آموزش حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
داغ شدن گوشی آیفون یکی از اصلی‌ترین مشکلات صاحبان این نوع گوشی‌ها به‌شمار می‌رود که این مشکل حتی با عرضه آیفون ۱۵ هم برطرف نشده است. باید بدانید که گوشی‌ اگر بیش از اندازه گرم شود ممکن است با مشکلات سیستمی بسیاری مواجه شده و آسیب جدی به سخت افزار آن وارد شود. 

چرا گوشی آیفون داغ می‌کند؟ این یکی از سوالاتی است که صاحبان گوشی‌های آیفون در گوگل سرچ کرده و به دنبال دلیل و راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل هستند. یکی از دلایل اصلی داغ شدن گوشی آیفون، دمای هواست که ممکن از بیش از بازه کارکرد پیش فرض آیفون باشد و سبب داغ شدن گوشی شود.

قیمت گوشی آیفون

اما دمای هوا تنها دلیل این مشکل نیست و دلایل دیگری هم می‌توانند در به‌وجود آمدن آن دخیل باشد که در این مطلب به توضیح آنها و روش های حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون می‌پردازیم.

بررسی دلایل داغ شدن گوشی آیفون

آیفون هایی که جدیدا طراحی شده‌اند در دمای صفر تا ۳۵ درجه سانتی گراد عملکرد طبیعی و قابل قبولی دارند اما به محض کمتر یا بیشتر شدن دما ممکن است داغ کنند. علاوه بر دمای محیط، یک آیفون ممکن است بنا به دلایلی چون بروز مشکل در CPU، باتری، آپدیت نبودن سیستم عامل، وجود نرم‌افزارهای مخرب و موارد این چنینی داغ کند. 

اما چاره این مشکل چیست؟ برای اینکه بتوانید هنگام داغ شدن گوشی آیفون خود بدون نگرانی مشکل را برطرف کنید باید با روش های حل این مشکل که در قسمت زیر به آن می‌پردازیم آشنا بوده و طبق آنها گوشی خود را در کوتاهترین زمان ممکن به دمای عادی بازگردانید. 

دلایل داغ شدن گوشی آیفون

روش های حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون

آیفون این قابلیت را برای گوشی‌های هوشمند خود در نظر گرفته است که بیش از داغ شدن بیش از حد گوشی، سنسورهای آن به شما هشدار می‌دهند. اما هنگامی که دمای گوشی شما به میزان خطرناکی افزایش یابد، روی صفحه نمایش گوشی هشداری با محتوای عدم امکان استفاده از گوشی تا زمان خنک شدن آن را دریافت خواهید کرد.

حال برای خنک کردن گوشی آیفون خود می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

1. تمام برنامه‌های باز را ببندید

یکی از عواملی که بر داغ شدن گوشی های آیفون بسیار تاثیرگذار است، باز بودن برنامه‌هایی است که استفاده شما از آنها به پایان رسیده ولی همچنان باز است. 

بستن برنامه‌هایی که در لحظه به آنها نیازی ندارید و به بیانی دیگر اضافی باز است، می‌تواند حجم کار CPU را کم کرده و بر عملکرد آن اضافه کند. در نتیجه باتری کمتری مصرف شده و از گرم شدن بیش از اندازه گوشی جلوگیری می‌شود.

بستن برنامه های باز در گوشی

2. سیستم عامل گوشی را آپدیت کنید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای خنک کردن گوشی های آیفون انجام دهید، این است که به محض انتشار آپدیت جدید، آن را دریافت کرده و روی گوشی خود اعمال کنید. 

اپل دائما در حال انتشار بروزرسانی‌های مکرر است که در آنها بسیاری از مشکلات مربوط به داغ شدن گوشی را برطرف کرده است. بنابراین با دریافت آپدیت جدید سیستم عامل می‌توانید به آسانی مشکل داغ شدن گوشی خود را برطرف کرده و از بروز مشکلات جدی برای سخت‌افزار گوشی جلوگیری کنید.

3. گوشی را ری‌استارت کنید

گاهی اوقات ری‌استارت کردن گوشی (خاموش و بلافاصله روشن شدن خودکار)، راه‌حلی ساده برای رفع مشکلات گوشی است و باعث می‌شود تا کاربر بتواند با ساده‌ترین کار، مشکل پیش آمده برای گوشی خود را برطرف کند.

در واقع ری‌استارت کردن گوشی باعث می‌شود تا تمام برنامه‌های در حال اجرای گوشی بسته شده و دستگاه نفسی راحت بکشد. با بسته شدن برنامه‌های فعال در پس‌زمینه گوشی، پردازنده دارای فضای آزاد بیشتری شده و خنک شدن گوشی را به دنبال خواهد داشت.

ری استارت کردن گوشی های آیفون

4. برنامه هایی که باعث داغ شدن گوشی می‌شوند را غیرفعال کنید

گاهی اوقات وجود یک برنامه و فعال بودن آن روی گوشی شما باعث می‌شود تا گوشی داغ شده و عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌های دیگر نداشته باشد. بنابراین بهتر است هنگامی که متوجه این مشکل می‌شوید، برنامه مربوطه را یافته و سپس آن را غیر فعال یا حذف کنید. 

5. قرار دادن گوشی در جای خنک

یکی از روش‌هایی که می‌تواند در خنک کردن گوشی شما موثر باشد، قرار دادن آن در مکانی خنک است. برای این کار باید گوشی را خاموش کرده و برای مدت زمانی کوتاه آن را در محیطی با دمای مطلوب قرار دهید.

لازم به ذکر است که برای این کار هرگز از یخچال و فریزر استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است گوشی را با مشکلی جدی و جبران‌ناپذیر مواجه کند. برای این کار می‌توانید از اتاقی که دارای تهویه مطبوع یا دور از تابش نور مستقیم آفتاب است استفاده کرده و گوشی را در آن قرار دهید.

6. در آوردن گوشی از قاب

یکی دیگر از روش های حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون، درآوردن قاب آن است که باعث می‌شود دمای گوشی پایین آمده و خنک شود. یکی از امکانات قابل‌توجهی که در ساخت گوشی‌های آیفون از آن استفاده شده است، منتقل کردن گرمای تولید شده توسط قطعات به قاب پشتی گوشی است. این کار باعث می‌شود تا جلوی انتشار گرما گرفته شده و به دنبال آن دمای گوشی کنترل شود. 

درآوردن گوشی از قاب

7. روشنایی گوشی را روی حالت خودکار بگذارید

گاهی اوقات روشنایی زیاد گوشی، می‌تواند به عنوان یکی از دلایل داغ شدن گوشی آیفون شناخته شود. در حقیقت هر چه میزان روشنایی صفحه نمایش بیشتر باشد، میزان دشارژ کردن گوشی بیشتر شده و باعث می‌شود که باتری زیادی مصرف شود.

به دنبال آن دمای گوشی شما به طرز چشمگیری افزایش یافته و داغ می‌شود. بنابراین بهتر است همیشه روشنایی گوشی را در حالت خودکار قرار دهید تا نور طبق محیطی که در آن هستید تنظیم شده و از مصرف بالای باتری جلوگیری شود.

8. از حالت ذخیره انرژی استفاده کنید

استفاده از حالت ذخیره انرژی باعث می‌شود تا مصرف باتری شما تا حد زیادی کاهش یافته و ۳ ساعت بیشتر از حد معمول توان شارژدهی داشته باشد. علاوه بر آن استفاده از این حالت می‌تواند مصرف انرژی گوشی را کنترل کرده و از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری کند. بنابراین بهتر است برای خنک کردن گوشی خود آن را در حالت Low Power Mode قرار دهید تا مانع مصرف بالای انرژی و داغ شدن گوشی شوید.

فعال کردن حالت ذخیره انرژی در آیفون

وظایف پردازنده را کاهش دهید

اگر هنگام اجرای نرم‌افزارهای سنگین و حرفه‌ای مثل انواع بازی‌های روز دنیا یا نرم‌افزارهای کاربردی پیشرفته متوجه داغ شدن گوشی خود شدید، بهتر است کار با آن برنامه را متوقف کنید؛ زیرا ممکن است در این حالت بیشتر از حد مجاز از ظرفیت تراشه استفاده کنید و باعث وارد شدن آسیب جدی به گوشی شوید. بنابراین همیشه سعی کنید برنامه‌هایی را روی گوشی‌تان نصب کنید که در حد ظرفیت سخت‌افزاری آن بوده و مشکلی به گوشی وارد نمی‌کند.

گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید

اگر تمام روش‌های ذکر شده را امتحان کردید و باز هم گوشی داغ بود، باید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید؛ اما پیش از انجام این کار بهتر است یک نسخه پشتیبان از تمام اطلاعات داخل گوشی تهیه کنید؛ زیرا این روش باعث می‌شود تا همه اطلاعات ذخیره شده شما از روی گوشی پاک شود. 

ریست کردن گوشی آیفون

سخن آخر

داغ شدن گوشی های آیفون یکی از اتفاقات پرتکراری است که در طول روز افراد بسیاری با آن مواجه می‌شوند. در این مقاله به بررسی ۱۰ روش حل مشکل داغ شدن گوشی آیفون پرداختیم و امیدواریم بتوانید مشکل خود را با یکی از این روش‌ها برطرف کنید. در صورت حل نشدن مشکل داغ شدن گوشی پیشنهاد می‌کنیم که به تعمیرکار متخصص گوشی‌های آیفون مراجعه کنید.

پرسش‌های متداول

دلایل داغ کردن گوشی آیفون چیست؟

  • کارکرد بالای پردازنده
  • مصرف بالای انرژی
  • به روز نبودن سیستم عامل
  • استفاده بیش از حد برنامه ها
  • استفاده از برنامه های سنگین
  • قرار گرفتن در معرض حرارت
  • آسیب های داخلی

اگر هنگام شارژ کردن با مشکل داغ شدن گوشی مواجه شدیم باید چه کنیم؟

در این حالت خیلی سریع گوشی را از منبع برق جدا کنید و به گوشی فرصت دهید تا خنک شود و به دمای معمول خود بازگردد.

آیا ممکن است گوشی آیفون هنگام داغ شدن آتش بگیرد؟

تاکنون از آتش گرفتن گوشی های آیفون موردی گزارش نشده اما بهتر است برای پیشگیری و آسودگی خاطر خود، مراقب داغ شدن بیش از حد این دستگاه باشید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.