نحوه ساختن کاور هایلایت اینستاگرام


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
کاور هایلایت اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟ برای اینکه بتوانید از کاورهایی جذاب و کاربر پسند در پیج اینستاگرام خود استفاده کنید، در آموزش کاور هایلایت اینستاگرام همراه ما باشید.

داشتن مجموعه‌ای منظم، زیبا و ثابت از کاورهای هایلایت اینستاگرام، قطعا نظم خاصی به پیج شما می‌دهد و باعث می‌شود تا کاربر از حضور در پیج شما احساس خوبی داشته باشد. در حقیقت این کاور هایلایت است که افراد را به بازدید از استوری‌های شما تشویق کرده و آنها را در پیج شما نگه می‌دارد.
برای ساختن کاور هایلایت اینستاگرام می توانید با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم، یک کاور هایلایت اینستاگرام مینیمال طراحی کنید و تاثیر زیادی در جلب نظر مخاطب به نکات برجسته پیج خود داشته باشید.

مشاهده قیمت روز گوشی موبایل

هایلایت اینستاگرام چیست؟

هایلایت اینستاگرام به مجموعه‌ای از استوری‌های اینستاگرام گفته می شود که کاربر آنها را در دسته‌بندی خاص ذخیره کرده است. در حالت عادی استوری‌های اینستاگرام به مدت ۲ ساعت قابل مشاهده هستند اما افزودن استوری به بخش هایلایت سبب می‌شود تا استوری جایگاهی دائمی در پیج شما داشته باشد.

هایلایت اینستاگرام چیست؟

آموزش قرار دادن استوری در هایلایت اینستاگرام

برای اینکه بتوانید استوری موردنظرتان را به صورت هایلایت در پیج خود نگه دارید کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید:
۱- وارد حساب اینستاگرام خود شوید.
۲- استوری در حال نمایش را باز کنید.
۳- در پایین صفحه روی گزینه Highlight کلیک کنید.
۴- یک نام مناسب برای هایلایت خود انتخاب کرده و روی گزینه add کلیک کنید.

قرار دادن هایلایت در اینستاگرام

۵- هایلایت ساخته شد و استوری به آن اضافه شد. در این مرحله پیغامی را با عنوان اضافه شدن استوری به هایلایت مشاهده می‌کنید.
۶- برای ویرایش کاور هایلایت اینستاگرام که توسط اینستاگرام به صورت پیش فرض روی هایلایت شما قرار گرفته، می‌توانید روی گزینه Edit cover کلیک کرده و تصویری را به عنوان کاور هایلایت انتخاب کنید.

نحوه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام به صورت شخصی

ممکن است با خود فکر کنید که ساخت کاور هایلایت اینستاگرام اهمیت چندانی نداشته باشد اما در حقیقت استفاده از کاور هایلایت اینستاگرام برای پیج کاری یا شخصی، ظاهری زیبا به پیج شما می‌دهد و می‌تواند روی کاربرانی که برای اولین بار از صفحه شما بازدید می‌کنند تاثیر زیادی بگذارد.

بنابراین اگر می‌خواهید کاربران را برای مدت زیادی در پیج اینستاگرام خود نگه دارید یا آن‌ها را به بازدید از استوری‌های خود تشویق کنید، با استفاده از روش‌های طراحی هایلایت اینستاگرام که در قسمت زیر به صورت کامل به توضیح آنها می‌پردازیم، برای هایلایت های پیج اینستاگرام خود، کاوری حرفه‌ای و کاربر پسند طراحی کنید.

روش اول: استفاده از وب سایت Canva

اگر به دنبال ساخت کاور هایلایت اینستاگرام رایگان هستید، سایت Canva را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این سایت می‌توانید متناسب با نیاز خود به کاورهای مختلفی دسترسی داشته و از میان آنها کاور اختصاصی خود را انتخاب و طراحی کنید.

طراحی کاور اینستاگرام در سایت Canva به صورت زیر خواهد بود:

۱- وارد سایت canva.com شوید
۲- حساب کاربری خود را وارد کنید یا حساب جدیدی بسازید.

استفاده از وب سایت Canva

۳- قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید. (شخصی، کاری، تحصیلی و …)
۴- در قسمت جستجو عبارت «Instagram story highlight» را وارد کنید.
۵- اکنون کاورهای هایلایت اینستاگرام به صورت آماده و رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت. برای شخصی سازی قالب هایلایت می‌توانید با آیکون سطل زباله روی قالب، متن یا تصویری که می‌خواهید را اضافه یا کم کنید.
۶- برای اضافه کردن یک کاور دیگر با تنظیمات اعمال شده روی قالب، کافی‌است روی آیکون Duplicate page کلیک کنید. برای ساختن یک کاور هایلایت دیگر با تنظیمات متفاوت باید گزینه Add page را انتخاب کنید.
۷- در آخر روی Share در بالای صفحه کلیک کنید و از طریق گزینه Download، فایل ساخته شده را به صورت تصویر png دانلود کنید.

استفاده از وب سایت Canva

روش دوم: استفاده از وب‌ سایت Create

یکی دیگر از سایت هایی که می‌توانید با مراجعه به آن کاور هایلایت اینستاگرام رایگان طراحی کنید، وب‌سایت Create است. برای دانلود کاور هایلایت اینستاگرام و شخصی‌سازی آن، مطابق مراحل زیر عمل کنید:

۱- وارد وب‌سایت Create شوید.
۲- از قسمت blank canvas، وارد Instagram Story شوید.

استفاده از وب‌ سایت Create

۳- در این صفحه می‌توانید Templates مورد نظر خود را جستجو کرده یا از قالب های پیش رو، Templates مورد نظر خود را انتخاب کنید.
۴- اکنون می‌توانید با استفاده از گزینه‌های موجود در تب کنار صفحه، قالب انتخابی را شخصی‌سازی کنید.
۵- در آخر؛ روی گزینه Download کلیک کرده و پس از انتخاب فرمت تصویر، آن را دانلود کنید.

طراحی کاور اینستاگرام در سایت creat

روش سوم: استفاده از اپلیکیشن Canva

علاوه بر سایت‌ها، چند اپلیکیشن ساخت هایلایت اینستاگرام هم وجود دارد که با نصب آن‌ها روی گوشی می‌توانید کاورهایی حرفه‌ای و زیبا در گوشی‌های اندروید و iOS طراحی کنید و روی هایلایت‌های اینستاگرام خود قرار دهید.
یکی از روش‌های ساخت کاور هایلایت اینستاگرام برای ایفون و اندروید، نصب اپلیکیشن Canva روی گوشی است. این اپلیکیشن با ارائه قالب های آماده به شما کمک می‌کند تا بتوانید آیکون هایلایت اینستاگرام خود را به صورت حرفه‌ای طراحی کرده و هر استوری را در دسته مربوط به خود قرار دهید.
اگر می‌خواهید یک کاور اینستاگرام منحر به فرد و متفاوت طراحی کنید، کار خود را از بوم خالی شروع کنید. در این قسمت از اپلیکیشن Canva می‌توانید با استفاده از ابزار و تکنیک‌های مختلف، کاورهایی شگفت‌انگیز خلق کنید و روی هایلایت‌های اینستاگرام خود قرار دهید.
همچنین نرم‌افزار canva می‌تواند گزینه خوبی برای ساخت فیلم، استوری، لوگو و بسیاری موارد دیگر به صورت حرفه‌ای بوده و در پیشرفت پیج اینستاگرام شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

اپلیکیشن Canva برای طراحی کاور اینستاگرام

روش چهارم: استفاده از اپلیکیشن PicsArt

یکی‌دیگر از روش‌هایی که با کمک آن می‌توانید یک کاور حرفه‌ای برای هایلایت اینستاگرام خود درست کنید، استفاده از اپلیکیشن پیکس آرت (PicsArt) است. نرم افزار پیکسارت با داشتن قابلیت‌های متنوع اعم از افکت‌های جذاب و لایه‌های مختلف این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن و بدون پیچیدگی به ساخت کاور هایلایت اینستاگرام در اندروید و iOS اقدام کنید.
در این اپلیکیشن می‌توانید اشیاء مزاحم را از عکس حذف کنید یا چهره افراد را با فیلترهای مختلف تغییر دهید و عکسی هنری و خاص خلق کنید. با استفاده از ویژگی‌های ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی این اپلیکیشن می‌توانید به خلاقیت خود جان ببخشید و تصاویری حرفه‌ای و خارق‌العاده برای کاور هایلایت‌ های اینستاگرام خود طراحی کنید.

اپلیکیشن PicsArt بریا طراحی کاور اینستاگرام

روش پنجم: استفاده از اپلیکیشن StoryLight

روش دیگری که می‌توانید برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام روی آن حساب باز کنید، نصب نرم افزار StoryLight روی گوشی موبایل است. این اپلیکیشن با ارائه قالب‌های متنوع رایگان و پولی در اندروید و iOS به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید طی مدت زمانی کوتاه، کاوری زیبا برای هایلایت پیج اینستاگرام خود طراحی کنید.
اگر هم می‌خواهید صفر تا صد طراحی کاور را خودتان انجام دهید، کافی‌است یک پروژه جدید باز کرده و با استفاده از ابزارهای گرافیکی موجود در برنامه، کاور دلخواه خود را طراحی کنید.

اپلیکیشن StoryLight برای کاور اینستاگرام

سخن آخر
در این مقاله از مجله فناوری کالاتیک، به آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام با چند روش کاربردی پرداختیم. با استفاده از روش‌های ذکر شده می‌توانید به راحتی کاور موردعلاقه خود را طراحی کرده و روی هایلایت‌های اینستاگرام خود قرار دهید.
شما چه روش‌های دیگری را برای ساخت یک کاور حرفه ای برای هایلایت اینستاگرام پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش های متداول

بهترین ایده برای هایلایت اینستاگرام کدام روش است؟

استفاده از سایت canva روشی آسان و کاربردی برای طراحی یک کاور هایلایت پیشرفته است.

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام را فعال کنیم؟

وارد هایلایت اینستاگرام خود شوید و روی دکمه more کلیک کنید. سپس وارد Edit highlight ضربه بزنید و گزینه Edit cover را انتخاب کنید. وارد گالری خود شوید و کاور موردنظر را روی هایلایت استوری خود اعمال کنید.

استفاده از وب سایت Create برای طراحی کاور هایلایت اینستاگرام رایگان است؟

بله. در این سایت می‌توانید کاورهای جذاب و متنوعی را به صورت رایگان دانلود کنید.

خرید آنلاین لوازم دیجیتال

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.