معرفی بهترین مینی سریال های 2023


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img
طی سالهای اخیر، مینی سریال ها توانسته‌اند جایگاه‌ ویژه‌ای در سینمای جهان کسب‌کنند و کارگردانان مطرح زیادی، اقدام به ساخت مینی سریال کرده‌اند.

در سال‌های اخیر سریال‌ها توانسته‌اند جایگاه بسیار بالایی را در بین علاقمندان فیلم و سینما کسب کنند. به همین جهت، هر ساله انبوهی از سریال و مینی‌سریال تولید شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این سریال‌ها در ژانرهای مختلفی جلوی دوربین رفته و ساخته می‌شوند. افراد نیز با توجه به نام عوامل سازنده و یا ژانر موردعلاقه‌ی خود، به دیدن این آثار متنوع روی می‌آورند.

خرید انواع گوشی موبایل

برخی از این مینی سریال‌ها با موفقیت چشمگیری رو به رو شده و توانسته‌اند مخاطبین بسیاری را با خود همراه کنند. در این بخش به معرفی بهترین مینی سریال های ۲۰۲۳ می‌پردازیم تا بتوانید با بهترین‌های این سبک از سریال آشنا شده و از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

معرفی بهترین مینی سریال های جهان

مینی سریال‌ها در تعداد محدودی اپیزود ساخته می‌شوند؛ در حقیقت این آثار مانند سریال‌هایی کوتاه هستند. معمولا فاکتورهای مهمی مانند داستان و قصه‌ای متفاوت، بازی‌های فوق‌العاده و کارگردانی قدرتمند، می‌تواند یک مینی‌سریال را به بهترین مینی‌سریال جهان تبدیل کند.

این آثار گزینه مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت در طول روز، یک شب آرام یا آخر هفته جذاب به‌حساب می‌آیند. اگر مایل هستید به تماشای یکی از بهترین مینی سریال های ۲۰۲۳ بنشینید، گزینه‌های زیر انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

1. مینی سریال A Small Light

احتمالا شما هم با سرگذشت «آنه فرانک»، دخترک آلمانی که پس از به قدرت رسیدن حزب نازی در آلمان دستگیر و روانه اردوگاه آشویتس شد، آشنایی دارید. نام آنه فرانک، با دفتر خاطرات او که پس از مرگش چاپ شد و شهرتی جهانی برای او به همراه آورد، پیوند خورده است. این شخصیت در سراسر مینی سریال A Small Light سایه انداخته و آن را تحت تاثیر قرار داده است.

مینی سریال a small light
«نور کوچک» یک مینی سریال آمریکایی است که در ژانر درام تاریخی تولید و عرضه شده و سرگذشت زن جوانی به نام «میپ گیس» را روایت می‌کند. این زن منشی «آتو فرانک» پدر آنه است که پس از دستگیری خانواده‌ی فرانک توسط نازی‌ها، تمام تلاش خود را می‌کند تا آن‌ها را نجات دهد.

شروع داستان این مینی سریال به ۹ سال پیش از دستگیری و ناپدید شدن خانواده فرانک برمی‌گردد و به این ترتیب بینندگان ابتدا با میپ گیس آشنا می‌شوند و در جریان روند آشنایی او با خانواده فرانک قرار می‌گیرند. در ادامه، نزدیکی میپ و آنه و پیوند محکم او با خانواده فرانک، شالوده اصلی این سریال دیدنی را تشکیل می‌دهد.

مینی سریال A Small Light که در هشت قسمت ساخته شد موفق شده است تحسین منتقدین و تشویق مخاطبین را برای خود به ارمغان بیاورد. این سریال که در واقع یک بیوگرافی و برگرفته از داستان واقعی زندگی میپ گیس است، به سرگذشت او در طول جنگ جهانی دوم و به قدرت رسیدن نازی‌ها می‌پردازد.

2. مینی سریال The Fall of the House of Usher

The Fall of the House of Usher یکی از بهترین مینی سریال های 2023 در ژانر وحشت است و درباره خانواده آشر است که خواهر و برادر خانواده یعنی رودریک مدلین در راس این خانواده پرحاشیه قرار دارند. خانواده آشر به واسطه همکاری با شرکت محصولات پزشکی فورچوناتو، به ثروت زیادی دست پیدا کرده‌اند و همین موضوع باعث شده تا آن‌ها درگیر چالش‌های قانونی شوند و در طی این مسیر قتل‌های مشکوکی در خانواده رخ می‌دهد که باعث وحشت اعضای خانواده می‌شود.

مینی سریال The Fall of the House of Usher

در واقع آشرها جزو ثروتمندانی هستند که به‌واسطه ثروت کثیفی که به دست آورده‌اند، درگیر قتل‌های مرموز می‌شوند. در اولین دقایق از مینی‌سریال متوجه می‌شویم که همه فرزندان خانواده پدری رودریک (بروس گرین وود) در شرایطی مرموز مرده‌اند و به نظر می‌رسد پایان برای او نیز نزدیک است؛ بنابراین او تصمیم می‌گیرد داستان خود را برای دادستان (کارل لومبلی) که درگیر پرونده‌های قضایی خانواده است، بازگو کند.

3. مینی سریال The Night Agent

در این بخش از معرفی بهترین مینی سریال های ۲۰۲۳ به مینی سریال جذاب و پرکشش The Night Agent می‌رسیم. داستان این مینی سریال به زندگی پر استرس و پر تنش یک مامور FBI می‌پردازد که درگیر توطئه‌ای در کاخ سفید می‌شود. این مامور دون‌پایه شب‌ها در زیرزمین کاخ سفید کار می‌کند و در این میان درگیر برخی ماجراها و مسائل پرهیجان سیاسی نیز می‌شود.

مینی سریال The Night Agent

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که در پی برقراری تماس با خط تلفن اضطراری‌ که به ندرت زنگ می‌خورد، اتفاقاتی عجیب به صورت سلسله‌وار به راه می‌افتند و پرده از توطئه‌ای مرگبار برمی‌دارد. این مینی سریال اکشن، دارای پیچیدگی‌های جذابی است که شما را با جاسوس‌ها، توطئه‌ها، قتل و مامورین مختلف و البته تعقیب و گریزهای هیجان‌انگیز، زد و خورد و تیراندازی همراه می‌کند. مینی سریال The Night Agent بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است که پس از نمایش در نتفلیکس جایگاه سوم سریال‌های پربازدید را در چهار روز نخست نمایش به خود اختصاص داد.

این سریال که در ژانر مهیج اکشن و جاسوسی ساخته شده است دقیقا همان چیزی را که به مخاطب وعده داده ارائه می‌دهد و با صرف نظر از روند کند ابتدای سریال، می‌توانید در ادامه با نمایشی جذاب و پرکشش سرگرم شوید. این مینی سریال محصول کشور آمریکا است و به نویسنده و کارگردانی شاون رایان به تصویر کشیده شده است.

4. مینی سریال Great Expectations

چارلز دیکنز یکی از بزرگترین نویسندگان انگلیسی است که حتما با کتاب‌های او آشنایی دارید. کمتر کسی است که نام کتاب اولیور تویست، دیوید کاپرفیلد و یا آرزوهای بزرگ را نشنیده باشد. معمولا نویسندگان و کارگردانان سینما به سراغ رمان‌های بزرگ، ماندگار و تاثیرگذار می‌روند تا با اقتباس از آن‌ها فیلم و سریال‌هایی دیدنی و پرمخاطب بسازند؛ این اقتباس‌ها می‌توانند موفق و پرطرفدار باشند یا با شکست مواجه شوند.

مینی سریال Great Expectations

معمولا چنین آثاری با نسخه مکتوب مقایسه می‌شوند و از این جهت کار برای سازندگان نسخه تصویری سخت می‌شود. یکی از آثاری که اقتباس موفقی از آن به تصویر کشیده شده، رمان آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز است که به صورت مینی سریال تولید شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. کارگردان این مینی سریال بردی هود است و در سال ۲۰۲۳ تولید شده است.

این سریال در ژانر درام ساخته شده که روایت‌گر زندگی پسربچه یتیمی به نام پیپ است. این پسربچه آرزوهای بزرگی را در سر می‌پروراند تا اینکه دست سرنوشت او را به مسیری دیگری پرتاب می‌کند و آشنایی او با خانم هاویشام وجه دیگری از زندگی در این دنیا را به او نشان می‌دهد؛ دنیای تیره و لبریز از دسیسه‌های شیطانی! در مینی سریال Great Expectations همراه پیپ می‌شوید تا ببینید آیا او به آرزوهای بزرگی که در سر دارد می‌رسد و آیا تبدیل به مردی که آرزو دارد می‌شود یا خیر؟

5. مینی سریال Hijack

در این بخش از معرفی بهترین مینی سریال های ۲۰۲۳ به یک درام هیجان‌انگیز و اکشن می‌پردازیم. ایده اولیه این سریال در حالی شکل گرفت که جورج کی، نویسنده و کارگردان این مینی سریال مهیج در حال سفر با قطار بود و در میانه‌ی مسیر قطار زیر یک تونل متوقف شد. در این شرایط جورج کی با به کار انداختن تخیل خود بر اضطراب غلبه کرد و فیلم‌نامه Hijack را در ذهن خود پرورش داد. او به این نکته فکر کرد که اگر حادثه‌ای جدی رخ بدهد، مسافران یک قطار یا هواپیما چگونه در کنار یکدیگر سر خواهند کرد؟ کدام یک از هم‌سفران بهتر می‌توانند بر این شرایط سخت غلبه کنند؟

مینی سریال  Hijack

مینی سریال هفت قسمتی Hijack‌ نیز به داستان سفر سام می‌پردازد که با هواپیما قصد سفر از دبی به لندن دارد. این هواپیما توسط عده‌ای افراد شرور دزدیده می شود و باعث ایجاد رعب و وحشت بین مسافرین می شود. در ادامه شاهد کشمکش و درگیری بین هواپیمارباها، مسافرین و مامورین امنیتی هستیم که تلاش می‌کنند تا اوضاع را تحت کنترل درآورده و هواپیما را روی زمین فرود آورند.

ادریس آلبا بازیگر نقش سام در این مینی سریال نقش کلیدی را در کنترل وضعیت متشنج هواپیما ایفا می‌کند و با کمک گرفتن از مهارت‌های مذاکره، با هواپیماربا ارتباط برقرار کرده و تلاش می‌کند با ایجاد ارتباط قوی بین مسافرین و آرام کردن آن‌ها، کمک کند تا همگی از هواپیما زنده خارج شوند. در حقیقت مسافرین هواپیما بخشی از جامعه را به تصویر می‌کشند که از هر جنسیت، سن و سال و موقعیت اجتماعی در آن حضور دارند. اگر مایل هستید بدانید سرنوشت این هواپیما چه شد و مسافرین از هواپیما زنده خارج شدند یا خیر، با سام (ادریس آلبا) همراه شوید.

سخن آخر

با توجه به استقبال گسترده‌ی مخاطبین از مینی سریال، دست‌اندرکاران ساخت فیلم و سریال بیش از پیش به تهیه و تولید این سبک از سریال روی آورده‌اند. مینی سریال ها در ژانرهای مختلفی تهیه و تولید می‌شوند که با توجه به علایق خود می‌توانید با هریک از آن‌ها همراه شده و از مشاهده آن لذت ببرید. برخی از این مینی سریال ها در سراسر جهان با استقابل بی‌نظیری مواجه شده‌اند و در دسته پربیننده‌ترین مینی سریال ها قرار گرفته‌اند.

به عنوان مثال؛ مینی سریال The Night Agent از پربیننده‌ترین و بهترین مینی سریال ۲۰۲۳ هستند که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را ببینید و لذت ببرید. اگر شما هم از طرفداران مینی سریال هستید به ما در تکمیل این لیست کمک کرده و نام مینی سریال مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارید.

پرسش های متداول

بهترین مینی سریال ترسناک 2023 کدام است؟

مینی سریال The Fall of the House of Usher، یکی از بهترین و مرموزترین سریال‌های ژانر وحشت سال 2023 است.

بهترین مینی سریال اقتباسی سال 2023 کدام است؟

سریال Great Expectations یکی از برترین سریال‌های اقتباسی 2023 با اقتباس از رمان آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز است. 

پربیننده ترین مینی سریال 2023 کدام است؟

مینی سریال The Night Agent یکی از بهترین و پربیننده‌ترین سریال های 2023 است.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.