لیست بهترین سریال های تینیجری و دبیرستانی


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله قصد داریم با معرفی سریال های برتر دبیرستانی تا سال 2024 لحظاتی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز را برای مخاطبان نوجوان خود فراهم کنیم.

سریال‌ها در هر ژانر و با هر محتوایی که ساخته شوند، می‌توانند مورد توجه مخاطبان در رده‌های سنی مختلف قرار بگیرند. سریال های تینیجری، یکی از محبوب‌ترین سریال‌هایی هستند که نقش شخصیت‌های اصلی آن‌ها به نوجوانان سپرده شده و در ژانرهای مختلف ساخته می‌شوند. در این مطلب سعی کردیم تا سریال های معروف دبیرستانی را به شما معرفی کنیم. به این صورت اگر از علاقمندان به این دسته از سریال ها هستید می‌توانید با تماشای آن‌ها سرگرم شده و از لحظات خود لذت ببرید.

قیمت گوشی موبایل

۱- سریال The Vampire Diaries

اولین سریال تینیجری که در لیست سریال های برتر دبیرستانی تا سال 2024 قرار میگیرد، The Vampire Diaries یا خاطرات خون آشام است. این سریال آمریکایی در سال ۲۰۰۹ میلادی در ژانر درام و فانتزی ساخته و از شبکه CW پخش شد. سرانجام سریال The Vampire Diaries در سال ۲۰۱۷ پس از پخش ۱۷۱ قسمت در قالب ۸ فصل به پایان رسید.

سریال The Vampire Diaries 

خاطرات خون آشام، داستان دو برادر خون آشام به نام‌های استفن و دیمن است که زندگی جاودانه دارند و قرن‌ها در میان مردم زندگی کرده‌اند. این دو برادر که میل‌شان به نوشیدن خون انسان‌ها را از دیگران مخفی نگه داشته‌اند، تصمیم می‌گیرند به شهر ویرجینیا یعنی همان جایی که به خون‌آشام تبدیل شده‌اند بازگردند.

پس از بازگشت به ویرجینیا، استفان که تصمیم گرفته دیگر کسی را برای خوردن خون نکشد و خون‌ آشام نباشد، به دختری دبیرستانی به نام النا علاقمند می‌شود و ادامه سریال حول همین موضوع شکل می‌گیرد.

  • سازنده: کوین ویلیامسون، جولی پلک
  • بازیگران: نینا دوبرو،‌ پاول وسلی، ایان سامرهلدر، استیون آر مک‌کوئین
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۹ میلادی
  • میانگین امتیازات در IMDB: 7.7 از 10

۲- سریال Shameless

سریال Shameless (بی شرم) یک سریال کمدی آمریکایی است که پخش آن از سال ۲۰۱۱ شروع شد و تا ۲۰۲۰ ادامه پیدا کرد. داستان این سریال که در ۱۱ فصل ساخته و در شبکه Showtime شد، روایتگر خانواده ای پرجمعیت از طبقه کارگر است. فرانگ گلکر مردی دائم الخمر است که با بی مسئولیتی فرزندان خود را رها کرده است.

سریال Shameless

داستان سریال بی‌شرم بیانگر این است که اعتیاد به الکل چگونه می‌تواند یک خانواده را تحت تاثیر قرار داده و سبب بروز مشکلات متعدد برای هر یک از اعضا شود. سریال Shameless یکی از محبوب ترین و پربیننده ترین سریال‌ های تینیجری است که توانسته جوایز بسیاری را در جشنواره‌های مختلف کسب کند.

  • سازنده: پل ابوت، جان ولز
  • بازیگران: امی روسوم، ویلیام اچ میسی،اتان کاتکوسکی
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰11 میلادی
  • میانگین امتیازات در IMDB: 8.5 از 10

۳- سریال Teen Wolf

یکی دیگر از بهترین سریال های تینیجری مدرسه ای که در این لیست قرار می‌گیرد، سریال گرگ نوجوان یا Teen Wolf است. این سریال ۱۰۰ قسمتی در قالب ۶ فصل ساخته و در شبکه ام‌تی‌وی به نمایش گذاشته شد.

سریال Teen Wolf

داستان سریال Teen Wolf روایتگر نوجوانی به نام اسکات مکال است که یک روز پیش از ورود به سال دوم دبیرستان، یک گرگ آلفا او را گاز می‌گیرد و به گرگینه تبدیل می‌شود. اسکات که پیش از این محبوبیتی در مدرسه نداشت، پس از گرگینه شدن روز به روز اوضاع بهتری پیدا کرده و در میان افراد محبوبیت بیشتری کسب می کند.

  • سازنده: جف دیویس
  • بازیگران: تایلر پوزی، کریستال رید، دیلن اوبرایان، تایلر هوچلین
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۱ میلادی
  • میانگین امتیازات در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

۴- سریال never have i ever

یکی دیگر از بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس که در دو فصل و ۲۰ قسمت به نمایش کاربران گذاشته شد، سریال هرگز تا به حال تجربه نکرده ام ( never have i ever ) به کارگردانی لانک فیشر و میندی کالینگ است.

سریال never have i ever 

این سریال روایتگر دختری آمریکایی-هندی به نام دوی است که به دلیل مواجه شدن مشکلاتی در دبیرستان، پس از گذراندن یک سال سخت تصمیم می‌گیرد برای رفع مشکلات، وضعیت اجتماعی خود را بهبود ببخشد. البته این هدف بزرگی است که برای رسیدن به آن باید سختی‌های زیادی را پشت سر بگذارد. در این مسیر درگیر دوستی‌ها، تجربه اولین عشق و رفتاری متفاوت با مادرش می‌شود و به این موضوع پی می‌برد که زندگی بزرگسالی چقدر سخت و پیچیده است.

  • سازنده: میندی کالینگ
  • بازیگران: میتری راماکریشنان، پورنا جاگاناتان، ریچا مورجانی، یارن لوئیسون
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۹ میلادی
  • میانگین امتیازات در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

این مطلب را هم بخوانید:
بهترین سریال خارجی جدید در سال 2024

۵- سریال Lovely Runner

اگر از طرفداران سریال های تینیجری عاشقانه کره‌ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای سریال جذاب دونده دوست داشتنی (Lovely Runner) را از دست ندهید. این سریال که بر اساس رمان The Best of Tomorrow نوشته شده، داستان دختری به نام ایم سول را به تصویر می‌کشد؛ دختری که از دوران کودکی از طرفداران پروپاقرص هنرمند معروفی به نام ریو سون بوده است.

سریال Lovely Runner

پس از خودکشی ریو سون، ایم سول به گذشته سفر می‌کند و در دوران دبیرستان در کنار ریو سون قرار می‌گیرد. اکنون سعی می‌کند با استفاده از فرصت ایجاد شده، سرنوشت تلخ ریو را تغییر داده و از مرگ او جلوگیری کند. در این مسیر اتفاقات جالب و هیجان‌انگیزی می‌افتد که می‌تواند شما را ساعت‌ها به تماشای این سریال دوست‌داشتنی وادارد.

  • سازنده: بوسونگ چول
  • بازیگران: بیون وو-سوک، کیم هه-یون 
  • تاریخ شروع پخش: سال 2024 میلادی
  • میانگین امتیازات در IMDB: ۹.۱ از ۱۰

۶- سریال Derry Girls

دری گرل(دختران دری) یکی از جدیدترین سریال های دبیرستانی است که داستان آن حول محور دختری به نام ارین و دوستان او می‌چرخد. اتفاق‌هایی که در این سریال رخ می‌دهد مربوط به بحران‌های سیاسی دهه ۹۰ کشور ایرلند است.

سریال Derry Girls 

ارین که در یک دبیرستان کاتولیک مخصوص دختران تحصیل می‌کند، به پسری علاقمند شده که او را نمی‌بیند و حتی نمی‌داند که وجود دارد یا خیر. در این میان این دختر نوجوان و اطرافیانش در بحبوحه یک درگیری ملی، وارد ماجراهای هیجان انگیز زیادی می‌شوند. بنابراین اگر به دنبال سریالی با این ژانر و محتوا هستید، پیشنهاد می‌کنیم Derry Girls را از دست ندهید.

  • سازنده: لیزا مک جی
  • بازیگران: سائورس مونیکا جکسون، لوئیزا هارلند
  • تاریخ شروع پخش: سال 2018 میلادی
  • میانگین امتیازات در IMDB: ۸.۵ از ۱۰

۷- سریال Stranger Things

سریال چیزهای عجیب، یکی از بهترین دستاوردهای سرویس نتفلیکس است که داستان آن دهه ۸۰ میلادی را به تصویر می‌کشد. این سریال بیانگر داستان ناپدید شدن پسر نوجوانی به نام ویل بایرز است که مادرش به همراه افرادی در جستجوی او هستند و باید سرنخ هایی را جستجو کنند.

در این سریال دبیرستانی، دوستان ویل که برای یافتن او تلاش می‌کنند، وارد معمایی پیچیده می‌شوند و موجوداتی فراطبیعی را ملاقات می‌کنند. این سریال تینیجری با نمایش چالش‌هایی وحشتناک که با بزرگ شدن برای نوجوانان پیش می‌آید، به سرعت توانست به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال های نتفلیکس تبدیل شود.

 سریال Stranger Things 

این سریال درام، فانتزی و ترسناک، یکی‌دیگر از اثرهای جذاب برادران دافر است که در ۴ فصل ساخته شد و اولین فصل آن در سال ۲۰۱۶ روی شبکه نتفلیکس آمریکا رفت. باتوجه به فیلمنامه جذاب و تخیلی سریال چیزهای عجیب، اگر می‌خواهید اوقات فراغت خود را با تماشای بهترین سریال های تینیجری مدرسه ای بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای Stranger Things را از دست ندهید.

  • سازنده: برادران دافر
  • بازیگران: میلی بابی براون، وینونا رایدر، دیوید هاربر
  • تاریخ شروع پخش: سال 2016 میلادی
  • میانگین امتیازات در IMDB: ۸.۷ از ۱۰

۸- سریال Skam

یکی دیگر از بهترین سریال های تینیجری که در سبک درام تولید شده و توانسته امتیاز بالایی را در IMDB کسب کند، سریال شرم ( Skam) است. این سریال در ۴ فصل تولید شده و در هر فصل آن به زندگی روزانه یکی از شخصیت‌ها می‌پردازد.

 ایوا، نورا، ایزاک و سنا چهار نوجوان هستند که در یک مدرسه در شهر اسلو نروژ تحصیل میکنند. هر کدام از این کاراکترها در سریال مشکلات شخصی خودشان را دارند که میتواند معضل بسیاری از نوجوانان در دنیا باشد. مشکلاتی که ممکن است از نظر دیگران غیر منطقی یا غیر موجه باشد اما باید برای حل آنها تلاش کرد.

سریال Skam

به صورت کلی این سریال جایگاه نوجوانان را در جهانی که از جنگ و سیاست پر شده را به تصویر می‌کشد و می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای افرادی که به دنبال تماشای سریال های تینیجری هستند، مناسب باشد.

  • سازنده: جولی اندم
  • بازیگران: لیسا تایگه، جوزفین پترسن، تاری‌یک سندویک مو، ایمان مسکینی
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۵ میلادی
  • میانگین امتیازات در IMDB: ۸.۶ از ۱۰

۹- سریال 13 reasons why

یکی‌دیگر از سریال‌هایی که در لیست بهترین سریال های تینیجری و دبیرستانی جای می‌گیرد، سریال ۱۳ دلیل برای اینکه به کارگردانی توماس مک کارتی است. این سریال یک مجموعه درام است که بر اساس رمانی به همین نام و نوشته Jay Asher ساخته شد.

سریال 13 reasons why یکی از بهترین آثار پخش شده از نتفلیکس است که توانست رضایت کاربران بسیاری را کسب کند. این سریال در مورد دختری به نام هانا بیکر است خودکشی کرده و دلایل این کار خود را روی نوارکاست‌‌هایی ضبط کرده و پس از مرگش از خود به جای گذاشته است.

سریال 13 reasons why 

فصل اول این سریال در سال ۲۰۱۷ پخش شد و موضوع داستان و هنرنمایی بازیگران آن نقدهای مثبتی را دریافت کرد. در فصل اول آن کاست‌های ضبط شده در جعبه‌ای اسرار‌آمیز برای افرادی که در مرگ هانا مقصر بوده‌اند فرستاده می‌شود. در فصل دوم این افراد به درخواست والدین هانا به دادگاه فراخوانده می‌شوند و در ادامه ماجرا شاهد فاش شدن وجود فساد در دبیرستان، توسط کلی جنسون (دوست هانا) خواهیم بود.

فصل سوم سریال 13 reasons why هم ماجرای کشته‌شدن برایس واکر، یکی‌دیگر از دانش‌آموزان دبیرستان را به تصویر می‌کشد و بیشتر تمرکز داستان روی تحقیقات مربوط به این قتل است. فصل چهارم داستان سریال 13 reasons why هم که آخرین سیزن این سریال محسوب می‌شود، ادامه فصل پیش است و به سوالاتی که ذهن مخاطب را درگیر کرده است پاسخ می‌دهد.

درکل سریال ۱۳ دلیل برای اینکه، یکی از سریال های معروف دبیرستانی است که حول اتفاقاتی تلخ و هولناک می‌چرخد و داستان جذاب آن سبب می‌شود تا مخاطب ساعت‌ها به تماشای آن نشسته و لذت ببرد.

  • سازنده: برایان یورکی
  • بازیگران: دیلان مینت، کاترین لانگفورد، کریستیان ناوارو، آلیشا بو، برندون فلین
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات در IMDB:۷.۵ از ۱۰

10- سریال Love, Victor

Love, Victor (عشق، ویکتور)‌ یک سریال آمریکایی با ژانر درام، عاشقانه و کمدی است که در ۳ فصل تولید شد. این سریال دبیرستانی، اثر ایزاک آپاکر و الیزابت برگر است که با الهام گرفتن از داستان فیلم Love Simon ساخته شده است.

Love, Victor

داستان این سریال حکایت از دانش‌آموزی به نام ویکتور دارد که به تازگی وارد دبیرستان کریکوود شده و در مسیر خودشناسی که در پیش روی خود دارد با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شود. چالش‌هایی چون احساس غربت در شهر جدید، مبارزه با گرایشات جنسی و برقراری ارتباط با دوستان جدید، تمام مواردی هستند که ویکتور با آنها درگیر شده است.

  • سازنده: ایزاک آپاکر و الیزابت برگر
  • بازیگران: مایکل سیمینو، آنتونی تورپل در نقش ویکتور در کنار آنا اورتیز، راشل نائومی هیلسون
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۲۰ میلادی
  • میانگین امتیازات در IMDB:۸ از ۱۰

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین سریال های دبیرستانی تا سال ۲۰۲۴ را به نوجوانان معرفی کنیم. امیدواریم سریال‌های معرفی شده در این مقاله مورد رضایت شما قرار گرفته و لحظاتی مهیج و لذت‌بخش را برای شما رقم بزنند.

بنظر شما جای کدام سریال در لیست بهترین سریال تینیجری و دبیرستانی خالی است؟

پرسش های متداول

بهترین سریال های دبیرستانی عاشقانه کدامند؟

دو سریال Lovely Runner و Love, Victor از بهترین سریال های دبیرستانی هستند که در ژانر عاشقانه تولید شده‌اند.

بهترین سریال های ژانر درام کدامند؟

سریال The Vampire Diaries، سریال Stranger Things، سریال Skam و سریال Love, Victor از بهترین سریال‌های درام موجود در لیست معرفی شده بهترین سریال تینیجری و دبیرستانی هستند.

خرید لوازم دیجیتال با قیمت مناسب

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.