بهترین سریال خارجی جدید در سال 2024


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به معرفی 10 سریال جدید خارجی که در سال 2024 پخش شدند و هر کدام ژانر و فضای متفاوتی دارند، می‌پردازیم.

کدام سریال خارجی جدید را در آخر هفته تماشا کنیم؟ هر سال در دنیای فیلم و سریال، آثار مختلفی پخش می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ژانر و داستان‌های پرکششی دارند. در این بین سریال‌ها به شکلی متفاوت می‌توانند شما را با شخصیت‌ها و داستان درگیر کنند. تا به امروز سال 2024 پر از سریال‌هایی است که اقتباسی از یک رمان درخشان در سال‌های پیش بوده‌اند و داستانی جذاب را روایت می‌کنند. در ادامه 10 مورد از بهترین سریال خارجی 2024 را آماده کردیم تا انتخاب راحت‌تری برای تماشا داشته باشید.

1. شوگان (Shogun)

شوگان یک درام تاریخی جذاب و هیجان‌انگیز بر اساس رمانی پرفروش از James Clavell با همین نام است که شبکه Disney+ پخش آن را بر عهده دارد. در این سریال جدید با مضامینی مثل طمع، وفاداری، قدرت و اشتیاق روبه‌رو خواهید شد. اگر به سریال و فیلم‌هایی با مضامین حماسی و تاریخی علاقه‌مند هستید، نباید این سریال را از دست دهید. شوگان، نمایشی جذاب از اربابان فئودلی ژاپن طی قرن هفدهم در ژاپن است که هر یک از آن‌ها برای به دست آوردن قدرت هر کاری می‌کنند.

سریال خارجی جدید

علاوه بر سفر به تاریخ و حماسه، در این سریال جدید خارجی 2024 با فرهنگ ژاپن به‌گونه‌ای آشنا خواهید شد که پیش از این ندیده بودید. یکی از نکات جالبی که درباره این مینی سریال ژاپنی وجود دارد، تشبیه آن به سریال محبوب بازی تاج‌وتخت است. هر دو سریال، نبردهای خونین و درگیری‌های سیاسی برای رسیدن به قدرت در یک سرزمین را روایت می‌کنند ولی در شوگان از مضامین فانتزی بازی تارج‌وتخت خبری نیست. سریال شوگان در یک فصل 10 قسمتی ساخته شده و فصل دوم نخواهد داشت.

2. بچه گوزن (Baby Reindeer)

سریال بچه گوزن یک درام تاریک با داستانی متفاوت است که شاید واقعی بودن آن کمی آن را آزاردهنده جلوه دهد. Rechard Gadd نویسنده، کارگردان و بازیگر نقش اول این سریال ادعا می‌کند که این داستان واقعا برایش اتفاق افتاده است. بچه گوزن به شما نشان می‌دهد که یک تعقیب‌کننده (Stalker) چطور می‌تواند آرامش و روال زندگی یک نفر را بر هم بزند.

سریال جدید خارجی

قطعا حین تماشای این فیلم برای ساعاتی از دنیای اطرافتان جدا خواهید شد؛ زیرا به جرئت می‌توان گفت که این سریال یکی از بهترین سریال‌های کمدی 2024 است. شخصیت اول داستان بچه گوزن، درگیر تعقیب‌وگریزها از طرف زنی می‌شود که یک آشنایی کاملا سطحی با آن دارد. در این مینی سریال همراه با شخصیت اول قصه، هیجانی متفاوت را تجربه خواهید کرد. این سریال شامل 1 فصل 8 اپیزودی است و برای فصل دوم تمدید نخواهد شد.

3. یک روز (One Day)

اگر به دنبال سریالی با مضمون دوستی، غم و انتظارات در رابطه هستید، سریال One Day برای شما سرگم‌کننده خواهد بود. داستان این سریال، بر اساس رمان تحسین‌شده David Nicholls ساخته شده است. فیلم One Day ماجرای دو عاشق طی چندین دهه را روایت می‌کند که سرنوشت، دوباره آن‌ها را به هم برمی‌گرداند.

در سال 2011 فیلمی به همین نام با بازی درخشان Anne Hathaway و Jim Sturgess اکران شد. حالا همان داستان با بازیگران جدیدی در قالب یک سریال پیشنهاد می‌شود. شما چند دهه با یک زوج جوان همراه خواهید شد تا فرازونشیب‌های عشق و رابطه آن‌ها را ببینید. این سریال ادای احترامی به دوستی و کسانی است که به زندگی ما معنا می‌بخشند و در عین رمانتیک بودن، در بخش‌هایی غم‌انگیز است. تعداد اپیزودهای سریال One Day فقط 14 قسمت است و می‌توانید این سریال خارجی 2024 در یک روز تعطیل تماشا کنید.

4. ریپلی (Ripley)

ریپلی به‌عنوان یکی از بهترین سریال های خارجی 2024 با موضوع هیجان‌انگیز و روانشناختی توسط شرکت نتفلیکس منتشر شده است. ریپلی سریال اقتباسی دیگری از یک رمان است که فیلمی در سال 1999 با نام آقای ریپلی بر همین اساس ساخته شد. نکته جالبی که درباره این سریال وجود دارد، سیاه‌وسفید بودن آن است که شاید شما را تا حدی به یاد بهترین فیلم‌های سینمای کلاسیک بیندازد.

بهترین سریال 2024

تیم بازیگری این سریال به خوبی می‌درخشد، خصوصا Andrew Scott که نقش اول سریال را ایفا می‌کند. در بخش‌های زیادی از سریال تعلیق‌هایی وجود دارد که داستان را غافلگیرکننده و هیجان‌انگیز می‌کند. ماجرای این سریال در سال 1960 میلادی حول محور یک مرد ثروتمند پیش می‌رود. این سریال در 2 فصل 8 قسمتی منتشر شده و هر قسمت بین 40 تا 50 دقیقه خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید:
بهترین سریال کره ای 2024

5. اربابان آسمان (Masters Of The Air)

پس از سریال Bands Of Brothers و The Pacific تهیه‌کنندگان آن‌ها یعنی Tom Hanks و Gary Goetzman به سراغ سریال دیگری با موضوعیت جنگ جهانی دوم رفته‌اند. سریال خارجی جدید دیگر این لیست، اربابان آسمان است که پس از پخش، با نقدهای ضد و نقیضی روبه‌رو شد. این مینی سریال بخشی از چالش‌های جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند که هواپیماهای آمریکایی با آن مواجه بودند. در سریال اربابان آسمان، برخی از ماموریت‌های گروهی از سربازان آمریکا طی جنگ جهانی دوم با جزئیات فوق‌العاده‌ای به نمایش درمی‌آیند. نماهای نزدیک از هواپیماها، تجهیزات و بمب‌ها برای بسیاری از علاقمندان به این ژانر جذاب خواهد بود.

سریال های جدید خارجی

در این سریال خودتان را بخشی از ماجراها و چالش‌های جنگ جهانی دوم خواهید یافت. هوای سرد، کمبود اکسیژن، وحشت نبردی در ارتفاع حدود 7000 متری از ویژگی‌هایی است که در داستان اربابان آسمان با آن همراه خواهید شد. Masters Of The Air هم یکی از سریال‌های اقتباسی در این لیست محسوب می‌شود که بر اساس کتابی با همین نام از Donald L. Miller ساخته شده است. اربابان آسمان در یک فصل با 9 اپیزود پخش می‌شود.

6. آقا و خانوم اسمیت (Mr & Mrs Smith)

حتما نام این سریال خارجی جدید 2024، شما را به یاد فیلم Mr And Mrs Smith بیندازد که در سال 2005 پخش شد. ماجرای سریال پیش رو، کمی متفاوت از آن فیلم است و Donald Glover به همراه Maya Erskine نقش اصلی آن را ایفا می‌کنند. این سریال هم ماجرای یک زوج است که به شغل جاسوسی ورود می‌کنند و در ادامه درگیر چالش‌هایی می‌شوند که رابطه آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

بهترین سریال 2024

در واقع سریال آقا و خانم اسمیت، مجموعه‌ای از ماجراهای جاسوسی، هیجان‌انگیز و عاشقانه بین یک زوج را روایت می‌کند که لحظات صمیمانه و گاها خنده‌داری را با هم می‌گذرانند. این زوج در هر قسمت، به ماموریت متفاوتی می‌روند و ماجرای تازه‌ای را رقم می‌زنند. از ویژگی‌های دیگر این مینی سریال می‌توانیم به شخصیت‌پردازی عالی آن در کنار صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیزش اشاره کنیم. در ضمن سریال خانم و آقای اسمیت در 8 اپیزود و 1 فصل منتشر شده است.

7. شکار قاتل (Manhunt)

سریال Manhunt که با نام "تعقیب" یا "شکار قاتل" ترجمه می‌شود، یکی دیگر از سریال های جدید خارجی و اقتباسی در این لیست است. سریال تعقیب بر اساس کتاب "جستجوی انسان" توسط James L Swanson ساخته شد. این سریال شما را به قرن نوزدهم در روزهای پس از پایان جنگ داخلی ایالات متحده و روند تحقیق، درباره قتل شانزدهمین رئیس جمهور این کشور یعنی آبراهام لینکن می‌برد.

بهترین سریال های خارجی 2024

با تماشای سریال تعقیب با ماجراهایی تاریخی، جنایی و پلیسی روبه‌رو می‌شوید که ساعاتی شما را سرگرم خواهند کرد. به طور کلی اگر همیشه مجذوب فیلم و سریال‌هایی با مضمون تاریخی می‌شوید، احتمالا "تعقیب" را هم دوست خواهید داشت. در نهایت مینی سریال تاریخی تعقیب در یک فصل 7 قسمتی تولید و پخش شده است که هر کدام از قسمت‌ها، امتیاز بالایی از شبکه IMDB دریافت کرده‌اند.

8. کارآگاه حقیقی (True Detective) 

سریال خارجی جدید دیگری که باید به آن اشاره کنیم، بهترین کارآگاه است که انتقادهای مثبت و منفی زیادی هم دارد. اگر به پرونده‌های جنایی یا فیلم‌های رازآلود علاقه دارید، این سریال می‌تواند برای ساعاتی شما را سرگرم کند. در هر فصل از سریال جدید خارجی کارآگاه حقیقی، به یک پرونده پیچیده معمایی-جنایی پرداخته می‌شود.

سریال خارجی جدید

گاهی روند روایت داستان در سریال کارآگاه حقیقی با سرعت بالایی پیش می‌رود ولی به طور کلی روندی کند دارد. در کنار پرونده‌های پلیسی سریال کارآگاه حقیقی، وارد جزئیاتی از روابط شخصیت‌های مختلف داستان هم خواهید شد. این سریال یکی از طولانی‌ترین سریال های 2024 لیست محسوب می‌شود که در 4 فصل و 30 اپیزود پخش می‌شود.

جدیدترین فیلم های سینمایی را دنبال کنید:
بهترین فیلم 2024

9. ما خوش‌شانس‌ها بودیم (We Were The Lucky Ones)

سریال خارجی جدید دیگری که در لیست بهترین‌های 2024 قرار می‌گیرد، یکی از فجیع‌ترین وقایع تاریخ یعنی هولوکاست را روایت می‌کند. این مینی‌سریال درام اقتباسی از کتاب Geogia Hunter است که در سال 2017 نوشته شد.

سریال خارجی جدید 2024

مینی سریال We Were The Lucky Ones که بر اساس یک زندگی واقعی است نشان می‌دهد که یک فاجعه جمعی چطور بر یک خانواده و اعضای آن اثر می‌گذارد. به طور کلی سریال "ما خوش‌شانس‌ها بودیم" تا حدی یادآور فیلم The Pianist یکی از بهترین فیلم‌های بیوگرافی محسوب می‌شود.

10. مهاجران (Expats)

سریال Expats بر اساس رمان مهاجران نوشته Janice Y.K.Lee شده و ماجرای سه زن آمریکایی مقیم هنگ‌کنگ را روایت می‌کند. زندگی این سه زن پس از یک اتفاق غم‌انگیز به هم گره می‌خورد.

سریال های خارجی جدید

هر یک از این سه زن به نحوی درگیر مشکلات و چالش‌های زندگی شخصی خود هستند که با هم آشنا می‌شوند. این سریال خارجی جدید شامل یک فصل با 6 قسمت است که تماشای آن می‌تواند یک آخر هفته جذاب را برای شما رقم بزند. اگر این سریال ها را مشاهده کردید می توانید به مقاله بهترین سریال دنیا مراجعه کنید.

سخن آخر

با توجه به اینکه سریال‌های خارجی طرفداران زیادی دارد؛ در آن‌ها تنوع خوبی از جهت کیفیت، ژانر و داستان به چشم می‌خورد. در چند ماه اول سال 2024 سریال‌های زیادی پخش شدند که هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند. در این مقاله از کالاتیک درباره 10 سریال خارجی جدید که نقدهای متفاوتی به آن‌ها وارد بود صحبت کردیم. به نظر شما در بین جدیدترین سریال های خارجی کدام یک از آن‌ها بهترین بودند؟ شما کدام یک از سریال های خارجی 2024 را تماشا کردید؟

پرسش‌های متداول

بهترین فصل سریال True Detective کدام است؟

سریال True Detective در فصل اول شروع خوبی داشت ولی به مرور از کیفیت و جذابیت آن کاسته شد.

کدام یک از سریال‌های 2024 بر اساس داستان واقعی است؟

ماجرای سریال بچه گوزن برای ریچارد گد یعنی نویسنده، کارگردان و بازیگران آن اتفاق افتاده است.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.