راهنمای خرید توستر؛ 6 نکته مهم پیش از خرید توستر


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

اگر از طرفداران نان تست به عنوان قسمت جدا‌نشدنی در میز صبحانه‌تان هستید یا از خوردن نان تست سوخته خسته شده‌اید و دنبال خرید یک توستر جدید برای آشپزخانه‌تان هستید اما نمی‌دانید به چه نکات مهمی هنگام خرید توستر باید توجه کنید؛ تا انتها مقاله همراه کالاتیک باشید تا با نکات کلیدی و هر آنچه باید قبل از خرید توستر بدانید بیشتر آشنا شوید.

راهنمای خرید توستر در ایران و جهان 2023

خرید توستر

در حالی که بسیاری از لوازم خانگی در آشپزخانه‌ها به جز اشغال‌کردن فضای آشپزخانه هیچ مزایای دیگری برای افراد ندارند؛ وجود یک توستر برقی برای توست کردن نان‌های صبحانه و داشتن یک صبحانه عالی برای شروع روز از واجبات هر آشپزخانه‌ای محسوب می‌شود. توجه به ویژگی و ملاک‌های مهمی مانند اندازه، حجم، مصرف انرژی، قابلیت‌های کنترل دستگاه و سایر امکانات ویژه قبل از خرید یک توستر خوب به شما کمک می‌کند تا بهترین خرید لوازم خانگی همچنین لوازم برقی آشپزخانه را تجربه کنید. ممکن است قصد خرید توستر را داشته باشید ولی ندانید از کدام مارک توستر انتخاب یا باید به چه نکات مثبت و منفی قبل از خرید توستر توجه کنید. در ادامه مقاله ویژگی‌های یک توستر خوب و استاندارد را معرفی خواهیم کرد تا شما را در خرید بهترین توستر چه در ایران و چه در خارج از کشور همراهی کنیم.

مقالات مرتبط:

هرآنچه که قبل از خرید میوه خشک کن باید بدانید

10 نکته که قبل از خرید سرخ کن باید بدانید

انواع توستر

با توجه به کارکرد توستر‌ها و قابلیت‌هایی که به خریداران ارائه می‌دهند می‌توان توستر‌های موجود در بازار محصولات خانگی را به دو نوع توستر ساده یا اولیه و آون توستر تقسیم‌بندی کرد که در ادامه به توضیحات فنی و ظاهری بیشتری از ‌آن‌ها خواهیم پرداخت.

توستر اولیه یا ساده

خرید توستر ساده

توسترهای اولیه تنها دارای کارکرد ساده و اولیه یعنی تست کردن نان هستند؛ این نوع از توستر‌ها به صورت کلی برای ابعاد نان تست طراحی شده‌اند و برای تهیه نان شیرینی یا کلوچه در ابعاد مختلف نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. خرید این مدل از توستر‌ها برای کسانی‌ پیشنهاد می‌شود که تنها برای برشته کردن دو یا چهار برش نان قصد خرید توستر دارند و بودجه زیادی را نیز نمی‌خواهند به خرید توستر اختصاص دهند. ویژگی‌هایی کاربردی که باید در خرید توسترهای اولیه به دنبال آن باشید، سینی خرده نان، تنظیمات یخ زدایی، کنترل دما و تایمر، همچنین اجزای ایمنی دستگاه مانند پایه‌های ضد لغزش است.

اگر فراتر از توستر اولیه برویم متوجه خواهید شد که توسترهای امروزی معمولا هر ویژگی را که از یک توستر مدرن انتظار دارید برآورده می‌کنند. از قابلیت‌های ویژه توسترهای پیشرفته‌تر می‌توان به وجود چراغ‌های LED با شمارش معکوس برای زمان باقی‌مانده گرمایش یا هشدار اشاره کرد که نشان می‌دهند نان تست شما در چه مرحله‌ای از توست شدن قرار دارد و تا چه میزان گرمای دلخواه هنگام صرف نان را به همراه دارد. برای افرادی که همیشه هنگام بالا آمدن نان تست به دلیل صدای ناشی از دستگاه و پرش غیر منتظره نان از جا می‌پرند، باید اشاره کرد که برخی از توسترهای مدرن‌ دارای بالابرهای موتوری هستند که به آرامی نان تست را بالا آورده و در اختیارتان قرار می‌دهند.

جالب است بدانید توسترهایی با قابلیت پخت هات‌داگ، سرخ کردن تخم مرغ و پختن بیکن نیز وجود دارد. فراتر از این ها امروزه شاهد توسترهایی در بازار هستیم که طرح‌های مختلفی را برای چاپ تصاویر با سوزاندن و برشته کردن انتخابی مناطق دلخواه در وعده غذایی صبحگاهی شما ارائه می‌کنند.

آون توستر

خرید آون توستر

از دیگر انواع توستر می‌توان به آون توستر‌ها اشاره کرد این نوع از توستر‌های موجود در بازار بزرگتر از توستر‌های اولیه طراحی‌ می‌شوند و قادر به انجام کارهای بسیار فراتر از برشته کردن نان هستند. از کاربردهای ویژه‌ای که ارائه می‌کنند می‌توان به پختن پیتزا یخ زده، پخت کلوچه یا حتی گوشت کبابی اشاره کرد. استفاده از آون توستر‌ها بسیار ساده و آسان است همینطور هنگام تمیز کردن و نگهداری از آنها نیز دچار چالش و مشکل جدی نخواهید شد.

هنگام خرید توستر به چه نکاتی توجه کنیم

عادت‌های غذایی شما یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید یک توستر جدید باید در نظر بگیرید. بسته به اینکه قصد دارید با توستر جدید خود چه کاری انجام دهید، معمولاً با دو گزینه روبرو خواهید بود؛ یک توستر استاندارد دو تکه با حداقل عملکرد اولیه یعنی توست کردن نان با هزینه کمتر، یا یک توستر مدرن‌تر با تکنولوژی پیشرفته و ویژگی‌های بیش‌ٰ‌تر از توست کردن نان با قیمت گران‌تر. اکثر مردم ترجیح می‌دهند به دلیل فضای خالی کمی که در آشپز‌خانه‌شان در اختیار دارند از حداقل وسایل خانگی بیشترین استفاده را داشته باشند بنابراین خیلی عجیب نیست اگر افراد دستگاهی را انتخاب کنند که قابلیت انجام چند کار مختلف و مجزا را داشته باشد. در مجموع با در نظر گرفتن میزان بودجه در اختیارتان همچنین ویژگی‌های خاصی که باید در جدیدترین لوازم آشپزخانه شما گنجانده شود، می‌توانید گام اول خرید توستر را با شناخت بهتر بردارید.

1. طراحی و اندازه توستر

طراحی ویژه توستر

امروزه توسترها در شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف تولید و به بازار محصولات خانگی عرضه می‌شوند. از آنجایی که با خرید یک توستر برای آشپزخانه‌تان فضای خالی پیشخوان شما بیش از پیش اشغال خواهد، ممکن است بخواهید توستری‌ را انتخاب کنید که با طراحی آشپزخانه و فضای خانه یا سایر لوازم خانگی‌تان هماهنگ باشد که با اندکی تامل و جستجو قادر هستید در اندازه‌های مختلف، توستر جهت خرید پیدا کنید که بتوان در یک گوشه کوچک در آشپزخانه شما قرار بگیرد یا در ابعاد بزرگتر بالای پیشخوانتان قابل رویت باشد. توسترها همچنین دارای انواع پوشش‌های بیرونی مانند فلز برس خورده، مس، کروم همچنین رنگ‌های متنوعی هستند و برخی از آن‌ها طراحی منحصر به فردی دارند و با کناره‌های شفاف عرضه می‌شوند تا بتوانید فرایند برشته کردن را به خوبی تماشا کنید.

2. کنترل قابل تنظیم توستر

خرید توستر

هر فردی تصور متفاوتی از اینکه یک نان تست کامل و مطلوب باید چه شکلی باشد دارد. با کنترل تنظیمات توستر، می‌توانید سطح مورد انتظار از برشته شدن را انتخاب کنید که برای غذا شما یا هرکس دیگری شخصی‌سازی‌شده باشد. برای مثال، توسترهای انتخابی برند KitchenAid مجهز به حداکثر هفت نوع تنظیمات حرارتی است که می‌توانید نان تست روشن، نان تست تیره و هر سایه‌ دیگری را در بین آن‌ها دریافت کنید.

تنظیمات Bagel مختص نان شیرینی‌ها در برخی از توسترها به طور ویژه‌ای طراحی شده‌اند که داخل آن را نرم نگه می‌دارند و قسمت بیرون را تردتر می‌کنند. تنظیمات شیرینی پزی مخصوص توستر‌ها قادر است یک طرف عناصر گرمایشی را تا 50% کاهش دهد تا در حین برشته کردن داخل، قسمت بیرونی شیرینی به آرامی قهوه‌ای شود.

تنظیمات تایمر یا زمان را باید در راس قابلیت‌های کاربردی هر تستری قرار داد. برخی از توسترها به شما این امکان را می‌دهند که فقط چند ثانیه دیگر اضافه کنید تا به رنگ قهوه ای کامل برسید مانند دکمه مفید «افزودن 30 ثانیه» در مایکروویو. قابلیت تنظیم یخ زدایی که به شما امکان می‌دهد نان را مستقیماً از فریزر به توستر بیاورید و حتی می‌تواند یک تکه نان منجمد را در مدت زمان کوتاهی حدود کمتر از یک دقیقه یخ‌زدایی کرده سپس آن را برشته کند.

3. سینی خرده نان با قابلیت جابه‌جایی

سینی قابل جا‌به‌جایی در توستر

اگر قصد دارید یک توستر که قابلیت پخت نان و شیرینی یا موارد دیگر را داشته باشد بخرید حتما توجه کنید که سینی خرده‌نان در پایین دستگاه قابلیت جابه‌جایی داشته باشد. برای پخت بعضی از شیرینی‌ها ممکن است خرده‌های شیرینی یا نان به کارتان بیاید پس بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که دارای یک سینی مجزا و قابل‌جابه‌جایی داشته باشد و فراتر از آن فرایند پاک‌سازی پس از استفاده از دستگاه را نیز تسهیل بخشد.

4. قابلیت تمیز کردن آسان دستگاه

چطور توستر خود را تمیز کنیم

یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب و خرید یک توستر خوب این است که دستگاه قابلیت تنظیمات بالابر در جهت بالا داشته باشد تا به شما کمک می‌کند که حتی قطعات کوچکتر نان و شیرینی را از توستر جدا کنید. این عملکرد به تمیز کردن آسان و عمیق توستر شما کمک می‌کند و طول عمر بالاتر دستگاه را به همراه خواهد داشت. تجهیز به سینی قابل جابه‌جایی که می‌تواند به شما کمک کند آرد سوخاری یا پنیر را به راحتی تمیز کنید نیز نکته بسیار مهم و قابل توجه در انتخاب یک توستر خوب است.

5. قیمت توستر نان

آزمایش‌های متعددی در مورد نحوه کارکرد توستر‌ها نشان داده است که قیمت همیشه نشانگر عملکرد یا کیفیت محصول نیست. عوامل متعددی مانند برند محصول، گارانتی شرکتی، قابلیت‌های ظاهری و فنی شرکت، ابعاد، مدل حتی رنگ توستر در تعیین قیمت توستر در ایران و بازار جهانی اثر می‌گذارد.

6. سایر قابلیت و امکانات ویژه توستر

قابلیت‌های ویژه توستر

توسترها فقط برای تست کردن نان تولید نشده‌اند. شما می‌توانید از یک توستر برای گرم کردن یک پیتزا کوچک، یک مشت سیب زمینی سرخ کرده، باقی مانده غذا و مصارف دیگر نیز استفاده کنید. آون توسترها ابزار پخت و پز بسیار خوبی برای زمانی که دوستانتان سرزده به خانه شما می‌آیند و فرصت زیادی برای آشپزی ندارید به شما ارائه می‌دهند.

سخن آخر

توسترها ممکن است دستگاهی غیرضروری به نظر برسند، اما وجود یک تستر که حداقل هنگام صبح نان تست شده مرغوب در اختیارمان قرار دهد از واجبات هر آشپزخانه‌ای محسوب می‌شود. در مقاله پیش‌رو به بررسی نکات مهم راهنمای خرید و هر آنچه باید قبل از خرید توستر بدانید پرداختیم. امیدواریم با مطالعه مقاله رو‌به رو با شناخت بیشتر و بهتر به خرید بهترین توستر در بازار محصولات خانگی ایران و جهان اقدام کنید و از خرید خود نهایت لذت را ببرید.

پرسش‌های متداول:

توستر خوب از کجا بخریم؟

برای خرید توستر خوب می‌توانید از طریق مراجعه به بازار‌های فیزیکی و در دسترس محل زندگی خود اقدام به خرید کنید؛ اما با توجه به مشکلاتی نظیر ترافیک، ازدحام جمعیت و مشکلات حمل و نقل پیشنهاد می‌شود از طریق فروشگاه‌های اینترنتی فروش محصولات برقی و خانگی مانند کالاتیک که از گارانتی معتبر شرکتی برخوردار است و در کمترین زمان محصول شما را درب منزل تحویل می‌دهد خرید کنید تا با کمترین زحمت و هدر رفت زمان بهترین خرید و نتیجه را دریافت کنید.

ویژگی‌های یک توستر خوب چیست؟

یک توستر خوب و مدرن دارای مشخصات فنی و ظاهری نظیر سینی قابل جا‌به‌جایی، قیمت مناسب، توان مصرفی استاندارد، ظرفیت بالا، کارایی متنوع و ظاهر شیک و مدرن است. شما می‌توانید با توجه به انتظاراتی که از خرید یک دستگاه توستر دارید به انتخاب بهترین مدل برای آشپزخانه خود اقدام کنید.

بهترین مارک توستر خوب در ایران کدام است؟

از جمله بهترین برند‌های توستر موجود در بازار ایران می‌توان به پارس خزر، بوش، فیلیپس و تکنو اشاره کرد که در انواع بازه قیمتی با مدل‌های مختلف به تولید و عرضه توستر در بازار ایران می‌پردازند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.