5 فیلم اکشن نتفلیکس که در تابستان 2023 باید تماشا کرد


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

شب‌های بلند و گرم تابستان را می‌توان با انتخاب فیلم‌های اکشن و پرهیجان سینمای جهان سپری کرد. فیلم‌های بسیاری در این ژانر تولید شده‌اند، اما برخی از آن‌ها موفق به تسخیر ذهن بینندگان شده و به‌عنوان فیلم‌های ماندگار شناخته می‌شوند. نتفلیکس یک پلتفرم آنلاین تماشای فیلم و سریال است که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند هر زمان مایل بودند فیلم موردعلاقه خود را تماشا کنند. علاوه بر آن این پلتفرم جذاب، قابلیت دانلود و تماشای آفلاین را نیز در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد.

خرید و مشاهده لیست قیمت لپ تاپ در فروشگاه

اگر به دنبال 5 فیلم اکشن نتفلیکس هستید که در شب‌های بلند تابستان ببینید و آدرنالین خون خود را بالا ببرید، مقاله درستی را انتخاب کرده‌اید؛ در مقاله پیش‌رو قصد داریم به معرفی 5 فیلم اکشن نتفلیکس بپردازیم. از شما دعوت میکنیم در ادامه مقاله همراه ما باشید.

1. Terminator 2: Judgment Day (1991)

اگر از افراد علاقه‌مند به فیلم و سینما درخواست کنید تا بهترین فیلم‌های اکشن را نام ببرند، حتماً یکی از گزینه‌ها فیلم ترمیناتور با بازی درخشان آرنولد شوارتزنگر خواهد بود. این فیلم که در دو قسمت روی پرده نقره‌ای رفت، با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شد. پس از ساخت قسمت اول این فیلم، کارگردان مطرح آن یعنی جیمز کامرون شروع به ساخت قسمت دوم و دنباله قسمت اول کرد.

در این فیلم سال 2029 در پیش چشم مخاطب قرار گرفت، درحالی‌که اسکای نت که یک ماشین هوش مصنوعی است همچنان انسان‌ها را می‌کشد و نابود می‌کند. علت این کشتار از بین‌ بردن یک کودک است که در آینده رهبر مقاومت بشر خواهد بود.

فیلم Terminator 2: Judgment Day (1991)

فیلم Terminator 2: Judgment Day پرفروش‌ترین فیلم سال و درخشان‌ترین فیلم در کارنامه هنری جیمز کامرون و آرنولد شوارتزنگر شد. جیمز کامرون نیز به تأثیر قدرتمند آرنولد در این فیلم اذعان داشته و انتخاب او را یکی از عوامل کلیدی موفقیت فیلم Terminator 2: Judgment Day عنوان کرد. جلوه‌های ویژه این فیلم جذاب در سطح متفاوتی از فیلم‌های قبل از خود به نمایش درمی‌آید و بیننده را مجذوب خود می‌کند.

جلوه های ویژه Terminator 2: Judgment Day

تمامی صحنه‌های اکشن این فیلم، از انفجارها گرفته تا عملیات تعقیب و گریز بیننده را در فضایی واقعی و باورپذیر قرار می‌دهد. درنهایت این فیلم آینده‌ای را برای بیننده به نمایش درمی‌آورد که برای او نامفهوم و گنگ است؛ اما درعین‌حال امید و ازخودگذشتگی را به او یادآور می‌شود. سکانس آخر این فیلم روایتی آخرالزمانی را پیش چشم بیننده می‌آورد که بیانگر پیروزی نهایی ماشین بر انسان است. آرنولد در این فیلم حفاظت از جان کانر را بر عهده دارد. با این تفاصیل، فیلم Terminator 2: Judgment Day را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن نتفلیکس معرفی کرد.

2. Heat (1995)

یکی دیگر از 5 فیلم اکشن نتفلیکس Heat است. حضور دو ستاره ماندگار تاریخ سینما، رابرت دنیرو و آل پاچینو در هر فیلم، می‌تواند هر بیننده‌ای را مجذوب خود بکند. این دو ستاره در فیلم پدرخوانده هم‌بازی بودند و در فیلم Heat‌ نیز کنار یکدیگر قرار گرفتند. با این تفاوت که این دو غول سینمای هالیوود در فیلم پدرخوانده در هیچ سکانسی روبه‌روی یکدیگر بازی نکردند. فیلم Heat به کارگردانی مایکل مان که در سال 1995 ساخته شد، روایتگر قصه گروهی از سارقین حرفه ای بانک است که در آخرین سرقت، سرنخی از خود در محل وقوع جرم برجای می‌گذارند. در مقابل یک پلیس حرفه‌ای قرار دارد که از این سرنخ برای پیداکردن و دستگیری آن‌ها استفاده می‌کند.

فیلم Heat (1995)

این فیلم که یکی از ماندگارترین آثار کارنامه هنری مایکل مان به شمار می‌آید، یک درام پلیسی است که هیجان و احساس را با هم در قالب یک فیلم مهیج اکشن و پرکشش به شما ارائه می‌کند. ممکن است پیش از دیدن فیلم Heat تصور کنید که با یک داستان کلیشه‌ای طرف هستید؛ اما باتوجه‌به نظرات دوستداران سینمای هالیوود، با سناریو و پرداختی متفاوت مواجه خواهید شد که تا آخر فیلم چشم از صفحه‌نمایش برنخواهید داشت. مطمئن باشید فیلمی که توانسته است دوستاره تاریخ سینمای جهان در مقابل یکدیگر قرار بدهد ارزش یک‌بار دیدن را دارد.

 

3. Skyfall (2012)

حتی اگر مخاطب پروپاقرص سینمای هالیوود هم نباشید، حتماً با شخصیت اسرارآمیز و جذاب جیمزباند آشنا هستید. نقش اصلی فیلم اسکای فال را جیمزباند بر عهده دارد که به دنبال انجام مأموریت به استانبول رفته و شکست‌خورده است. در ادامه فیلم پس از اینکه سازمان MI6 مورد حمله قرار می‌گیرد، شاهد بازگشت آقای 007 خواهیم بود تا کمک کند فردی را که یک تهدید سایبری برای سازمان محسوب می‌شود پیدا کند.

فیلم Skyfall (2012)

این فیلم در ژانر اکشن-ماجراجویانه تولید و موفق به کسب دو جایزه اسکار و دو جایزه بفتا شده است. Skyfall که یکی از 5 فیلم اکشن نتفلیکس است و طرف‌داران بسیاری دارد، ستارگانی مانند دنیل کریگ، خاویر باردم و جودی دنچ را گرد هم آورده تا یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های اکشن را روی پرده ببرد.

 SkyFall به کارگردانی سم مندس توانسته است تابه‌حال رکورد پرفروش‌ترین فیلم از سری فیلم‌های جیمزباند را از آن خود کند و در ردیف 5 فیلم اکشن نتفلیکس قرار بگیرد.

4. the woman king (2022)

شاید شما هم موافق باشید که در بین لیست 5 فیلم اکشن نتفلیکس جای یک فیلم تاریخی و حماسی خالی است. فیلم The Woman King  به‌خوبی می‌تواند با هنرنمایی ویولا دیویس در میان این لیست تماشایی بدرخشد. برخلاف فیلم‌های قبل که معرفی کردیم، در فیلم THE King Woman، داستان اکشن و حماسی حول محور گروهی از زنان خشن و جنگجو می‌گذرد که وظیفه دارند تا از پادشاه در مقابل دشمنان محافظت کنند.

ویولا دیویس در این فیلم نقش ژنرال نانیسکا را برعهده دارد که به زنان کمک می‌کند تا از بردگانی سربه‌زیر به زنانی جنگنده و خشن تبدیل شوند.

فیلم The Woman King (2022)

مبارزاتی که در این فیلم به‌صورت تن‌به‌تن انجام می‌شوند، سکانس‌هایی خیره‌کننده را رقم زده‌اند که بیننده را مجذوب خود می‌کند. البته این سکانس‌های مسحورکننده به لطف بدل‌کاری‌هایی است که توسط یک تیم خبره طراحی و اجرا شده است. علاوه‌برآن اجرای این حرکات نمایشی در لوکیشن‌های واقعی فیلم‌برداری شده و خبری از پرده سبز نیست.

همین نکته هیجان تماشای مبارزات واقعی را به بیننده القا می‌کند. فیلم The King Woman از سوی انستیتوی فیلم آمریکا و هیئت ملی بازبینی فیلم، به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال 2022 انتخاب شد و یکی از پربیننده ترین فیلم های نتفلیکس نیز به به شمار می‌رود.

5. Extraction 2 (2023)

یکی دیگر از 5 فیلم اکشن نتفلیکس که می‌تواند یک شب تابستانی پرهیجان را برای شما رقم بزند، Extraction 2 است. این فیلم راوی زندگی یک کماندو به اسم تایلر است که از مرگ بازگشته و مأمور است تا خانواده یک گنگستر و قاتل بی‌رحم را نجات دهد و در کشاکش انجام این مأموریت درگیر دنیای بی‌رحم و تیره قاچاقچیان و دلالان اسلحه و مواد مخدر می‌شود. سکانس‌های این فیلم که با فیلم‌برداری گرگ بالدی و تدوین الکس رودریگز و ویلیام هوی به تصویر کشیده شده‌اند، مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.

فیلم Extraction 2 (2023)

فیلم Extraction 2 که در ادامه قسمت آن روی پرده سینما رفت، تلاش کرد تا اکشن‌های جنجالی‌تر و وحشتناک‌تری را به مخاطب نشان دهد. سکانس‌های اکشن این فیلم را می‌توان شاهکاری در ژانر فیلم‌های اکشن دانست که تلاش کرد تا یک‌ سروگردن بالاتر از قسمت اول خود ظاهر شود.

یکی از نکات جالب و جذاب درمورد فیلم Extraction 2 نبرد تن‌به‌تن و نفس‌گیر در زندان است که بدون کات و در یک برداشت تصویربرداری می‌شود. این سکانس شامل صحنه‌های تعقیب و گریز و ورود هلیکوپتر است. به‌طورکلی هرآن چیزی که از یک فیلم اکشن و هیجان‌انگیز انتظار دارید را می‌توانید در این فیلم مشاهده کنید.

سخن آخر

نتفلیکس یک پلتفرم آنلاین است که از طریق آن می‌توانید به فیلم و سریال‌های موردعلاقه خود دسترسی داشته باشید. اگر به دنبال لیستی برای گذراندن شب‌های تابستان خود هستید و به ژانر اکشن هم علاقه دارید، می‌توانید یکی از 5 فیلم اکشن نتفلیکس که در مقاله فوق معرفی کردیم را مشاهده کرده و لذت ببرید.

یکی از بهترین فیلم‌هایی که در هر دوره مخاطبین را به خود جذب می‌کند و در صدر لیست فیلم‌های اکشن می‌درخشد، فیلم Terminator 2: Judgment Day با بازی درخشان آرنولد وارونگر است. اگر هم به ژانر اکشن در فضایی تاریخی و حماسی علاقه دارید پیشنهاد ما فیلم The King Woman ‌است که تصاویر اکشن آن در فضایی جذاب و مسحورکننده تصویربرداری شده است.

چنانچه هرکدام از فیلم‌های ذکر شده را مشاهده کرده‌اید، نظرات خود را درمورد آن با ما به اشتراک بگذارید. اگر هم فیلم اکشن و جذاب دیگری را در ذهن دارید به ما در تکمیل لیست کمک کرده و نام فیلم را در قسمت نظرات بنویسید.

پرسش های متداول

نتفلیکس چیست؟

نتفلیکس یک پلتفرم آنلاین است که افراد می توانند با خرید اشتراک ماهیانه، فیلم و سریال های مورد علاقه خود را به صورت آنلاین تماشا کنند.

در کدام فیلم آل پاچینو و رابرت دنیرو در سکانس مشترک رو به روی هم قرار گرفتند؟

دو ستاره مطرح سینمای هالیوود یعنی آل پیچینو و رابرت دنیرو در فیلم Heat رو به روی هم قرار گرفته و هم‌بازی شدند.

یکی از بهترین فیلم های اکشن نتفلیکس با نقش اول یک خانم کدام است؟

فیلم  The King Woman با هنرنمایی ویولا دیویس در لیست 5 فیلم نتفلیکس کالاتیک قرار دارد که فضایی حماسی و تاریخی دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.