چگونه برنامه تردز را روی دسکتاپ اجرا کنیم؟


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

اگر شما هم یکی از میلیون ها کاربری هستید که در اپلیکیشن تردز ثبت نام کرده است، ممکن است بخواهید این برنامه را روی دسکتاپ هم اجرا کنید. این برنامه جدید که از طرف اینستاگرام معرفی شده، یک پلتفرم متن‌محور است که در حال حاضر تنها بر روی سیستم عامل‌های آندروید و IOS در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

خرید و مشاهده لیست قیمت لپ تاپ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

تا لحظه نگارش این مقاله، نسخه رسمی دسکتاپ اپلیکیشن تردز Threads در اختیار کاربران قرار نگرفته و کمپانی متا هیچ اظهارنظری در رابطه با ارائه این نسخه نکرده است. به همین منظور در مقاله پیش‌رو به ارائه راه حل برای افرادی که مشتاق هستند این اپلیکیشن پرحاشیه و جنجالی را روی دسکتاپ نصب کنند می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه با کالاتیک همراه باشید.

اپلیکیشن تردز؛ ترند این روزهای شبکه‌های اجتماعی

تردز یک شبکه اجتماعی متن‌محور است که شرکت متا معرفی و به کاربران اینستاگرام عرضه کرده است. این برنامه با اتصال به حساب اینستاگرام افراد این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند در این برنامه پیام‌های متنی خود را به اشتراک بگذارند. تردز به دلیل شباهت بسیار زیاد به اپلیکیشن توییتر جنجالی شد و مورد استقبال کم‌نظیر افراد در سراسر دنیا قرار گرفت. اگر تمایل دارید که اطلاعات کاملی راجع به این اپلیکیشن دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله اینستاگرام Threads چیست و چگونه از آن باید استفاده کرد؟ مراجعه کنید.

بارزترین تفاوت تردز و توییتر در تعداد کاراکترهای مجاز آن‌ها است. تعداد کاراکترهای مجاز در توییتر 280 و در تردز 500 کاراکتر است.

اجرای برنامه تردز روی دسکتاپ

آیا می توان از تردز Threads در دسکتاپ استفاده کرد؟

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مایل هستند تا نسخه وب اپلیکیشن یا همان تحت وب این برنامه‌ها را روی دسکتاپ نصب کنند. اپلیکیشن تردز که به محض معرفی با استقبال چشمگیر و خیره‌کننده افراد در سراسر دنیا قرار گرفته، تا لحظه نگارش این مقاله نسخه دسکتاپ خود را ارائه نداده است. به همین دلیل کاربران باید از طریق نسخه تحت وب، اپلییشن تردز را روی دسکتاپ اجرا کنند.

وب اپلیکیشن چیست؟

وب اپلیکیشن کمک می‌کند تا برنامه‌‌هایی که روی موبایل اجرا می‌شوند، از طریق یک مرورگر روی دسکتاپ نیز در گوشی موبایل و یا کامپیوتر اجرا شوند. تنها چیزی که برای انجام این کار نیاز دارید مرورگری مانند، فایرفاکس، گوگل کروم و سایر موارد است. اگر کاربر برنامه را از طریق وب اپ اجرا کند تفاوت ظاهری چندانی بین نسخه تحت وب و اپلیکیشن اصلی نمی‌بیند. وب اپلیکیشن‌ها در تمام سیستم های عامل قابل اجرا هستند و برای استفاده از آن‌ها نیازی به به‌روزرسانی برنامه‌ها ندارید.

نسخه تحت وب تردز برای دسکتاپ

آموزش نحوه راه اندازی تردز روی نسخه تحت وب دسکتاپ

همانطور که پیشتر هم ذکر شد، شبکه اجتماعی تردز در حال حاضر فقط برای کاربران اندروید و IOS در دسترس است. با توجه به اینکه این برنامه در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن هنوز معرفی نشده و در دسترس نیست. اما اگر مایل هستید که برنامه تردز را از طریق دسکتاپ اجرا کنید، می‌توانید از طریق نسخه تحت وب تردز را راه اندازی کنید. اجرای برنامه تردز روی دسکتاپ به سه روش انجام می‌شود:

1. باز کردن لینک محتوای ترد در مرورگر
2. از طریق وارد شدن به وب‌سایت تردز
3. استفاده از برنامه‌های شبیه ساز اندروید

در ادامه آموزش نحوه راه اندازی تردز روی نسخه تحت وب دسکتاپ به سه روش ذکر شده را توضیح می‌دهیم.

1. آموزش نحوه راه اندازی تردز روی نسخه تحت وب دسکتاپ از طریق کپی لینک پست ترد

این روش به سادگی قابل انجام است و برای وارد شدن به تردز از طریق دسکتاپ تنها نیاز به یک لپ‌تاپ، یک پیام‌رسان و لینک یک پست در تردز دارید. ابتدا مراحل اجرای تردز از طریق لینک ترد را مرور می کنیم:

1. ابتدا اپلیکیشن تردز را روی کامپیوتر و یا لپ تاپ دانلود و نصب کنید.
2. با کمک نام کاربری و رمز عبوروارد حساب کاربری خود شوید.
3. لینک ترد مورد نظر خود را کپی کرده و آن را در مرورگر کامپیوتر خود جای‌گذاری کنید.
4. سپس روی لوگوی تردز کلیک کرده و گزینه Copy Link را انتخاب کنید.
5. حالا لینک را با کمک ایمیل و یا سایر برنامههای پیام‌رسان به کامپیوتر خود ارسال کنید.
6. در انتها لینک را در لپ تاپ خود باز کرده و ترد مورد نظر و پروفایل نویسنده آن را مشاهده کنید.

2. آموزش نحوه راه اندازی تردز روی دسکتاپ از طریق وب سایت

روش دیگری که می‌توانید تردز را روی نسخه تحت وب دسکتاپ اجرا کنید این است که وب‌سایت تردز را در مرورگر خود جستجو و آن را باز کنید. شما می‌توانید از این طریق نمایه‌های عمومی کاربران را مشاهده کنید و محتوایی را که منتشر کرده‌اند بخوانید.

البته در نظر داشته باشید که نسخه وب اپ تردز تنها امکان مشاهده محتوا و پروفایل‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و نمی‌توان از این طریق پیامی را به اشتراک گذاشت. به طورکلی نمی‌توان انتظار یک برنامه کامل با تمامی ویژگی‌های نسخه اپلیکیشن را از وب‌سایت داشت.

3. اجرای تردز روی دسکتاپ با استفاده از برنامه‌های شبیه ساز اندروید

توسعه دهندگان برنامه‌های اندروید از برنامه‌های شبیه ساز برای تست اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کنند. البته غیر از توسعه دهندگان و سازندگان اپلیکیشن‌های اندروید، کاربران عادی هم می‌توانند از این نرم افزارها استفاده کنند. شبیه سازهای اندروید در شرایطی که یک برنامه مانند اپلیکیشن تردز دارای نسخه دسکتاپ نیست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از طریق گوشی اندروید خود برنامه را باز کنید، می‌توانید به سراغ برنامه شبیه ساز اندروید بروید و از آن طریق برنامه را اجرا کنید. دو شبیه ساز اندروید که می توانید برای اجرای نسخه دسکتاپ برنامه تردز از آن ها استفاده کنید BlueStacks و NoxPlayer هستند.

شبیه ساز اندروید BlueStack

نسخه وب اپلیکیشن که توسط این شبیه سازها روی دسکتاپ اجرا می‌شوند، نه یک اپلیکیشن است و نه وبسایت؛ بلکه یک لایه شبیه ساز و چیزی مابین این دو پلتفرم است. این برنامه‌ها محیط مجازی شبیه به سیستم عامل تلفن همراه را برای اجرای برنامه‌های موبایل ایجاد می‌کنند تا بتوانید برنامه مورد نظر خود را روی آن اجرا کنید.

دانلود برنامه تردز

برای استفاده از اپلیکیشن تردز، ابتدا باید آن را دانلود و نصب کنید. با توجه به سیستم عامل خود به گوگل پلی و یا اپ استور رفته و برنامه تردز را جستجو کنید. با کلیک بر روی تردز می توانید آن را روی موبایل خود دریافت کرده و ثبت نام کنید. برای راه اندازی تردز نیاز به یک اکانت اینستاگرام دارید که از طریق آن تنظیمات اکانت تردز را انجام دهید. در انتها شناسه کاربری شما در برنامه تردز بر روی پروفایل اینستاگرام نمایش داده خواهد شد.

سخن آخر

در هفته گذشته میلیون‌ها نفر به اپلیکیشن نوظهور تردز هجوم بردند. با توجه به تصمیمات جنجالی اخیر ایلان ماسک، افرادی که به دنبال یک جایگزین برای توییتر بودند به برنامه تردز کوچ کردند. این برنامه در حال‌حاضر برای دو سیستم عامل آندروید و IOS در دسترس است و هنوز اظهارنظری مبنی بر ارائه نسخه دسکتاپ تردز از سوی کمپانی متا اعلام نشده است.

با توجه به این که اکثر شبکه‌های اجتماعی نام آشنا مانند توییتر، اینستاگرام و... از نسخه تحت وب استفاده می‌کنند، پیش‌بینی می‌شود که تردز هم به زودی نسخه مرورگر و دسکتاپ خود را به علاقه‌مندان عرضه کند. تا آن زمان شما می‌توانید از طریق وب سایت، برنامه های شبیه سار اندروید و یا کپی کردن لینک نوشته در تردز این برنامه را روی مرورگر خود اجرا کنید.

پرسش های متداول

آیا می توانم Threads را در دسکتاپ خود اجرا کنم؟

با توجه به این که نسخه رسمی دسکتاپ تردز هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته است تنها از می توانید با کپی کردن لینک محتوای منتشر شده در تردز در یک مرورگر و یا از طریق وبسایت تردز را روی دسکتاپ خود اجرا کنید.

در وب سایت Threads چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگر از طریق وبسایت به پروفایل تردز وارد شوید تنها می توانید نمایه های عمومی را مشاهده کرده و محتوایی را که منتشر کرده اند بخوانید. درحال حاضر امکان به اشتراک گذاری مطالب از طریق نسخه وبسایت برای کابران وجود ندارد.

نسخه تحت وب چیست؟

با استفاده از نسخه تحت وب می توان برنامه هایی را که روی موبایل نصب کرده‌اید از طریق یک مرورگر هم روی دسکتاپ خود اجرا کرده و با آن کار کنید.

برای اجرای نسخه وب اپلیکیشن تردز روی دسکتاپ به چه چیزی نیاز دارم؟

به طور کلی برای استفاده از نسخه تحت وب اپلیکیشن‌ها همچنین برنامه تردز نیازی به نصب نرم افزار نداشته و تنها از طریق مرورگر می ‌توان وارد شد و از امکانات آن استفاده کرد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.