بهترین برنامه کاهش مصرف اینترنت در اندروید


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

اگر قصد دارید تا با استفاده از برنامه‌ کاهش مصرف اینترنت استفاده خود از این شبکه جهانی را به سمت مفیدتری هدایت کنید در مکان درستی ایستاده‌اید. اینترنت به بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده و کاربردهای آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اما مصرف بیش از حد آن عواقب منفی خود را به همراه دارد و نباید توانایی استفاده بیش از حد از اینترنت در به هم ریختن برنامه روزانه را دست کم گرفت. اینترنت تمام نیاز کاربران را در کمتر از چند ثانیه فراهم می‌کند و برای یافتن پاسخ سوالات خود اولین راهکار جستجو است.

تا به حال اسم تله خرگوش به گوشتان خورده است؟ اصطلاح تله خرگوش یا Rabbit Hole برای مواقعی به کار گرفته می‌شود که کاربران ساعت‌ها درگیر صفحات اینترنتی می‌شوند و زمان از دست آن‌ها خارج می‌شود. تله خرگوش بسیار مخرب است به طوری که تحقیقات بسیار زیادی روی آن انجام شده و مقاله‌‌های زیادی در رابطه با آن وجود دارد. برای جلوگیری از گیر افتادن در تله خوش رنگ و لعاب خرگوش، باید از برنامه‌های مدیریت اینترنت استفاده کرد. امروز قصد داریم بهترین برنامه نشان دهنده مصرف اینترنت در اندروید و آیفون را به شما معرفی کنیم. پس با کالاتیک همراه باشید.

برنامه مدیریت مصرف اینترنت چیست؟

برنامه کاهش مصرف اینترنت با استفاده از روش‌هایی مانند هشدار مصرف بیش از اندازه اینترنت یا اعلام اخطار با عنوان طولانی شدن زمان وب‌گردی، باعث مدیریت مصرف اینترنت می‌‌شود. مصرف بیش از حد اینترنت آسیب‌های زیادی در بلند مدت به زندگی وارد می‌کند که جبران ناپذیر هستند. اعتیاد به اینترنت هیچ‌گاه دیده نمی‌شود، اما تاثیرات مخربی باقی می‌گذارد. بهترین راه برای کاهش مصرف اینترنت نصب برنامه‌های مدیریت اینترنت است. این برنامه‌ها انواع مختلفی دارند و از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. علت این امر اختلاف سلیقه و وجود شخصیت‌های مختلف در جامعه‌ بوده و تمامی کاربران از یک روش برای محدود سازی بهره نمی‌برند. برای معرفی بهترین برنامه مدیریت مصرف اینترنت در اندروید و آیفون تا انتها همراه ما باشید.

بهترین برنامه کاهش مصرف اینترنت اندروید

فهرست زیر بهترین برنامه‌های کاهش مصرف اینترنت در اندروید را به شما معرفی می‌کند. 

1. اپلیکیشن smartapp

اولین برنامه کنترل مصرف اینترنت، اپلیکیشن Advanced Data Usage Tracker با نام اختصاری smartapp است. این برنامه به صورت هوشمند مدت زمانی که شما از اینترنت خود استفاده می‌کنید را پیگیری می‌کند و بر اساس محدودیت‌های مشخص شده، اخطارهایی می‌فرستد. این برنامه زمانی که در آستانه افزایش مصرف هستید به شما هشدار می‌دهد تا مصرف اینترنت را کاهش دهید و به امور دیگری بپردازید.

دانلود برنامه smartlife

جدا از سنجش میزان مصرف روزانه، این برنامه برای مدیریت مصرف اینترنت به صورت بهینه‌تر، گزارشی از عملکرد ماهانه شما ارائه می‌دهد. افزون بر این، دارای یک سیستم هوشمند است که اعلان ارسال می‌کند و تا زمانی که کاربر دست از مصرف بکشد، عمل خود را ادامه می‌دهد. شما می‌توانید برای کاهش مصرف اینترنت از دو بخش این برنامه استفاده کنید. در ابتدا مورد اول به شما امکان می‌دهد نمای کلی از مصرف روزانه، هفتگی و ماهانه خود داشته باشید.

همچنین این برنامه به شما کمک می‌کند تا هنگامی که در جلسه هستید، مانعی تعریف کنید تا از روشن شدن اینترنت جلوگیری کند و پس از تمام شدن زمان مشخص شده خاموش شود. آخرین ویژگی این برنامه کاهش مصرف اینترنت، تست سرعت اینترنت به صورت رایگان است. این ویژگی سرعت آپلود و دانلود را به شما ارائه می‌دهد که بسیار کاربردی خواهد بود.

دانلود برنامه smartapp برای اندروید

برنامه My Data Manager برای کاهش مصرف اینترنت

Data Manager یا مدیریت داده‌ها را می‌توان به عنوان ساده‌ترین برنامه برای مدیریت مصرف اینترنت شمرد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا برای استفاده سطح مشخصی از حجم اینترنت هشدار تنظیم کنند و هرگاه به محدوده تایین شده نزدیک شوید، برنامه به شما اخطار می‌دهد. اخطاریه‌ها از طریق یک اعلان روی صفحه گوشی ظاهر می‌شوند و محتوای آن‌ها بسته به نوع محدودیت مشخص شده متفاوت است و به اشکال زیر خواهد بود.

  • به حد مجاز طرح رسیده است
  • 90٪ از حجم استفاده شده است
  • بودجه روزانه شما رو به اتمام است
  • هشدار پیش بینی از استفاده زیاد
  • داده های زیادی باقی مانده است

البته می‌توان حالت مشخصی را تایین کرد تا زمانی که فرضا به حجم 70 درصد از میزان مصرف روزانه رسید، هشداری با همین عنوان به کاربر بدهد. رابط کاربری به راحتی قابل درک است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. در صفحه اصلی یک چارت وجود دارد که نمایی کلی از میزان استفاده فرد در طول روز نشان داده و همچنین میزان مصرف باقی مانده برای یک روز را اعلام می‌کند. کاهش مصرف اینترنت با برنامه نیاز به طرحی مشخص دارد. به همین خاطر یک نمودار ماهانه یا هفتگی وجود دارد و یک دید کلی نسبت به میزان مصرف اینترنت را ارائه می‌دهد.

کاهش مصرف اینترنت

آگاهی از حجم اینترنتی که برنامه‌های شما مصرف می‌کنند، تاثیر بسزایی روی مدیریت مصرف اینترنت دارد. در این برنامه بخشی برای مشاهده میزان اینترنت برنامه‌ها وجود دارد و برنامه‌ای که بیشترین میزان مصرف را داشته باشد، در صدر جدول قرار می‌گیرد.

این برنامه به شخص امکان می‌دهد تا 2 یا چندین دستگاه را نظارت کرده و برای کاهش مصرف اینترنت به صورت خانوادگی تاثیر بسیاری داشته باشد. همچنین شما می‌توانید با ساخت انگیزه برای خود یا اعضای خانواده، کاهش مصرف اینترنت با برنامه را به یک بازی جذاب تبدیل کنید.

دانلود برنامه My Data Manager برای اندروید

بررسی استفاده از داده ها با برنامه Check Data Usage

اگر صرفا به یک برنامه نیاز دارید تا میزان مصرف اینترنت را به شما نشان دهد، Check Data Usage دقیقا همان محصول با کاربری بسیار ساده است. اگر معمولا حجم زیادی از اینترنت شما مصرف می‌شود و حتی ایده‌ای ندارید که این مقدار در کجا و با چه عنوانی صرف شده، این آپ پاسخی برای تمام سوالات شما دارد.

این برنامه سریع و آسان بیشتر روی مدیریت مصرف اینترنت تمرکز دارد و جزییات دقیقی به کاربران ارائه می‌دهد. البته این برنامه یک هشدار ماهانه نیز دارد که باید تنظیمات آن را با توجه به حجم بسته‌ اینترنتی که دارید تغییر دهید. برای مثال اگر طی دوره 30 روزه یک بسته 10 گیگابایتی خریداری می‌کنید، باید این حجم را وارد برنامه کنید. هرگاه که حجم اینترنت شما نصف شود (معمولا اواسط ماه) اعلانی با منظور نصف بسته مصرف شده دریافت می‌کنید.

بررسی استفاده از داده ها با برنامه Check Data Usage

آخرین ویژگی جذاب که بازخورد خوبی روی کاهش مصرف اینترنت دارد، ویجت‌ها هستند. پس از نصب این برنامه در بخش ویجت‌های صفحه اصلی، یک کادر با عنوان Check Data Usage اضافه می‌شود. با افزودن این کادر میزان مصرف شما تا آن لحظه و آخرین باری که اینترنت خود را روشن کرده‌اید نمایش داده می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای مگابایت به مگابایت اینترنت خود برنامه ریزی کنید و حتی هشداری تنظیم کنید که مصرف بیشتر از 100 مگ را به شما اطلاع دهد.

دانلود برنامه Check Data Usage برای اندروید

مانیتورینگ حجم اینترنت با GlassWire

در فهرست برنامه‌های کاهش مصرف اینترنت، برنامه GlassWire رتبه خوبی دارد و کاربران رضایت خود را از آن اعلام کرده‌اند. صد البته که تمامی این برنامه های مدیریت مصرف اینترنت بدون همکاری کاربران تاثیر خاصی نخواهند داشت، در نتیجه هر برنامه‌ای را نصب کنید، اولین نیاز تصمیم خود شما برای کاهش مصرف اینترنت است.

برنامه GlassWire به شما کمک می‌کند زیر سقف داده‌های خود بمانید و قبض‌هایی که برای حجم اینترنت شما می‌آیند را کمتر کنید. Wi-Fi همیشه به دلیل حجم بیشتری که ارائه می‌دهد، وسوسه استفاده زیاد از اینترنت را در سر کاربران می‌سازد. این برنامه نه تنها برای مدیریت مصرف اینترنت، بلکه برای کاهش مصرف اینترنت وای فای نیز مناسب است.

کاهش مصرف اینترنت

حجمی که هنگام استفاده از وای فای استفاده می‌کنید به شما اطلاع داده می‌شود و زمانی که از مقدار مشخص شده بالاتر بروید، هشداری برای شما ارسال می‌شود. فرقی نمی‌کند برای اتصال به اینترنت از چه ابزاری استفاده می‌کنید؛ تمامی آن‌ها در صورت گذشتن از حد مجاز مخرب هستند.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه برای مدیریت مصرف اینترنت می‌توان به اندازه گیری مصرف اینترنت به صورت دقیق اشاره کرد. بسیاری از اپلیکیشن‌های فضای مجازی در دل خود فایل‌های مخربی دارند و نصب کنندگان آن‌ها حتی متوجه خرابی در آن‌‌ها نمی‌شوند. با نصب برنامه GlassWire افزون بر مدیریت مصرف اینترنت، برنامه‌های مخربی که مصرف غیر طبیعی اینترنت یا باتری را دارند شناسایی می‌کند.

دانلود برنامه GlassWire برای اندروید

مدیریت مصرف اینترنت در چند دستگاه با Traffic Monitor

اگر از وای‌فای یا دیگر ابزارهای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید؛ کنترل حجم مصرفی در چندین دستگاه کمی سخت خواهد بود. زیرا مداوم باید در گوشی، لپ‌تاپ یا تبلت خود به برنامه کاهش مصرف اینترنت مراجعه کرده و حجم روزانه را مشاهده کنید. برنامه ترافیک مانیتور امکانی را به شما می‌دهد تا مصرف داده‌های خود را در چندین دستگاه کنترل کرده و نظارت کلی روی تمامی آن‌ها داشته باشید.

این برنامه بخشی برای مشاهده مصرف هرکدام از برنامه‌های نیازمند اینترنت ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توانید مشاهده کنید که طی یک روز یا چندین ماه کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف را داشته‌اند و کدام برنامه نیاز به کاهش مصرف اینترنت دارد. همچنین بازه دقیقی از مصرف برنامه‌ها و حجمی که در بلند مدت مصرف کرده‌اند را نشان می‌دهد.

کاهش مصرف اینترنت

اگر می‌خواهید از میزان کلی مصرف اینترنت و جزییات دقیق اطلاع داشته باشید، این برنامه مخصوص شما است. مدیریت بهره‌وری اینترنت حتی زمانی که به وای فای متصل هستید نیز ممکن خواهد بود.

اگر با اتمام حجم ناگهانی اینترنت خود مواجه هستید، به برنامه‌ های کاهش مصرف اینترنت نیاز دارید. در حالی که این موضوع اهمیت بسیاری را شامل می‌شود شرکت‌های مخابراتی هیچ‌گاه برنامه‌ای برای مدیریت مصرف اینترنت در نظر ندارند. در نتیجه کاربران باید با استفاده از برنامه های کنترل حجم اینترنت، محدودیت‌هایی را اعمال کنند.

دانلود برنامه traffic monitor برای اندروید

برنامه Data usage برای کنترل حجم اینترنت

آخرین اپلیکیشن اندرویدی برای مدیریت مصرف اینترنت که قصد معرفی آن را داریم، مدیر داده است. اپلیکیشن‌های زیادی هستند که جزییات مصرف اینترنت را ارائه می‌دهند، اما از بین ‌آن‌ها بهترین برنامه‌‌ها برای مدیریت مصرف اینترنت در اندروید را برای شما جمع آوری کرده‌ایم.

برنامه مدیر داده، به شما امکان می‌دهد با دقت بالایی میزان مصرف داده را کنترل کنید و برای آن برنامه ریزی کاملی داشته باشید. همچنین بخش‌های مفیدی مانند داده‌های استفاده شده، حجم باقی مانده و نوع اینترنتی که به آن متصل هستید را نمایش می‌دهد.

اپلیکیشن برای کاهش مصرف اینترنت

در نهایت یک چارت برای مدیریت مصرف اینترنت به صورت ماهانه یا هفتگی وجود دارد. فرقی نمی‌کند طی یک ماه مدام از اینترنت گوشی استفاده کرده‌اید یا از Wi-Fi حتی اگر به صورت ترکیبی بوده، این برنامه تمامی آن‌ها را جمع آوری می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که در هر نوع اتصال مجموعا چند مگابایت استفاده شده است.

دانلود برنامه Data usage برای اندروید

سخن پایانی

در مقاله فوق با عنوان بهترین برنامه مدیریت مصرف اینترنت در اندروید، تعدادی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های این حوزه را معرفی کردیم. این برنامه‌ها برای آیفون نیز موجود هستند و برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید از مقاله بهترین برنامه مدیریت مصرف اینترنت در آیفون استفاده کنید.

 این برنامه‌ها مفید هستند اما کاهش مصرف اینترنت نیاز به تصمیم فرد و پایبندی به آن نیز دارد. به همین منظور برای دانلود برنامه مورد نظر می‌توانید از لینک‌های موجود استفاده کنید. البته این برنامه‌ها حجم بسیار کمی دارند و فضای زیادی از گوشی هوشمندتان را اشغال نخواهند کرد.

پرسش‌های متداول

بهترین برنامه مدیریت مصرف اینترنت اندروید چیست؟

از بهترین برنامه مدیریت مصرف اینترنت می‌توان به smartapp، Traffic Monitor و GlassWire اشاره کرد.

چگونه مصرف اینترنت را کاهش دهیم؟

برای کاهش مصرف اینترنت در اندروید، باید از برنامه‌های مدیریت اینترنت استفاده کنید. این برنامه‌‌ها با ارائه یک نمودار مصرف کلی اینترنت را کنترل کرده و به کاهش آن کمک می‌کند. همچنین باید کم‌تر به اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک بروید، زیرا خوره اینترنت دارند!

راهکار کاهش مصرف اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام به خاطر دانلود ویدئوها به صورت ترتیبی، حجم زیادی اینترنت مصرف می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید زمان استفاده از این برنامه را محدود یا برنامه مدیریت مصرف اینترنت نصب کنید. هنگام رسیدن به حجم مشخصی از سقف مصرفی، هشداری از طرف برنامه با محتوای اخطار مصرف ارسال می‌شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.