نحوه ساخت و حذف اکانت اینستاگرام Threads


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

احتمالا برای شما نیز این پرسش پیش آمده است که برنامه تردز چیست؟ اینستاگرام Threads به کاربران این امکان را می‌دهد که از طریق یک پلتفرم مبتنی بر متن با دیگران ارتباط برقرار کنند و در عین حال از اعتبار اینستاگرام موجود خود از جمله نام کاربری، فالوورها و وضعیت تایید استفاده کنند. تنها 3 روز از انتشار این شبکه اجتماعی گذشته و تاکنون بیش از 10 میلیون بار توسط کاربران اندرویدی نصب شده و به رتبه 9.1K در اپ استور دست یافته است.

ما در این راهنما، به صورت گام به گام مراحل ساخت اکانت اینستاگرام تردز را آموزش خواهیم داد. همچنین به ضوابط و مقررات آن در هنگام حذف اکانت خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای این مطلب در مجله فناوری کالاتیک همراه باشید.

نحوه ساخت اکانت اینستاگرام Threads

ساخت اکانت تردز بسیار ساده و مشابه ساخت اکانت اینستاگرام است. شما می‌توانید با طی کردن چهار مرحله که در ادامه شرح داده‌ایم، یک اکانت تردز بسازید. توصیه می‌شود که ابتدا یک حساب اینستاگرام دیگر ایجاد کرده و اکانت تردز را روی حساب اصلی اینستاگرام خود نصب نکنید. دلیل این موضوع را در انتهای مطلب شرح خواهیم داد.

مرحله 1: دانلود برنامه Threads

برای شروع، کاربران آیفون باید برنامه Threads را از اپ استور و کاربران اندروید نیز این برنامه را از گوگل پلی استور دانلود کنند. به سادگی کلمه Threads را در نوار جستجوی این دو فروشگاه نوشته و آن را پیدا کنید. سپس آن را دانلود کرده تا برنامه روی گوشی شما به صورت خودکار نصب شود.

دانلود برنامه اینستاگرام تردز

مرحله 2: با اینستاگرام وارد شوید

پس از نصب برنامه، Threads را با ضربه زدن روی نماد برنامه باز کنید. در پایین صفحه، گزینه Sign in with Instagram را خواهید دید. با زدن این دکمه به اکانت اینستاگرامی که در حال حاضر وارد شده‌اید هدایت می‌شوید.

اگر به برنامه اینستاگرام وارد نشده‌اید، گزینه Log in with Instagram را انتخاب کرده و اطلاعات ورود به اینستاگرام خود (نام کاربری و پسورد) را وارد کنید. پس از ورود به سیستم، به طور خودکار به برنامه Threads هدایت خواهید شد.

توسط اینستاگرام وارد شوید

اگر چندین اکانت اینستاگرام دارید، روی عبارت Switch accounts ضربه بزنید تا با حساب دیگری وارد شوید. اگر اکانت مورد نظر شما در لیست نیست، Log in to other Instagram account را انتخاب کنید و مشخصات لازم برای دسترسی به اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید.

مرحله 3: تنظیم پروفایل Threads

هنگامی که با موفقیت با حساب اینستاگرام خود وارد شدید، می‌توانید پروفایل Threads خود را طبق مراحل زیر تنظیم کنید.

  • آپلود تصویر پروفایل: برای آپلود یک عکس نمایه، روی نماد کنار Name ضربه بزنید. نحوه بارگذاری تصویر را انتخاب کنید.
  • نوشتن بیو: روی Bio ضربه بزنید تا بیوگرافی شخصی برای نمایه Threads خود ایجاد کنید. با ضربه زدن روی عبارت Import bio from Instagram می‌توانید یک بیو جدید وارد کنید یا بیو موجود خود را وارد کنید. سپس روی گزینه Done در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید تا بیو شما ذخیره شود.

تنظیم پروفایل Treads

  • افزودن Link یا پیوندها: روی Link ضربه بزنید تا پیوندها در نمایه Threads شما قرار گیرد. URL و عنوان پیوند را وارد کنید یا با ضربه زدن روی عبارت Import link from Instagram آن را از حساب اینستاگرام خود وارد کنید. پیوند را با ضربه زدن روی Done در گوشه بالا سمت راست ذخیره کنید.
  • فالو کردن سایر اکانت‌ها: در بخش Following جستجو کرده تا افرادی که می‌خواهید دنبال کنید را پیدا کنید. برای فالو کردن اکانت مرود نظر، روی گزینه Follow ضربه زده تا به لیست افرادی که دنبال می‌کنید اضافه شود.
  • وارد کردن اطلاعات از اینستاگرام: برای تسریع در فرآیند، می‌توانید با ضربه زدن روی عبارت Import from Instagram در پایین صفحه، تمام اطلاعات بالا را از پروفایل اینستاگرام خود وارد کنید.

مرحله 4: ایجاد پروفایل Threads خود

هنگامی که نمایه Threads خود را سفارشی کردید، روی گزینه Continue در پایین صفحه ضربه بزنید. سپس، انتخاب کنید که اکانت شما عمومی باشد و یا خصوصی. سپس روی Continue کلیک کنید تا وضعیت اکانت شما ثبت شود. در نهایت شرایط و خط‌ مشی‌های ارائه‌ شده را به دقت مرور کنید و پس از رضایت، روی گزینه Create profile در پایین صفحه ضربه بزنید.

نکات مهمی که در هنگام ساخت اکانت اینستاگرام تردز باید به آن توجه داشته باشید

  • هر گونه تغییری که در تصویر پروفایل، بیو یا پیوندهای موجود در Threads ایجاد می‌کنید، بر اطلاعات مربوطه شما در اینستاگرام تاثیری نخواهد داشت.
  • اکانت‌هایی که شما دنبال می‌کنید یا آن‌هایی که شما را در Threads دنبال می‌کنند تاثیری بر فالوورهای شما یا کسانی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید نخواهد داشت.
  • می‌توانید پروفایل Threads خود را هر زمان که تمایل داشته باشید، ویرایش کنید. با این حال، برای به روز رسانی در مورد نام کاربری و اطلاعات شخصی خود، باید مستقیما پروفایل اینستاگرام خود را ویرایش کنید.

نحوه حذف اکانت اینستاگرام Threads

ممکن است تنها کنجکاو شده باشید که یک اکانت تردز بسازید و پس از ساخت، تمایلی به استفاده از این شبکه اجتماعی متن محور نداشته باشید و بخواهید اکانت Threads خود را حذف کنید. یا به هر دلیل دیگری، پس از مدتی استفاده از این شبکه اجتماعی قصد حذف آن را داشته باشید.

در حال حاضر امکان حذف اکانت تردز بدون حذف اینستاگرام وجود ندارد! طی یادداشتی در سیاست حفظ حریم خصوصی Threads آمده است: «شما می‌توانید پروفایل Threads خود را در هر زمانی غیرفعال کنید، اما پروفایل Threads شما تنها با حذف اکانت اینستاگرام قابل حذف است»؛ در واقع هنگامی که یک حساب Threads ایجاد می‌کنید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. شما تنها می‌توانید حساب کاربری خود را غیرفعال کنید و چنانچه بخواهد عملیات حذف حساب کاربری را انجام دهید، حساب کاربری اینستاگرام شما نیز به همراه آن حذف خواهد شد.

روز گذشته، آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام به این موضوع مهم پرداخت. او در پستی در Threads گفت که آن‌ها در حال جستجوی راهی برای حذف حساب Threads شما به طور جداگانه هستند. بنابراین شاید بهتر باشد تا به روزرسانی‌های آتی، برای نصب اکانت تردز ابتدا یک حساب فرعی اینستاگرام ایجاد کنید و اکانت تردز را روی حساب اصلی خود ایجاد نکنید.

نحوه دی اکتیو اکانت اینستاگرام Threads

همانطور که در بخش حذف اکانت ترزد به آن اشاره کردیم، ممکن است تنها کنجکاو شده باشید که یک اکانت تردز بسازید و پس از مدت زمان کمی،بخواهید آن را حذف کنید. با توجه به این موضوع که د رحال حاضر نمی‌توان اکانت تردز را حذف کرد و با حذف آن اکانت اینستاگرام نیز حذف خواهد شد، غیر فعال کردن یا همان دی‌اکتیور کردن اکانت تنها راه‌کار مفید پیش رو است. در ادامه به شما نحوه غیر فعال کردن اکانت تردز را آموزش خواهیم داد. پیش از هر اقدامی لازم به ذکر است که شما فقط یک بار در هفته می‌توانید اکانت تردز خود را دی‌اکتیو کنید.

نحوه دی اکتیو کردن اکانت تردز

1. برنامه Threads را در دستگاه خود باز کنید و روی پروفایل خود در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.
2. روی نماد منو (دو خط تیره) در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید.
3. گزینه Account را انتخاب کنید.
4. روی غیرفعال کردن پروفایل ضربه بزنید.
5. با ضربه زدن روی Deactivate Threads profile تایید کنید که می‌خواهید حساب خود را غیرفعال کنید.

به همین سادگی برنامه غیر فعال شده و شما از آن خارج و به صفحه ورود هدایت می‌شوید. غیرفعال کردن حساب Threads به این معنی است که پروفایل، پست‌ها، پاسخ‌ها، لایک‌ها و دنبال‌کنندگان شما به طور موقت غیرفعال شده و از دید سایر کاربران پنهان می‌شوند. اکانت شما حذف نخواهد شد و با ورود مجدد با نام کاربری و رمز عبور می‌توانید هر زمان که بخواهید دوباره آن را فعال کنید.

 

سخن آخر

جدیدترین پلتفرم شبکه اجتماعی متا در 5 جولای راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون از مرز 30 میلیون کاربر عبور کرده است که سریع‌ترین رشدی است که هر پلتفرم آنلاین تا به امروز شاهد بوده است. با این حال هنوز ایرادات این شبکه اجتماعی متن محور به طور کامل مشخص نشده و باید منتظر نظرات کاربران در روزهای آتی باشیم. اگر شما نیز به اینستاگرام تردز پیوسته‌اید، تجربه کاربری خود را در رابطه با این شبکه اجتماعی با ما در بخش دیدگاه‌ها درمیان بگذارید.

پرسش‌های متداول

آیا اکانت اینستاگرام تردز را می‌توان حذف کرد؟

در حال حاضر خیر، تا به‌روزرسانی‌های آتی این برنامه، شما تنها می‌توانید آن را غیرفعال کنید. چنانچه بخواهید عملیات حذف اکانت و حساب کاربری را انجام دهید، حساب کاربری اینستاگرام شما نیز حذف خواهد شد.

آیا می‌توان تردز را روی چندین اکانت اینستاگرام اجرا کرد؟

بله، اگر چندین اکانت اینستاگرام دارید، روی عبارت Switch accounts ضربه بزنید تا با حساب دیگری وارد شوید. 

آیا امکان خصوصی کردن اکانت اینستاگرام تردز وجود دارد؟

بله، هنگامی که نمایه Threads خود را سفارشی کردید، روی گزینه Continue در پایین صفحه ضربه بزنید. سپس، انتخاب کنید که اکانت شما عمومی باشد و یا خصوصی. سپس روی Continue کلیک کنید تا وضعیت اکانت شما ثبت شود. 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.