معرفی بهترین فیلم های تام هیدلستون


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
بهترین فیلم و سریال‌های تام هیدلستون کدام‌اند؟ تام هیدلستون که با سریال ثور مشهور شد، یکی از محبوب‌ترین بازیگران حال حاضر سینما خصوصا در دنیای مارول محسوب می‌شود. این روزها او با سریال اکشن-فانتزی لوکی طرفداران خود را جذب کرده است.

روند کاری تام هیدلستون با نظم و به‌خوبی چیده شد تا در هر یک از عرصه‌های تئاتر، فیلم و سریال بهترین خود را به نمایش بگذارد. تام هیدلستون به‌خوبی از پس نقش‌های مختلف برمی‌آید که این نشان از مهارت بالای بازیگری او دارد. در ادامه به معرفی تام هیدلستون و بهترین فیلم و سریال‌های او می‌پردازیم تا با او بیشتر آشنا شوید.

معرفی تام هیدلستون

بد نیست پیش از معرفی فیلم‌های تام هیدلستون، درباره زندگی و شخصیت این بازیگر محبوب صحبت کنیم. توماس ویلیام «تام» هیدلستون در سال ۱۹۸۱ و در لندن متولد شد. او در رشته بازیگری و در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک تحصیل کرد و در سال ۲۰۰۵ از این آکادمی فارغ‌التحصیل شد.
با این حال باید شروع کار این بازیگر را از سال ۲۰۰۱ بدانیم. تام همان زمان که در دانشگاه بود، توسط آژانس «همیلتون هادل» برای اجرای نمایشنامه «تراموا به نام هوس» به روی صحنه اجرا رفت. پس از آن راه او برای ورود به دنیای بازیگری و تئاتر باز شد و فرصت‌های درخشانی را به دست آورد.

بهترین سریال و فیلم های تام هیدلستون

حالا وقت آن است که بهترین‌ فیلم های تام هیدلستون را موشکافانه بررسی کنیم. اینطور به نظر می‌رسد که تام تنوع خوب و قابل توجهی را در انتخاب نقش‌هایش رعایت می‌کند. او به‌خوبی می‌تواند از پس بسیاری از ژانرها و نقش‌ها برآید اما همچنان این سوال وجود دارد که در کارنامه درخشان این بازیگر انگلیسی بهترین آثار او کدام‌اند.

1. من نور را دیدم (۲۰۱۵) برای علاقمندان به ژانر بیوگرافی

این فیلم در ژانر بیوگرافی و درباره زندگی هنک ویلیامز، ترانه‌سرای کانتری و بلوز است. زندگی کوتاه او در سن ۲۹ سالگی و به دلیل بیماری و مشکلات ناشی از مصرف بیش از حد الکل به پایان رسید.
تام هیدلستون برای درخشیدن در این نقش و نواختن گیتار، توسط یک موسیقیدان آمریکایی، رادنی کارل آموزش دید. نوه این ترانه‌سرا پس از تقدیر از هیدلستون گفته بود که تام همه قلب و روح خود را برای ایفای این نقش گذاشته است.

فیلم I saw the light

2. قلعه‌ای به رنگ خون، یک درام ترسناک

یکی از دیگر فیلم‌های  تام هیدلستون، قلعه‌ای به رنگ خون یا قلعه زرشکی نام دارد. در حین تماشای این فیلم، متوجه طراحی لباس مجلل و خیره‌کننده آن خواهید شد. تام هیدلستون در این فیلم، یک انگلیسی مرموز و جذاب است که یک وارث آمریکایی یعنی ادیث کوشینگ را جذب خودش می‌کند.
در واقع قلعه‌ای به رنگ خون یکی از نقش‌های بسیار منفی در کارنامه کاری فیلم‌های تام هیدلستون محسوب می‌شود که به خوبی روند شرور شدن نقش خود را در آن به نمایش می‌گذارد.

فیلم Crimson peak

3. نیمه شب در پاریس، یک کمدی رمانتیک اعجاب‌انگیز

نیمه شب در پاریس را به‌عنوان یک کمدی رمانتیک غیرمنتظره و لذت‌بخش معرفی می‌کنیم. شخصیت اول این اثر یک فیلمنامه‌نویس است که قصد دارد اولین رمانش را در شهر عشق و نور یعنی پاریس تمام کند.
نیمه شب در پاریس، به شکلی جذاب و اعجاب‌انگیز شما را به آشنایی با مفاخر دهه ۲۰ میلادی دعوت می‌کند. تام هیدلستون نقش نویسنده آمریکایی خالق گتسبی بزرگ، اسکات فیتز جرالد را ایفا می‌کند که نقشی نسبتا کوتاه اما درخشان دارد.
فیلم نیمه شب در پاریس نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین کارگردان هنری شده است. در نهایت این فیلم توانست جایزه بهترین فیلمنامه اصلی آلن را از آن خود کند.

فیلم midnight in paris

4. نجات در آسمان خراش، تعلیق و بی‌ثباتی در برج بلند

نجات در آسمان خراش، یکی دیگر از فیلم‌های اقتباسی تام هیدلستون است که او در این فیلم یکی از شخصیت‌های اصلی و برجسته داستان را دارد. همانطور که از نام این فیلم پیداست، داستان حول محور یک برج بلند با ساکنین پرماجرا در آمریکا می‌چرخد. در این برج، اختلاف طبقاتی ساکنین به وضوح قابل مشاهده است.

فیلم high rise

5. فقط عاشقان زنده می‌مانند، یک فانتزی خون‌آشامی

این فیلم به عاشقان فیلم‌های با موضوع زندگی خون‌آشام توصیه می‌شود. داستان حول محور ازدواج و زندگی دو خون‌آشام می‌چرخد که سال‌های زیادی از ازدواج آن‌ها می‌گذرد. در این فیلم شاهد ترکیبی از ژانرهای کمدی، درام و فانتزی هستید. تام هیدلستون از شخصیت‌های اصلی این فیلم و البته خون‌آشام است.

فقط عاشقان زنده می‌مانند، یک فانتزی خون‌آشامی

6. جزیره جمجمه، یک ماجراجویی اکشن

جزیره جمجمه، یکی از فیلم‌های تحسین‌شده با حضور کینگ‌کونگ است. در این فیلم گروهی از محققان و سربازان به یک جزیره ناشناخته سفر می‌کنند که تام هیدلستون در آن نقش کاپیتان سابق سرویس هوایی گروه را ایفا می‌کند. جزیره کونگ یک ماجراجویی میخکوب‌کننده و جذاب برای عاشقان هیجان است.

فیلم kong skull island

7. دریای عمیق آبی، فیلمی متوسط با بازی خوب تام هیدلستون

دریای عمیق آبی یک درام بریتانیایی است که روند داستانی نسبتا کندی دارد. داستان درباره زنی است که در ازدواج خود چندان احساس رضایت نمی‌کند و در ادامه وارد یک رابطه پرشور با یک خلبان سابق نیروی سلطنتی می‌شود. این خلبان همان تام هیدلستون بااستعداد و درخشان است.

فیلم deep blue sea

8. ثور، تام هیدلستون در قامت یک شخصیت شرور و منفی

ثور فیلمی است که اولین بار تام هیدلستون را در نقش محبوب لوکی وارد سینما کرد. طبق معمول بازی او چیزی فراتر از حد تصور و عالی بود. با وجود اینکه تام نقش اصلی داستان را نداشت ولی به‌خوبی توانست جای خود را در قلب مخاطب فیلم باز کند. اگر می‌خواهید تام هیدلستون را این بار در یک نقش شرور و منفی ببینید، ثور یک پیشنهاد عالی است.

فیلم thor

9. انتقام‌جویان، قدرتمندترین قهرمانان

در این فیلم می‌توانید همه قهرمانان MCU را به‌عنوان قدرتمندترین قهرمانان زمین ببینید. عبارت اختصاری MCU به دنیای سینمایی مارول معنا می‌شود که محور مجموعه فیلم‌های قهرمانی براساس کمیک‌بوک‌های مارول است. در این فیلم هم تام هیدلستون حضور دارد تا او را در قالب شخصیت محبوب لوکی تماشا کنید.

فیلم avengers

10. نامربوط، درامی درباره یک ازدواج

فیلم نامربوط فروپاشی یک ازدواج شکننده را روایت می‌کند. آنا شخصیت زن این ازدواج تصمیم می‌گیرد برای استراحت و هواخوری به ویلای دوستش برود. در این ویلا تام هیدلستون وارد داستان می‌شود تا نقش مهمی در جدایی و چالش‌های این ازدواج داشته باشد.

11. مجمع‌الجزایر، یک درام خانوادگی

فیلم مجمع‌الجزایر دومین کار جوانا هاگ محسوب می‌شود که برای ساخت آن از تام هیدلستون کمک گرفته است. داستان درباره یک خانواده است که در یک جزیره، خانه‌ای اجاره کرده‌اند و تام هیدلستون به‌عنوان یکی از اعضای این خانواده نقش خود را ایفا می‌کند.

فیلم archipelago

بهترین سریال‌های Tom Hiddleston

همانطور که گفتیم تام هیدلستون در نقش و ژانرهای مختلف فیلم و سریال درخشیده است. دنیای مارول، فیلم‌های عاشقانه، درام‌های احساسی و داستان‌های اقتباسی همگی عرصه‌ای برای درخشش تام هیدلستون بوده‌اند. با وجود اینکه تام به سمت دنیای سریال گرایش کمی داشته است ولی در همان سریال‌های اندک هم به‌خوبی ایفای نقش می‌کند. تام هیدلستون به خاطر جذابیت ظاهری، شوخ طبعی و توانایی‌اش در بیان احساسات مشهور است.

1. لوکی، سریال پرطرفدار دوستداران مارول

در لیست فیلم و سریال‌های تام هیدلستون، نام سریال لوکی وجود دارد. در واقع تام هیدلستون یکی از بازیگران باسابقه در دنیای شگفت‌آور و پرطرفدار مارول است. او از زمان نقش‌آفرینی در فیلم Thor به‌عنوان نقش لوکی شرور، به یک قهرمان محبوب تبدیل شده است. فصل اول سریال لوکی توانست طرفداران مارول را به خود جذب کند که فصل دوم آن در اکتبر ۲۰۲۳ منتشر می‌شود.

فیلم loki

2. مدیر شیفت شب، سریال اقتباسی از یک رمان

این سریال بر اساس رمانی با همین نام اثر جان لو کاره ساخته شده است. سریال مورد بحث درباره داستان یک قتل است که مدیر شیف شب هتل شاهد آن است. کارگردانی و فیلمبرداری خوب این سریال بی‌نظیر شما را مجذوب خود می‌کند.

فیلم night manager

3. مار اسکس، سریالی پیچیده و پررمز و راز

مار اسکس یک سریال اقتباسی است که با سرنخ‌های هیجان‌انگیز و مرموز آغاز می‌شود. یک موجود ناشناخته در شهر وجود دارد که تام هیدلستون به‌عنوان کشیک شهر به وجود آن شک می‌کند. اگر عاشق تعلیق، هیجان و داستان موجودات ناشناخته در شهر هستید، این سریال شما را مجذوب خود خواهد کرد.

فیلم the essex serpent

4. والاندر، یک سریال درام معمایی هیجان‌انگیز

داستان درام جنایی سریال درباره یک کارآگاه و بازرس به نام کنت براناست. سریال والندر از یک سری رمان جنایی اثر نویسنده سوئدی، هنینگ مانکل اقتباس شده است. در این سری رمان‌ها به مسائل سیاسی و اجتماعی با تعلیق و راز پرداخته می‌شود.

فیلم The hollow crown

5. تاج توخالی، یک مینی سریال تاریخی

اگر حوصله سریال‌های طولانی را ندارید و در عین حال می‌خواهید تام هیدلستون را در یک سریال تاریخی ببینید، تاج توخالی برای شماست. تام هیدلستون به‌عنوان یک شخصیت قدرتمند و جسور شما را به سفری جذاب می‌برد و دیالوگ‌ها را از متن تاریخی، روان و احساسی بیان می‌کند. این سریال، اقتباسی از چندین نمایشنامه اثر نویسنده شهیر انگلیسی، ویلیام شکسپیر است.

فیلم The hallow crown

6. تیراندازی حومه شهر، نقش متفاوت تام در یک کمدی سیاه

تام هیدلستون جنبه متفاوتی از هنر بازیگری خود را در این سریال به نمایش می‌گذارد. برخلاف برخی از نقش‌های منفی تام هیدلستون، در این سریال او را در قالب یک پسر خجالتی و دست‌وپا چلفتی خواهید دید. تعاملات خنده‌دار این پسر با سایر همسایگان فضایی جالب و متفاوت ساخته است.

فیلم suburban shootout

چند حقیقت جالب درباره تام هیدلستون

تام هیدلستون بیشتر به خاطر نقش لوکی، برادر ثور مشهور است. او با لقب خدای شیطنت به قدری محبوب شد که یک سریال اسپین‌آف از او به‌عنوان سریال لوکی منتشر کردند. همیشه در پس ماجراهای ساخت فیلم و سریال هنرمندان، حقایق جذابی وجود دارد که خواندن آن‌ها جذاب است.

1. اجرای او روی صحنه منجر به دریافت نقش ثور شد

او در کالج و دانشگاه، برای نقش‌های زیادی روی صحنه رفت و تماشاگران او را در نقش اتللو، سیمبلین و... دیدند. علاوه بر آن بازیگر و کارگردان ثور، اولین بار او را روی صحنه تئاتر دید.

2. تام هیدلستون می‌خواست ثور شود

تام هیدلستون به نقش ثور بیشتر علاقه داشت. او حتی برای اینکه این نقش را دریافت کند، با کلاه گیس و گریم ثور یک تست بازیگری داد. در واقع نقش ثور تنها تست بازیگری او پیش از قبول نقش لوکی بود. با وجود تلاشی که تام برای دریافت نقش ثور داشت، برانا احساس کرد لوکی با شوخ‌طبعی او سازگاری بیشتری دارد.

3. پدر تام هیدلستون فکر نمی‌کرد که پسرش شغل واقعی داشته باشد

پدر تام هیدلستون درک چندانی از جاه‌طلبی پسرش در عرصه بازیگری نداشت و در ابتدای کار تام، تصور می‌کرد که به‌زودی از بازیگری خسته و ناامید می‌شود.

4. تام هیدلستون سفیر یونیسف است

این یکی از حقایقی است که به زندگی شخصی تام هیدلستون برمی‌گردد. او سال‌ها سفیر بریتانیا به‌عنوان سفیر سازمان جهانی یونیسف بود. تام صحبت کردن درباره بحران‌های گینه و سودان جنوبی و کودکان آن‌ها را وظیفه خود برای کمک به انسان‌ها می‌داند.

سخن آخر

هر یک از فیلم و سریال‌های تام هیدلستون که در این مقاله معرفی کردیم، با انواع ژانرها برای سلیقه‌های مختلف مناسب‌اند. در واقع او در هر نقش، هرچند کمرنگ تلاش کرده تا بهترین خود را به نمایش بگذارد و معمولا هم موفق بوده است.

سوالات متداول

تام هیدلستون در کدام فیلم یا سریال برنده جایزه شده است؟

تام هیدلستون در سال ۲۰۱۶ جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای شیفت شب از آن خود کرده است.

کدام یک از فیلم و سریال‌های تام هیدلستون محبوبیت بیشتری دارند؟

ثور و لوکی دو تا از محبوب‌ترین آثار تام هیدلستون هستند که به‌خوبی در آن درخشیده است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.