معرفی بهترین برنامه های سلامتی و ورزشی در اپل واچ


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

اپل واچ یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین گجت‌های کمپانی اپل است. با داشتن یک آی‌واچ می‌توانید به راحتی تماس‌ها و پیام‌های خود را پاسخ داده و آن‌ها را بررسی کنید. در حقیقت ساعت هوشمند اپل کمک می‌کند تا زمان استفاده از گوشی کاهش پیدا کرده و کمتر مجبور باشید به صفحه نمایش نگاه کنید.

مشاهده لیست قیمت اپل واچ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در کنار داشتن چنین قابلیت‌هایی، اکثر افراد برای استفاده از برنامه‌های سلامتی و ورزشی در اپل واچ به سراغ این محصول می‌روند. این برنامه‌ها معمولا کمک می‌کنند تا بتوانید مواردی مانند ضربان قلب و سطح اکسیژن خون را کنترل کرده و یا به تمرینات ورزشی بپردازید. در مقاله پیش‌رو قصد داریم به معرفی بهترین برنامه‌های سلامتی و ورزشی در اپل واچ بپردازیم. اگر مایل هستید با این برنامه‌ها آشنا شوید و از آن‌ها استفاده کنید، در ادامه با کالاتیک همراه باشید.

کاربرد اپل واچ چیست ؟

همانطور که پیشتر هم ذکر شد، اپل واچ کاربردهای گوناگونی دارد. با اتصال آی واچ به گوشی آیفون می‌توانید از امکانات بسیار جذاب و کاربردی آن بهره‌مند شوید؛ به عنوان مثال شما می‌توانید از طریق آن سلامتی خود را چک کنید، به تماس ها و پیام‌های خود پاسخ بدهید، ایمیل ارسال و دریافت کنید.

 همچنین این امکان برای شما فراهم است که از این ساعت هوشمند برای ضبط کردن صدا و یا گوش دادن به پادکست نیزکمک بگیرید. می‌توان گفت این ساعت می‌تواند از بسیاری جهات شما را از در دست داشتن مداوم گوشی موبایل بی‌نیاز کند. با داشتن بهترین برنامه های سلامتی و ورزشی در اپل واچ می‌توانید به راحتی وضعیت سلامت خود را رصد کنید. در بخش بعدی مقاله شما را با بهترین برنامه های اپل واچ آشنا می کنیم.

معرفی بهترین برنامه های سلامتی و ورزشی در اپل واچ

برخی از برنامه‌های اپل واچ بسیار شناخته شده و محبوب هستند که بسیاری از کاربران آیفون از آن ها استفاده می کنند. شاید بتوان گفت بیشترین محبوبیت را برنامه های سلامتی و ورزشی در بین دارندگان اپل واچ دارد. در ادامه محبوب‌ترین و بهترین برنامه های سلامتی و ورزشی در اپل واچ را به اختصار شرح می‌دهیم.

1. Health

یکی از معروف ترین و بهترین برنامه های سلامتی و ورزشی در اپل واچ، برنامه Health است. این برنامه با جمع آوری و بررسی داده های مربوط به سلامتی کاربر، او را به صورت دقیق از وضعیت سلامتی خود آگاه می‌کند. برنامه Health مواردی مانند میزان فعالیت بدنی، تغذیه و خواب را ردیابی کرده و اطلاعات آن ها را جمع آوری می کند. اطلاعاتی که این اپلیکیشن جمع آوری می‌کند که شامل مواردی مانند ضربان قلب، قدم شماری، میزان کالری دریافتی روزانه و حتی میزان سرپا ایستادن در طول روز می‌شود.

اپلیکیشن Health

توجه داشته باشید که برای استفاده از برنامه Health نیازی ندارید تا آن را دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن از ابتدا به صورت دیفالت روی گوشی های آیفون وجود دارد. برای استفاده از برنامه Health در گوشی آیفون فقط کافی است که وارد این اپلیکیشن شوید و یک پروفایل کاربری برای خود ایجاد کنید. برای ساخت این پروفایل باید اطلاعاتی مانند اسم، تاریخ تولد، جنسیت، گروه خونی و قد و وزن را وارد کنید.

2. Activity

یکی دیگر از بهترین برنامه های سلامتی و ورزشی در اپل واچ، اپلیکیشن Activity ‌نام دارد. این برنامه نیز مانند اپلیکیشن قبلی، داده‌های مربوط به سلامتی را جمع آوری و بررسی می‌کند. مواردی که برنامه Activity مورد بررسی قرار می‌دهد شامل اندازه گیری کالری مصرف شده، ثبت حرکات ورزشی روزانه، نشان دادن مدت زمان نشستن.

اپلیکیشن Activity

از دیگر قابلیت‌های آن، اگر کاربر بیش از زمان مشخصی روی صندلی نشسته باشد یک هشدار دریافت می‌کند که از جایش بلند شود و شروع به راه رفتن کند. برای شروع کار با برنامه اکتیویتی، ابتدا باید تنظیمات خود را اعمال کنید. نکته جالب در مورد این برنامه می‌تواند زمان‌بندی خاص خود را برای فعالیت‌های مختلف باشد.

3. Strava

اگر از علاقه‌مندان به ورزش دو و دوچرخه سواری هستید، لازم است بدانید که یکی از بهترین برنامه های سلامتی اپل واچ برای شما طراحی شده Strava نام دارد. نرم افزار Strava کمک می‌کند تا وضعیت سلامتی خود را هنگامی که مشغول انجام دادن این ورزش ها هستید، بررسی کنید.

اپلیکیشن Strava

همانطور که حتما می‌دانید، زمانی که می‌دوید یا دوچرخه سواری می‌کنید، ضربان قلب بالا می‌رود و بدن شروع به سوزاندن کالری می‌کند؛ به همین جهت لازم و ضروری است که این تغییرات ثبت و بررسی شوند تا درصورت بروز هرگونه مشکل، وضعیت سلامتی خود را پیگیری کنید. البته علاوه بر موارد مربوط به سلامتی، مسافت طی شده و زمان سپری شده نیز توسط این اپلیکیشن ثبت می‌شود.

4. Worksout

بسیاری از افرادی که زمان باشگاه رفتن ندارند، مایل هستند تا با داشتن یک برنامه، حرکات ورزشی را انجام دهند. با داشتن این برنامه روی اپل واچ، دیگر به نیازی به داشتن مربی و باشگاه نخواهید داشت. برای استفاده از اپلیکیشن Workout باید ابتدا تمرین مدنظر خود را انتخاب کنید سپس منتظر باشید تا شمارش معکوس برای شروع تمرین به اتمام برسد.

5. MyfitnessPal

در ادامه معرفی بهترین برنامه های سلامتی و ورزشی در اپل واچ، به معرفی اپلیکیشن MyfitnessPal ‌می‌رسیم. این برنامه برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مفید و کارآمد است. کاربران می‌توانند با کمک برنامه MyfitnessPal یک رژیم غذایی دریافت کنند و بر اساس آن وزن ایده آل خود را به دست بیاورند. رژیم دریافتی بر اساس اطلاعاتی مانند وزن، قد، سن، جنسیت و کالری دریافتی روزانه تعیین می‌شود.

اپلیکیشن MyfitnessPal

این برنامه کالری شمار بیش از 6 میلیون دستور طبخ غذا را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید غذاهای سالم را وارد برنامه غذایی خود کنید. این برنامه علاوه بر کالری دریافتی، میزان چربی، پروتئین، کربوهیدرات، قند، کلسترول، فیبر و ویتامین ها را نیز اندازه‌گیری کرده و به شما اطلاع می‌دهد.

6. Breathe

حتما شما هم از تاثیر کیفیت خواب روی میزان سلامتی آگاه هستید. خواب شبانه کمک می‌کند تا استرس و خستگی روزانه را از خود دور کنید و بتوانید روز بعد را با انرژی بیشتری شروع کنید. در ادامه معرفی بهترین برنامه های سلامتی و ورزشی به معرفی یک اپلیکشن می رسیم که وضعیت خواب شما را کنترل می کند. شما می‌توانید در این برنامه زمان‌های مختلفی را برای خوابیدن خود ایجاد کنید. اپلیکیشن Sleep کمک می‌کند تا بتوانید میزان خواب خود را اندازه گیری و در بازه مشخصی بررسی کنید.

اپلیکیشن Breathe

یکی از قابلیت های جالب این برنامه این است که می‌توانید با تعیین ساعت خوابیدن و بیدار شدن، یک هدف برای خواب خود ایجاد کنید. به این ترتیب مشخص می‌کنید که چند ساعت می‌خواهید بخوابید. این اپلیکیشن قابلیت Do Not Disturb ‌را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا با انتخاب آن هنگامی که خواب است هیچ اعلانی از تماس ها دریافت نکند و کسی مزاحم خواب او نشود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این برنامه با تنظیم روی قابلیت Wind Down یک موسیقی ملایم نیزپخش می‌کند تا کاربر خواب بهتر و شیرین‌تری را تجربه کند.

7. Pocket Yoga

در ادامه معرفی بهترین برنامه های سلامتی و ورزشی لازم است تا این بخش را به دوستداران ورزش پرطرفدار یوگا اختصاص بدهیم. برنامه Pocket Yoga جلسات مختلف یوگا در سطوح مختلف مقدماتی، پیشرفته و فوق پیشرفته را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اپلیکیشن Pocket Yoga

هرکدام از این جلسات دارای مدت زمان مشخصی است و در 27 جلسه تشکیل می‌شود. به این ترتیب با داشتن یک ساعت هوشمند می‌توانید غرق در آرامش شوید و از ورزش یوگا لذت ببرید.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی بهترین برنامه های سلامتی و ورزشی در اپل واچ پرداختیم. این برنامه ها کمک می‌کنند تا بتوانید در طول روز وضعیت سلامتی خود را بررسی کنید و از تغییرات آن آگاه باشید. با جمع آوری اطلاعات مربوط به ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و مواردی از این دست می‌توانید در صورت مشاهده کوچکترین تغییرات به پزشک مراجعه کنید.

برخی از این برنامه ها بین کاربران اپل واچ بیشترین طرفدار را دارد؛ از جمله این برنامه ها می توان به Health‌ و Activity اشاره کرد. این دو اپلیکیشن به عنوان کالری شمار اپل واچ نیز شناخته می‌شوند و می‌توان میزان کالری دریافتی روزانه را با آن ها اندازه گیری کرد.

ساعت هوشمند اپل برای علاقه‌مندان به فیتنس نیز از برنامه‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. نحوه کار با فیتنس اپل واچ بسیار ساده بوده و فقط کافی است تا زمان لازم را به این کار اختصاص و ورزش‌ها را انجام دهید.

سوالات متداول

اپل واچ چه کاربردی دارد؟

اپل واچ یک ساعت هوشمند است که با اتصال آن به گوشی آیفون می توان کارهایی از قبیل پاسخ دادن به تماس، پیام، ارسال ایمیل و بررسی وضعیت سلامتی را انجام داد.

بهترین برنامه های کالری شمار اپل واچ کدام هستند؟

از بهترین برنامه های کالری شمار اپل واچ که می توانید با آن میزان کالری دریافتی را چک کنید، برنامه های Health و Activity‌ و MyfitnessPal است.

بهترین برنامه فیتنس اپل واچ کدام است؟

یکی از بهترین برنامه های سلامتی و ورزشی در اپل واچ که می توان با کمک آن بدون نیاز به باشگاه فیتنس کار کرد Worksout است.

نحوه کار با فیتنس اپل واچ چگونه است؟

برای استفاده از فیتنس اپل واچ باید ابتدا وارد این برنامه شوید سپس با انتخاب برنامه ورزشی مناسب، تمرین را شروع کنید.

آیا اپل واچ برنامه ای برای تنظیم خواب دارد؟

بله؛ اپل واچ یک برنامه به اسم Breath دارد که با استفاده از آن می توانید وضعیت خواب خود را بررسی کنید. این امکان برای شما فراهم است که یک برنامه خواب برای خود تنظیم کنید. این اپلیکیشن با قرار دادن تلفن همراه در وضعیت Do Not Disturb‌ از برقراری تماس و دریافت پیامک جلوگیری می کند و کمک می کند خواب آرامی داشته باشید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.