بهترین فیلم های جنگی 2024


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
این مقاله شامل لیستی از بهترین فیلم‌های اکشن و جنگی جدید برای دوستداران این ژانر است.

بهترین فیلم های جنگی 2024 کدامند؟ همیشه از جنگ به‌عنوان یکی از تلخ‌ترین اتفاقات جهان در تاریخ بشری یاد می‌شود. جنگ می‌تواند سبک زندگی، روحیات، حال و آینده و مردم یک منطقه را به طور کلی دستخوش تغییر کند. در طی سال‌ها بر سر اتفاقات و مسائل مختلفی مثل کشورگشایی، آب، نژادپرستی، مقابله به مثل و قدرت‌نمایی جنگ رخ داده است که هر کدام ابعاد مختلفی را در بر می‌گرفته‌اند. گاهی این جنگ، مردم دو قبیله را درگیر کرده و گاهی در حد یک کشور خرابی و خونریزی به بار آورده است. در دنیای جادویی سینما هر یک از این مدل و وسعت جنگ به شکلی منحصربه‌فرد و جذاب به تصویر کشیده می‌شوند. اگر از طرفدارن فیلم های جنگی و هیجان‌انگیز هستید، در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

قیمت گوشی موبایل

معرفی 8 فیلم جنگی جدید با خلاصه ای از داستان

همانطور که اشاره کردیم اگر به دنبال فیلم جنگی خفن هستید، لیستی از بهترین‌ها در این ژانر وجود دارد که تماشای آن برای دوستداران این ژانر خالی از لطف نیست. در ادامه به معرفی چند تا از آن‌ها می‌پردازیم.

1. فیلم War Blade

  • ژانر: جنگی
  • کارگردان: Nicholas Winter
  • امتیاز: 7.2

بهترین فیلم جنگی

اولین فیلم جنگی در این لیست War Blade است که ماجرای دو بریتانیایی در طی مقاومت‌های فرانسه را روایت می‌کند. این فیلم حول محور یک پناهگاه نازی روایت می‌شود که اتفاقات عجیب و غریبی مثل شکنجه زندانیان در آن رخ می‌دهد. فیلم War Blade پر از صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز با بازی ستارگان فوق‌العاده است. آن را اولین فیلم Nicolas Winter معرفی می‌کنیم که روایتگر گروهی از جاسوسان است. این جاسوسان در تلاش هستند به پناهگاه پنهان نازی‌ها نفوذ پیدا کنند. در طول فیلم، شاهد سکانس‌های اکشن جذاب و ویژه‌ای خواهید بود که می‌تواند برای ساعتی شما را به تماشا بنشاند. در صورتی که به داستان‌های با موضوع جنگ علاقه دارید، War Blade را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

2. فیلم The Zone Of Interest

  • ژانر: مهیج، اکشن
  • کارگردان: William Eubank
  • امتیاز: 6.5

بهترین فیلم جنگی 2024

The Zone Of Interest در این لیست باید را به‌عنوان بهترین فیلم جنگی 2024 معرفی می‌کنیم. این فیلم بر اساس یک رمان با همین نام در سال 2014 ساخته شده است که توسط سه مرد روایت می‌شود. نویسنده این فیلم، پس از مطالعه کتاب مذکور به نوشتن فیلمنامه آن علاقمند شد و سعی کرد تا یک تصویر دقیق‌تر و واقعی‌تر از این ماجرا را روایت کند.

یکی از شخصیت‌های داستان، از فرماندگان ارودگاه آشویتس است که تحت نظارت او هزاران مرد و زن شکنجه و کشته شدند. این فرمانده حزب نازی به نام رودولف در نزدیکی اردوگاه آشویتس با خانواده‌اش یک زندگی مجلل و اشرافی را می‌گذراند. در کنار این زندگی درخشان و عالی فرمانده نازی و خانواده‌اش، شاهد سیاه‌ترین روزها برای لهستانی‌ها هستیم.

همه فجایعی که در اردوگاه‌های کار اجباری اتفاق می‌افتد در این فیلم واقعیت را نشان می‌دهند و قلب هر انسانی را به درد می‌آورند. نکته تلخ همه ماجرای فیلم این است که فجایع و اتفاقاتی که در این فیلم می‌بینید در عین تلخ بودن، واقعی هستند و متاسفانه روزی زندگی خانواده‌های زیادی را مختل کرده است.

3. فیلم One Life

  • ژانر: درام، تاریخی، بیوگرافی
  • کارگردان: James Hawes
  • امتیاز: 7.5

فیلم جنگی 2024

در طول تاریخ، انسان‌های زیادی بوده‌اند که اقدامات و تصمیمات آن‌ها تاثیر شگرفی در زندگی بشر داشته است و روایت زندگی آن‌ها در یک فیلم آن را فراموش نشدنی‌تر می‌کند. قطعا Nicholas Winton یکی از همین افراد است که به‌عنوان یک دلال جوان انگلیسی در جنگ جهانی دوم حدودا 669 کودک را از ظلم و ستم نازی‌ها نجات داد.

در واقع جنگ جهانی دوم و خصوصا کشتار دسته جمعی یهودیان به دست آلمانی‌های نازی یکی از فجایع به شدنت ناراحت‌کننده، مهم و قابل بررسی است که در فیلم‌های مختلفی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و "یک زندگی" هم جزو همین دسته آثار شگفت‌انگیز است. شخصیت اصلی این فیلم Anthony Hopkins از همان ابتدای فیلم حضور دارد که مثل همیشه به‌عنوان یکی از ستارگان دنیای سینما به‌زیبایی می‌درخشد.

فیلم، در زمان حال روایت می‌شود و طی فلش‌بک‌هایی به گذشته می‌رود تا تاثیر اتفاقات پشت‌سر گذاشته‌شده را نمایش دهد. فیلم One Life داستانی با مفاهیم انسانی و تاریخی دارد که سکانس‌های تاثیرگذاری از دل آن درآمده است. شاید یکی از نقاط قوت در بهترین فیلم جنگی آمریکایی یعنی One Life موسیقی عالی آن باشد که تاثیر داستان و مفهوم آن را برای بیننده دوبرابر می‌کند.

اگر به مینی سریال ها علاقه دارید، این مطلب ویژه را از دست ندهید:
بهترین مینی سریال

4. فیلم Escape From Germany

  • ژانر: درام، تاریخی، جنگی
  • کارگردان: T.C Christensoen
  • امتیاز: 7.2

بهترین فیلم جنگی

فیلم جنگی خارجی دیگری که در این لیست قرار می‌گیرد، Escape From Germany است. این فیلم یکی از آن آثاری است که ماجراهای واقعی جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. در سال 1939 ارتش هیتلر در حال بستن مرزها بود؛ در حالیکه 85 میلیون مبلغ آمریکایی در کلیساهای آلمان مشغول خدمت بودند.

در واقع فیلم، فرار پرچالش و هولناک این مبلغین مذهبی را روایت می‌کند که یکی از مهم‌‌ترین و البته مشهورترین وقایع تاریخ مسیحیت به شمار می‌رود. با بودجه‌ای که برای این لیست در نظر گرفته شد، همکاری با بازیگران درجه 1 کمی سخت بود و از بازیگرانی با شهرت کمتر استفاده شده است که از پس نقش‌های خود به خوبی برآمده‌اند. در مجموع اگر از فیلم‌هایی با موضوع جنگ جهانی دوم لذت می‌برید، فرار از آلمان می‌تواند برای ساعتی شما را سرگرم کند.

5. فیلم Furiosa: Fury Mad Max

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی-تخیلی
  • کارگردان: George Miller
  • امتیاز: 7.7

بهترین فیلم جنگی 2024

آیا سری اول این فیلم علمی تخیلی یعنی Mad Max Saga را تماشا کرده‌اید؟ اگر هنوز به سراغ آن شاهکار نرفته‌اید، می‌توانید ابتدا Furiosa محصول سال 2024 را ببینید و بعد به سراغ آن بروید. در واقع فیوریوسا پیش‌درآمد و گذشته داستان قسمت اول مدمکس است. این فیلم به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های 2024 معرفی می‌شود که حدود 14 سال از زندگی یکی از شخصیت‌های مهم داستان را روایت می‌کند.

فیوریوسا دختری قدرتمند، مستقل و جنگجو است که در کودکی به دلیل اتفاقات تلخی که برای او افتاد از مادرش جدا شد و بعد او را از دست داد. حالا او در دنیایی بی‌رحم پر از انسان‌های ظالم و بی‌اخلاق رها شده و باید برای بقا بجنگد. در واقع تمام کودکی و نوجوانی او با اندیشه بازگشت به زادگاهش می‌گذرد و برای این کار منتظر یک فرصت مناسب می‌ماند.

در دنیایی که فیوریوسای زیبا در آن رها شده است، شاهد جنگی بر سر آب و بقا خواهیم بود که داستانی جذاب و تماشایی را روایت می‌کند. لازم است اشاره کنیم که یکی از نقاط قوت فیلم فیوریوسا بازی عالی Anya Taylor Joy است که پیش از این در فیلم و سریال‌‎های مختلفی درخشیده تا به اینجا برسد.

6. فیلم Gladiator 2

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام
  • کارگردان: Ridley Scott
  • امتیاز: نامشخص

بهترین فیلم جنگی جدید

در سال 2000 میلادی فیلم سینمایی گلادیاتور به کارگردانی Ridly Scott ساخته شد و حالا قسمت دوم آن در سال 2024 اکران می‌شود. پیش‌بینی می‌شود گلادیاتور 2 همچون سری قبل کاملا خلاقانه و رضایت‌بخش خواهد بود. یکی از فاکتورهایی که بسیاری از فیلم‌بازان را به تماشای گلادیاتور 2 تشویق می‌کند حضور بازیگرانی همچون Paul Mescal و البته Pedro Pascal ستاره درخشان سریال The Last Of Us است.

داستان گلادیاتور 2 درباره خواهرزاده Lucilla یعنی Lucius Verus است. در واقع در کلیپ‌هایی که تا به حال درباره داستان این فیلم منتشر شده، صحنه‌هایی از لوسیوس را شاهد خواهید بود که در استادیوم‌های بزرگ، تماشاچیان را به تشویق وامی‌دارد. این فیلم اکشن و جنگی قرار است در تاریخ 22 نوامبر 2024 یعنی 2 آذر 1403 اکران شود و چند هفته بعد برای دانلود در دسترس قرار می‌گیرد.

7. فیلم Kingdom Of The Planet Of The Apes

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام
  • کارگردان: Wes Ball
  • امتیاز: 7.1

فیلم جنگی جدید

فیلم اکشن 2024 دیگری که قرار است از آن صحبت کنیم، Kingdom Of The Planet Of The Apes است. این فیلم سینمایی، از مجموعه سیاره‌های میمون‌ها مورد تحسین منتقدان زیادی قرار گرفته؛ زیرا دارای جلوه‌های بصری حرفه‌ای و بازی ستارگان بی‌نظیری است. پادشاهی سیاره میمون‌ها محصول 2024 پس از مرگ سزار یعنی رهبر آن‌ها روایت می‌شود که حالا سرنوشت آن‌ها را شاهد خواهیم بود.

پس از اینکه این صحنه را می‌بینید، داستان به 300 سال بعد حرکت می‌کند و با شهر‌های متروک و ساختمان‌های قدیمی آن مواجه خواهیم شد. در واقع دوره‌ای که در فیلم سیاره میمون‌ها شاهد آن خواهید بود، شامل انسان‌هایی است که به زندگی در طبیعت یعنی غارها و جنگل‌ها بازگشته‌اند و میمون‌ها زمین را فراگرفته‌اند. یکی از نقاط قوتی که می‌توانیم برای فیلم سیاره میمون‌ها 2024 ذکر کنیم، موسیقی متن شنیدنی آن است.

این مطلب را هم بخوانید:
بهترین سریال 2024

8. فیلم Civil War

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، دلهره‌آور
  • کارگردان:Alex Garland
  • امتیاز: 7.1

فیلم جنگی خارجی

فیلم سینمایی جنگی 2024 دیگری که باید به این لیست اضافه کنیم، اثری از Alex Garland است که هم نویسندگی و هم کارگردانی آن را بر عهده دارد. این فیلم به نوعی روایتی از آینده جهان است که به شکلی واقع‌گرایانه آن را ترسیم می‌کند. در خصوص فیلم "جنگ داخلی" باید گفت که شما با یک اثر جنگی و اکشن روبه‌رو هستید.

در این فیلم تمرکز زیادی بر خبرنگاران و کار آن‌ها در زمان موقعیت حساسی مثل جنگ دارد. در مجموع می‌توان گفت جنگ داخلی با تعلیقات داستانی و سکانس‌های هیجان‌انگیزی که دارد، به‌خوبی تماشاچی را میخکوب می‌کند. تصاویر جذاب، داستان روان، جلوه‌های بصری عالی و انتخاب هوشمندانه موسیقی متن از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توانیم در خصوص جنگ داخلی به آن‌ها اشاره کنیم.  اگر به فیلم های آخرالزمانی علاقه دارید، مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک لیستی دیگر از بهترین فیلم‌های جهان را معرفی کردیم و این بار به سراغ مجموعه بهترین فیلم جنگی در سال اخیر رفتیم. هر یک از این فیلم‌ها به شکل‌هایی کاملا متفاوت به موضوعات و داستان‌های کوچک و بزرگ مربوط به جنگ می‌پردازند. در واقع داستان هر یک از آن‌ها شما را به سفری متفاوت از مفهوم جنگ آمیخته به حس هیجان، غم و حتی تنفر می‌برد. شما کدام یکی از فیلم های جنگی این لیست را تماشا کرده‌اید؟ آیا فیلم جنگی دیگری سراغ دارید که به این لیست اضافه کنید؟

پرسش‌های متداول

بهترین فیلم های جنگی این لیست درباره جنگ جهانی دوم کدام است؟

در این لیست فیلم‌های One Life و Escape of Germany بهترین آثار درباره جنگ جهانی دوم هستند.

فیلم اکشن و جنگی برای چه گروه سنی مناسب است؟

به طور کلی هر یک از فیلم‌ها برای درجه سنی خاصی ساخته می‌شوند که باید آن را در نظر بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.