باکس دقت کنید.

• سایز دسته ایکس باکس

همانطور که پیشتر هم ذکر شد، دسته بازی باید به راحتی در دست قرار گرفته و تحت کنترل باشد. اگر بازیکن با دسته‌ای بزرگتر از دست خود بازی کند، نمی‌تواند به راحتی و با فشردن دکمه‌ها بازی را کنترل کند. بهتر است هنگام خرید دسته بازی برای ایکس باکس به تناسب دسته و دکمه‌های آن با دست خود و کنترل‌پذیری آن‌ها توجه کنید.

• قابلیت های پیشرفته با توجه به نوع بازی

سازندگان بازی‌های ایکس باکس هر روزه قابلیت‌های پیشرفته‌تری را در بازی‌های خود ارائه می‌دهند. این قابلیت‌ها ممکن است با دکمه‌ها و سنسورهای مختلفی در دسته‌ها کنترل شوند. به همین دلیل ضروری است که دسته‌های بازی این قابلیت‌ها را پشتیبانی کنند.

• سیستم لرزش های پیشرفته

برخی از دسته های بازی دارای سیستم لرزش پیشرفته هستند. این لرزش ها کمک می کنند تا تجربه بی نظیری را هنگام بازی داشته باشید و خود را در میان بازی و موقعیت ها تصور کنید.

معرفی بهترین دسته بازی برای ایکس باکس

تا اینجا با ویژگی‌های یک دسته بازی مناسب برای کنسول بازی ایکس باکس آشنا شدیم. در ادامه به معرفی چند مدل دسته ایکس باکس می‌پردازیم. با خواندن این قسمت به راحتی می‌توانید برای خرید بهترین دسته بازی برای ایکس باکس خود اقدام کنید.

دسته بازی مایکروسافت مناسب ایکس باکس Series S-X

شرکت مایکروسافت یکی از بهترین تولیدکنندگان کنسول‌های بازی ایکس باکس و لوازم جانبی آن است. دسته بازی مایکروسافت سری x-s برگ برنده شما در میدان بازی خواهد بود. این دسته دارای طراحی ارگونومیک بوده و با داشتن وزن 287 گرم، در طول بازی دست بازیکنان را خسته نمی‌کند.

دکمه‌های رنگی روی دستگاه علاوه بر زیبایی ظاهری، به افراد مبتدی هم کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانند با آن کار کنند و دکمه‌ها را به خاطر بسپارند. به طورکلی محل قرار گرفتن دکمه‌ها روی دسته بازی ایکس باکس سری x-s بسیار مناسب بوده و به راحتی می‌توان آن را کنترل کرد.

دسته بازی مایکروسافت مناسب ایکس باکس Series S-X

این مدل جوی استیک از نوع بی سیم است و با دو عدد باتری AA کار می‌کند. پورت دسته بازی مایکروسافت Micro usb است و قابلیت اتصال به بلوتوث را نیز دارد. این محصول با سیستم‌های عامل مایکروسافت ویندوز 10 و 11 و ios و اندروید سازگار است.

کنسول های Xbox one، Xbox series S، Xbox series X نیز این دسته را پشتیبانی می‌کنند. نکته جالب توجه این است که اتصال این دسته به کنسول‌های بازی نیازی به نصب نرم افزار ندارد. بنابراین می‌توانید بدون اتلاف وقت به انجام بازی دلخواه و هیجان انگیز موردعلاقه خود بپردازید.

دسته بازی +SteelSeries Nimbus

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای بازیکنان، کنسول‌های ایکس باکس، دسته بازی +SteelSeries Nimbus است. این دسته‌ها از محصولات کمپانی خوشنام و پرآوازه سونی هستند. دسته‌های Nimbus دارای باتری قابل شارژ است و از اتصال لایتینگ استفاده می‌کند. شارژ این مدل از دسته‌های ایکس باکس تا حدود 50 ساعت دوام می‌آورد. نکته منفی که هنگام خرید این مدل از دسته بازی ایکس باکس جلب توجه می‌کند سایز بزرگ آن است.

پیشتر هم ذکر شد که یکی از مهمترین ویژگی‌های بهترین دسته بازی برای ایکس باکس، سایز مناسب و وزن کم آن است. بنابراین بازی با این مدل جوی استیک به دلیل خسته شدن دست و کنترل کردن سخت آن چندان لذت‌بخش نخواهد بود.

دسته بازی ایکس باکس سری اس و ایکس +SteelSeries Nimbus
دسته بازی +SteelSeries Nimbus گزینه‌ای مقرون به صرفه به حساب می‌آید. باتوجه به اینکه هدف از بازی‌های ایکس باکس، گذراندن اوقات فراقت و تفریح است، بهتر است دسته‌هایی را خریداری کنید که این لذت را دوچندان کند و تجربه کاربری دلچسبی را به شما هدیه دهد. این دسته‌ها با توجه به اندازه بزرگ و کنترل‌پذیری سختی که دارند پس از مدتی شما را خسته می‌کنند.

پرداخت هزینه کم ممکن است در کوتاه‌مدت به صرفه باشد، اما پس از مدتی ناچار خواهید بود با پرداخت هزینه، به سراغ خرید بهترین دسته بازی برای ایکس باکس بروید تا با خیالی آسوده به بازی بپردازید. نکته منفی دیگر این است که دسته‌های SteelSeries این امکان را ندارند که به کنسول های مختلف وصل شوند و از سایر کنسول‌ها پشتیبانی نمی‌کنند.

دسته بازی ایکس باکس 360 مدل 8853

دسته بازی سیم دار 360 مدل 8853 قابلیت اتصال به هر کامپیوتر و لپ تاپی را دارد. سیم دسته ایکس باکس 360 مدل 8853 حدود 180 سانتی متر است. البته با توجه به سیم دار بودن این محصول، برای اتصال آن نیاز به پورت USB و یا دانلود درایور آن است. به همین دلیل امکان دارد برخی کاربران مایل به استفاده از این نوع دسته‌ها نباشند و به سراغ انواع جدیدتر آن که بی‌سیم هستند بروند. مدل‌های بی سیم آزادی عمل بیشتری را هنگام بازی به شما می‌دهند و بازی هیجان انگیزتری را تجربه خواهید کرد.

دسته بازی ایکس باکس 360 مدل 8853

این مدل دسته، قابلیت اتصال به هر دستگاهی را از طریق پورت USB دارد. اگر قصد استفاده از دسته 360 را در ویندوز دارید، فراموش نکنید که هنگام خرید، دانگل مخصوص آن را هم تهیه کنید. درنهایت اگر شما از کنسول ایکس باکس 360 استفاده می‌کنید و مشکلی هم با سیم دار بودن دسته‌های بازی ندارید، این مدل می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

دسته بازی ایکس باکس مدل الیت سری 2

اگر شما همچنان از طرفداران کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری ایکس هستید، دسته بازی ایکس باکس مدل الیت سری 2 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. دسته ایکس باکس الیت با کمک باتری‌های قابل شارژ تا 40 ساعت قابلیت شارژدهی دارد.

این کنترلرها دارای قابلیت شخصی‌سازی بوده و بازیکن‌ها می‌توانند دکمه‌های D-PAD و آنالوگ را تعویض و شخصی‌سازی کنند. نکته‌ای که می‌تواند برای گیمرها جالب توجه باشد این است که روی این مدل دسته بازی کاوری با قابلیت چسبندگی کشیده شده است.

این چسبندگی کمک می‌کند تا دسته در طول بازی در دست بازیکنان به خوبی حفظ شده و بتوانند آن را کنترل کنند. گاهی اوقات دسته‌ها در دست افراد عرق می‌کنند و لیز می‌خورند. این ویژگی باعث جلوگیری از لیز خوردن و به زمین افتادن دسته بازی می‌شود.

دسته بازی ایکس باکس مدل الیت سری 2
دسته بازی ایکس باکس وان الیت دارای نرم افزار مخصوص ایکس باکس وان و ویندوز است. نکته منفی که می‌توان درمورد این دسته‌ها در نظر گرفت، قابلیت ارتقای آن است. به این معنا که اگر کنسول بازی خود را عوض کنید مجبور هستید، دسته‌های پیشرفته‌تری را متناسب با کنسول جدید خریداری کنید.

بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ دسته‌های جدیدتر بروید تا هم از امکانات پیشرفته آن‌ها متناسب با بازی‌های جدیدتر استفاده کنید و هم امکان اتصال آن به دستگاه‌های جدیدتر را داشته باشید. دکمه‌های تریگر مجهز به سنسورهای حساس در این دسته، مناسب گیمرها است. گیمرها می‌توانند بدون نیاز به فشار دادن زیاد، این دکمه را فشرده و با سرعت عمل بیشتری بازی کنند. البته قیمت بالا می‌تواند این محصول را از بین گزینه‌های افراد مشتاق بازی‌های ایکس باکس خط بزند.

دسته بازی ایکس باکس Razer Wolverine Tournament Edition

این محصول با داشتن چهار دکمه قابل تنظیم و امکان شخصی‌سازی، می‌تواند یک دسته بازی ایکس باکس مطلوب برای گیمرها باشد. اگر مایل به انجام بازی‌های سرعتی هستید، قفل‌های تریگری کوتاه در این مدل دسته، هیجان بازی شما را دوچندان می‌کنند. این قفل‌ها به سرعت و بدون نیاز به فشار زیاد فعال شده و در بازی‌هایی که نیاز به شلیک است می‌تواند برای بازیکنان بسیار جذاب باشد.

دسته بازی ایکس باکس Razer Wolverine Tournament Edition

این دسته با داشتن طراحی ارگونومیک باعث می‌شود تا گیمر بر بازی مسلط بوده و بتواند دسته را به راحتی و بدون خستگی کنترل کند. وزن این مدل از دسته ایکس باکس 256 گرم و در زمره جوی استیک‌های سبک و راحت قرار می‌گیرد. دسته ایکس باکس ریزر ولورین علاوه بر ایکس باکس، قابلیت اتصال به کامپیوتر، لپ تاپ و ویندوز ده را نیز از طریق درگاه USB دارد.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های مورد نیاز برای بهترین دسته ایکس باکس پرداختیم و بهترین دسته مناسب برای ایکس باکس را معرفی کردیم. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید تمامی ویژگی‌های مورد انتظار خود از یک کنترلر را بررسی کرده و بعد با توجه به بودجه خود اقدام به خرید کنید. فراموش نکنید که وزن کم و کنترل‌پذیری راحت یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های دسته ایکس باکس است که به شما کمک می‌کند تجربه به یاد ماندنی از بازی‌های موردعلاقه خود داشته باشید.

پرسش‌های متداول

برای خرید بهترین دسته بازی برای ایکس باکس به کجا مراجعه کنیم؟

برای اینکه محصول باکیفیتی را همراه با گارانتی خریداری کنید، بهتر است به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. اگر قصد خرید دسته بازی برای ایکس باکس دارید به شما پیشنهاد می کنیم با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کالاتیک محصول موردنظر خود را انتخاب و با قیمت مناسب خریداری کنید.

قیمت بهترین دسته بازی کامپیوتر چقدر است؟

با توجه به نوسانات نرخ ارز نمی‌توان قیمت مشخصی را برای این محصولات در نظر گرفت. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت روز، از فروشگاه اینترنتی کالاتیک دیدن فرمایید.

مهمترین ویژگی دسته ایکس باکس چیست؟

هنگام خرید به وزن و ابعاد دسته ایکس باکس دقت کنید. شما باید دسته‌ای را خریداری کنید که در طول بازی کنترل‌پذیر باشد و دست را خسته نکند.

بهترین دسته بازی برای ایکس باکس کدام است؟

اگر قصد دارید یک کنترلر با قیمت مناسب و ویژگی‌های لازم برای گیم را خریداری کنید، دسته بازی ایکس باکس سری اس و ایکس مایکروسافت بهترین گزینه است. این محصول با توجه به قیمت مناسبی که دارد تمام انتظارات افراد را از یک دسته بازی باکیفیت برآورده می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.