ایلان ماسک نام و لوگوی توئیتر را به X تغییر داد!


کالاتیک
نظرات 1
content-main-img

درحالی‌که کارشناسان نسبت به تغییر برند توییتر بعد از 15 سال خوش‌بین نبوده و معتقدند که این تغییر ناگهانی آینده خوبی برای این اپلیکیشن جهانی در پیش ندارد؛ شب گذشته ایلان ماسک از لوگوی مینیمالیستی x به‌عنوان نماد جدید توییتر رونمایی کرد. این در حالی است که کمی پیش‌تر لیزا یاکوریو مدیرعامل توییتر با توییت از لوگوی جدید با حرف  X نوشت: «حالا X اینجاست بیایید تجربه‌اش کنیم».

داستان طراحی لوگو و نام جدید توئیتر

داستان طراحی لوگوی جدید توئیتر زمانی آغاز شد که پس از ملحق شدن توییتر به X Corp.، ماسک از 149 میلیون دنبال‌کننده خود خواست تا در ایده طراحی لوگوی جدید مشارکت کنند.

پس از مشارکت گسترده افراد و بررسی‌های صورت‌گرفته در نهایت لگوی X که متعلق به یک پادکست قدیمی متوقف شده بود، از میان تمام لوگو‌های پیشنهادی برگزیده شد. البته به گفته ماسک قرار است اصلاحاتی نیز در آینده روی این لوگو صورت گیرد. 

 پس از ادعای ایلان ماسک مبنی بر تغییر لوگوی توییتر سرانجام لوگوی جدید X جایگزین لگوی 15ساله توییتر شد. توییتر که چند ماهی است به مجموعه شرکت X Corp.ملحق شده است، انتظار می‌رود در آینده به‌صورت کلی به «X» تغییر نام دهد.

شب گذشته پس از مدت‌ها انتظار و انتشار اخبار و حواشی توییتر سرانجام صاحب توییتر یعنی ایلان ماسک با نورپردازی ویژه لوگوی X روی ساختمان مرکزی توییتر به‌صورت گسترده از لگوی X به‌عنوان برند جدید رونمایی کرد

وی شبانه با ارسال ایمیلی به کارمندان توییتر اعلام کرد نام این شبکه اجتماعی برای همیشه تغییر کرده و این آخرین باری خواهد بود که از آدرس ایمیل توییتر برای آن‌ها پیام ارسال می‌شود.

تغییر نام توئیتر به X ( حواشی احتمالی )

البته تغییر نام و لوگوی توییتر بدون حاشیه نبوده و ادعا می‌شود که کمپانی‌های مطرح دیگری مانند متا و مایکروسافت نیز نشان تجاری X را به نام  کمپانی خود ثبت کرده‌اند. این موضوع باعث خواهد شد تا در آینده نزدیک، شاهد درگیری‌های حقوقی برای ایلان ماسک با سایر برندهای مالک حق معنوی این نام بوده که قطعا این امر خوشایند هیچ یک از طرفین دعوا نخواهد بود.

علت انتخاب لوگوی جدید توییتر یعنی X  توسط ایلان ماسک از رزومه کاری آن درگذشته کاملاً مشهود است. به‌عنوان‌مثال در شرکت اصلی ماسک یعنی SPACE X حرف X مشاهده می‌شود و علاوه‌برآن کمپانی تسلا نیز از خودرو‌های SUV جدید خود با نام تسلا مدل X پرده‌برداری کرد.

همچنین جالب است بدانید ماسک یک کمپانی ارتقا هوش مصنوعی با نام xAL نیز دارد که در مجموع همه این علاقه‌مندی‌ها به حرف x  در انتخاب نام و لگوی برند  به‌صورت علنی اعلام کرده که قرار است توییتر جدید را با شعار «X، اپلیکیشن همه چیز» به همگان عرضه کرده و رونمایی که لوگوی  جدید اولین قدم برای تغییر بزرگ توییتر خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
سهیلا امیرزاده | میهمان
20 آبان 1402
توییتر قدیمی ولی ی چیز دیگه بود