بهترین سریال های ایرانی


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
فرقی ندارد چه روز تعطیل باشد چه پایان یک روز کاری، سریال ایرانی می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند.

سینمای ایران توانسته طی سال‌های اخیر با تولید سریال‌های متنوع و جذاب یک گام به جلو حرکت کند و مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. سریال‌های ایرانی زیادی وجود دارد که با ژانر‌های مختلف می‌تواند مخاطبین را با سلایق گوناگونی درگیر کند. حال در اینجا قصد داریم به معرفی بهترین سریال های ایرانی بپردازیم و داستان هر کدام را برای شما بازگو کنیم.

لیست قیمت روز گوشی موبایل

بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی

در سال‌های اخیر با وجود پلتفرم‌های پخش فیلم همچون فیلیمو، نماوا و غیره، بسیاری از سازندگان سریال به سراغ ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی می‌روند. این شاخه طی این سال‌ها با پیشرفت‌های زیادی روبرو شده است. از بهترین سریال‌های ایرانی شبکه نمایش خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سریال آکتور

سریال آکتور یکی از بهترین سریال های ایرانی با بازی نوید محمدزاده، احمد مهران‌فر، هستی مهدوی‌فر، هانیه توسلی است که برای اولین‌بار در فیلیمو پخش شد. داستان سریال آکتور درباره دو بازیگر جوان تئاتر است که با نقش بازی‌کردن در فضاهای مختلف، کسب درآمد می‌کنند.در طول سریال مخاطب با موضوعات مختلف درگیر شده و فضاهای مختلفی را تجربه می‌کند که همین تنوع فضایی باعث تفاوت قصه آکتور با سایر سریال های ایرانی می‌شود.

سریال آکتور

2. سریال قهوه تلخ

قهوه تلخ یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کمدی - تاریخی است که در سال 1389 توسط مهران مدیری ساخته شده. از بازیگران اصلی این سریال می‌توان به مهران مدیری در نقش بلوتوث کبیر، سحر جعفری جوزانی در دو نقش رویا و نازخاتون، سیامک انصاری در نقش نیما و مستشار الملک، محمدرضا هدایتی در نقش قبله عالم، هادی کاظمی در نقش بابا شاه، جواد عزتی در نقش بابا اتی، الیکا عبدالرزاقی در نقش همسر اول شاه اشاره کرد.

سریال قهوه تلخ

قصه قهوه تلخ درباره نیما زندکریمی معلم تاریخی است که با نوشیدن یک فنجان قهوه در یک ماجراجویی تاریخی غرق می‌شود. نیما پس از نوشیدن قهوه وارد دوران تاریخی بین زندیه و قاجاریه می‌شود که چالش‌های زیادی در این دوره پیش روی او قرار می‌گیرد.

3. سریال قورباغه

قورباغه یکی از سریال های ایرانی محبوب پخش شده در شبکه نمایش خانگی نماوا است که دارای داستان معمایی و اجتماعی جذابی است که توانسته به یکی از بهترین اثرهای هومن سیدی تبدیل شود. نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، هومن سیدی، مهران غفوریان، آناهیتا افشار از بازیگران اصلی سریال قورباغه هستند.

سریال قورباغه

قورباغه درباره تاثیرات مشکلات جامعه روی شخصیت‌های مختلف داستان است. شاید در قسمت اول مخاطب نتواند به‌خوبی با سریال ارتباط برقرار کند، اما در قسمت‌های دیگر، داستان سریال شکل و شمایل جنایی به خود می‌گیرد و همین موضوع باعث جذابیت قورباغه شده.

4. سریال هم گناه

یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین سریال های ایرانی که اولین‌بار در فیلیمو پخش شد، سریال هم گناه ساخت مصطفی کیایی است. هم گناه درباره خانواده صبوری است که در خانه‌ای قدیمی با یکدیگر زندگی می‌کنند. هم گناه دارای داستانی معمایی، عاشقانه، پلیسی و خانوادگی است که هرکدام از اعضای خانواده صبوری درگیر داستان مختص به خود می‌شوند و مخاطب را با داستان‌های خود درگیر می‌کنند.

سریال هم گناه

از بازیگران اصلی هم گناه می‌توان به پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، پدرام شریفی، روشنک گرامی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مهدی پاکدل و غیره اشاره کرد.

5. سریال هیولا

هم گناه یکی از محبوب ترین سریال های کمدی نمایش خانگی است. داستان سریال هیولا درباره هوشنگ شرافت معلم شریفی است که به علت فشارهای زندگی درگیر اختلاس و کلاهبرداری می‌شود. هیولا در دو فصل ساخته شده که فصل دوم آن دراکولا نام دارد و قصه‌ای تقریبا متفاوت از هیولا را روایت می‌کند. بسیاری از منتقدان، معتقدند هیولا در واقع الهام گرفته از سریال محبوب برکینگ بد است. از بازیگران اصلی سریال هیولا می‌توان به مهران مدیری، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز، محمد بحرانی، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش،نیما شعبان‌نژاد اشاره کرد.

سریال هیولا

6. سریال کرگدن

کرگدن یک سریال اکشن معمایی پیچیده با بازی مصطفی زمانی، سارا بهرامی، هدی زین‌العابدین، بانیپال شومون، پانته آ پناهی، مهدی کوشکی است. کرگدن روایت گر چند جوان است که با ورود به چالش کرگدن با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. چالش کرگدن که در ظاهر چالشی برای سنجش توانایی‌های جوانان است اما در واقع یک چالش مافیایی است که پشت آن جنایات گسترده‌ای در جریان است.

سریال کرگدن

7. سریال خاتون

خاتون سریالی تاریخی و عاشقانه تینا پاکروان با بازی بی‌نظیر نگار جواهریان، اشکان خطیبی، ستاره پسیانی، مهران مدیری و غیره است. داستان خاتون یک عاشقانه زنانه، روایت‌گر زندگی خاتون بختیاری زنی با افکار امروزی در دهه 20 خورشیدی است که در بحبوحه جنگ جهانی، در زندگی اش با چالش ها و سختی های زیادی روبرو می‌شود.

سریال خاتون

8. سریال می خواهم زنده بمانم

می خواهم زنده بمانم، اثری درخشان و محبوب شهرام شاه‌حسینی با بازی حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی است. فیلم‌نامه می خواهم زنده بمانم درباره رابطه عاشقانه نادر و هما است که با اتفاقی که برای پدر هما می‌افتد، رابطه آن‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شود و با پیداشدن سروکله امیر شایگان با گذشته‌ای نامعلوم، زندگی آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

سریال می خواهم زنده بمانم

9. سریال مرداب

سریال مرداب یکی از جدیدترین سریال های ایرانی در پلتفرم فیلم‌نت به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و با بازی امیر جعفری، مهدی هاشمی، پانته آ پناهی، شهرام حقیقت دوست، حامد کمیلی، ستاره پسیانی است. مرداب دررابطه‌با معامله‌ای پر ریسک است که در آن خلافکاران خرده‌پا با اهداف مختلفی نقش پیدا می‌کنند. باگذشت زمان رازها و ارتباطات پشت پرده افراد در مرداب مشخص می‌شود که می‌تواند مخاطب را حسابی غافلگیر کند.

سریال مرداب

10. سریال پوست شیر

به‌جرئت می‌توان گفت، پوست شیر یکی از بهترین سریال‌ های نمایش خانگی با بازی بازیگران مطرحی همچون هادی حجازی فر، پانته آ بهرام، علیرضا کمالی، شهاب حسینی، پردیس احمدیه، مهرداد صدیقیان است. پوست شیر روایت گر زندگی نعیم مولایی است که پس از سال‌ها از زندان آزاد شده و به دنبال دخترش می‌رود. نعیم تصمیم می‌گیرد با دخترش ساحل به شمال سفر کند که در طی سفر ماجراهایی برای نعیم پیش می‌آید و برای او اتفاقات بدی را رقم می‌زند.

سریال پوست شیر

11. سریال رهایم کن

سریال رهایم کن یکی دیگر از آثار درخشان شهرام شاه‌حسینی با بازی محسن تنابنده، هوتن شکیبا، هدی زین‌العابدین، بابک کریمی، آزاده صمدی، حسن معجونی است. رهایم کن روایت گر حاتم و خانواده نایب سرخی یکی از خانواده‌های سرشناس روستای سیاه‌رود است. حاتم در رهایم کن دلباخته دختری به نام مارال می‌شود؛ با ورود هاتف برادر حاتم به سیاه‌رود، رابطه مارال و حاتم با چالش مواجه می‌شود و مثلث عشقی جذابی را ایجاد می‌کند.

سریال رهایم کن

12. سریال راز بقا

اگر دنبال بهترین فیلم های کمدی ایرانی هستید، سریال کمدی راز بقا با بازی بهرام افشاری، حسن معجونی، هدیه بازوند، سعید آقاخانی، نیما شعبان‌نژاد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. راز بقا درباره جوانی به نام رحیم که فردی نامیرا است. نامیرا بودن رحیم باعث می‌شود تا او وارد باند خلاف‌کار تجارت حیوانات وحشی شود. در طی داستان رحیم عاشق و دلباخته دختر طلافروش می‌شود و این موضوع، قصه سریال را جذاب‌تر می‌کند.

سریال راز بقا

13. سریال شهرزاد

سریال شهرزاد یکی از پربیننده ترین سریال های تاریخی -عاشقانه ایرانی است که در سه فصل پخش شد. از بازیگران شهرزاد می‌توان به علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، پریناز ایزدیار، مصطفی زمانی، هومن برق نورد، گلاره عباسی اشاره کرد. شهرزاد درباره زندگی دختری مستقل با افکار مدرن است که در دهه 30 شمسی زندگی می‌کند و با شاعری به اسم فرهاد دماوندی رابطه عاشقانه دارد. رابطه عاشقانه فرهاد و شهرزاد، طی اتفاقات سیاسی که برای فرهاد می‌افتد با چالش روبرو شده و همین موضوع باعث ناکام ماندن آن دو می‌شود.

سریال شهرزاد

14. سریال یاغی

یاغی یکی از تولیدات موفق و پربیننده محمد کارت با بازی پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، نیکی کریمی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، مهدی حسینی نیا، آبان عسکری است. سریال یاغی روایتگر پسر جوانی به اسم جاوید است که برای رسیدن به آرزویش، ناخواسته وارد باند قاچاقچی و خلافکار می‌شود.

سریال یاغی

15. سریال زخم کاری

زخم کاری یکی از محبوب ترین سریال های ایرانی است که در دو سری ساخته شد. از بازیگران اصلی این سریال می‌توان به جواد عزتی، رعنا آزادی ور، کامبیز دیرباز، مهران غفوریان، مرتضی امینی تبار اشاره کرد. زخم کاری 1 اقتباسی از نمایش‌نامه مکبث ویلیام شکسپیر و زخم کاری 2 برگرفته از نمایش‌نامه مشهور هملت است. زخم کاری داستان مالک مالکی، دلال هولدینگ ریزآبادی است که برای رسیدن به پول و قدرت جنایات زیادی را به کمک همسرش انجام می‌دهد.

سریال زخم کاری

بهترین سریال تلویزیونی ایرانی

تلویزیون ایران در دهه 80 و 90 به اوج درخشش خود رسید و در آن سال‌ها با تولید سریال‌های متنوع و جذاب در ژانرهای مختلف توانست مخاطبان زیادی را جذب کند. از بهترین سریال های تلویزیونی ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سریال در چشم باد

به‌جرئت می‌توان گفت سریال در چشم باد یکی از بهترین سریال های ایرانی تاریخی است که دوره‌های مختلفی از تاریخ معاصر ایران از اواخر دوره قاجار تا جنگ ایران و عراق را در برمی‌گیرد. داستان این سریال در‌باره زندگی خانواده میرزا حسن ایرانی یکی از یاران میرزا کوچک‌خان جنگلی است که در روستایی نزدیک رشت زندگی می‌کنند. پس از رخ‌دادن حوادث گوناگون و مهاجرت میرزاحسن داستان تغییر رویه داده و شخصیت بیژن با بازی درخشان پارسا پیروزفر به شخصیت اصلی در چشم باد تبدیل می‌شود.

سریال در چشم باد

از بازیگران اصلی در چشم باد می‌توان به پارسا پیروزفر، ارسلان قاسمی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، محمدرضا هدایتی، سحر جعفری جوزانی اشاره کرد.

2. سریال خانه به دوش

خانه ‌به ‌دوش یکی از سریال های نوستالژی و محبوب تلویزیونی به کارگردانی رضا عطاران و بازی حمید لولایی، مریم امیر جلالی، علی صادقی، رضا عطاران، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی است. خانه به دوش داستان ماشاالله، مردی فقیر است که مشکلات مالی او را در مضیقه قرار داده. مشکلات مالی ماشاالله باعث به دام افتادن او و درگیری او با بیات که کلاهبردار است، می‌شود.

سریال خانه به دوش

3. سریال میوه ممنوعه

یکی دیگر از سریال های محبوب تلویزیونی، میوه ممنوعه به کارگردانی حسن فتحی و بازی علی نصیریان، طناز طباطبایی، گوهر خیراندیش، امیر جعفری، هانیه توسلی، نیما رئیسی است. میوه ممنوعه راجع به عشق ناعرف حاج یونس به دختر جوانی به اسم هستی است. عشق ممنوعه حاج یونس باعث به‌وجودآمدن مشکلاتی برای او شده و خانواده فتوحی ازهم‌پاشیده می‌شود.

سریال میوه ممنوعه

4. سریال متهم گریخت

سریال متهم گریخت یکی دیگر از آثار درخشان رضا عطاران و سعید آقاخانی با بازی سیروس گرجستانی، مریم امیر جلالی، علی صادقی، سعید آقاخانی، رضا عطاران، شهربانو موسوی است. داستان سریال متهم گریخت درباره خانواده هاشم آقا است که برای دنبال‌کردن آرزوهایشان و تجربه یک زندگی جدید از شهرستان به تهران مهاجرت می‌کنند. مهاجرت هاشم آقا به تهران، خانواده آن‌ها را با دردسرهایی مواجه می‌کند و اتفاقات جالبی را رقم می‌زند که همه این موارد، متهم گریخت را دیدنی‌تر می‌کند.

سریال متهم گریخت

5. سریال سه در چهار

سریال سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی و با بازی درخشان علی صادقی، مهران رجبی، محمد کاسبی، مجید صالحی، آناهیتا افشار روایت گر زندگی دو باجناق به اسم رحمان و سیروس است که برای رهایی از مشکلات مالی، دست به تاسیس شرکت نظافتی می‌زنند و پس از مدتی این دو خانواده درگیر مشکلات قانونی می‌شوند.

سریال سه در چهار

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم به معرفی بهترین سریال های ایرانی در ژانرهای مختلف بپردازیم. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله به راحتی به بهترین سریال های ایرانی دسترسی پیداکنید و آن را در تعطیلات یا حتی پس از یک روز کاری سخت ببنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

پرسش های متداول

بهترین سریال کمدی ایرانی شبکه نمایش خانگی کدام است؟

سریال رازبقا و هیولا از محبوب ترین و بهترین سریال های کمدی ایرانی هستند.

پربیننده ترین سریال اجتماعی ایرانی کدام است؟

سریال پوست شیر یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های ایرانی در ژانر اجتماعی است.

خرید از کالاتیک

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.