روش های ساخت استیکر تلگرام


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
اگر به ساخت استیکر تلگرام با تصاویر موجود در گالری خود علاقمند هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

یکی از قابلیت‌های پرطرفدار و کاربردی تلگرام، ساخت استیکر است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن و نرم‌افزاری، در پلتفرم تلگرام استیکر مورد نظر خود را ساخته و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. برای درست کردن استیکر تلگرام روش‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از طریق تلگرام، برنامه‌های جانبی و ربات‌ها استیکر مورد نظر خود را بسازید.

قیمت گوشی موبایل

با ما همراه باشید تا با استفاده از مراحلی که در مقاله آموزش ساخت استیکر تلگرام بیان می‌کنیم، به راحتی تصاویر مورد نظر خود را به استیکر تبدیل کرده و برای دوستان خود ارسال کنید.

آموزش ساخت استیکر تلگرام

ساخت استیکر در تلگرام به مراتب ساده‌تر از ساخت استیکر تلگرام با برنامه‌های مختلف است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که پیش از استفاده از برنامه‌ها و سایت‌های مختلف، در خود برنامه تلگرام این کار را انجام دهید.

برای ساخت استیکر در پلتفرم تلگرام به صورت زیر عمل کنید:

1. وارد برنامه تلگرام شوید

2. پنل استیکر را باز کنید.

3. روی آیکون (+) ضربه بزنید تا وارد بخش شروع ساخت استیکر شوید.

ساخت استیکر تلگرام

4. تصاویر موردنظرتان را انتخاب کنید.

5. با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، ویرایش‌های لازم را روی تصاویر انتخابی انجام دهید. استفاده از گزینه Cut out objects سبب می‌شود که عکس مورد نظر به صورت خودکار از پس زمینه جدا شود. همچنین با کلیک بر روی گزینه Restore می‌توانید حاشیه‌های عکس را که ممکن است در حالت قبلی درست پاک نشده باشد را اصلاح کنید.

6. استیکر ساخته شده را ذخیره کرده و به مجموعه اضافه کنید.

7. برای ارسال استیکر ساخته شده نیز میتوانید روی منوی سه نقطه کلیک کرده و با کپی لینک با پیشوند t.me آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آموزش ساخت استیکر تلگرام

نحوه ویرایش پک های استیکر

گاهی اوقات ممکن است استیکر ساخته شده به ویرایش احتیاج داشته باشد. تلگرام برای حل این موضوع چاره‌ای اندیشیده تا بتوانید به آسانی ویرایش‌های لازم را روی استیکر ساخته شده اعمال کنید. با انجام مراحل زیر می‌توانید به آسانی به ویرایش استیکر ساخته شده خود بپردازید.

1. وارد پنل بسته استیکر شوید.

2. روی گزینه ویرایش ضربه بزنید تا به پنل مجموعه استیکر دسترسی داشته باشید.

3.  اکنون در این بخش می‌توانید استیکرها را حذف کنید، آن‌ها را به موارد دلخواه اضافه کنید، موارد موجود را ویرایش کنید یا به طور کامل حذف کنید. برای افزودن استیکرهای جدید هم می‌توانید روی دکمه (+) در پنل تنظیمات ضربه بزنید.

نحوه ویرایش پک های استیکر

ربات ساخت استیکر تلگرام

یکی‌دیگر از روش های ساخت استیکر تلگرام که می‌توانید روی آن حساب باز کنید، استفاده از ربات ساخت استیکر است. استیکرها روشی موثر برای نشان دادن خلاقیت و تبلیغ برند شما هستند؛ بنابراین باید سعی کنید تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

برای ساخت استیکر در تلگرام با استفاده از ربات لازم است به صورت زیر عمل کنید:

1. وارد تلگرام شده و ربات Stickers@ را جستجو کنید.

2. اکنون روی دکمه START کلیک کنید تا ربات روی تلگرام شما فعال شود.

3. در این مرحله گزینه newpack/ را انتخاب کنید.

ربات ساخت استیکر تلگرام

4. اکنون یک نام برای استیکر خود انتخاب کرده و برای ربات تلگرام ارسال کنید.

5. حال تصویری که می‌خواهید به استیکر تبدیل کنید را برای ربات ارسال کنید. توجه کنید که عکس را در فرمت PNG و سایز ۵۱۲×۵۱۲ انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید چندین عکس را به استیکر تبدیل کنید، باید از قسمت فایل، تصاویر را به صورت فایل ارسال کنید. همچنین تیک گزینه Compress image را بردارید تا کیفیت عکس‌ها بهم نریزد.

6. حتما این موضوع را می‌دانید زمانی که به دنبال یک استیکر خاص می‌گردید، با کلیک روی ایموجی مربوط به آن، می‌توانید استیکر مربوطه را بیابید. بنابراین در این مرحله باید یک ایموجی برای استیکرتان انتخاب کنید که با کلیک روی آن، استیکر شما نمایش داده شود.

7. در مرحله بعد از شما سوال می‌شود که آیا قصد استفاده از همین یک استیکر را دارید یا می‌خواهید تصویر دیگری را به عنوان استیکر به پک استیکر تلگرام خود اضافه کنید؟ اگر قصد اضافه کردن استیکر جدید را داشتید، باید مراحل قبلی را دوباره طی کنید.

8. پس از تمام شدن ساخت پک استیکر، روی گزینه publish کلیک کنید.

9. در آخر نام استیکر را انتخاب کنید و از روی لینکی که به شما ارسال می‌شود، پک استیکر خود را دانلود کنید.

ربات ساخت استیکر تلگرام

آموزش ساخت استیکر تلگرام با برنامه

همانطور که در قسمت بالا گفتیم، برای ساخت استیکر تلگرام لازم نیست از برنامه خاصی استفاده کنید چرا که می‌توانید این کار را از طریق پلتفرم تلگرام نیز انجام دهید.

اما اگر به هر دلیلی نتوانستید در پلتفرم تلگرام استیکر بسازید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مربوطه که در قسمت زیر معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

۱- برنامه pixticker

 این برنامه ساخت استیکر تلگرام، از بهترین ابزارهایی است که با ارائه قابلیت‌های مختلفی چون ساخت استیکر متنی تلگرام، تبدیل عکس با فرمت‌های مختلف به استیکر و بسیاری موارد دیگر توانست مورد رضایت کاربران قرار بگیرد.

 برنامه pixticker

۲- برنامه Stickery

یکی دیگر از راه‌های درست کردن استیکر تلگرام، استفاده از برنامه Stickery است که به کاربر این امکان را می‌د‌هد تا استیکرهای جذابی ساخته و در تلگرام و حتی واتساپ از آنها استفاده کند.

۳- برنامه Sticker.ly

برنامه Sticker.ly، یکی دیگر از روش های ساخت استیکر تلگرام است. با استفاده از این برنامه می‌توانید با استفاده از تصاویر مورد نظر خود استیکرهای جذابی ساخته و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۴- برنامه PicsArt

یکی از معروف‌ترین برنامه‌هایی که برای ساخت استیکر تلگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد، برنامه PicsArt است. این برنامه به کاربر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از فیلترها و افکت‌های متنوع استیکرهای جذابی تولید کند.

برنامه PicsArt

۵- برنامه Sticker Maker Studio

یکی دیگر از برنامه‌هایی که می‌توانید برای تبدیل عکس‌های گوشی خود به استیکر از آن استفاده کنید، برنامه Sticker Maker Studio است. این برنامه علاوه بر ساخت استیکرهای جذاب، به کاربر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از قابلیت‌ تغییر فونت و رنگ متن استیکرها، آن‌ها را به دلخواه خود شخصی‌سازی کند.

۶- برنامه Sticker you

اگر به دنبال برنامه ساخت استیکر تلگرام برای کامپیوتر هستید، Sticker you ابزار مناسبی برای این کار است. با استفاده از این برنامه می‌توانید استیکرهایی جالب و کاربردی در اندازه و طرح‌های مختلف بسازید و به دوستان خود ارسال کنید.

۷- برنامه Adobe Spark

یکی دیگر از روش‌های ساخت استیکر تلگرام آنلاین، استفاده از برنامه Adobe Spark است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ساخت استیکرهای جذاب و حرفه‌ای، بهترین طرح‌های گرافیکی، انیمیشن و فیلم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید کنید.

۸- سایت Makestickers.com

یکی از ساده‌ترین ابزارهای ساخت استیکر در تلگرام به صورت آنلاین، استفاده از سایت Makestickers.com است. با ورود به این سایت می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به دانش فنی، استیکر مورد نظر خود را بسازید و در تلگرام از آن استفاده کنید.

سایت Makestickers.com

۹- برنامه Picmaker

یکی دیگر از برنامه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید استیکرهایی جذاب و کاربردی تولید کنید، Picmaker است. با استفاده از این برنامه و دسترسی به هزاران قالب متنوع، دیزاین و بک‌گراند، می‌توانید استیکرهایی منحصر به فرد ساخته و در تلگرام ارسال کنید.

ساخت استیکر متحرک تلگرام

استیکر متحرک به استیکری گفته می‌شود که می‌تواند با حرکت خود، بیانگر حالات فرد ارسال‌کننده باشد. برای ساخت استیکر متحرک می‌توانید هم از برنامه تلگرام و هم از برنامه‌های جانبی که در قسمت زیر معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

ساخت استیکر متحرک تلگرام با افتر افکت

 Adobe After Effects یکی از نرم‌افزارهایی است که امکان ساخت استیکرهایی حرفه‌ای و جذاب را برای کاربر فراهم می‌کند. با نصب این برنامه و انجام مراحل زیر می‌توانید به راحتی استیکرهای متحرک برای تلگرام خود تولید و به دوستان‌تان ارسال کنید.

1. ابتدا ZXPInstaler و فایل پلاگین bodymovin-tg.zxp را دانلود کنید.

2. سپس، ZXPInstaler را اجرا کنید.

3. اکنون روی فایل bodymovin-tg.zxp کلیک کنید.

4. After Effects را باز کنید.

5. ابتدا روی گزینه Edit و بعد Preferences کلیک کنید.

ساخت استیکر متحرک تلگرام با افتر افکت

6. سپس، Scripts and Expressions را انتخاب کنید.

7. اکنون، از گزینه Allow scripts to write file… استفاده کنید.

8. منوی اصلی windows را انتخاب کنید و به بخش Extensions بروید.

9. در نهایت نام پلاگین را بررسی کنید.

برنامه Sticker Maker for Telegram

یکی دیگر از برنامه‌هایی که در ساخت استیکر متحرک تلگرام می‌توانید روی آن حساب باز کنید، Sticker Maker for Telegram است. ساخت استیکر در این برنامه، پیچیدگی خاصی ندارد و تنها با گذراندن چند مرحله که در قسمت زیر شرح می‌دهیم، می‌توانید این کار را به خوبی انجام دهید:

1. پس از اتمام دانلود و نصب، برنامه را اجرا کنید.

2. اکنون روی آیکون (+) کلیک کنید.

3. عکسی که قصد تبدیل آن به استیکر متحرک تلگرام دارید را انتخاب کنید.

4. سپس تصویر را برش دهید و روی Next ضربه بزنید.

5. به نوار پیمایش (Navigation Bar) بروید.

برنامه Sticker Maker for Telegram

6. اکنون روی گزینه text ضربه بزنید و متن دلخواه‌تان را تایپ کنید.

7. برای انتخاب استیکرها روی گزینه Stickers ضربه بزنید.

8. به گزینه Border بروید و مراحل را ذخیره کنید.

9. سپس، برای انتخاب یکی از ایموجی‌ها، به Set Emoji بروید.

10. در نهایت روی دکمه «save» کلیک کنید.

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک به آموزش ساخت استیکر تلگرام پرداختیم و شما را با روش‌های ساخت استیکر ثابت و متحرک آشنا کردیم. همانطور که در این مطلب بیان شد، برای درست کردن استیکر تلگرام، هم می‌توانید از طریق خود اپلیکیشن تلگرام به این کار اقدام کنید و هم از طریق برنامه‌های جانبی. به هر حال ما روش‌های ساخت استیکر با هر دو روش را بیان کردیم تا بتوانید با توجه به خواست خود، استیکرهایی جذاب و متنوع تولید کنید.

پرسش های متداول

چگونه می‌توان نام پک استیکر را تغییر داد؟

نام پک استیکر فقط در هنگام ساخت استیکر قابل دسترسی است و پس از آن نمی‌توانید آن را تغییر دهید.

تصاویری که می‌خواهیم به استیکر تبدیل کنیم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

تصویر انتخابی باید به فرمت PNG یا WEBP و عرض ۵۰۰ در ۵۰۰ پیکسل مجهز باشد.

چگونه یک استیکر را به گروه استیکری که قبلا موجود بوده اضافه کنیم؟

وارد ربات Stickers@ شوید، دستور delsticker/ را تایپ کنید و استیکر جدید را به گروه خود ارسال کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.