همه فیلم های مارول در سال 2024 که نباید از دست بدهید


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img
فیلم های مارول همیشه جزو آثار پربازدید و محبوب سینما هستند که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند. سال ۲۰۲۴ می‌تواند یکی از سال‌های شلوغ این مجموعه برای طرفداران باشد؛ زیرا سریال‌های متعدد و فیلم‌های گوناگونی در رابطه با فاز پنجم مارول در این سال اکران خواهد شد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بهترین فیلم های مارول که در سال 2024 راه خود را به گیشه‌های سینما پیدا خواهند کرد که پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان آن‌ها را از دست ندهید.

 

فهرست فیلم و سریال های مارول 2024

رابطه سونی و MCU (دنیای سینمایی مارول) باعث به‌وجود آمدن آثاری موفق شده که بسیاری از افراد با شنیدن نام فیلم های مارول، اولین موردی که به ذهنشان می‌آید، سری فیلم های Avengers یا همان انتقام جویان است. با این حال بعد از پایان سری فیلم های انتقام جویان، دنیای مارول وارد فاز پنجم خود شد و اکران عناوینی مانند Spider-Man: Across The Spider Verse نشان داد که تمامی فیلم‌های مستقل این دنیا می‌توانند به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنند. این مسئله باعث شده که فیلم های مارول در سال 2024 داخل فهرست انتظار بسیاری از بینندگان قرار بگیرد. با این حال روند انتشار فیلم های اخیر مارول باعث شده که برخی از آن‌ها برای علاقه‌مندان به این دنیا گیج کننده باشد.

تاریخ اکران برخی از فیلم‌ها و سریال های Marvel به‌دلیل اتفاقات رخ داده در هالیوود و سازماندهی‌های مجدد، دستخوش تغییر شده است؛ بر همین اساس بسیاری از فیلم‌ها شاهد تغییرات زیادی بودند، برای مثال تاریخ اکران بعضی از این عناوین از سال ۲۰۲۳ به ۲۰۲۴ منتقل شدند. در ادامه فهرستی از بهترین فیلم های مارول در سال 2024 که نباید از دست بدهید، پیش رویتان قرار گرفته است.

1. مادام وب (Madame Web)

اولین فیلم جدید مارول سال 2024 در حال حاضر با حدس و گمان‌های زیادی درباره فیلم سونی شروع می‌شود؛ زیرا مادام وب، عنوانی جاه‌طلبانه در تاریخ 14 فوریه 2024 وارد سینماها و اکران می‌شود. در این فیلم بازیگران سرشناسی ایفای نقش می‌کنند و  از بازیگران مادام وب می‌توان به داکوتا جانسون (Dakota Johnson)، سیدنی سویینی (Sydney Sweeney)، اما رابرتز (Emma Roberts)، ایزابلا مرسد (Isabela Merced) و آدام اسکات (Adam Scott) اشاره کرد.

فیلم سینمایی مادام وب

در حال حاضر هیچ نقشی مشخص نشده است و نمی‌توان گفت که کدام بازیگر نقش اصلی را برعهده دارد. با این حال شایعات حاکی از وجود نمونه متفاوتی از مادام وبی است که در کمیک‌ها به چشم می‌خورد. بر اساس کامیک‌های مارول، مادام وب، زنی مسن، نابینا و فلج است که با قدرت‌هایی که بدست آورده می‌تواند به جهان‌های موازی دسترسی داشته باشد. پیشینه و پتانسیل کتاب مصور مادام وب، استعداد عظیم بازیگران فیلم، و محبوبیت فعلی مولتی ورس مارول در سینمای ابرقهرمانی، همگی نشان می‌دهند که فیلم Madame Web می‌تواند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.

  • کارگردان: اس.جی. کلارکسون (S.J. Clarkson)
  • نویسندگان: اس.جی. کلارکسون (S.J. Clarkson)، کریم سنگا (Kerem Sanga)، مت سازاما (Matt Sazama)
  • بازیگران: سیدنی سویینی (Sydney Sweeney)، اما رابرتس (Emma Roberts)، داکوتا جانسون (Dakota Johnson)
  • تاریخ اکران: 14 فوریه 2024 (25 بهمن 1402)

2. ددپول 3 (Deadpool 3)

یکی از بهترین فیلم های مارول در سال 2024 را می‌توان فیلم Deadpool 3 دانست. این فیلم می‌تواند آغازگر دوره جدیدی برای دنیای سینمایی مارول (MCU) باشد که شخصیت اصلی آن حول محور فردی شیاد باشد. فیلم جدید Deadpool در تاریخ سوم می 2024 اکران خواهد شد که مصادف با تاریخ 14 اردیبهشت سال 1403 می‌شود که پیش‌تر تاریخ اکران آن 8 نوامبر 2024 اعلام شده بود. در کل با توجه به عقب افتادن زمان اکران فیلم ددپول، باز هم این عنوان توانایی تبدیل به یکی از بهترین فیلم های 2024 مارول و سال را دارد.

براساس آنچه در اینترنت مشاهده کردیم، نه تنها شخصیت ددپول دوباره بازمی‌گردد، بلکه شاهد بازگشت شخصیت ولورین با بازی هیو جکمن (Hugh Jackman) هستیم که پیش‌تر اعلام بازنشستگی از این نقش کرده بود. ستارگان سری قبلی این فرانچایز محبوب مانند لزلی اوگامس (Leslie Uggams) در نقش Blind Al و کاران سونی (Karan Soni) در نقش Dopinder نیز در نسخه سوم حضور دارند و در کنار آن‌ها بازیگرانی همچون اما کورین (Emma Corrin) و متیو مکفادین (Matthew Macfadyen) نیز ایفای نقش می‌کنند.

فیلم Deadpool 3

کارگردان فیلم Deadpool شان لوی (Shawn Levy) که پیش‌تر نیز وظیفه کارگردانی سریال محبوب Stranger Things را برعهده داشت، خواهد بود که تیم نویسندگان این اثر را رت ریس (Rhett Reese) و پاول ورنیک (Paul Wernick) تشکیل می‌دهند. شایعه شده است که این فیلم داستانی مرتبط با دنیای‌های موازی مارول دارد که لوکی (Loki) و موبیوس (Mobius) سعی در به دام گرفتن Deadpool دارند. تلاقی سری فیلم‌های X-Men و MCU در Deadpool 3 باعث شده که انتظارات طرفداران از این عنوان مورد انتظار بالا برود و احتمال دارد که در زمان اکران فروش بسیار خوبی را در گیشه‌های سینما تجربه کند.

  • کارگردان: شان لوی (Shawn Levy)
  • نویسندگان: شان لوی (Shawn Levy)، راب لایفلد (Rob Liefeld)، وندی مولینکس (Wendy Molyneux)
  • ستارگان: رایان رینولدز (Ryan Reynolds)، هیو جکمن (Hugh Jackman)، جنیفر گارنر (Jennifer Garner)
  • تاریخ اکران: 3 می 2024 (14 اردیبهشت 1403)

3. ونوم 3 (Venom 3)

یکی از فیلم های مارول که در سال 2024 شاهد اکران آن خواهیم بود، ونوم 3 است که برای تاریخ 24 ژوئن 2024 تنظیم شده است. موفق ظاهر شدن سری فیلم‌های ونوم در سال‌های گذشته باعث شده که صبر طرفداران برای فیلم جدید Venom لبریز شود. همانطور که می‌دانید ونوم شخصیتی ضد قهرمان است که تام هاردی (Tom Hardy) برای این شخصیت ایفای نقش کرد. آخرین بار ونوم در فیلم Spider-Man: No Way Home حضور داشت که باعث به‌وجود آمدن شایعات فیلم جدید این شخصیت شد.

Venom 3 نه تنها می‌تواند کراس اور جذابی برای استودیو مارول سونی باشد، بلکه می‌تواند به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های مرتبط با دنیای مرد عنکبوتی تبدیل شود. همچنین با تماشای انیمیشن جدید Spider-Man: Across The Spider-Verse متوجه وجود پیچیدگی‌های دنیاهای موازی شدیم که این شخصیت منفی (ونوم) با سفر در دنیا‌های مختلف برای ارتباط با خانم چن (Chen) صاحب فروشگاهی ارتباط برقرار کند.

فیلم سینمایی ونوم 3

با این حال اطلاعات بسیار کمی از این فیلم وجود دارد و نمی‌توان به‌طور دقیق درباره آن صحبت کرد و فقط می‌توان گفت که دو بازیگر دیگر با نام‌های جونو تمپل (Juno Temple) و چیوتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor) در فیلم جدید ونوم ایفای نقش خواهند داشت. بر اساس تیزر منتشر شده، مشاهده کردیم که تام هاردی در حال داد زدن روی یک گرافیتی سگ است که باعث به‌وجود آمدن تئوری‌های فراوانی شد.

طرفداران بر این باورند که ونوم 3 شامل کارتل لوبو می‌شود که گروه گانگستری از گرگینه‌هایی هستند که در کمیک‌ها به آن‌ها اشاره شده است.تئوری دیگری نیز وجود دارد که به‌نظر می‌رسد ونوم و ادی براک در حال جستجو برای از بین بردن گونه خطرناک دیگری از موجودات جهش یافته هستند. با این حال اگر هر دو تئوری نیز به واقعیت نپیوندند باز هم می‌توانیم روی موفقیت ونوم 3 هم نظر باشیم.

  • کارگردان: کلی مرسل (Kelly Marcel)
  • نویسندگان: تام هاردی (Tom Hardy)، کلی مرسل (Kelly Marcel)
  • ستارگان: تام هاردی (Tom Hardy)، جونو تمپل (Juno Temple)، چیوتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor)
  • تاریخ اکران: 12 ژوئن 2024 (23 خرداد 1403)

4. کاپیتان آمریکا: دنیای شجاع جدید (Captain America: Brave New World)

بعد از شروع ماجراجویی فالکون برای جانشینی استیو راجرز (Steve Rogers) یا همان کاپیتان آمریکا در مینی سریال Falcon and the Winter Soldier فیلم جدید این شخصیت با نام Captain America: Brave New World در تاریخ 24 جولای 2024 اکران خواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که این عنوان این فیلم در کنار تاریخ اکران آن دستخوش تغییر شد و قرار بود با نام Captain America: New World Order روی پرده نقره‌ای به نمایش برود.

این عنوان، چهارمین فیلم مجموعه کاپیتان آمریکا و اولین تجربه Anthony Mackie به عنوان این کاراکتر است که به‌نظر می‌رسد این بازیگر کار بسیار سختی را برای جانشینی کریس ایوانز (Chris Evans) در نقش استیو راجرز خواهد داشت. متاسفانه جزئیات زیادی درباره فیلم Captain America: Brave New World وجود ندارد، اما می‌توان انتظار داشت که با سری فیلم‌های اولیه MCU یعنی هالک شگفت انگیز محصول 2008 ارتباط داشته باشد.

  • کارگردان: جولیوس اوناه (Julius Onah)
  • نویسندگان: دالان ماسون (Dalan Musson)، مالکوم اسپلمن (Malcolm Spellman)
  • ستارگان: شیرا هاس (Shira Haas)، هریسون فورد (Harrison Ford)، آنتونی مکی (Anthony Mackie)
  • تاریخ اکران: 24 جولای 2024 (3 مرداد 1403)

5. کریون شکارچی (Kraven The Hunter)

آخرین فیلم از دنیای سینمایی اسپایدرمن سونی، کریون شکارچی یا همان Kraven The Hunter نام دارد که تاریخ اکران آن برای 30 اوت سال 20234 تنظیم شده است. البته باید توجه داشته باشید که این فیلم، ابتدا برای تاریخ 3 اکتبر 2023 تنظیم شده بود، اما بنابر دلایلی تاریخ اکران آن به یک سال عقب‌تر منتقل شد. همین تغییر تاریخ اکران باعث می‌شود تا جوی که برای بینندگان ایجاد شده از بین رود یا شاید منجر به موفقیت آن شود.

فیلم سینمایی جدید Kraven The Hunter

کاراکتر Kraven The Hunter  در دنیای متفاوتی از تمامی اسپایدرمن‌هایی که مشاهده کرده‌اید، قرار دارد و گفتنی است که این شخصیت به عنوان یکی از دشمنان مرد عنکبوتی شناخته می‌شود. داستان فیلم Kraven the Hunter درباره مهاجر روسی به نام سرگی کریوینوف است و قصد دارد به دنیا اثبات کند که او بهترین شکارچی جهان است.

  • کارگردان: جی. سی. چندور (J.C. Chandor)
  • نویسندگان: آرت مرکوم (Art Marcum)، مت هالوی (Matt Holloway)، ریچارد ونک (Richard Wenk)
  • بازیگران: آرون تیلور جانسون (Aaron Taylor-Johnson)، راسل کرو (Russell Crowe)، آریانا دیبوزه (Ariana DeBose)
  • تاریخ اکران: 30 آگوست 2024 (9 شهریور 1403)

6. رعد و برق‌ها (Thunderbolts)

گروه رعد و برق‌ها یا همان فیلم Thunderbolts برای ماه دسامبر 2024 برنامه ریزی شده که حدود پنج ماه از تاریخ اکران قبلی خود یعنی 26 جولای 2024 عقب افتاده است؛ در واقع این تغییر در برنامه‌ریزی باعث شده که این فیلم در ماه کریسمس اکران شود که در فروش آن تاثیر مستقیمی دارد. در حال حاضر اطلاعات چندان زیادی درباره این فیلم وجود ندارد؛ اما کاراکترهای فیلم از طریق دنیای متفاوتی با یکدیگر متصل می‌شوند که به افزایش جذابیت فیلم کمک شایانی می‌کند.

داخل گروه Thunderbolts افرادی نظیر یلنا بلوا (Yelena Belova)، فلورانس پیو (Florence Pugh)، باکی بارنز (Bucky Barnes)، مامور آمریکا، تسک مستر (Taskmaster)، نگهبان قرمز (Red Guardian) و گوست (Ghost) هستند که این تیم توسط شخصی به نام ولنتینا الگرا فانتین (Valentina Allegra de Fontaine) گردآوری شده‌اند.

فیلم رعد و برق‌ها نقش کلیدی و حیاتی در ادامه فعالیت و آینده MCU خواهد داشت؛ به‌طوری که چندین کاراکتر جدید و جذاب به این دنیای سینمایی اضافه می‌شوند که می‌تواند یادآور دوران خوب سری فیلم Avengers باشد. داستان فیلم Thuderbolts درباره گروهی از ابرشروران است که از طرف دولت به‌دور هم جمع شده عازم ماموریتی می‌شوند.

  • کارگردان: جیک شرایر (Jack Schreier)
  • نویسندگان: کرت بوسیک (Kurt Busiek)، لی سونگ جین (Lee Sung Jin)، اریک پیرسون (Eric Pearson)
  • بازیگران: فلورانس پیو (Florence Pugh)، هریسون فورد (Harrison Ford)، دیوید هاربر (David Harbour)
  • تاریخ اکران: 20 دسامبر 2024 (30 آذر 1403)

7. اسپایدر من: فراتر از بعد عنکبوتی (Spider-Man: Beyond the Spider-Verse)

هنگام ساخت و تولید انیمیشن موفق مرد عنکبوتی، تیم توسعه تصمیم داشتند که فقط دو سری از این مجموعه ساخته شوند؛ اما بعد موفقیت چشمگیر و کسب جایزه‌های اسکار متعدد، شرکت سونی تصمیم گرفت که قسمت جدیدی نیز از این سری تولید کند. از همین رو تصمیم گرفته شد که در 29 مارس 2024 قسمت جدیدی تحت عنوان Spider-Man: Beyond the Spider-Verse پا به گیشه سینماها بگذارد.

انیمیشن جدید اسپایدر من Beyond the Spider-Verse

با این حال تغییر سیاست سونی و شروع موج اعتراضات هالیوود باعث شد که تاریخ اکران این انیمیشن مورد انتظار و محبوب به تاریخ نامعینی منتقل شود؛ اگرچه این اعتراضات، انیماتورها را در نمی‌گرفت، اما صدا پیشگانی که در این انیمیشن حضور داشتند، دست به اعتصاب زدند.
طبق گفته کارگردان Spider-Verse این فیلم نمی‌تواند در زمان معین شده اکران شود؛ زیرا تولید آن در جدول زمانی اعلام شده قرار نداشته است؛ اما جای نگرانی وجود ندارد، زیرا Spider-Man: Beyond the Spider-Verse  در سال 2024 اکران خواهد شد. با این حال، ممکن است که زمان اکران به زمانی در سال 2025 نیز منتقل شود.

  • کارگردانان: خواکیم دوس سانتوس (Joaquim Dos Santos)، کمپ پاورز (Kemp Powers)، جاستین کی. تامپسون (Justin K. Thompson) 
  • نویسندگان: دیو کالاهام (Dave Callaham)، فیل لرد (Phil Lord)، کریستوفر میلر (Christopher Miller)
  • صداپیشگان: شامیک مور (Shameik Moore)، هایلی استاینفلد (Hailee Steinfeld)، برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry)
  • تاریخ اکران: نامشخص، 2024

بهترین سریال های مارول در سال 2024

فیلم های مارول تنها برنامه‌های MCU برای سال 2024  نیست، بلکه این شرکت قصد دارد سریال‌های متنوعی را برای این سال به چشم بینندگان برساند. در حال حاضر، MCU چهار سریال را برای انتشار در سال 2024 در نظر گرفته است؛ اما تاریخ دقیقی از زمان عرضه آن‌ها وجود ندارد که در آینده در صورت بدست آمدن اطلاعات بیشتر مقاله فیلم های مارول در سال 2024 که باید تماشا کنید، به‌روزرسانی خواهد شد. در ادامه به فهرست بهترین سریال های مارول در سال 2024 می‌پردازیم.

  • Agatha: Coven Of Chaos
  • Spider-Man: Freshman Year
  • Marvel Zombies
  • Daredevil: Born Again

در بین فهرست بالا نام سریال Daredevil قطعا یکی از جذاب‌ترین عنوانی است که بسیاری از طرفداران منتظر قسمت جدیدی از این سریال محبوب بودند. متاسفانه اطلاعات زیادی درباره این سریال وجود ندارد؛ اما به‌طور قطع می‌توان گفت که در این مجموعه محبوب، چارلی کاکس (Charlie Cox) ایفای نقش خواهد کرد که پیش‌تر در فیلم Spider-Man: No Way Home به‌صورت کوتاه این شخصیت را به عنوان مت مرداک مشاهده کردیم.

سخن آخر

دنیای سینمایی مارول همیشه طرفداران خود را داشته و توانست با اکران موفق دنیای اونجرز به موفقیت خوبی دست پیدا کند. با این حال بعد از اتمام این مجموعه، کار مارول برای تکرار موفقیت و از دست ندادن مخاطبان خود آغاز شد. فاز پنجم دنیای سینمایی مارول شامل شخصیت‌ها و دنیاهای جدید می‌شود که می‌توان آن در فیلم‌های به تازگی اکران شده این استودیو مشاهده کرد.

داخل مقاله همه فیلم های مارول 2024 که باید تماشا کنید، فهرستی از عناوین مورد انتظار MCU در سال 2024 میلادی تهیه کردیم که در صورت اکران می‌توانند باکس آفیس را به راحتی تصاحب کنند. به‌نظر شما مارول می‌تواند موفقیت سری فیلم های Avengers را تکرار کند یا خیر؟

پرسش‌های متداول

فیلم Avengers 5 کی عرضه می‌شود؟

متاسفانه سری فیلم های انتقام جویان با اکران قسمت Endgame به پایان رسید و خبری از Avengers 5 نخواهد بود.

سریال جدید Daredevil کی منتشر می‌شود؟

سریال مورد انتظار Daredevil در سال 2024 عرضه می‌شود و متاسفانه اطلاعاتی درباره زمان عرضه دقیق این مجموعه وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.