بهترین فیلم های برنده جایزه اسکار


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

محال است که اهل دیدن فیلم و سریال‌های منتخب جهان باشید و اسم مراسم اسکار به گوش‌تان نخورده باشد. پس اگر به دنبال تماشای بهترین فیلم‌های جهان هستید که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از مراسم اسکار شدند؛ این مقاله کالاتیک را از دست ندهید.

اگر جز افرادی هستید که فیلم و سریال را درخانه و با سیستم خانگی مشاهده می‌کنید، حتما به یک مانیتور  با کیفیت تصویر ایده‌آل نیاز خواهید داشت. برای خرید انواع مانیتور می‌توانید به سایت کالاتیک مراجعه کنید.

جوایز اسکار 2023

جایزه اسکار یکی از معتبر‌ترین جوایزی بوده که هر سال به بهترین فیلم جهان تعلق می‌گیرد و به واسطه دریافت این جایزه، آن فیلم به یکی از پرفروش‌ترین و ماندگارترین آثار جهان تبدیل می‌شود. زمانی که یک فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار می‌شود، به عنوان بهترین فیلم جهان در آن سال شناخته خواهد شد و علاوه بر فروش بالایی که نصیب سازندگان فیلم منتخب اسکار می‌شود؛ در نهایت نام فیلم اسکار گرفته برای همیشه در تاریخ بهترین فیلم‌های جهان ثبت خواهد شد. این جشنواره به قدری برای اصحاب رسانه و فعالان حوزه سینما مهم است که برگزاری مراسم اسکار هر سال در بیش از 100 کشور جهان به صورت زنده پخش می‌شود. 

نمایی از جشنواره اسکار 2022

از جمله جوایزی که در مراسم اسکار به بهترین‌ها تعلق می‌گیرد، می‌توان به جایزه اسکار بهترین کارگردانی، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن، جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیر اقتباسی، جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی (انیمیشن)، جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم مستند کوتاه، بهترین فیلم کوتاه، جایزه اسکار بهترین پویانمایی کوتاه، جایزه اسکار بهترین موسیقی متن، جایزه اسکار بهترین ترانه، جایزه اسکار بهترین تدوین صدا، جایزه اسکار بهترین میکس صدا، جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه، جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری، اسکار بهترین چهره پردازی و آرایش مو (گریم)، اسکار بهترین طراحی لباس، بهترین تدوین، جایزه اسکار بهترین جلوه‌های تصویری (ویژه) و جایزه اسکار افتخاری اشاره کرد.

با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا با ارائه لیست بهترین فیلم‌های برنده جایزه اسکار، شما را در انتخاب فیلم همراهی کنیم.

1. فیلم همه چیز همه جا به یکباره (Everything Everywhere All at Once)

ژانر: اکشن، تخیلی، کمدی

 کارگردان: Daniel Kwan,Daniel Scheinert

 بازیگران: Michelle Yeoh, Stephanie Hsu, Jamie Lee Curtis

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 7.8

دانلود فیلم Everything Everywhere All at Once

فیلم Everything Everywhere All at Once مفاهیم گوناگونی را پوشش داده و کارگردان اثر سعی کرده که در کنار روایت یک داستان علمی - تخیلی مهیج، به مفاهیم اجتماعی نظیر روابط مادر و دختری، اختلافات زن و شوهری و شکاف نسل‌ها بپردازد و در عین حال، نحوه برخورد «اولین» نقش اول فیلم را به نمایش بگذارد. در نهایت با انتقادات، نارضایتی‌ها و حواشی متعدد فیلم همه چیز همه جا به یکباره جایزه اسکار بهترین فیلم در سال 2023 را به خود اختصاص داد.
داستان فیلم Everything Everywhere All at Once درباره زن میان سال چینی است که به دلیل اختلاف با پدرش به آمریکا مهاجرت کرده و پس از ازدواج و چندین سال زندگی مشترک با همسرش، سرانجام تصمیم به جدایی می‌گیرند. در پی مشکلاتی که اولین با همسر و دختر نوجوان خود دارد، متوجه می‌شود که دارای قدرتی است که به واسطه آن، قادر به برقرای ارتباط با جهان‌های دیگر بوده و به تبع مهم‌ترین ماموریت خود در زندگی را کمک و نجات افراد و جهان هستی می‌بیند.

2. فیلم کودک بزرگسالان ناشنوا (CODA)

 ژانر: درام، کمدی، موزیکال

 کارگردان: Sian Heder

 بازیگران: Emilia Jones, Marlee Matlin, Troy Kotsur

 محصول: آمریکا، فرانسه، کانادا

 IMDb: امتیاز 8.0

 دانلود فیلم CODA

فیلم سینمایی CODA به کارگردانی سیان هدر توانست در سال 2022 اسکار بهترین فیلم را در جشنواره بین‌المللی از آن خود کند.
داستان فیلم درباره دختر نوجوانی به اسم روبی است که در یک خانواده ناشنوا متولد می‌شود و تنها فرد شنوا در خانواده‌اش به حساب می آید. پس از اینکه تجارت خانوادگی آن‌ها که ماهیگیری بوده، دچار بحران جدی می‌شود؛ روبی بین دنبال کردن شغل خانوادگیشان همچنین علاقه‌اش که موسیقی و خوانندگی بوده دچار دوگانگی انتخاب می‌شود که در فیلم CODA شاهد مواجه یک دختر نوجوان پرشور با مشکلات و چالش‌های قرار گرفته بر سر راهش هستیم.

3. فیلم سرزمین آواره‌ها (Nomad Land)

 ژانر: درام

 کارگردان: Chloé Zhao

 بازیگران: Frances McDormand, David Strathairn, Linda May

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 7.3

دانلود فیلم NomadLand

واقعی بودن و سادگی بیش از حد فیلم‌نامه سرزمین آواره‌ها باعث شد تا مخاطب و از جمله داوران تحت تاثیر آن قرار گرفته و اسکار بهترین فیلم سال 2021 را به این فیلم انگلیسی زبان بدهند.
فیلم Nomadland روایت داستان یک خانم 60 ساله است که پس از یک رکود بزرگ، تمامی اموالش را از دست داده و با تنها داریی‌اش که ماشین او بوده، به غرب آمریکا سفر کرده و مثل یک کوچ‌نشین تصمیم می‌گیرد تا باقی عمر خودش را در کنار هم‌سن و سال‌های خودش بگذراند.

4. فیلم انگل (Parasite)

 ژانر: درام، دلهره‌آور

 کارگردان: Bong Joon Ho

 بازیگران: Song Kang-ho, Lee Sun-kyun, Cho Yeo-jeong

 محصول: کره جنوبی

 IMDb: امتیاز 8.5

دانلود فیلم انگل

فیلم کمدی سیاه Parasite توانست در سال 2020 برنده اسکار بهترین فیلم سال، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم خارجی زبان شده و در همان سال برنده نخل طلا برای بهترین تدوین از جشنواره فیلم کن و جایزه گلدن گلوب را برای بهترین فیلم خارجی، توانست به دست آورد.
داستان فیلم در مورد خانواده فقیر کیم است که توسط پسر جوان خود با حیله و فریب و دروغ‌های فراوان، توانستند وارد خانواده ثروتمند پارک شوند؛ اما به محض اینکه موقعیت خود را در خطر دیدند سعی کردند، با هر شیوه‌ای که شده برای حفظ موقعیتشان تلاش کنند.

5. فیلم کتاب سبز (green book)

 ژانر: درام، کمدی، بیوگرافی

 کارگردان: Peter Farrelly

 بازیگران: Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini

 محصول: آمریکا، چین

 IMDb: امتیاز 8.2

دانلود فیلم green book

فیلم سینمایی green book به کارگردانی پتر فارلی در سال 2018 ساخته شده که درست بعد از گذشت یک سال، توانست برنده سه جایزه اسکار در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه غیر اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.
داستان فیلم در مورد سفر یک پیانیست آفریقایی تبار اهل آمریکا به همراه راننده سفید پوست آمریکایی‌اش بوده که در راه رفتن به نواحی جنوبی آمریکا هستند و در پی درگیری‌های نژادپرستانه در سال 1960 که به اوج خود می‌رسد، شاهد مواجه و برخورد آن‌ها با مسائل و حواشی آن دوران در فیلم green book هستیم.

6. فیلم شکل آب (The Shape of Water)

 ژانر: درام، فانتزی، رمانتیک

 کارگردان: Guillermo del Toro

 بازیگران: Sally Hawkins, Octavia Spencer, Michael Shannon

 محصول: آمریکا، مکزیک

 IMDb: امتیاز 7.3

دانلود فیلم The Shape of Water

فیلم The Shape of Water با گذشت طمانی کوتاه از اکران خود، جوایز متعددی همچون 4 جایزه اسکار و 2 جایزه گلدن گلوب و شیر طلایی را کسب کرده و در سال 2018 موفق به کسب جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی اسکار شد.
داستان این فیلم درمورد خدمتکاری به اسم الیسا بوده که قادر به صحبت کردن نیست و در یک آزمایشگاه فوق سری به عنوان نظافتچی فعالیت می‌کند. پس از مدتی با ورود یک جانور دوزیست عجیب به آزمایشگاه، زندگی یکنواخت السا تغییر کرده و پیوند عاطفی عمیقی بین آن دو صورت می‌گیرد و این ارتباط، آغازگر نمایش اتفاقات عجیب و مهیج در فیلم شکل آب خواه بود.

مقاله مرتبط:

بهترین فیلم های جهان؛ معرفی 25 فیلم خارجی جذاب که باید دید

7. فیلم مهتاب (Moonlight)

 ژانر: درام

 کارگردان: Barry Jenkins

 بازیگران: Mahershala Ali, Naomie Harris, Trevante Rhodes

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 7.4

دانلود فیلم Moonlight

فیلم مهتاب به عنوان بهترین فیلم جشنواره اسکار در سال 2017 انتخاب شده و علاوه بر آن توانست اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه اقتباسی را به دست آورد. مهتاب به عنوان دومین فیلم کم هزینه در تاریخ محسوب می‌شود که توانست برنده جایزه اسکار شود.
داستان فیلم روایت سه دوره زندگی یعنی خردسالی، نوجوانی و بزرگی شخصیت اصلی فیلم به اسم شایرون بوده که نحوه بزرگ شدن و برخورد آن با حوادث و اتفاقات مختلف زندگی را به نمایش می‌گذارد.

8. فیلم افشاگر (Spotlight)

 ژانر: درام، جنایی، بیوگرافی

 کارگردان: Tom McCarthy

 بازیگران: Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 8.1

 دانلود فیلم Spotlight

فیلم افشاگر به کارگردانی Tom McCarthy برنده اسکار بهترین فیلم 2016 از جمله بهترین فیلم‌های جنایی در تاریخ سینمای جهان است.
داستان فیلم Spotlight در مورد افشاگری گروهی از گزارشگران روزنامه آمریکایی بوستون گلوب در خصوص ماجرای رسوایی اخلاقی و کودک آزاری کشیش‌ها در یک کلیسای کاتولیک در ماساچوست آمریکا است. اتفاقات و حواشی؛ همچنین نحوه برخورد افراد با مشکلات به وجود آمده که به دنبال این افشاگری گریبان گیر افراد می‌شود، جذابیت و هیجان فیلم را دوچندان می‌کند.

9.  فیلم Birdman

 ژانر: درام، کمدی

 کارگردان: Alejandro G. Iñárritu

 بازیگران: Michael Keaton, Zach Galifianakis, Edward Norton

 محصول: آمریکا

 IMDb: امتیاز 7.7

دانلود فیلم Birdman

فیلم Birdman در سال 2014 ساخته شده و درست یک سال بعد از اکران، توانست برنده بهترین فیلم اسکار در سال 2015 شود. داستان فیلم در مورد یک بازیگر هالیوود است که در دوره‌ای از زمان دارای شهرت و محبوبیت فراوانی از سمت مردم بوده و به مرور با فراموش شدن فیلمش، به یکباره میزان محبوبیت و شهرتش در زندگی حرفه‌ای و هنری‌اش از بین می‌رود و حال او تصمیم دارد برای به دست آوردن جایگاه قبلی خود نزد مردم یک فیلم کمدی بسازد و آن را به اجرای عموم در آورد.

10. فیلم سینمایی Argo

 ژانر: درام، دلهره آور، بیوگرافی

 کارگردان: Ben Affleck

 بازیگران: Ben Affleck, Bryan Cranston, John Goodman

 محصول: آمریکا، انگلستان

 IMDb: امتیاز 7.7

دانلود فیلم آرگو Argo

در بخش بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین تدوین فیلم سینمایی آرگو به کارگردانی و بازی بن افلک موفق به دریافت جایزه اسکار در سال 2013 شد و توجه زیادی را در مدت زمان کوتاه به خود جلب کرد.
داستان فیلم آرگو در مورد تصرف سفارت آمریکا توسط ایرانیان در سال 1979 در تهران و گروگان گرفتن 56 آمریکایی بوده که در این بین، 6 نفر از کارمندان سفارت فرار کرده و به خانه سفیر کانادا پناه می‌برند. پس از گذشت 2 ماه وزارت خارجه آمریکا و سازمان CIA تلاش می‌کند تا افراد خود را نجات دهد. برای نجات کارمندان سفارت آمریکا، مندز نقشه‌ای را پیشنهاد می‌دهد که به واسطه آن به ایران سفر کرده و به بهانه فیلم‌برداری برای ساخت فیلم تخیلی آرگو، خود را به خاک ایران برساند.

سخن آخر

در مقاله فوق به لیست بهترین فیلم های برنده جایزه اسکار از سال 2013 تا 2023 پرداخته و سعی کردیم تا با ارائه مشخصات کامل هر کدام از آن‌ها شما را در انتخاب بهترین فیلم برای تماشا در زمان فراغتتان همراهی کنیم. به نظر شما کدام فیلم مستحق دریافت جایزه اسکار نبوده است؟ یا کدام فیلم از نظر شما لایق دریافت جایزه بهترین فیلم در مراسم اسکار بوده ولی انتخاب نشده است. نظر خود را در قسمت کامنت یا دیدگاه‌ها برای ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

کدام فیلم اسکار بهترین فیلم 2023 را گرفت؟

در بین فیلم‌های سینمایی تاپ گان، آواتار و اولویس فیلم سینمایی همه جیز همه جا به یکباره (Everything Everywhere All at Once) توانست اسکار بهترین فیلم را در جشنواره اسکار 2023 از آن خود کند.

چه کسی بهترین بازیگر مرد اسکار 2023 شد؟

بهترین بازیگر مرد در جشنواره اسکار 2023 به برندن فریزر برای بازی در فیلم سینمایی وال تعلق گرفت.

بهترین فیلم سال 2020 کدام است؟

طبق نظر داوران مراسم اسکار جایزه بهترین فیلم 2020 به فیلم انگل ( Parasite) محصول کره جنوبی به کارگردانی بونگ جوهو اختصاص یافت.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.