معرفی بهترین فیلم های شبیه اکولایزر


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
اگر از طرفداران فیلم اکولایزر در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز هستید، با ما همراه باشید تا در ادامه به ۸ فیلم شبیه به آن بپردازیم.

اکولایزر یکی از فیلم های اکشن و هیجان‌انگیز سینماست که ایده‌ای تقریبا تکراری اما جذاب دارد. در این فیلم یک قهرمان برای دفاع از مردم ستم دیده، با دشمنان داخلی و خارجی مبارزه می‌کند. بسیاری از علاقمندان به فیلم و سریال‌های اکشن و مهیج، به دنبال فیلم های شبیه اکولایزر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین فیلم‌های شبیه اکولایزر بپردازیم و جزئیات هرکدام را به صورت کامل بررسی کنیم.

لیست قیمت روز گوشی موبایل

معرفی فیلم اکولایزر

پیش از اینکه درباره فیلم های شبیه اکولایزر صحبت کنیم، باید کمی خط داستانی و ویژگی‌های آن را از نگاهی دقیق‌تر بررسی کنیم. هر یک از فیلم‌های اکولایزر روایتی جذاب و پر پیچ‌وخم دارد که در ۳ قسمت تولید شده‌اند.
ضعیف‌ترین فیلم این فرنچایز، اکولایزر۲ معرفی است که از هیجان و شتاب قسمت اول آن خبری نیست. در اکولایزر۳ خطرات بیشتر می‌شود و سرعت قسمت اول با ریسک‌های شخصی قسمت دوم ترکیب شده است تا یک اثر هیجان‌انگیز ببینید. هر کدام از فیلم های اکولایزر با پیچش و چرخش داستانی زیاد و متفاوت هستند.

دنزل واشنگتن در نقش مک کال، قهرمان داستان در تلاش است که برای آغاز یک سبک زندگی متفاوت از گذشته خشونت‌آمیز خود گذر کند ولی خود را در موقعیت‌های خطرناک و تعقیب برای گسترش عدالت می‌بیند. او برای محافظت از مردم نیازمند به کمک، خود را در موقعیت‌های وحشتناکی قرار می‌دهد که هر کدام فرصتی برای درخشش فرنچایز اکولایزر هستند.

فیلم اکولایزر ۱

مهم نیست هر یک از عوامل فیلم اکولایزر چقدر تلاش کرده‌اند؛ بی‌شک هیچ یک از فیلم‌های دنباله اکولایزر نتوانسته‌اند میراث قسمت اول این فرنچایز را حفظ کنند. با وجود همه کم و کاستی‌هایی که این فیلم دارد اما تاثیر غیر قابل انکاری بر دنیای اکشن سینما داشته است.

فیلم اکولایزر ۱ به‌عنوان یک موفقیت در دنیای اکشن نشان داد که فیلم‌های این ژانر هنوز جایگاه خود را در سینما دارند، مخصوصا وقتی نقش اول، یک شخصیت قوی و در راس داستان فیلم باشد. اکولایزر ۱ هیچ کدام از پیچیدگی‌های فیلم‌های دنباله‌اش را ندارد و فقط مک کال در مقابل دشمنانش قرار می‌دهد تا داستان اکشن و پرکشش آن را پیش ببرد.

فیلم equalizer 1

فیلم اکولایزر۲

با اینکه اکولایزر۲ هنوز جزو این فرانچایز جذاب است ولی می‌توان گفت نسبت به دیگر قسمت‌های این فیلم هیجان کمتری به همراه دارد. شاید این پسرفت پس از انتشار شاهکار اکولایزر ۱ انتظار نمی‌رفت؛ اکولایزر 2 می‌توانست مسیرهای مختلفی برای رقابت با سری 1 طی کند اما متاسفانه فوکوا، کارگردان فیلم خلاقیتی در ساخت این سری استفاده نکرده. در این قسمت از اکولایزر، داستان حول محور یک قتل و تلاش مک کال برای انتقام و کشف ماجرا می‌چرخد.

فیلم equalizer 2

فیلم اکولایزر۳

به نظر می‌رسد فوکوا درس خود را در قسمت دوم اکولایزر یاد گرفته است و یک بار دیگر هیجان و ریسک‌ها را در این فیلم اکشن به تصویر می‌کشد. در این قسمت مک کال به ستم دیدگان جنوب ایتالیا در راه گسترش عدالت خدمت می‌کند ولی به مرور زمان متوجه می‌شود که با روسای یک مافیای بزرگ و خطرناک روبه‌رو است.

فیلم equalizer3

معرفی بهترین فیلم های جنایی و معمایی شبیه اکولایزر

فیلم‌های اکشن و جنایی همیشه طرفداران خاص خود را دارند. چه بعد از تولید اکولایزر و چه قبل از آن فیلم‌هایی ساخته شده‌اند که از نظر طرح داستان، ژانر و شخصیت‌ها شباهت زیادی با سری فیلم‌های اکولایزر دارند. در ادامه لیستی از بهترین فیلم های شبیه اکولایزر تهیه کردیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

1. فیلم Mandy

  • سال ساخت: ۲۰۱۸
  • امتیاز: ۶/۵
  • ژانر: اکشن، فانتزی، ترسناک

mandy

اولین اثری که قصد داریم در لیست فیلم های شبیه اکولایزر به شما معرفی کنیم، فیلم جذاب Mandy است. به جرئت می‌توان گفت هیچ فیلمی به‌اندازه مندی اثر پانوس کازماتوس نمی‌تواند شما را در یک دنیای مهیج و انتقام‌جویانه غرق کند. در نیمه اول فیلم کمی طول می‌کشد تا وارد داستان شوید ولی وقتی داستان به‌صورت جدی آغاز می‌شود، از شدت هیجان قطعا نفس‌ها در سینه حبس می‌شود.

در واقع در ابتدای فیلم زندگی عاشقانه دو شخصیت اول را می‌بینید که به دور از هر حاشیه با هم زندگی می‌کنند ولی به مرور زمان آرامش آن‌ها بر هم می‌خورد. داستان فیلم مندی با درون مایه انتقام و عشق است که نیکلاس کیج در نقش اول آن مانند یک ستاره می‌درخشد و شما را با ماجراهای فیلم در می‌آمیزد.

2. فیلم John wick

  • سال ساخت: ۲۰۱۴
  • امتیاز: ۷.۴
  • ژانر: اکشن، مهیج، جنایی

john wick

ما در دوران طلایی فیلم‌های اکشن سینما زندگی می‌کنیم؛ زیرا حداقل یک فیلم اکشن دیدنی در سال تولید می‌شود. جان ویک یکی از همین فیلم‌های اکشن و جذاب با درخشش کیانو ریوز است. با فیلم جان ویک، کیانو ریوز نقش اول فیلم، پس از یک دوره نسبتا طولانی دوباره به مرکز توجه بازمی‌گردد. فیلم‌های هیجان انگیز و اکشن زیادی وجود دارند که در دسته فیلم های شبیه جان ویک قرار می‌گیرند و مخاطبان زیادی را جذب خود کرده‌اند. جان ویک، روایتگر یک قاتل افسانه‌ای است که برای انتقام از افرادی که سگش را کشتند، مجددا وارد دنیای قتل می‌شود.

3. فیلم Dead man down

  • سال ساخت: ۲۰۱۳
  • امتیاز: ۶.۴
  • ژانر: جنایی، درام، اکشن

dead man down

یکی دیگر از فیلم های شبیه اکولایزر، فیلم Dead man down یا سقوط مرد مرده اثر کارگردان The girl with dragon tatoo است. این یک فیلم اکشن جذاب است که کالین فارل نقش مردی را بازی می‌کند که در مقابل ترنس هاوارد قرار می‌گیرد. شما با یک فیلم مهیج اگزیستانسیال پر پیچ‌وخم طرف هستید که در شهر نیویورک و در ماه ژانویه می‌گذرد.

شاید در اولین سکانس‌های آغازین فیلم، چیز چندان جالبی به چشمتان نیاید ولی اگر کمی صبر کنید در ادامه داستان‌ها و سکانس‌های غافلگیر کننده‌ای انتظار شما را می‌کشد. در کنار صحنه‌های اکشن و نسبتا مهیج، داستان و ماجراهای درامی هم پیش می‌روند که به جذابیت فیلم کمک می‌کنند.

4. فیلم Colombiana

  • سال ساخت: ۲۰۱۱
  • امتیاز: ۶.۴
  • ژانر: جنایی، درام، مهیج

فیلم colombiana

یکی دیگر از فیلم های شبیه اکولایزر، فیلم کلمبیانا است. این فیلم روایتگر یک دختر نوجوان است که در پی انتقام گرفتن از قاتلین خانواده‌اش به پا می‌خیزد. این فیلم در سال ۲۰۱۱ اکران شد تا قلب مخاطبین خود را با خط داستانی جذاب و سکانس‌های اکشن در سراسر دنیا تسخیر کند.

کلمبیانا با ماجراهای پر کشش پیش می‌رود و شما را تا انتها، پای فیلم نگه می‌دارد. نظرات مختلفی درباره کلمبیانا داده شده است و قضاوت درباره آن تا حد زیادی به تماشای فیلم توسط شما بستگی دارد. با همه جذابیت فیلم و تبحر بازیگران آن، انتقاد و مشکلاتی هم در فیلم وجود دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد؛ به طور مثال برخی از صحنه‌های فیلم دور از ذهن و قابل پیش‌بینی هستند که از جذابیت فیلم کم می‌کنند. با این حال نمی‌توان چندان به آن خرده گرفت چراکه فیلم‌های اکشن پس از آن راه زیادی را طی کردند که به موفقیت مناسب در این ژانر برسند.

5. فیلم The november man

  • سال ساخت: ۲۰۱۴
  • امتیاز: ۶.۳
  • ژانر: اکشن، مهیج

the november man

انتقادهای زیادی به فیلم مرد نوامبر وارد شده است که ادعا می‌کنند این فیلم، پر از صحنه‌های خشونت آمیز است. مرد نوامبر با صحنه‌های مختلف مثل تیراندازی و ضربات چاقو همراه است که این موضوع باعث شده تا فیلم گزینه مناسبی برای نوجوانان به‌حساب نیاید. در این فیلم هیجان انگیز، پیرز برازنان در نقش پیتر دورو یک جاسوس بازنشسته حرفه‌ای است. مرد نوامبر بر اساس یک رمان با نام (جاسوسی وجود ندارد) ساخته شده است و خط داستانی جذاب و پرهیجانی را پیش می‌برد.

6. فیلم The mechanic

  • سال ساخت: ۲۰۱۱
  • امتیاز: ۶.۵
  • ژانر: اکشن، جنایی، مهیج

فیلم mechanic

فیلم مکانیک، یکی دیگر از فیلم های شبیه اکولایزر است که داستانی به قدمت هملت دارد که به سبکی جدید روایت می‌شود. یک بار دیگر داستان درباره یک قاتل حرفه‌ای با بازی درخشان جیسون استاتهام است که برای یک شرکت فاسد کار می‌کند. یکی از حقایق جالب درباره این فیلم، این است که جیسون استاتهام، اکثر بدلکاری‌های فیلم را خودش انجام داده است که این تعهد و علاقه‌اش را به بازیگری را نشان می‌دهد.

آرتور شخصیت اول داستان، قتل‌ها را به‌گونه‌ای صحنه‌سازی می‌کند که در نگاه اول قتل به نظر نمی‌رسند یا به شکلی دیگر گمراه‌کننده هستند. او باهوش و شجاع است و این ویژگی‌ها، شخصیت او را بسیار جذاب می‌کند. مکانیک در دسته فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز قرار می‌‎گیرد که از زمان اکران تا به حال مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. مکانیک پر از سکانس‌های اکشن تپنده و پرتعلیق و همچنین خط داستانی پرکشش است.

7. فیلم Non-stop

  • سال ساخت: ۲۰۱۴
  • امتیاز: ۶.۹
  • ژانر: اکشن، معمایی، مهیج

non stop

یکی دیگر از فیلم های شبیه اکولایزر، فیلم بسیار جذاب و مهیج non-stop است که تماشای آن به علاقمندان ژانر اکشن و ماجراجویی پیشنهاد می‌شود. در این فیلم اکشن سرگرم‌کننده، لیام نیسون نقش یک مارشال فدرال ایر را بازی می‌کند. در non-stop یک فرد شرور در یک شبکه پیام‌رسان و هر ۲۰ دقیقه یک بار یکی از مسافران هواپیما را در ازای پرداخت 150 میلیون دلار تهدید می‌کند. نیسون باور دارد که این شخص شرور یکی از مسافران هواپیماست و تلاش می‌کند او را پیدا کند.

شاید در نگاه اول این یک ایده مسخره برای فیلم باشد چرا که این ماجرا را در واقعیت نخواهید دید. کارگردان فیلم از محیط محدود هواپیما و ایده هواپیماربایی استفاده می‌کند تا فضای امنیتی کنونی جهان را به تصویر بکشد. همچنین در این فیلم خواهید دید که رسانه‌ها، دولت و افراد چگونه بر اساس حدس و گمان نادرست تصمیم‌گیری و عمل می‌کنند.

8. فیلم Leon: the professional

  • سال ساخت: ۱۹۹۴
  • امتیاز: ۸.۵
  • ژانر: درام، اکشن، جنایی

leon

بیشتر از دو دهه از اکران فیلم لئون حرفه‌ای به کارگردانی لوک بسون می‌گذرد با این حال هنوز این فیلم می‌تواند احساسات شما را برانگیخته کند. ژان رنو و گری اولدمن از بازیگران اصلی این فیلم هستند و در کنار ناتالی پورتمن ایفای نقش می‌کنند. شاهکار Leon با بازی‌های درخشان و داستان پرکشش در لیست یکی از بهترین فیلم های تاریخ IMDB قرار دارد.

لئون اولین فیلم ناتالی پورتمن است و پس از این فیلم راه ناتالی به دنیای بازیگری باز شد. لئون یک قاتل حرفه‌ای است که پس از کشته‌شدن خانواده‌اش توسط نورمن، مامور فاسد مبارزه با مواد مخدر، با اکراه ماتیلدا را برای همراهی می‌پذیرد. لئون یکی از شاهکارهای جنایی-مهیج سینماست که هنوز پس از سال‌ها می‌تواند جذاب و دیدنی باشد. طرفداران اکولایزر از دیدن فیلم لئون و پیوند بین دو شخصیت اصلی داستان لذت خواهند برد.

سخن آخر

فیلم اکولایزر و فیلم‌های شبیه به آن در دنیای سینما با جلوه‌ها و خط داستانی جذابی تا انتها شما را پای فیلم نگه می‌دارند. جذاب‌ترین این فیلم‌ها با ژانر مهیج، اکشن و درام به شما معرفی شدند تا بهترین‌های سینما را تماشا کنید.
سوالات متداول

آیا فیلم سینمایی اکولایزر ادامه دارد و قسمت جدیدی از آن ساخته می‌شود؟

این امکان وجود دارد که اکولایزر ادامه داشته باشد و قسمت چهارم آن هم ساخته شود ولی تاریخ دقیق اکرانش مشخص نیست.

کدام قسمت از سه‌گانه اکولایزر جذابیت بیشتری دارد؟

از بین ۳ قسمت فیلم اکولایزر، قسمت اول و سوم آن از همه جذاب‌تر است و معمولا قسمت دوم کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

آیا فیلم‌های اکولایزر باید به ترتیب دیده شوند؟

هر سه فیلم اکولایزر یک داستان حول محور یک شخصیت اصلی و ماجراهایش را دنبال می‌کند؛ پس باید آن‌ها را به‌ترتیب تماشا کنید.


خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.