چگونه در اینستاگرام حساب بسازیم؟


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

امروزه اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه اجتماعی محسوب می‌شود که توانسته کاربران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کند و تقریبا بسیاری از افراد بیشتر زمان خود را در طول روز صرف کسب درآمد و گشت و گذار در این شبکه می‌کنند. اگر شما تا به امروز به خانواده 2.5 میلیاردی این شبکه اجتماعی جذاب اضافه نشده‌اید و قصد دارید نسبت به ساخت اکانت اینستاگرام اقدام کنید، این مطلب کاملاً مناسب شما خواهد بود.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی شیائومی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در جواب این سؤال که چگونه در اینستاگرام حساب بسازیم؟ باید بگوییم که مراحل آن بسیار ساده خواهد بود و شما می‌توانید ساخت اکانت اینستاگرام را با گوشی موبایل یا کامپیوتر و انجام چند مرحله ساده پیش ببرید. در ادامه با نحوه ساخت حساب کاربری جدید در اینستاگرام با کالاتیک همراه باشید.

ساخت اکانت اینستاگرام چگونه انجام می شود؟

به طور کلی دو راه وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها در اینستاگرام حساب جدید بسازید. این دو راه شامل موارد زیر می‌شوند که در ادامه به‌صورت مجزا به آن‌ها خواهیم پرداخت تا بتوانید از راه موردنظرتان ساخت حساب اینستاگرام را انجام دهید.

• ساخت اکانت اینستاگرام با سایت و کامپیوتر

• ساخت حساب اینستاگرام با گوشی موبایل

ساخت حساب اینستاگرام از طریق گوشی موبایل

گوشی‌های هوشمند با دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس هستند که نحوه ساخت اکانت اینستاگرام نیز برای هر دو مدل یکسان است. نکته‌ای که باید پیش از شروع ساخت حساب اینستاگرام به آن توجه داشته باشید این است که شما به یک ایمیل نیازمند هستید که تا به حال از آن برای حساب کاربری دیگری در Instagram استفاده نکرده باشید. پس از توجه به این نکته طبق مراحل زیر پیش بروید.

گام اول - دانلود و نصب برنامه اینستاگرام

اولین کاری که باید برای ساخت اکانت اینستاگرام با گوشی انجام دهید این است که نسبت به دانلود و نصب برنامه Instagram مخصوص سیستم‌عامل گوشی خود اقدام کنید. شما نیز می‌توانید با ضربه‌زدن روی لینک‌های قرار داده شده یا مراجعه به فروشگاه‌های پلی‌استور و اپ‌استور در گوشی موبایل خود، اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید یا آیفون دانلود کنید. همچنین اگر از قبل این برنامه روی گوشی شما نصب بود می‌توانید در صورت نیاز آن را به آخرین نسخه موجود ارتقا دهید.

دانلود برنامه اینستاگرام

دانلود برنامه اینستاگرام برای اندروید

دانلود برنامه اینستاگرام برای آیفون

گام دوم – ایجاد حساب جدید اینستاگرام

در بدو ورود یا صفحه‌ای مواجه خواهید شد که دو عبارت Create New Account (ایجاد حساب جدید) و Log in (ورود به سیستم) روی آن به چشم می‌خورد. گزینه Log in زمانی کارآمد خواهد بود که شما بخواهید وارد اکانت از پیش ساخته شده خود شوید؛ به همین منظور باید روی عبارت Create New Account (ایجاد حساب جدید) ضربه بزنید.

ساخت اکانت اینستا

گام سوم - ساخت اکانت اینستاگرام با شماره تلفن یا ایمیل

پس از انتخاب ایجاد حساب کاربری جدید اینستاگرام، صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که به انتخاب خود می‌توانید با شماره‌ تلفن همراه یا ایمیلتان حساب کاربری بسازید. البته خوب است که برای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام خود و بازیابی راحت‌تر آن در آینده، پس از ایجاد اکانت جدید بسته به این که چه روشی را انتخاب می‌کنید نسبت به وارد کردن شماره یا ایمیل خود اقدام کنید.

وارد کردن شماره تلفن برای ایجاد اکانت اینستاگرام

پس از اینکه شماره یا ایمیل خود را وارد کردید گزینه Next را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید. حال اینستاگرام از شما درخواست می‌کند تا کد تأیید ارسال شده به شماره تلفن همراه یا ایمیل خود را در کادر مربوطه وارد کنید. در این قسمت اگر کدی از جانب Instagram دریافت نکرده‌اید می‌توانید با ضربه‌زدن روی Resend Code کد جدیدی دریافت کنید و پس از وارد کردن روی Next بزنید.

گام چهارم – ایجاد نام کاربری و رمز عبور برای اکانت اینستاگرام

در این مرحله باید نام کاربری و رمز عبور برای پیچ اینستاگرام خود تعیین کنید و تیک مربوط به گزینه‌ Remember Password را فعال کنید. در انتخاب پسورد سعی کنید موردی باشد که آن را بتوانید به‌خاطر بسپارید و در عین حال از امنیت بالایی نیز برخوردار باشد. همچنین می‌توانید از برنامه یا ابزار lastpass جهت ساخت یک گذرواژه بسیار قوی استفاده کنید.

اضافه کردن نام کابری و پسورد اینستاگرام

در نهایت اگر قصد دارید مخاطبین خود را با حساب اینستاگرام همگام‌سازی کنید روی Continue and Sync Contacts اما در غیر این صورت دکمه Continue without Syncing Contacts را برگزینید.

گام پنجم – وارد کردن تاریخ تولد

اینستاگرام در این مرحله از شما در خواست می‌کند تا تاریخ تولد خود را به میلادی در کادر معین شده وارد کنید. پس از اتمام روی دکمه Next ضربه بزنید.

اضافه کردن تاریخ تولد در اینستاگرام

گام ششم – وارد شدن به حساب جدید اینستاگرام

در صفحه‌ای که پیش رویتان قرار می‌گیرد از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید وارد اکانت جدید اینستاگرام خود با تام کاربری تعیین شده شوید یا خیر. اگر نام کاربری برای شما تأیید شده است گزینه‌ Sign Up و برای تغییر نام کاربری عبارت Change Username را انتخاب کنید.

تایید نام کاربری اینستاگرام

گام هفتم – همگام سازی اکانت فیسبوک با اینستاگرام

پس از انتخاب گزینه موردنظر، برنامه اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد تا دوستان فیسبوکی خود را در اینستاگرام پیدا کرده و آن را به دنبال‌کننده‌های خود اضافه کنید. اگر تمایلی به انجام این کار ندارید روی Skip و در غیر این‌ صورت Connect to Facebook را انتخاب کنید.

گام هشتم – تعیین خصوصی یا عمومی بودن اکانت اینستاگرام

در صفحه‌ای که پیش رویتان قرار گرفته از شما می‌خواهد که تعیین کنید حساب کاربری شما به‌صورت خصوصی یا عمومی نمایش داده شود. برای نمایش خصوصی روی گزینه Private و برای حالت عمومی روی گزینه Public ضربه بزنید.

گام نهم – اضافه کردن عکس برای تکمیل پروفایل اینستاگرام

حال زمان آن فرا رسیده تا مرحله نهایی ساخت حساب جدید اینستاگرام را که انتخاب عکس برای پروفایلتان باشد را تکمیل کنید. به همین منظور روی دکمه Add Photo کلیک کنید و عکس موردنظرتان را برای پروفایل خود انتخاب کنید. اگر قصد دارد انتخاب عکس را به زمان دیگری موکول کنید روی Skip ضربه بزنید.

گام دهم – عکس پروفایل اینستاگرام به‌عنوان پست اول

اگر عکسی را برای پروفایل انتخاب کرده باشید، در صفحه بعدی می‌توانید آن را به‌عنوان اولین پست در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. اگر قصد چنین کاری را ندارید باید ضربه‌زدن روی گزینه‌ Also share this photo as a post رنگ آن را از آبی به سفید تغییر دهید و روی Next بزنید.

گام یازدهم – پیشنهاد کردن اکانت‌های پرطرفدار جهت دنبال کردن

در مرحله نهایی اینستاگرام حساب‌هایی را به شما پیشنهاد خواهد کرد که طرفدارهای بسیاری دارند و می‌توانید مستقیماً آن‌ها را دنبال کنید. علاوه بر حساب‌های افراد معروف، مخاطبین و دوستان فیسبوک شما داخل صفحه People suggestions وجود دارد که می‌توانید از طریق آن افراد موردنظر خود را دنبال کنید.

گام دوازدهم – اتمام مراحل ساخت اکانت جدید اینستاگرام

پس از گذر کردن از مرحله فوق، حال حساب اینستاگرام شما آماده استفاده است و می‌توانید با لمس Edit profile می‌توانید اطلاعات کاربری مربوط به خود را ویرایش کنید.

ساخت اکانت اینستاگرام با سایت و کامپیوتر

ایجاد حساب اینستاگرام در کامپیوتر یکی دیگر از روش‌هایی است که اگر به هر دلیلی به گوشی موبایل دسترسی ندارید می‌توانید از آن بهره ببرید. با طی چند مرحله ساده که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت می‌توانید ساخت اکانت اینستاگرام از طریق سایت را انجام دهید.

گام اول – ورود به سایت رسمی اینستاگرام

در اولین مرحله برای ساخت اکانت اینستاگرام از طریق سایت باید وارد سایت رسمی اینستاگرام یعنی instagram.com شوید.

ورود به سابت اینستاگرام

گام دوم – صفحه اصلی ساخت حساب جدید اینستاگرام

در صفحه اصلی ورود به اکانت اینستاگرام، باید روی گزینه Sing Up که مخصوص زمانی است که قصد دارید نسبت به ساخت اکانت اینستاگرام جدید اقدام کنید.

گام سوم – تکمیل بخش مربوط به اطلاعات شخصی کاربر

در این مرحله اینستاگرام جهت ساخت اکانت جدید از شما اطلاعاتی را می‌خواهد که باید آن‌ها را در بخش مربوطه خود قرار دهید. این اطلاعات شامل:

وارد کردن اطلاعات کربر

Mobile Number or Email: ایمیل یا شماره تماس (ایمیل یا شماره ای باشد که به آن دسترسی داشته باشید.)

Full name: نام کامل

Username: نام کاربری

Password: رمز عبور

پس از تکمیل اطلاعات فوق روی دکمه Sing Up ضربه بزنید تا راهی صفحه بعدی شوید.

گام چهارم – وارد کردن تاریخ تولد

وارد کردن تاریخ تولد در جایگاه مربوطه از دیگر اقداماتی است که باید ایجاد حساب جدید اینستاگرام انجام دهید. از همین رو تاریخ تولد خود را به میلادی داخل کادر قرار دهید و روی Next بزنید.

اضافه کردن تاریخ تولد

گام پنجم – جای‌گذاری کد تأیید ارسال شده به شماره تلفن یا ایمیل مربوطه

با مراجعه به بخش پیامک‌ها یا باکس ایمیل خود، کد تأیید ارسال شده از طریق اینستاگرام را در جایگاه مشخص شده قرار دهید و گزینه Confirm را برگزینید.

وارد کردن کد تایید اینستاگرام

گام ششم – طی کردن مراحل امنیتی

برای اینکه بتوانید فرایند ساخت اکانت اینستاگرام خود را تکمیل کنید نیاز است که تأیید کنید این حساب توسط شما ساخته شده و مراحل کپچا را برای تأییدیه عدم ربات بودن طی کنید و گزینه Next را برگزینید.

گام هفتم – تأییدیه شماره تلفن در صورت ورود با آدرس ایمیل

اگر در بدو ورود از آدرس ایمیل خود برای ایجاد حساب کاربری جدید استفاده کرده‌اید، لازم است تا شماره‌تلفن و سپس کد تأیید ارسال شده برای آن را در کادرهای مربوطه قرار دهید تا اگر قصد بازگردانی حساب خود را داشتید با چالشی مواجه نشوید.

نکاتی که باید هنگام ساخت اکانت اینستاگرام به آن ها توجه داشته باشید

برخی نکات وجود دارند که باید حین ایجاد حساب جدید اینستاگرام به آن‌ها توجه داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی و بدون بروز هیچ‌گونه مشکلی مراحل ساخت آن را طی کنید.

نام کاربری انتخابی شما باید منحصر به فرد و مخصوص خودتان باشد.

پسورد در نظر گرفته شده برای اکانتتان بهتر است از امنیت بالایی داشته باشد.

پسورد مدنظرتان نمی‌تواند تکراری باشد.

ایمیلی که قرار است برای ساخت اکانت اینستاگرام استفاده کنید نباید پیش‌تر برای حساب دیگری استفاده شده باشد.

در نظر داشته باشید که پس از ایجاد اکانت قادر به تعویض نام کاربری حساب خود خواهید بود.

سعی کنید هر دو روش‌های شماره تلفن و آدرس ایمیل را برای ساخت حساب اینستاگرام استفاده کنید تا امنیت پروفایلتان بالا برود.

بهتر است هر چند وقت یک‌بار نسبت به تعویض پسورد اکانت خود اقدام کنید تا امنیت حسابتان بالاتر برود.

استفاده از شماره‌تلفن تکراری برای ساخت اکانت مقدور نیست و تنها می‌توانید یکبار از شماره‌تلفن مربوطه استفاده کنید.

سخن آخر

در مقاله چگونه در اینستاگرام حساب بسازیم؟ تلاش کرده‌ایم تا هر آنچه که باید درباره ساخت اکانت اینستاگرام با گوشی موبایل یا کامپیوتر بدانید را برای شما مطرح کنیم تا اگر قصد دارید به خانواده این شبکه اجتماعی محبوب اضافه شوید از این مطالب استفاده کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید حساب اینستاگرام خود را بسازید. نظرات خود را درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

آیا می توان روی یک موبایل چند حساب اینستاگرام داشت؟

بله. شما می‌توانید چند اکانت اینستاگرام را به‌صورت هم زمان روی دستگاه خود داشته باشید و با قابلیت switch account اینستاگرام به‌آسانی میان آن‌ها جابه‌جا شوید.

آیا بعد از ساخت حساب اینستاگرام می توان اطلاعات کاربری را تغییر داد؟

بله شما می‌توانید پس از ساخت اکانت خود نسبت به تغییر تمامی اطلاعات مانند نام کاربری، رمز عبور، ایمیل، شماره تماس، توضیحات، عکس پروفایل و غیره اقدام کنید.

اگر رمز عبور اینستاگرام را فراموش کردم چه کاری باید انجام بدهم؟

اگر پسورد اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید و قصد بازیابی آن را دارید، وارد بخش Password در تنظیمات اینستاگرام خود شده و با کلیک روی فراموشی رمز عبور یا Forgot Password نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

آیا تنها با گوشی موبایل می‌توان اکانت جدید اینستاگرام ساخت؟

خیر شما می‌توانید نسبت به ساخت اکانت اینستاگرام از طریق سایت و یا استفاده از کامپیوتر اقدام کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.