معرفی محبوب‌ ترین برنامه های گوگل پلی


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
ما در این مطلب به معرفی بهترین برنامه‌هایی پرداخته‌ایم که کاربران آن را از فروشگاه گوگل دانلود کرده‌اند. معیار ما برای معرفی محبوب ترین برنامه های گوگل پلی، داده‌های AndroidRank بوده و تعداد دفعات دانلود هر برنامه مربوط به آمار سال 2022 است.

گوگل پلی فروشگاه برنامه‌های اندرویدی بوده که هزاران برنامه برای دانلود و استفاده از آن را در اختیار کاربران دستگاه‌های اندرویدی قرار می‌دهد. برخی از این برنامه‌ها محبوبیتی در بین کاربران ندارند واما بالعکس، برخی دیگر از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و میلیون‌ها بار دانلود شده‌اند. کاربرد مفید، رابط کاربری آسان و منحصر بودن خدماتی که این برنامه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند، از جمله دلایلی بوده باعث شده از محبوبیت بالا و گسترده‌ای برخوردار شوند.

هنگامی که یک برنامه میلیون‌ها بار دانلود می‌شود، بدان معنا است که برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان مفید بوده؛ بنابراین ما در این مطلب قصد داریم محبوب ‌ترین برنامه های گوگل پلی را معرفی کرده تا در هنگام دانلود برنامه‌ها شناخت بهتری نسبت به آن داشته باشید.

خرید و مشاهده لیست قیمت روز گوشی شیائومی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

فهرست محبوب ترین برنامه های Google Play

فروشگاه گوگل پلی محل دانلود و نصب تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی است که روزانه کاربران بسیاری برای دانلود برنامه مورد نظر خود به آن مراجعه می‌کنند. اگر کنجکاو هستید که اپلیکیشن‌هایی محبوب‌ترین برنامه های فروشگاه گوگل پلی هستند، فهرست زیر را از دست ندهید.

1. برنامه واتساپ با 9.66 میلیارد بار دانلود

برنامه واتساپ با 9.66 میلیارد بار دانلود

در جولای 2018، واتساپ 2.9 میلیارد بار در دستگاه‌های اندرویدی دانلود و نصب شد که توانست در رتبه سوم لیست نصب شده‌ترین اپلیکیشن‌ها قرار گرفت. در سال 2023 واتساپ به رکورد جدیدی دست یافت و تعداد دفعات نصب این اپلیکیشن به 9.6 میلیارد بار در دستگاه‌های اندرویدی رسید که رشد قابل نوجه بیش از 300% در پنج سال اخیر را نشان می‌دهد.

واتساپ به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان در جهان شناخته می‌شود و از تاریخ 2014 که با قیمت 19 میلیارد دلار خریداری شد، تحت مالکیت متا قرار گرفت. اگر به دنبال یک برنامه پیام رسان امن و فوری هستید، واتساپ می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش روی شما باشد.

2. برنامه فیسبوک با 7.57 میلیارد بار دانلود

برنامه فیسبوک با 7.57 میلیارد بار دانلود

تعجب آور نیست که فیسبوک به عنوان دومین اپلیکیشن پردانلود در جهان باشد و یکی از محبوب‌ ترین برنامه های گوگل پلی در نظر گرفته شود. علی‌رغم رسوایی‌های به ظاهر بی‌پایان، شیوه‌های مشکوک حریم خصوصی و جنبش حذف فیس بوک، هنوز هم یکی از محبوب‌ترین برنامه های فروشگاه Google Play به حساب می‌آید.

البته بسیاری از کاربران نیز از عملکرد این اپلیکیشن راضی نیستند، زیرا این برنامه دارای 52 میلیون امتیاز یک ستاره است. همچنین در بخش نظرات، بسیاری از کاربران به این موضوع اشاره کرده‌اند که برنامه پر از ویژگی‌های بی‌معنی بوده که افراد کمی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

3. برنامه مسنجر با 5.61 میلیارد بار دانلود

برنامه مسنجر با 5.61 میلیارد بار دانلود

حضور مسنجر در این فهرست، کنترلی را که امپراتوری متا بر بازار اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند دارد، تقویت می‌کند. محبوبیت مسنجر در چند سال گذشته افزایش یافته، همچنین با افزایش در دسترس بودن ربات‌ها، این سرویس مفیدتر از سابق4 شده است.

استفاده از این برنامه هیچ رده‌بندی سنی نداشته و حتی برای کودکان نیز استفاده از آن ایمن است؛ شما می‌توانید به راحتی اطلاعات کودک خود را تغییر دهید و از حالت خواب مسنجر استفاده کنید تا از هرگونه حواس‌پرتی در هنگام مطالعه یا استراحت کودک خود جلوگیری کنید.

4. برنامه تیک تاک با 4.51 میلیارد بار دانلود

برنامه تیک تاک با 4.51 میلیارد بار دانلود

تیک تاک نیز یکی دیگر از محبوب‌ ترین برنامه های گوگل پلی محسوب می‌شود که تعداد دانلودهای آن تا به امروز رو به افزایش است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه محبوبیت و تعداد دانلودهای آن در آینده کاهش خواهد یافت، وجود ندارد. این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می‌دهد تا کلیپ‌های ویدیویی کوتاهی ساخته و به اشتراک بگذارند.

تیک تاک در جولای 2019 یک میلیارد بار دانلود شد و در چهار سال گذشته محبوبیت آن افزایش یافته است. شما می‌توانید با کمی خلاقیت فالوئرهای زیادی را در این پلتفرم جذب و به کمک آن درآمد زایی کنید. تیک تاک در زمان همه‌گیری کویید 19 توانست بسیاری از مشاغل را از ورشکستی نجات دهد و از سویی دیگر مشغال زیادی نیز به‌وجود آورد.

5. اینستاگرام با 4.14 میلیارد بار دانلود

برنامه اینستاگرام با 4.14 میلیارد بار دانلود

اینستاگرام یکی دیگر از برنامه‌های متا بوده که در سال 2012 خریداری شد و از برنامه‌هایی با دانلود بالا در پلی استور محسوب می‌شود. انتقادات مثبت و منفی زیادی به این اپلیکیشن وارد شده، اما نه به اندازه فیسبوک. این برنامه تنها 30 میلیون امتیاز یک ستاره دریافت کرده است.

اینستاگرام نیز یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی بوده که در مدت زمان همه‌گیری کرونا علاوه‌بر نجات بسیاری از کسب‌وکارها، به ایجاد اشتغال نیز کمک زیادی کرده و یکی از ابزارهای سرگمی جذاب برای کاربران محسوب می‌شود.

6. فیسبوک لایت با 2.92 میلیارد بار دانلود

برنامه فیسبوک لایت با 2.92 میلیارد بار دانلود

مجدد به فیسبوک برمی‌گردیم. نسخه Lite این برنامه برای کاربرانی که دستگاه‌های ارزان‌قیمت با 1 یا 2 گیگابایت رم یا سرعت اینترنت پایین دارند، در نظر گرفته شده است. بجز چند تغییر کاربری ظریف، سایر ویژگی‌های اصلی فیسبوک در دسترس کاربران فیسبوک لایت قرار دارد و به همان شیوه عمل می‌کند.

7. برنامه شیریت با 2.21 میلیارد باز دانلود

برنامه شیریت با 2.21 میلیارد بار دانلود

تنها این شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای پیام‌رسان نیستند که محبوبیت بالایی در بین کاربران دارند. برنامه SHAREit به عنوان اولین اپلیکیشن غیر رسانه‌ای بوده که در این فهرست گنجانده شده است. این برنامه راهی برای انتقال فایل‌های حجیم بین دستگاه‌ها در مدت زمان کوتاه چند ثانیه‌ای است. به گفته توسعه دهنده این برنامه، سرعت آن بیش از 200 برابر بیش‌تر از بلوتوث است.

8. برنامه نتفیلیکس با 1.88 میلیارد بار دانلود

برنامه نتفیلیکس با 1.88 میلیارد دانلود

نتفیلیکس تنها برنامه پخش ویدیویی درخواستی بوده که در بین 20 برنامه برتر این مطلب قرار گرفته و در حال حاضر حدود 238 میلیون مشترک دارد. درحالی که افزایش رقابت استریم منجر به کند شدن رشد دانلودهای نتفیلیکس شده، اما تبلیغاتی که این اپلیکیشن در سایر پلتفرم‌ها انجام داده، آن را مجدد به صحنه رقابت آورد.

9. برنامه اسنپچت با 1.71 میلیارد بار دانلود

برنامه اسنپچت با 1.71 میلیارد دانلود

اگرچه اینستاگرام تمامی ویژگی‌های مثبت اسنپچت را کپی برداری کرده و همین امر سبب شده تا در رتبه‌های بالاتر این فهرست قرار بگیرد؛ اما اسنپچت همچنان با روزانه بیش از 330 میلیون کاربر فعال، توانسته است در این رقابت نفس‌گیر باقی بماند. در هر صورت،‌ نشانه‌ها حاکی از آن است که چنانچه این برنامه به شیوه معمول خود ادامه دهد، به زودی از چرخه رقابت خارج خواهد شد!

10. تلگرام با 1.63 میلیارد بار دانلود

برنامه تلگرام با 1.63 میلیارد بار دانلود

تلگرام در اوایل سال 2013 راه‌اندازی شد، اما شهرت آن به زمانی برمی‌گردد که حفظ حریم خصوصی کاربران در یکی از اپلیکیشن‌های رقیب این برنامه به خطر افتاد. در واقع لایه‌های امنیتی بسیار قدرتمند این برنامه پیام‌رسان سبب محبوبیت آن در بین کاربران شده است.

شما می‌توانید چندین حساب کاربری تلگرام ایجاد کنید و با هر یک از این حساب‌های کاربری در دستگاه‌های مختلف دیگر نیز به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اگرچه تلگرام به لحاظ پیام‌رسانی مانند سایر رقابای خود عمل می‌کند، اما رمزگذاری end-to-end پیام‌ها امنیت داده‌های در حال گردش در این پیام‌رسان را افزایش می‌دهد.

البته این ویژگی تنها در بخش چت مخفی وجود دارد و همان‌طور که می‌دانید، نمی‌توانید از چت‌های سری (Secret-Chat) اسکرین‌شات تهیه کنید. ویژگی استوری که در به‌روزرسانی اخیر تلگرام در اختیار کاربران قرار گرفته، مجدد بر میزان محبوبیت آن افزوده و نرخ دانلود این اپلیکیشن مجدد افزایش یافته است.

11. برنامه Subway Surfers با 1.57 میلیارد بار دانلود

برنامه subway surfers با 1.57 میلیارد بار دانلود

بازی Subway Surfers اولین بازی با دانلود بالا در فهرست محبوب‌ ترین برنامه های گوگل پلی ما بوده که حتی از محبوبیت بالاتری نسبت به Candy Crush Saga برخوردار است. Subway Surfers یک بازی بدون انتها است که باید تمام طول مسیر یک راه‌آهن را از دست پلیس و سگش فرار کنید. این بازی با 1.57 میلیارد بار دانلود، پر دانلودترین بازی گوگل پلی محسوب می‌شود.

12. برنامه اسپاتیفای با 1.41 میلیارد بار دانلود

برنامه spotify با 1.41 میلیارد بار دانلود

اسپاتیفای تا پیش از سال 2021 محبوبیت چندانی در میان کاربران علاقه‌مند به موسیقی نداشت؛ اما پس از سال 2021 به یکباره از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار شد و در توانست در فهرست محبوب‌ ترین برنامه های گوگل پلی قرار بگیرد. این برنامه در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می‌شود که تعداد کاربرانی که تمایل به خرید اشتراک دارند، روز افزون است.

در حال حاضر اسپاتیفای به عنوان محبوب‌ترین برنامه پخش موسیقی آنلاین در بین کاربران اندرویدی و iOS شناخته شده است. البته یوتیوب موزیک تعداد کاربران بیش‌تری نسبت به اسپاتیفای دارد؛ اما از آنجایی که در این مطلب ما برنامه‌هایی را که از پیش نصب شده‌اند، لحاظ نمی‌کنیم، آن را به عنوان یکی از برترین برنامه‌های پخش موزیک معرفی نکرده‌ایم.

13. برنامه Free Fire با 1.39 میلیارد بار دانلود

برنامه free fire با 1.39 میلیارد بار دانلود

بازی Free Fire در سال 2017 معرفی شد که یک بتل رویال (Battle Royale) بوده که ویژه گوشی‌های اندرویدی توسعه یافته است. بازیکن در این بازی باید برای زنده ماندن، در میدان‌های نبرد مختلف مبازره کند. این بازی، با پرواز 50 بازیکن با هواپیما بر فراز یک جزیره آغاز می‌شود.

بازیکنان می‌تواند از داخل این هواپیما به هرجایی که خواستند پریده تا فضای امنی برای خود پیدا کنند. هر بازیکن باید برای مبارزه با دیگر بازیکنان تجهیزات لازم را جمع‌آوری کند. در نهایت آخرین فردی که در جزیره زنده بماند، برنده این مبارزه است. این بازی علاوه‌بر مبارزه، شما می‌توانید دوستانی پیدا کنید و با آن‌ها صحبت کنید.

14. برنامه توییتر X با 1.38 میلیارد بار دانلود

برنامه x با 1.38 میلیارد بار دانلود

معمولا برنامه‌های پیام‌رسان از محبوبیت بالاتری نسبت به سایر برنامه‌ها برخوردارند؛ چراکه این برنامه‌ها بیش از سایر برنامه‌ها به کمک کاربران آمده تا بتوانند از طریق آن کارهای واجب و ضروری خود را انجام دهند. بنابراین معمولا پر دانلودترین برنامه‌های گوگل پلی آن دسته از برنامه‌هایی هستند که ماهیت پیام‌رسانی دارند.

برنامه X که قبلا به عنوان توییتر شناخته می‌شد، در سال 2006 درست پس از ظهور فیسبوک، معرفی شد و اکنون پس از فیسبوک و اینستاگرام، سومین شبکه اجتماعی پرطرفدار محسوب می‌شود. البته اسنپچت و تیک تاک به تازگی توانسته‌اند آن را شکست بدهند. بسیاری از کاربران توییتر معتقد هستند که تغییر نام توییتر به X بدترین ایده ممکن بوده و آینده این شبکه اجتماعی را به خطر خواهد انداخت.

15. برنامه Candy Crush Saga با 1.32 میلیارد بار دانلود

برنامه candy crush saga با 1.32 میلیارد بار دانلود

بازی Candy Crush Saga تا چند سال گذشته یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی بوده و با 1.32 میلیارد بار دانلود، سومین بازی پر دانلود در گوگل پلی است. اما محبوبیت این بازی رو به افول بوده و کم‌تر کاربری تمایل به جمع کردن آبنبات‌های رنگی این بازی را دارد.

16. اسکایپ با 1.17 میلیارد بار دانلود

برنامه اسکایپ با 1.17 میلیارد بار دانلود

اسکایپ یک برنامه سقوط کرده است! با انتشار ویندوز 11، اسکایپ پس از یک دهه، دیگر به صورت پیش‌فرض روی سیستم‌عامل نصب نشد. شعبه و کسب و کار اسکایپ از سال 2021 بسته شده است و به نظر می‌رسد که تیم‌های مایکروسافت اکنون مورد توجه قرار دارد. انتظار می‌رود که در سال 2024 این برنامه از فهرست محبوب‌ ترین برنامه های گوگل پلی خارج شود.

17. برنامه MX Player با 1.16 میلیارد بار دانلود

برنامه mx player با 1.16 میلیارد بار دانلود

برنامه MX Player یکی از پر دانلودترین پخش کننده رسانه اندرویدی با مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید است. این پخش کننده موسیقی از رابط کاربری ساده و مرتبی برخوردار بوده و تقریبا از تمام کدک‌ها و فرمت‌های موجود پشتیبانی می‌کند. این برنامه در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

تنها تفاوت نسخه رایگان با نسخه پولی برنامه MX Player در تبلیغاتی است که در حین اجرا نمایش می‌دهد. در نسخه رایگان شما تمامی ویژگی‌های این برنامه را در اختیار دارید اما باید تبلیغات پی در پی را نیز تحمل کنید. نسخه پولی تقریبا با 6 دلار به فروش می‌رسد.

18. برنامه وایبر با 1.10 میلیارد بار دانلود

برنامه وایبر با 1.10 میلیارد بار دانلود

برنامه وایبر امکان ارسال پیام فوری، تماس‌های تصویری و چت‌های گروهی 250 نفره را فراهم می‌سازد و از ارتباطات رمزگذاری شده برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران، استفاده می‌کند. این برنامه محبوب‌ترین برنامه پیام‌رسان در اروپا و امریکا بوده که تا حد زیادی جایگزین واتساپ شده است.

19. برنامه My Talking Tom با 1.03 میلیارد بار دانلود

برنامه my talking tom با 1.03 میلیارد بار دانلود

چند سال پیش بازی My Talking Tom به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی تبدیل شد و شخصیت تام، موفق‌ترین شخصیت‌های انیمیشن در بازار اپلیکیشن‌ها تبدیل شد. شما می‌توانید کارهای زیادی با این گربه دوست‌داشتنی انجام دهید.

می‌توانید از او مراقبت کنید، غذا بدهید، حمام کنید و او را بخوابانید. انجام منظم این مراحل به شما این امکان را می‌دهد سکه‌هایی را در حین بازی بدست آورید که به کمک آن‌ها برای تام گربه، غذا و لباس و سایر مواردی را که استفاده می‌کند، خریداری کنید.

20. برنامه UC Browser با 1 میلیارد بار دانلود

برنامه uc browser با 1 میلیارد بار دانلود

مدت زمان زیادی از عرضه مرورگر UC Browser می‌گذرد و به دلیل سرعت و سهولت استفاده می‌تواند جایگرین بسیار خوبی برای کروم باشد. مرورگر UC Browser از افزونه‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و یک دانلودمنیجر داخلی نیز دارد که می‌توانید به کمک آن مدیریت فایل‌ها دانلود شده را در دست بگیرید.

سخن آخر

اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی زیادی در گوگل پلی برای دانلود، نصب و استفاده در دسترس کاربران قرار گرفته است. از بین هزاران برنامه مختلف، ما بر اساس داده‌های AndroidRank و تعداد دانلودهای هر برنامه، 20 مورد از محبوب‌ ترین برنامه های گوگل پلی را معرفی کرده‌ایم. این برنامه‌های اغلب شامل پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستند با این حال چند بازی نیز توانسته‌اند و ارد این لیست 20 برنامه محبوب گوگل پلی شوند.

پرسش‌های متداول

بیشترین دانلود مربوط به کدام یک از محبوب ترین برنامه های گوگل پلی است؟

برنامه واتساپ با 9.66 میلیارد بار دانلود، تا کنون بالاترین میزان دانلود را به خود اختصاص داده است.

محبوب ترین بازی که بیشترین دانلود را در گوگل پلی به خود اختصاص داده، کدام بازی است؟

بازی Subway Surfers با 1.57 میلیارد دانلود در گوگل پلی، بیش‌ترین دانلود را به خود اختصاص داده است.

کدام برنامه غیر رسانه ای که بالاترین نرخ دانلود را در گوگل پلی دارد؟

برنامه SHAREit به عنوان اولین اپلیکیشن غیر رسانه‌ای بوده که بالاترین میزان دانلود در گوگل پلی را دارد

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.