بهترین فیلم های رازآلود 2023


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

فیلم‌های رازآلود یکی از فیلم‌های جذاب و پرطرفدار است که افراد زیادی برای پر کردن اوقات خود به سراغ آن‌ها می‌روند. فیلم‌های راز آلود معمولاً دارای داستان‌های پیچیده و معمایی هستند که تماشاگران را به تفکر و تحلیل وقایع داستان فیلم دعوت و ذهن مخاطب را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

فیلم‌های راز آلود معمولاً با داشتن تعاملات پیچیده بین شخصیت‌ها و اتفاقات غیرمنتظره، باعث هیجان بیننده می‌شود و همین موارد برای بسیاری از مخاطبان جذاب است. به طور کلی، دیدن فیلم‌های راز آلود یک تجربه سرگرم‌کننده است که به شما اجازه می‌دهد تا ذهن خود را در دنیای داستانی پیچیده و مهیجی بکشید. در ادامه بهترین فیلم‌های رازآلود 2023 را معرفی می‌کنیم و شما را با داستان هر کدام آشنا خواهیم کرد.

معرفی بهترین فیلم های راز آلود 2023

فیلم های راز آلود در فضایی مبهم و مرموز شکل می‌گیرند که بیننده را کنجکاو می‌کنند تا انتها آن را دنبال کنند. این فیلم‌ها معمایی را برای بیننده مطرح می‌کنند و مخاطب تلاش می‌کند جواب آن را پیدا کند.

معمولا یک کارآگاه یا یک شخص کنجکاو در این فیلم‌ها به دنبال حل معما است و با دنبال کردن سرنخ‌ها به سوالات بینندگان پاسخ می‌دهد. این فیلم‌های سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز به خوبی می‌توانند شما را برای چند ساعت سرگرم کنند.

1. فیلم Knock at the Cabin

ژانر : ترسناک، معمایی

کارگردان: M. Night Shyamalan

بازیگران: Dave Bautista, Jonathan Groff, Ben Aldridge

محصول : آمریکا

IMDb: امتیاز 10/6.1

فیلم Knock at the Cabin

فیلم Knock at the Cabin جزء برترین فیلم‌ های رازآلود 2023 است که داستان آن درباره خانواده‌ای است که برای تعطیلات به یک کلبه دورافتاده می‌روند و  توسط چند غریبه مسلح گروگان گرفته می‌شوند. قسمت هیجان انگیز این فیلم آن جایی است که گروگان گیرها این خانواده را در دوراهی انتخاب نجات خود یا نجات بشریت قرار می‌دهند.

2. فیلم They Cloned Tyrone

ژانر: کمدی، رازآلود، تخیلی

کارگردان: Juel Taylor

بازیگران: John Boyega, Jamie Foxx, Teyonah Parris

محصول: آمریکا

IMDb: امتیاز 6.7/10

فیلم They Cloned Tyrone

فیلم They Cloned Tyrone یک فیلم مرموز علمی، تخیلی است که در آن سه فرد درگیر یک توطئه دولتی می‌شوند. فونتین، یک فروشنده مواد مخدر که توسط رقیب خود آیزاک با شلیک یک گلوله به قتل می‌رسد؛ اما صبح روز بعد از واقعه بدون آسیب از خواب بیدار می‌شود.

فونتین به همراه اسلیک چارلز و یو یو شروع به بررسی این حادثه می‌کنند که این جست و جو آنها را وارد یک آزمایشگاه انسانی دولتی می‌کند. فونتین با فهم اینکه یک کلون مصنوعی آزمایشی است که توسط نیکسون کنترل می‌شود، در ابتدا احساس ناامیدی می‌کند، اما شرایط باعث می‌شود تا او از اربابان سفید پوست خود اطاعت کند.

3. فیلم Haunted Mansion

ژانر: کمدی، درام، رازآلود

کارگردان: Justin Simien

بازیگران: Jamie Lee Curtis ، Jared Leto

محصول: آمریکا

IMDb: امتیاز 6.2/10

فیلم Haunted Mansion

فیلم عمارت متروکه ( Haunted Mansion 2023) در رابطه با مادر مجردی به نام گابی است که با پسر 9 ساله اش وارد یک عمارت عجیب و غریب و ارزان قیمت می‌شوند. با گذشت زمان گابی متوجه می‌شود که خانه توسط ارواح و اجنه تسخیر شده است و برای حل این موضوع یک راهنمای تور، روان‌شناس، کشیش و یک مورخ استخدام می‌کند و به ماجراجویی می‌پردازد.

4. فیلمTo Catch a Killer

ژانر: جنایی، اکشن، معمایی، درام

کارگردان: Damián Szifron

بازیگران: Shailene Woodley, Ben Mendelsohn, Ralph Inson

محصول: آمریکا

IMDb: امتیاز 6.6/10

فیلمTo Catch a Killer

فیلم To Catch a Killer یکی از بهترین فیلم‌ های رازآلود 2023 ساخت کشور آمریکا است که توانست در زمان اکران به فروش بیش از 2.5 میلیون دلاری برسد. داستان فیلم To Catch a Killer در رابطه با یک پلیس خبره به اسم النور فالکو است.

النور فالکو در بحبوحه شب سال نو توسط بازپرس ارشد اف بی آی برای کمک به شناسایی و ردیابی فردی آشفته را که قصد ایجاد آشوب در شهر دارد، استخدام می‌شود و طی این ماجراجویی با چالش‌هایی روبرو می‌شود.

5. فیلم Chakravyuham: The Trap

ژانر: هیجان انگیر، رازآلود، جنایی

کارگردان: Chetkuri Madhusudhan

بازیگران: Ajay,Bhargav,Divya Dicholkar

محصول: هندوستان

IMDb: امتیاز 7/10

فیلم Chakravyuham: The Trap

فیلم سینمایی Chakravyuham: The Trap جزء بهترین فیلم‌های 2023 ساخت کشور هندوستان است. این فیلم اولین بار در تاریخ 2 ژوئن سال 2023 میلادی توسط کمپانی Mythri Movie Makers در سینماهای کشور هندوستان اکران شد و سپس در 6 ژوئن به صورت اینترنتی پخش شد و توانست در مدت زمان کم محبوبیت زیادی کسب کند.

فیلم Chakravyuham: The Trap در باره جسد زن جوانی به نام سیری است که مأموران آن را با گلوی بریده پیدا کرده‌اند. افسر پلیس ساتیانارایانا، وظیفه یافتن قاتل سیری را عهده دار شده است و در طی ماجراجویی قتل، پرونده سیری با چالش‌هایی مواجه می‌شود که همین چالش‌ها فیلم را جذاب‌تر می‌کنند.

6. فیلم Missing

ژانر : درام ، هیجان انگیز، رازآلود

کارگردان: Nicholas D. Johnson, Will Merrick

بازیگران: Tim Griffin, Ava Zaria Lee, Nia Long

محصول: آمریکا

IMDb: امتیاز 7.1/10

فیلم Missing

Missing یا گمشده یکی از بهترین فیلم‌ های رازآلود 2023 ساخت آمریکا است. داستان این فیلم درباره جوون آلن، نوجوانی است که قصد دارد مادرش را که در تعطیلات گم شده است، پیدا کند. در این ماجراجویی، آلن از تمامی روش‌ها برای پیدا کردن مادرش استفاده می‌کند؛ اما در طی جست و جوهایش رازهایی در رابطه با مادرش پیدا می‌کند که این رازها، ماجراجویی آلن را پیچیده‌تر می‌کند.

7. فیلمMurder Mystery 2

ژانر: اکشن، رازآلود، کمدی

کارگردان : Jeremy Garelick

بازیگران : Adam Sandler ، Jennifer Aniston ، Mélanie Laurent

IMDb: امتیاز 5.7/10

فیلمMurder Mystery 2

 فیلم Murder Mystery 2 درباره زن و شوهری است که پس از وقایعی که در سری اول فیلم اتفاق افتاد، برای ایجاد آژانس کارآگاهی خصوصی خود تلاش می‌کنند. با ورود این زوج به دنیای کارآگاهی، اتفاقات خنده دار و چالش آوری رخ می‌دهد که بیننده را درگیر داستان فیلم می‌کند.

8. فیلم Virupaksha

ژانر: اکشن، ترسناک، درام، رازآلود

کارگردان: Karthik Varma Dandu

بازیگران: Sai Dharam Tej, Samyuktha Menon, Sunil

IMDb: امتیاز 7.3/10

فیلم Virupaksha

Virupaksha یکی دیگر از فیلم‌ های رازآلود 2023 است که داستان آن درباره قتل‌های مرموزی است که در یک روستای کوچک رخ می‌دهد و این موضوع باعث ترس ساکنین روستا می‌شود. ساکنین روستا، مقصر قتل‌های رخ داده را فرد ناشناسی که در روستا زندگی می‌کند و با عالم غیب در ارتباط است، می‌دانند.

9. فیلم The Pope's Exorcist

ژانر: ترسناک، رازآلود، مهیج

کارگردان: Julius Avery

بازیگران: Russell Crowe , Ralph Ineson

IMDb: امتیاز 6.2/10

فیلم The Pope's Exorcist

فیلم The Pope’s Exorcist 2023 یکی از فیلم‌های هیجان انگیز امسال است که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. این فیلم روایت گر پدر گابریل امورث یکی از کشیشان جن گیر واتیکان است که در طول زندگی خود بیش از صد هزار جن‌گیری انجام داده است.

فیلم جن گیر پاپ از آنجایی شروع می‌شود که یک شیطان پلید روح کودکی را به تسخیر در می‌آورد و انتظار می‌رود گابریل امورث بتواند این موضوع را حل کند؛ اما شیطان نفوذ کرده در جسم کودک به قدری قدرتمند است که پدر گابریل امورث را به چالش می‌کشد.

10. فیلم Smile

کارگردان: Parker Finn

بازیگران : Sosie Bacon ، Jessie T. Usher ، Kyle Gallner

IMDb: امتیاز 6.5/10

فیلم Smile

رز کوتر روان شناسی است که پس از مواجه شدن با مرگ وحشتناک یکی از بیمارانش با اتفاقات عجیبی روبرو می‌شود. رز کوتر پس از مرگ بیمارش در همه جا مردم را با لبخندی ترسناک و مرموز می‌بیند و این موضوع او را دچار ترس می‌کند. حال دکتر رز باید برای زنده ماندن و برطرف کردن این مشکل، با گذشته تاریک خود روبرو شود.

11. Gerry

ژانر: درام راز الود
کارگردان: گاس ون سنت
بازیگران: کیسی افلک، مت دیمون
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۶.۰

فیلم gerry

یکی دیگر از فیلم های راز آلود و دیدنی که منتقدین از آن استقبال کردند فیلم Gerry است. این فیلم که در فضایی مرموز به ساخته شده، به ماجرای سفر دو دوست صمیمی می‌پردازد که به برای ماجراجویی به بیابان می‌روند. موقع بازگشت به خانه راه را گم می‌کنند و بدون آب و غذا سرگردان می‌شوند. در این شرایط دوستی آن‌ها مورد امتحان قرار می‌گیرد برای اینکه باید برای زنده ماندن خودشان تلاش کنند.

Murder on the Orient Express .12

ژانر: راز آلود جنایی
کارگردان: کنت برانا
بازیگران: کنت برانا، جانی دپ، پنلوپه کروز، جوزف لانگ، میشل فایفر
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۶.۵

فیلم Murder on the Orient Express

در فیلم Murder on the Orient Express هرکول پوآرو که مشغول سفر با قطار سریع‌السیرشرق است، متوجه می شود که به دلیل سقوط بهمن مسیر قطار بسته شده و در بین راه متوقف می‌شود. پوآرو فکر می‌کند که سقوط بهمن یک اتفاق طبیعی است اما متوجه می‌شود که دلیل توقف قطار قتل یک مسافر است. به همین دلیل پوآرو تلاش می‌کند که تا قبل از حرکت قطار قاتل را پیدا کرده و معمای قتل را حل کند.

13. The Girl with the Dragon Tattoo

ژانر:  معمایی هیجان‌انگیز
کارگردان: دیوید فینچر
بازیگران: دنیل کریگ، رونی مارا، کریستوفر پلامر، استیون برکوف
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۷.۸

فیلم The Girl with the Dragon Tattoo

فیلم The Girl with the Dragon Tattoo اثر دیوید فینچر کارگردان معروف ژانر فیلم های راز آلود، دلهره‌آور و روانشناختی موفق شد در پنج شاخه نامزد جایزه اسکار شود.
این فیلم معمایی و مبهم، به داستان زندگی روزنامه‌نگاری می‌پردازد که کنکاش در مسائل حساس سیاسی باعث می‌شود شغل خود را از دست بدهد. او روزنامه‌نگاری پیگیر و کنجکاو است و همین موضوع باعث می‌شود در جریان پرونده مفقودی یک کودک قرار بگیرد و تحقیقات خود را برای حل این معما شروع کند. این موضوع باعث آشنایی او و دختری با خالکوبی اژدها است که مسائل دیگری را در ادامه یه‌وجود می‌آورد.

14. Scream 

ژانر: ترسناک کمدی
کارگردان: وس کریون
بازیگران: درو بریمور، نو کمبل، کورتنی کاکس
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۷.۴

فلم Scream 

یکی دیگر از فیلم های راز آلود و دیدنی که می‌تواند برای شما جذاب باشد، فیلم Scream یا همان جیغ است. این فیلم مهیج و دیدنی، داستان زندگی تعدادی دختر نوجوان را نمایش می‌دهد که به صورت سریالی و به طرز مرموزی توسط یک قاتل نقاب‌دار و ترسناک کشته می‌شوند. در این میان یکی از این دختران موفق می‌شود از دست قاتل بی‌رحم نجات پیدا کند و سرنخ‌هایی را به پلیس بدهد. این سرنخ‌ها همراه با قتل‌های دیگری که بعدا اتفاق می‌افتند، ماجراهای مختلفی را رقم می‌زند که می‌تواند به خوبی شما را سرگرم و هیجان‌زده کند.

15. Knives Out

ژانر: راز آلود جنایی
کارگردان: ریان جانسن
بازیگران: دنیل کریگ، آنا د آرماس، کریس ایوانز
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۷.۹ 

فیلم Knives Out

Knives Out یا همان چاقوکشی، یکی دیگر از فیلم های راز آلود موفق در سینمای هالیوود است که استقبال زیاد از آن باعث شد ریان جانسن به فکر ساخت قسمت‌های بعدی این فیلم برود.
در این فیلم نویسنده‌ای که خودش خالق رمان‌های جنایی است به طرز مشکوکی به قتل می‌رسد. باتوجه به مشکوک بودن ماجرا تمامی اهالی خانه مظنون به نطر می‌رسند و تحقیقات برای کشف ماجرا و پیدا کردن قاتل شروع می‌شود. به همین دلیل کارآگاهی خصوصی وارد پرونده می‌شود تا پرده از معمای این قتل راز آلود بردارد.

16. Gone Girl

ژانر: هیجان‌انگیز معمایی
کارگردان: دیوید فینچر
بازیگران: بن افلک، نیل پاتریک هریس، رزمند پایک
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۸.۱

فیلم Gone Girl

در ادامه معرفی فیلم های راز آلود به یکی دیگر از آثار درخشان دیوید فینچر می‌پردازیم که فیلمی موفق در ژانر دلهره‌آور و روان‌شناختی است. این فیلم هم معماهایی را در طول داستان ایجاد می‌کند و مخاطب را برای پیدا کردن پاسخ سوال تا انتها فیلم را دنبال می‌کند.
داستان فیلم راز آلود Gone Girl زندگی مردی جوان به نام «نیک دون» را به نشان می‌دهد که در سالگرد پنجمین سالگرد ازدواجش همسرش را گم می‌کند. درحقیقت این زن ناپدید شده و همین مسئله باعث می‌شود نیک در کانون توجه رسانه‌ها قرار بگیرد و در ادامه با مشکلاتی مواجه شود. نیک به عنوان مظنون قتل همسرش مورد بازپرسی قرار می‌گیرد و در ادامه این مسائل اوج پیدا می‌کند تا جایی که او را به عنوان قاتل زنجیره‌ای زنان معرفی می‌کنند.

17. Gosford Park

ژانر: درام راز آلود
کارگردان: رابرت آلتمن
بازیگران: مگ وین اوون، مگی اسمیت
محصول: بریتانیا
IMDB: امتیاز ۷.۲

فیلم Gosford Park

فیلم راز آلود گاسفورد پارک (Gosford Park) به کارگردانی رابرت آلتمن یکی دیگر از فیلم‌هایی است که در سبک معمایی کارگردانی شده و موفق شد در پنج شاخه جایزه اسکار کاندید شده و جایزه بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را به خود اختصاص دهد.
در این فیلم زن و شوهری ثروتمند تصمیم می‌گیرند در باغ خود مهمانی بزرگی را به مدت یک هفته با حضور دوستان و اقوام خود ترتیب دهند. در طول مهمانی ماجراهای عجیبی رخ می‌دهد و خدمه شاهد این اتفاقات هستند. خدمتکارها از صحبت با مهمانان راجع به مسائل پیش آمده ممنوع شده و تنها زمانی که به محل اقامت خود برمی‌گردند اتفاق‌ها را مرور و درمورد آن‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنند. اتفاق هیجان‌انگیز فیلم جایی است در این باغ قتل اتفاق می‌افتد و کارآگاه باید معمای این قتل را حل کند.

18. The Guilty

ژانر: راز آلود جنایی هیجان‌انگیز
کارگردان: آنتوان فوکوآ
بازیگران: جیک جیلنهال، ایثن هاک، رایلی کیئو
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۶.۳

فلم The Guilty

جو بایلر افسر پلیسی است که در اثر یک اتفاق با تنزل رتبه مجازات شده و به عنوان اپراتور ۹۱۱ مشغول به کار می‌شود. جو بایلر دوست دارد به شغل قبلی خود بازگردد و به عنوان یک افسر پلیس مشغول به کار شود و از این مجازات ناخرسند است. یک روز تماسی با مرکز تلفن ۹۱۱ برقرار می شود که زنی ربوده شده از جو تقاضای کمک می‌کند. جو بایلر تلاش می کند تا زن را نجات دهد اما در ادامه با رخدادهای غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شود.
فیلم گناهکار (Guilty) نیز یکی از فیلم های راز آلود مهیج و دیدنی است که توسط پلتفرم نتفلیکس عرضه و با استقبال منتقدین و مخاطبان مواجه شد.

19. The Killer

ژانر:  هیجان‌انگیز جنایی
کارگردان: دیوید فینچر
بازیگران: مایکل فاسبندر، آرلیس هاوارد، چارلز پارنل
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۷

فیلم The Killer

یکی دیگر از آثار دیدنی دیوید فینچر، کارگردان مطرح آمریکایی فیلم آدمکش است که در سپتامبر ۲۰۲۳ برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز ایتالیا اکران شد.
این فیلم یک آدم‌کش خونسرد و حرفه‌ای را به تصویر می‌کشد که در اتاق یک هتل منتظر آمدن شخصی است تا او را با تفنگ دوربُرد خود بکشد. او این انتظار طولانی را با حرف‌های فلسفی، انجام حرکات یوگا، صحبت با وکیل خود و غذا خوردن سپری می‌کند و در تلاش است زمان را راحت‌تر بگذراند.
اما در ادامه اتفاق‌های هیجان‌انگیزی پیش می‌آید و که فضای راز آلود فیلم را شکل می‌دهد.

20. Killers of the Flower Moon

ژانر: وسترن جنایی
کارگردان: مارتین اسکورسیزی
بازیگران: لئونارد دی‌کاپریو، رابرت دنیرو، لیلی گلداستون
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۸

فیلم Killers of the Flower Moon

مارتین اسکورسیزی فیلمKillers of the Flower Moon  را در سال ۲۰۲۳ ساخت. قتلان ماه گل نیز یکی دیگر از فیلم های راز آلود است که توانست با استقبال مخاطبان مواجه شود و از طرف منتقدان تحسین شود.
این فیلم ماجرای قتل‌‌عام قبیله سرخپوستی اوسیج را نشان می‌دهد که باعث می‌شود پلیس F.B.I به ماجرا وارد شود و با انجام تحقیقاتی گسترده، به دنبال قاتل یا قاتلین می‌گردد.

21. The Prestige

ژانر: هیجان‌انگیز علمی‌تخیلی
کارگردان: کریستوفر نولان
بازیگران:  هیو جکمن، اسکارلت جوهانسون، اندی سرکیس، کریستین بیل
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۸.۵

فیلم The Prestige

کریستوفر نولان، فیلم‌ساز معروف آمریکایی، فیلم پرستیژ را در فضایی هیجان‌انگیز و تخیلی به روی پرده برد.
این فیلم به داستان زندگی دو شعبده‌باز به نام‌های آلفرد و رابرت می‌پردازد. در اثر حادثه‌ای دلخراش و به صورت غیرعمد، همسر رابرت هنگام شعبده‌بازی به دست آلفرد کشته می‌شود و از آن پس این دو همکار دیرینه، تبدیل به رقبایی سرسخت می‌شوند. 
فیلم The Prestige با استقبال گسترده‌ای از سوی منتقدین و مخاطبان همراه شد و توانست در دو شاخه اسکار نامزد شود. پرستیژ نیز یکی از فیلم های راز آلود جذاب و دیدنی است که به خوبی مخاطب را در دنیایی لبریز از هیجان و ابهام غوطه‌ور می‌کند.

22. Prisoners

ژانر: هیجان‌انگیز جنایی
کارگردان: دنیس ویلنوو
بازیگران: هیو جکمن، جیک جیلنهال، ویولا دیویس
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۸.۱

فیلم Prisoners

یکی دیگر از فیلم های راز آلود در این لیست Prisoner است که با درخشش ستاره‌هایی مانند هیو جکمن و جیک جیلنهال به روی پرده رفت.
این فیلم راز آلود و معمایی، به داستان گم شدن دو کودک می‌پردازد و مخاطب همراه با کارآگاه دیوید لوکی به دنبال سرنخی برای یافتن علث حادثه و پیدا کردن این دو دوست خردسال می‌رود.

23. Blade Runner 2049

ژانر: راز آلود علمی‌تخیلی اکشن
کارگردان: دنی ویلنوو
بازیگران: رایان گاسلینگ، هریسون فورد، آنا د آرماس، جرد لتو
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۸.۰

فیلم Blade Runner 2049

در فیلم Blade Runner 2049 «افسر کی» وظیفه دارد آدم مصنوعی‌های قدیمی را بازنشسته کند و از بین ببرد. هنگامی که او مشغول انجام وظایف خود است، با کشف یک استخوان‌های یک جسد، پرده از رازی قدیمی برمی‌دارد. رویدادهای بعدی باعث می‌شود او به دنبال پیدا کردن ریک دکارت که سی سال پیش به طرز مرموزی ناپدید شده برود.
فیلم Blade Runner 2049 نیز یکی دیگر از فیلم های راز آلود جذاب و دیدنی است که افتخارات و جوایز متعددی را نصیب خود کرد.

24. Glass Onion: A Knives Out Mystery

ژانر: راز آلود جنایی
کارگردان: ریان جانسن
بازیگران: دنیل کریگ، ادوارد نورتون، کیت هادسن، دیو باتیستا
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۷.۱

فیلم Glass Onion: A Knives Out Mystery

یکی دیگر از فیلم های راز آلود ریان جانسن که در این فهرست قرار گرفته، Glass Onion: A Knives Out Mystery ‌نام دارد. این فیلم نیز مانند اثر قبلی ریان جانسن که پیش‌تر معرفی کردیم با تحسین منتقدین مواجه شد و افتخارات زیادی را به دست آورد.
داستان Glass Onion تقریبا شبیه به فیلم Gosford Park است و در آن مایلز برون «دنیل کریگ» تصمیم می‌گیرد دوستانش را برای تفریح به جزیره شخصی خود دعوت کند. با کشته شدن یک نفر در این جزیره کارآگاه بنوا بلانک وارد داستان می شود تا پرده از راز این قتل راز آلود و مبهم بردارد.

25. The Killing of a Sacred Deer

ژانر: درام ترسناک
کارگردان: یورگوس لانتیموس
بازیگران: کالین فارل، نیکول کیدمن، رافی کسیدی
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۷.۰

فیلم The Killing of a Sacred Deer

این فیلم زندگی پزشکی را نشان می‌دهد که به دلیل نوشیدن الکل، باعث مرگ بیمار خود هنگام عمل جراحی شده است. بعد از اتفاق عذاب وجدان گریبان پزشک را رها نکرده و او سرپرستی پسر آن بیمار را مخفیانه بر عهده می‌گیرد. حوادثی که در ادامه رخ می‌دهند دکتر را در موقیعیتی قرار می‌دهد که باید سخت‌ترین تصمیم عمر خود را بگیرد تا با رخدادهای ناگوارتر مواجه نشود.
The Killing of a Sacred Deer نیز یکی دیگر از فیلم های راز آلود موفق و تحسین‌شده است که می‌توانید تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

26. Where the Crawdads Sing

ژانر: معمایی راز آلود
کارگردان: اولیویا نیومن
بازیگران: دیزی ادگار-جونز، تیلور جان اسمیت، هریس دیکینسون
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۷.۲

فیلم Where the Crawdads Sing

فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند یکی از فیلم های راز آلود و دیدنی در ژانر معمایی است که با استقابل مخاطبان مواجه شد و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند.
این فیلم به ماجرای زندگی دختری می‌پردازد که در نزدیکی یک مرداب زندگی می‌کند. این دختر در خانواده‌ای فقیر و تهی‌دست زندگی می‌کند و از راه فروش صدف تلاش می‌کند تا مخارج زندگی را بپردازد.
فضای راز آلود و معمایی داستان از جایی شکل می‌گیرد که این دختر مظنون به قتل می‌شود و باید خود را از این مخمصه خلاص کند

27. The Father

ژانر: درام تعلیق راز آلود
کارگردان: فلوریان زلر
بازیگران: آنتونی هاپکینز، الیویا کلمن، مارک گیتیس
محصول: فرانسه انگلستان
IMDB: امتیاز ۸.۲

فیلم The Father

فیلم پدر (The Father) مشکلات زندگی مردی را که به بیماری آلزایمر مبتلا است نشان می‌دهد. این پیرمرد سعی می‌کند بدون کمک گرفتن از اطرافیان، با بیماری خود مقابله کند و جلوی پیشرفت آن را بگیرد که همین مسئله مشکلاتی را برای او به وجود می‌آورد.
فیلم The Father‌ نیز با درخشش ستاره سینما، آنتونی هاپکینز، یکی از فیلم های رازآلود موفق و تاثیرگذار است که موفق به دریافت دو جایزه اسکار شد.

28. Burning 

ژانر: درام رازآلود
کارگردان: لی چانگ-دونگ
بازیگران: یو آه-این، استیون ین، جئون جونگ سو
محصول: کره جنوبی
IMDB: امتیاز ۷.۵

فیلم Burning 

فیلم موفق سوزاندن (Burning) محصول کشور کره جنوبی است که در ژانر معمایی و رازآلود تولید و اکران شد. این فیلم داستان زندگی مردی جوان را نشان می‌دهد که دوست دوران کودکی خود را ملاقات می‌کند و این ملاقات، اتفاقات رازآلود و مبهم بعدی را رقم می‌زند.

29. Decision to Leave

ژانر: عاشقانه معمایی رازآلود
کارگردان: پارک چان-ووک
بازیگران: تانگ وی، پارک هه ایل
محصول: کره جنوبی
IMDB: امتیاز ۷.۳

فیلم Decision to Leave

این فیلم نیز محصول کره جنوبی است که موفق شد به عنوان نماینده این کشور به جشنواره فیلم کن و آکادمی اسکار معرفی شود.
این فیلم زنی مرموز و اسرارآمیز را نشان می‌دهد که همسرش به‌طرز مرموزی به قتل می‌رسد. کارآگاهی که پرونده قتل همسرش را پیگیری می‌کند عاشق این زن می شود که ماجراهایی را در ادامه به وجود می‌آورد.

30. The Outfit

ژانر: هیجان‌انگیز جنایی رازآلود
کارگردان: گراهام مور
بازیگران:مارک رایلنس
محصول: آمریکا
IMDB: امتیاز ۷.۲

فیلم The Outfit

فیلم یک دست لباس (The Outfit) مرد خیاطی را نشان می‌دهد که در کار خودش بسیار ماهر است و با دقت زیادی خیاطی می‌کند. این مرد به صورت کاملا اتفاقی درمقابل یک گروه گانگستر قرار می‌گیرد و باید تلاش کند از این خطر جان سالم به در ببرد.

31. The Courier

ژانر: درام هیجان انگیز رازآلود
کارگردان: دومینیک کوک
بازیگران: بندیکت کامبریج، مراب نینیدزه، ریچل بروزناهان
محصول: بریتانیا
IMDB: امتیاز ۷.۲

فیلم The Courier

فیلم پیک (The Courier) بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده و زندگی یک تاجر ثروتمند انگلیسی را نشان می‌دهد. این مرد از طرف سازمان MI6 استخدام می شود و اطلاعات محرمانه و بسیار حساسی را دریافت می‌کند.

این مرد تلاش می‌کند با اطلاعاتی که در اختیار دارد، بحران موشکی و هسته‌ای کوبا را خاتمه دهد. به این ترتیب به طور ناخواسته درگیر مسائل سیاسی و بسیار حساسی می شود که ماجراهایی را برای او به وجود می‌آورد.

سخن آخر

در مقاله بهترین فیلم‌ های راز آلود 2023، فهرستی از بهترین و جدیدترین فیلم‌های راز آلود سال را برای شما فراهم کردیم تا شما بتوانید از تعطیلات آخر هفته با دیدن این فیلم‌ها لذت ببرید. حال به نظر شما کدام فیلم راز آلود، بهترین قصه را دنبال می‌کند؟ خوشحال می‌شویم نظر خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌ های متداول

کدام فیلم رازآلود هیجان‌انگیزتر است؟

فیلم The Pope's Exorcist یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های رازآلود 2023 است.

کدام فیلم رازآلود 2023 امتیاز بالاتری کسب کرده است؟

فیلم Virupaksha یکی از بهترین فیلم‌های رازآلود 2023 است که توانسته امتیاز 7.3 از 10 را از imdb کسب کند.

کدام فیلم رازآلود 2023 داستان پیچیده‌تری دارد؟

فیلم Missing یکی از پیچیده‌ترین فیلم‌های سال 2023 است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.