عرضه احتمالی PS5 پرو در اواخر سال ۲۰۲۴


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
براساس اطلاعات منتشر شده، احتمال می‌رود که نسخه پرو پلی استیشن ۵ با اسم رمز Trinity در اواخر نوامبر 2024 (اوایل آذرماه) وارد بازار شود.

شایعات حاکی از آن است که احتمالا PS5 پرو، نسخه بهبود یافته پلی استیشن ۵، در اواخر سال ۲۰۲۴ و یا در کریسمس به بازار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که پلی استیشن ۵ پرو در بخش گرافیک تغییرات زیادی داشته و حدود ۴۵ درصد نسبت به نسخه قبلی ارتقا پیدا خواهد کرد.

مشاهده قیمت روز پلی استیشن

طبق آخرین اخبار، وب‌سایت ورج (The Verge) اطلاعات کاملی از پلی استیشن ۵ پرو را منتشر کرده است که در این مطلب به توضیح در مورد آنها به صورت کامل می‌پردازیم.

آخرین اخبار در مورد PS5 پرو

به گزارش منابع معتبر، سونی به توسعه‌دهندگان بازی‌ها اعلام کرده که می‌توانند در تاریخ ۳۰ جولای (۹ مرداد) بازی‌های خود را برای پشتیبانی از PS5 Pro به CertOps ارسال کنند. همچنین بازی‌هایی که بعد از تاریخ ۲۵ شهریور برای PS5 پرو منتشر می‌شوند، باید روی پلی استیشن ۵ پرو نیز قابل اجرا باشند. این شرکت انتظار دارد تا بازی‌های فعلی نیز بتوانند با دریافت به روزرسانی، در پلی استیشن ۵ پرو هم اجرا شوند.

احتمالا توسعه‌دهندگان بازی‌ها می‌توانند کیت‌های آزمایشی پلی استیشن ۵ پرو را هم اکنون سفارش دهند. شنیده‌ها حاکی از آن است که PS5 Pro در تعطیلات ۲۰۲۴ از راه می‌رسد؛ بنابراین باید در سپتامبر 2024 منتظر معرفی مدل پرو PS5 باشیم. احتمال می‌رود که سونی در PS5 پرو پردازنده ۸ هسته‌ای Zen 2 را حفظ کرده باشد.

آخرین اخبار در مورد پلی استیشن ۵ پرو

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد PS5 Pro، این کنسول از یک GPU قدرتمندتر و CPU سریع‌تری نسبت به مدل پایه آن بهره برده است. پلی استیشن ۵ پرو توانایی بیشتری در رندر کردن بازی‌ها و اجرای آن‌ها با رزولوشن و نرخ فریم بالا دارد.

سونی انتظار دارد که در نسخه پلی استیشن ۵ پرو با توجه به استفاده از پردازنده گرافیکی RDNA 3 با 30 WGP در اندازه بزرگتر، حدود ۴۵ درصد سرعت اجرای بازی‌ها تقویت شود. همچنین این شرکت با تجهیز PS5 Pro به معماری قدرتمند رهگیری پرتو، سرعت پردازش رهگیری پرتو در این کنسول را ۳ برابر مدل پایه افزایش داده است.

خبر دیگری که از نسخه پرو PS5 منتشر شده فرکانس ۳.۸۵ گیگاهرتزی آن است که نسبت به پلی استیشن ۵ تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته است. همچنین این کنسول دارای حافظه رم ۱۶ گیگابایت خواهد بود که پهنای باند آن با افزایش ۲۸ درصدی نسبت به مدل پایه، به ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید.

سونی در بخش حافظه PS5 پرو نیز تغییراتی را اعمال کرده و تصمیم دارد تا رم ۱۴ گیگابایتی PS5 را کنار گذاشته و از رم ۱۸ گیگابایتی استفاده کند. همچنین احتمال می‌رود که پهنای باند PS5 Pro با افزایش ۲۸ درصدی نسبت به PS5، از ۴۴۸ گیگابایت به ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید که سبب می‌شود PS5 پرو بالاتر از کنسول ایکس باکس سری X قرار بگیرد.

شایعات احتمالی از ps5 pro

برخی اطلاعات منتشر شده توسط ورج، نشان می‌دهد که سونی در پلی استیشن ۵ پرو تصمیم دارد تا کیفیت نمایش را از ۱۰۸۰ پیکسل به 4K ارتقا دهد که احتمالا این کار با یک تاخیر کوتاه چند میلی‌ثانیه‌ای همراه خواهد بود. همچنین در کنار آن روی ارتقا وضوح دو یا سه برابری تصویر با قابلیت PPSR کار خواهد کرد.

خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که پردازنده گرافیکی استفاده شده در PS5 پرو، می‌تواند عملکرد ری‌تریسینگ را ۲ تا ۴ برابر از طریق سخت‌افزار بهبود یافته افزایش دهد. در حالت کلی در پلی استیشن ۵ پرو تمام بازی‌ها با کیفیت فوق العاده‌ای اجرا شده و در کنار آن مشکل پهنای باند و عملکرد GPU نیز برطرف خواهد شد.

برخی نکات کلیدی احتمالی در مورد پلی استیشن ۵ پرو

اخبار PS5 Pro
تاریخ عرضه پلی استیشن ۵ پرو سپتامبر ۲۰۲۴
قیمت پلی استیشن ۵ پرو حدود ۵۵۰ دلار
نسخه های پلی استیشن ۵ پرو دیسک و دیجیتال
تغییرات پلی استیشن ۵ پرو نسبت به نسخه معمولی

- تقویت ۴۵ درصدی عملکرد پردازنده گرافیکی

- افزایش ۱۰ درصدی سرعت Cpu

- افزایش ۲۸ درصدی پهنای باند

- بهبود رزولوشن فول اچ‌دی به 4K

این مطلب را هم بخوانید:
بهترین بازی های PS5؛ پلی استیشن 5

مقایسه PS5 پرو با Xbox Series X

در حال حاضر کنسول ایکس باکس سری ایکس از نظر سخت افزاری بالاتر از پلی استیشن ۵ قرار گرفته است. اما با توجه به شایعات منتشر شده، احتمال می‌رود که پلی استیشن ۵ پرو با قدرت گرافیکی ۲۳ ترافلاپ (TFLOP) بتواند به راحتی Xbox Series X با قدرت گرافیکی ۱۲ ترافلاپ را کنار بزند.

بنابراین با افزایش قدرت CPU و GPU در PS5 Pro عملکرد این کنسول در برابر Xbox Series X افزایش یافته و می‌تواند در بخش سخت‌افزاری از رقیب خود پیشی بگیرد.

مقایسه پلی استیشن ۵ پرو با Xbox series X

از نظر اجرای بازی‌ها نیز، PS5 Pro با افزایش تکنولوژی ری‌تریسینگ (Ray Tracing) می‌تواند عملکرد بهتری را نسبت به Xbox Series X از خود به نمایش بگذارد. در حقیقت کنسول سونی می‌تواند بازی‌ها را با ری‌تریسنگ بیش‌تر همراه با کیفیت 4K اجرا کرده و یک بازی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز را برای گیمرها فراهم کند.

علاوه بر ویژگی‌های سخت افزاری، پلی استیشن ۵ پرو در کنترلرهای کنسول هم عملکرد بهتری داشته و می‌توان گفت با برخورداری از ویژگی هپتیک فیدبک (Haptic Feedback) و تریگرهای ارتجاعی (Adaptive Triggers)، تقریبا یک سر و گردن از رقیب خود بالاتر است.

پیش بینی تاریخ عرضه پلی استیشن ۵ پرو

گرچه هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه PS5 پرو مشخص نشده است، اما احتمال می‌رود این کنسول بهبود یافته در اوایل آذرماه در دسترس گیمرها قرار بگیرد. پلی استیشن ۵ پرو با توجه به اطلاعات فاش شده از آن می‌تواند عملکردی سریع‌تر و بهتر از نسخه معمولی داشته و بازی ها را با کیفیتی بالا برای گیمر به نمایش بگذارد.

پرسش های متداول

آیا PS5 Pro بهتر از PS5 خواهد بود؟

اگر مشخصات فاش شده دقیق باشد، انتظار می‌رود PS5 Pro نسبت به PS5 معمولی از پیشرفت‌های قابل توجهی چون قدرت رندر گرافیکی پیشرفته، بهبود رزولوشن، تقویت سرعت CPU و ویژگی‌های اضافی برخوردار باشد.

قیمت PS5 پرو چقدر است؟

احتمال می‌رود که کنسول PS5 Pro از قیمتی حدود ۵۵۰ دلار برخوردار باشد.

آیا ps5 پرو ارزش خرید دارد؟

اطلاعات فاش شده از پلی استیشن ۵ پرو نشان می‌دهد که این کنسول نسخه بهبود یافته PS5 معمولی است و می‌تواند امکانات بیشتری را نسبت به آن در اختیار گیمر قرار دهد.

آیا بازی‌ها در PS5 Pro وضوح بهتری دارند؟

شنیده شده که PS5 Pro دارای یک حالت "ultra-boost" خواهد بود که به حالت‌های VRR کمک می‌کند تا با نرخ فریم بالاتر و وضوح بهتری اجرا شوند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.