معرفی روش های تنظیم نور چراغ قوه گوشی


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

احتمالاً برایتان پیش آمده که بخواهید به هر دلیلی از چراغ قوه گوشی موبایل خود استفاده کنید، اما متوجه شوید که میزان نور آن زیاد یا کم است؛ هر یک از موقعیت‌های فوق می‌تواند دید صحیح را  برای شما دشوار کند. با این حال، اگر از گوشی‌های سامسونگ یا دستگاهی بر پایه اندروید 13 استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید میزان روشنایی چراغ قوه گوشی هوشمند خود را تنظیم کنید تا آن را راحت‌تر و برای موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید. در ادامه به معرفی روش های تنظیم نور چراغ قوه خواهیم پرداخت.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

روش های تنظیم نور چراغ قوه در گوشی اندرویدی

اکثر گوشی‌های هوشمند و حتی گاهی کلاسیک، معمولاً به یک چراغ قوه یا فلش مجهز شده‌اند که بسته به نوع و توان آن‌ها می‌توانید با توجه به موقعیتی که قصد استفاده از آن را دارید، میزان روشنایی فلش را کاهش یا افزایش دهید.

البته باید بدانید که این مورد کاملاً به مدل گوشی و نسخه اندرویدی آن بستگی دارد و ممکن است از این قابلیت پشتیبانی نکند؛ به همین منظور در صورتی که این ویژگی به صورت پیش‌فرض روی دستگاه مورد استفاده شما وجود نداشت، می‌توانید از برنامه‌‌‌های شخص ثالث برای انجام این کار کمک بگیرید.

نحوه تنظیم نور چراغ قوه گوشی سامسونگ

اگر از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید، تنظیم روشنایی چراغ قوه روی گوشی شما بسیار آسان خواهد بود؛ چرا که دستگاه‌های سامسونگ قابلیت پیش‌فرض برای تنظیم نور چراغ قوه گوشی را ارائه می‌دهند. برای اینکه نحوه تنظیم نور چراغ قوه گوشی سامسونگ را بدانید، مراحل زیر را دنبال کنید:

نحوه تنظیم نور چراغ قوه گوشی سامسونگ

1. ابتدا انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید تا پنل تنظیمات سریع پیش روی شما قرار بگیرد.

2. حال باید به دنبال آیکون چراغ قوه یا مشعل بگردید و انگشت خود را برای چند ثانیه روی آن نگه دارید. حال منویی به شما نمایش داده می‌شود که از طریق آن می‌توانید میزان نور چراغ قوه گوشی را کم یا زیاد کنید.

3. در این مرحله متوجه نواری خواهید شد که سطح روشنایی را از 1 تا 5 نمایش می‌دهد. با کشیدن آن از چپ به راست، می‌توانید به راحتی سطح روشنایی چراغ قوه خود را بر اساس نیاز خود افزایش یا کاهش دهید.

4. هنگامی که میزان روشنایی مورد نظر خود را تنظیم کردید، روی هر نقطه خارج از پنل تنظیمات سریع، ضربه بزنید تا بسته شود؛ حال چراغ قوه شما در سطح روشنایی انتخاب شده کار می‌کند.

 استفاده از نرم افزار برای تنظیم نور چراغ قوه گوشی با اندروید 13 یا بالاتر

فرقی نمی‌کند که از چه برند گوشی موبایلی استفاده می‌کنید، اگر دستگاه موردنظرتان قابلیت تنظیم نور چراغ قوه را به شما ارائه نمی‌دهد، جای نگرانی وجود ندارد. برای کسانی گوشی موبایلشان که از اندروید 13 یا بالاتر استفاده می‌کنند، یک برنامه اختصاصی به نام Flashlight Tiramisu که توسط Polodarb توسعه داده شده، وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا میزان روشنایی نور چراغ قوه دستگاه خود را تنظیم کنید.

این اپلیکیشن دارای رابط کاربری مینیمال و یک نوار لغزنده ساده است. با این حال باید توجه داشته باشید که نرم افزار Flashlight Tiramisu به طور کلی با تمامی دستگاه‌هایی که از اندروید 13 استفاده می‌کنند، سازگاری ندارد و برای اجرای صحیح به لایه انتزاعی سخت‌افزار (HAL) نسخه 3.8 یا بالاتر نیاز دارد؛ بنابراین، معمولاً توسط دستگاه‌های اندرویدی جدیدتر از جمله پیکسل 6 و 7 و سری S23 سامسونگ پشتیبانی می‌شود. نکته‌ای دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که نرم‌افزار مورد بحث برای دانلود در فروشگاه پلی استور در دسترس نیست و باید از منابع آزاد نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

 استفاده از نرم افزار برای تنظیم نور چراغ قوه گوشی با اندروید 13 یا بالاتر

پس از دانلود، روی Install ضربه بزنید و دستورالعمل‌های در حال نمایش را روی صفحه دنبال کنید تا اپلیکیشن روی گوشی شما نصب شود. حال برنامه را باز کرده و از طریق کشیدن نوار لغزنده می‌توانید نسبت به تنظیم روشنایی چراغ قوه اقدام کنید. چراغ قوه تیرامیسو علاوه بر تنظیم میزان روشنایی چراغ قوه، ویژگی‌های اضافی‌تری را جهت بهبود تجربه شخصی ارائه می‌دهد.

یکی از این ویژگی‌ها، امکان ذخیره مقدار روشنایی مدنظرتان به عنوان رقم پیش فرض برای چراغ قوه گوشی است؛ به این صورت که با تنظیم سطح روشنایی دلخواه خود و ذخیره آن، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که چراغ قوه همیشه با میزان معین شده، روشن شود. علاوه بر موارد فوق، شما نیز می‌توانید تمامی تنظیمات مربوط به برنامه تیرامیسو را با ضربه زدن روی نماد Settings در گوشه سمت راست بالای صفحه تغییر دهید.

استفاده از برنامه FlashLight برای تنظیم نور فلش گوشی

اگر برای شما این سوال پیش آمده که چگونه نور چراغ قوه گوشی را زیاد کنیم؟ در جواب آن باید بگوییم یکی از برنامه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن نور چراغ قوه گوشی را زیاد کنید، اپلیکیشن FlashLight است. اگر گوشی موبایل مورد استفاده شما به این صورت نیست که بتوانید شدن روشنایی آن را زیاد و کم کنید، می‌توانید از برنامه تنظیم نور چراغ قوه گوشی استفاده کنید.

استفاده از برنامه FlashLight برای تنظیم نور فلش گوشی

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، یکی از اپلیکیشن‌هایی که انجام این کار را برای شما آسان می‌سازد، نرم افزار فلش لایت است که برای دانلود در اپ استور در دسترس قرار گرفته و شما می‌توانید به راحتی نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

دانلود برنامه FlashLight برای تنظیم نور چراغ قوه گوشی از اپ استور

نرم افزار Simple Flashlight جهت تنظیم نور فلش گوشی اندرویدی

از جمله برنامه‌های دیگری که می‌توانید در زمینه تنظیم نور فلش گوشی شیائومی یا سامسونگ از آن استفاده کنید، نرم افزار Simple Flashlight است. استفاده از این برنامه علاوه بر اینکه برای شما امکان روشن یا خاموش کردن چراغ قوه گوشی را در سریع‌ترین زمان ممکن می‌دهد؛ بلکه حتی می‌توانید در مواقع ضروری آن را به صورت چشمک زن کنید. همچنین امکان تعیین و تنظیم فرکانس چراغ چشمک زن نیز وجود دارد تا بتوانید آن را بر اساس نیاز خود شخصی سازی کنید.

نرم افزار Simple Flashlight جهت تنظیم نور فلش گوشی اندرویدی

دانلود برنامه Simple Flashlight از اپ استور

نور چراغ قوه گوشی آیفون چطور تنظیم می شود؟

اگر از کاربران گوشی‌های آیفون هستید و قصد دارید نسبت به تنظیم نور چراغ قوه گوشی خود اقدام کنید، باید بگوییم که این قابلیت به صورت پیش‌فرض در دستگاه‌های اپل در دسترس است و تنها کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید:

نور چراغ قوه گوشی آیفون چطور تنظیم می شود؟

1. از گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش که آیکون باتری نیز قرار دارد، انگشت خود را به سمت پایین بکشید تا پنل Control Center به شما نمایش داده شود.

2. حال می‌توانید با ضربه زدن روی آیکون چراغ قوه، نسبت به روشن یا خاموش کردن آن اقدام کنید.

3. در نهایت با نگه داشتن انگشت خود روی آیکون چراغ قوه، صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که یک اسلایدر 5 بخشی داخل آن به چشم می‌خورد.

4. شما می‌توانید با بالا یا پایین کشیدن انگشت خود روی صفحه با توجه به نیاز خود میزان نور چراغ قوه گوشی آیفون را تنظیم کنید.

پیشنهاد ویژه: قیمت روز گوشی آیفون

سخن آخر

برخورداری از قابلیت تنظیم روشنایی چراغ قوه در دستگاه اندرویدی شما می‌تواند تجربه کاربری شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد و این امکان را برای شما فراهم کند تا متناسب با نیاز خود در شرایط مختلف بتوانید شدن روشنایی چراغ قوه گوشی را تغییر دهید؛ البته باید توجه داشته باشید که اکثر گوشی‌های جدید سامسونگ از این قابلیت به صورت پیش‌فرض برخوردارند و اگر با نبود آن در دستگاه خود مواجه شده‌اید، می‌توانید از روش‌های فوق کمک بگیرید.

امیدواریم مقاله معرفی روش های تنظیم نور چراغ قوه در اندروید توانسته باشد به شما در این امر یاری برساند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما بهترین روش تنظیم نور چراغ قوه گوشی اندرویدی کدام است؟

پرسش‌های متداول

بهترین روش تنظیم شدت نور فلش گوشی اندرویدی کدام است؟

از جمله بهترین راه‌هایی که می‌توانید از آن برای تنظیم نور چراغ گوشی اندرویدی استفاده کنید، استفاده از برنامه‌‌های مخصوص یا استفاده از برنامه پیش‌فرض در نظر گرفته شده برای گوشی موبایلتان است.

بهترین برنامه تنظیم نور چراغ قوه گوشی چیست؟

از جمله بهترین نرم افزارهایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها شدن نور چراغ قوه گوشی اندرویدی خود را تنظیم کنید، برنامه‌های برنامه تنظیم نور چراغ قوه گوشی و FlashLight محسوب می‌شوند.

تنظیم نور فلش گوشی شیائومی چگونه انجام می‌شود؟

برای اینکه بتوانید نور فلش گوشی شیائومی را تنظیم کنید اول نیاز است تا ببینید گوشی مورد استفاده شما به برنامه پیش فرض تنظیم نور چراغ قوه مجهز است یا خیر؛ اگر این امکان برایتان وجود داشت از طریق پنل تنظیمات سریع روی آیکون چراغ قوه نگه داشته تا صفحه تنظیمات آن پیش روی شما قرار بگیرد سپس از طریق آن، تنظیمات دلخواه را اعمال کنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.