بررسی گوشی سری شیائومی 14


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img

گوشی های شیائومی همیشه به سخت افزار قدرتمند شناخته می‌شوند که این قدرت را در ازای مبلغ بسیاری کم‌تری نسبت به دیگر برندها به کاربران ارائه می‌دهند. نسل جدید پرچمدارهای این شرکت چینی به نام Xiaomi 14 به‌زودی رونمایی و وارد بازار خواهند شد تا این شرکت وارد رقابت با پرچمداران گوگل، اپل و سامسونگ شود.

خرید و مشاهده لیست قیمت روز گوشی شیائومی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

با این حال گوشی Xiaomi 14 به صورت رسمی رونمایی نشده و مطالبی که در ادامه خواهید خواند بر اساس اخبار و منابع غیر رسمی است. هر آنچه از گوشی شیائومی Xiaomi 14 باید انتظار داشته باشید در ادامه آمده تا بیشتر با این پرچمدار آشنا شوید.

گوشی شیائومی 14 کی میاد؟

در سال‌های گذشته، شرکت شیائومی تاریخ دقیقی از زمان عرضه و رونمایی گوشی‌های پرچمدار خود اعلام نمی‌کرد؛‌ اما طی یکی دو سال اخیر، این شرکت ابتدا پرچمدارهای خود را در کشور چین در اواسط ماه دسامبر (اواسط آذر ماه) رونمایی و سپس در اواخر سال جاری میلادی آن‌ها را به‌صورت جهانی رونمایی و عرضه می‌کند.

طراحی شیائومی 13 پرو

با این حال احتمال دارد این روند امسال دستخوش تغییر شود و خبری از رونمایی این پرچمدارها در ماه دسامبر نباشد. بر اساس اطلاعات بدست آمده از افشاکننده‌ای، احتمالا شیائومی، گوشی Xiaomi 14 را در حوالی تاریخ 11 نوامبر (20 آبان) رونمایی و عرضه کند؛ در واقع علت این عرضه سریع‌تر می‌تواند محبوبیت بالای سری شیائومی 13 باشد و بر این اساس زمان عرضه جهانی شیائومی 14 نیز ممکن است به تاریخ نزدیک‌تری موکول شود.

قیمت گوشی Xiaomi 14 چقدر است؟

گوشی های پرچمدار شیائومی طی سال‌های اخیر همیشه از قیمت‌های به مراتب مناسب‌تری نسبت به دیگر برندها برخوردار می‌شدند که از همین نظر احتمالا قیمت گوشی شیائومی 14 نسبت به مدل قبلی خود دستخوش تغییر نشود و با برچسب سال گذشته وارد عرصه رقابت شود.

قیمت گوشی Xiaomi 14 چقدر است؟

البته سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که، آیا قیمت پرچمدار جدید شیائومی برای بازار اروپا با افزایش مواجه خواهد شد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با توجه به روند افزایش قیمت گوشی های موبایل در بازار اروپا، شاید غول فناوری چینی تصمیم بر افزایش تعرفه‌های خود بگیرد.

گوشی Xiaomi 14 Pro نیز مانند تمامی پرچمدارهای بازار قیمت بالاتری نسبت به نسخه استاندارد دارد و قیمت شیائومی 14 پرو نیز به احتمال فراوان در محدوده برچسب قیمتی S24 Ultra و آیفون 15 پرو قرار بگیرد. نسخه اولترا که دیرتر در سال 2024 عرضه خواهد شد، به عنوان نسخه لوکس این سری شناخته می‌شود و از قیمت بالاتری بهره خواهد برد.

طراحی و کیفیت ساخت شیائومی 14

شیائومی برای ساخت پرچمدارهای جدید خود از متریال شیشه و آلومینیوم استفاده خواهد کرد و با توجه به رندرهای افشا شده توسط استیو همرستوفر (Steve Hemmerstoffer) از طریق 91Mobiles شاهد پیروی چینی‌ها از ترند طراحی سال 2024 هستیم.

همانطور که در سری پیکسل 8 مشاهده کردیم، صفحه نمایش خمیده حذف شده و جای خود را به پنل تخت داده است؛ در واقع شیائومی نیز برای گوشی های سری 14 از پنل‌های تخت استفاده خواهد کرد و به‌نظر می‌رسد، سری گلکسی S24 نیز این طراحی را دنبال کنند.

طراحی احتمالی گوشی Xiaomi 14

انتظار می‌رود شیائومی مدل Xiaomi 14 Pro  از ابعاد 161.6 میلی‌متر در 75.3 میلی‌متر با ضخامت 8.7 میلی‌متری برخوردار شود که نسبت به مدل قبلی خود کمی ضخیم‌تر است. با توجه به عکس منتشر شده می‌توان متوجه بزرگ‌تر شدن ماژول دوربین شد که باعث می‌شود که وزن دستگاه افزایش پیدا کند. متاسفانه از نسخه اولترا و استاندارد این سری، رندر یا تصویری به بیرون درز نکرده است، اما می‌توان انتظار داشت که نسخه استاندارد نیز از طراحی مشابه مدل پرو پیروی کند.

مشخصات فنی Xiaomi 14 Series

شیائومی 14 پرو به صفحه نمایشی 6.6 اینچی امولد با وضوح 1440p مجهز خواهد شد که از فناوری LTPO مانند مدل قبلی خود پشتیبانی خواهد کرد؛ در واقع استفاده از پنل LTPO اجازه می‌دهد تا میزان نرخ نوسازی صفحه نمایش با توجه به فعالیت کاربر بین 1 تا 120 هرتز تغییر کند که کمک شایانی به مدیریت و مصرف باتری می‌کند.

در بخش سخت افزار Xiaomi 14 انتظار می‌رود، جدیدترین چیپست کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 مغز متفکر این پرچمدار باشد. با توجه به نبود اطلاعات کافی از این تراشه نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که قدرت پردازشی جدید شیائومی چقدر خواهد بود؛ با این حال اگر نگاهی به اسنپدراگون 8 نسل 2 بیاندازیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که عملکرد این تراشه بسیار نزدیک به چیپست‌های A16 Bionic اپل باشد.

شایعات دیگری نیز در این بخش به گوش می‌رسد که شیائومی 14 با پشتیبانی از شارژ باسیم 90 واتی و شارژر بی سیم 50 وات عرضه خواهد شد. این پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود؛ زیرا این نسخه استاندارد پرچمدارهای شیائومی همیشه از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کردند.

رندر معرفی شده از گوشی شیائومی 14

ظرفیت باتری این گوشی نیز از 4500 میلی‌آمپر ساعت به 4860 میلی‌آمپر ساعت ارتقا پیدا خواهد کرد که با توجه به روند بهینه شدن چیپست‌ها و رابط کاربری MIUI به احتمال فراوان شاهد ماندگاری مطلوب باتری خواهیم بود. نسخه پرو نیز فناوری شارژ سریع 120 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی خود را حفظ خواهد کرد، اما امکان دارد ظرفیت باتری به 5000 میلی‌آمپر ساعت برسد تا دستگاهی با نقاط ضعف کمی را شاهد باشیم.

مانند همیشه انتظار داریم که برخی از قابلیت‌ها سر جای خود بمانند و تغییر نکنند؛ مانند استاندارد IP68، پشتیبانی از eSIM و امکان ضبط ویدیو با کیفیت 8K. با این وجود احتمال دارد که برخی از قابلیت‌های نسخه پرو در نسخه استاندارد قرار نگیرد، برای مثال دوربین 1 اینچی 50 مگاپیکسلی، صفحه نمایش با فناوری LTPO یا نسخه جدیدتر گوریلا گلس ویکتوس؛ اما تمامی موارد گفته شده بر اساس حدس و گمان هستند و نمی‌توان به آن‌ها استناد کرد.

آیا گوشی موبایل شیائومی 14 ارزش خرید دارد؟

گوشی Xiaomi 13 در اواخر سال 2022 معرفی و عرضه شد که شاید احساس قدیمی بودن را به کاربر منتقل کند؛ اما لازم به ذکر است که این دستگاه از سخت افزار بسیار قدرتمندی بهره می‌برد که می‌تواند به راحتی تمامی پرچمداران سال 2023 را کنار بزند. با اینکه Xiaomi 14 ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسبتا بیشتری نسبت به مدل قبلی خود ارائه می‌دهد، اما اگر در حال حاضر صاحب شیائومی 13 هستید، خرید شیائومی 14 را پیشنهاد نمی‌کنیم.

شاید به‌روز بودن نرم افزار یکی از مهم‌ترین دلایلی باشد که باعث می‌شود کاربران گوشی‌های خود را عوض کنند. سیاست‌های شرکت شیائومی نسبت به برندهایی نظیر اپل و سامسونگ کمی متفاوت‌تر به‌نظر می‌رسد و عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با آن‌ها دارد.

با این حال این غول چینی ادعا کرده که پرچمداران جدید خود را تا 4 سال پشتیبانی خواهد کرد. شما می‌توانید برای مشاهده وضعیت دریافت آپدیت MIUI 15 به مقاله فهرست گوشی هایی که آپدیت MIUI 15 را دریافت می‌کنند، مراجعه کنید.

رابط کاربری MIUI 14

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که رابط کاربری MIUI 14 نسبت به دیگر پوسته‌های اندروید، نرم افزارهای پیش‌فرض نصب شده فراوانی دارد که شاید باب میل برخی از کاربران نباشد؛ اما احتمال دارد نسخه MIUI 15 یا سیستم عامل اختصاصی شیائومی به نام MiOS به‌طور کلی این مشکل را برطرف کند.

چه انتظاراتی از گوشی موبایل Xiaomi 14 می‌رود؟

در حال حاضر سری شیائومی 13 یکی از بهترین پرچمداران اندرویدی به‌شمار می‌روند، اما به این معنی نیست که جای پیشرفتی وجود ندارد. در ادامه مقاله از کالاتیک فهرستی از انتظاراتی را که از Xiaomi 14 می‌رود پیش رویتان قرار داده‌ایم.

نرم افزار روان‌تر

شاید کمی اغراق آمیز باشد‌، اما رابط کاربری شیائومی یعنی MIUI باب میل برخی از کاربران نیست و این شرکت می‌تواند برای نسخه جدید خود برخی از قابلیت‌ها را حذف کند. تعداد زیاد برنامه‌های از پیش نصب شده، در دسترس نبودن برخی از تنظیمات و نمایش تبلیغات را می‌توان از نکات منفی این رابط کاربری نام برد.

طراحی کاربردی

شیائومی 13 پرو، طراحی زیبایی دارد؛ اما وزن زیاد آن باعث می‌شود که در استفاده‌های طولانی مدت دست کاربر را اذیت کند. بیرون زدگی دوربین از عوامل ضخیم شدن این دستگاه به حساب می‌آید و هنگام قرار گرفتن در جیب به سختی می‌توان آن را خارج کرد. شیائومی می‌تواند نوآوری‌های بیشتری در طراحی خود انجام دهد تا آن را بی‌نقص‌تر جلوه دهد و در استفاده روزمره نیز کمی کاربردی‌تر باشد.

قیمت گذاری رقابتی

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای محصولات شیائومی نسبت به برندهای دیگر، قیمت مناسب آن‌ها است؛‌ اما در طی سال اخیر و گوشی‌هایی که از این برند عرضه شد، شاهد سیاست‌های جدیدی بودیم. اگر این کمپانی چینی قصد دارد با سری 14 به سلطه برندهایی نظیر سامسونگ و اپل پایان دهد، باید از سیاست قیمت‌گذاری منصفانه‌تری استفاده کند تا ضعف‌های خود را پوشش دهد.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی شیائومی 14 چقدر است؟

گوشی Xiaomi 14 احتمالا با برچسب قیمتی مدل‌های قبلی خود یعنی 1080 دلار و نسخه Xiaomi 14 Pro با برچسب قیمتی 1400 دلار به عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی گوشی Xiaomi Mi 14 چیست؟

شیائومی برای Xiaomi 14 به سراغ چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد رفت که به این ترتیب از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار خواهد شد.

گوشی شیائومی 14 کی میاد؟

در حال حاضر اخبار ضد و نقیضی درباره تاریخ عرضه گوشی Xiaomi 14 وجود دارد؛ با این حال انتظار می‌رود که در اواسط آبان ماه شاهد رونمایی جدیدترین پرچمدار غول چینی خواهیم بود.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.