چگونه دسته PS5 را به گوشی وصل کنیم؟


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به مراحل اتصال دسته بازی PS5 به گوشی موبایل با سیستم‌عامل اندروید و iOS خواهیم پرداخت.

وصل کردن دسته PS5 به گوشی چگونه انجام می‌شود؟ شرکت سونی پس از عرضه PS5 آپدیت‌های قابل توجهی با ویژگی‌های فراوان عرضه کرد. گوشی موبایل با اتصال به دستگاه PS5 همچون یک رابط قابل حمل برای کنسول عمل می‌کند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید بازی‌ها را دانلود کنید، با دوستان خود چت کنید و با یک دکمه جوایز دیجیتالی بگیرید و از بسیاری قابلیت‌های دیگر بهره‌مند شوید. در ادامه مراحل اتصال پلی استیشن به انواع گوشی و مزایای آن را ذکر می‌کنیم.

خرید انواع تجهیزات گیمینگ

مراحل اتصال دسته PS5 به گوشی

پیش از اینکه مزایا و اهمیت اتصال دسته PS5 به گوشی موبایل را بدانید، باید نحوه انجام این کار را یاد بگیرید. در این راستا مراحل مختلف را قدم به قدم شرح می‌دهیم تا راحت‌تر بتوانید آن را انجام دهید.

1. در ابتدای امر باید برنامه Play Station را در گوشی موبایل خود دانلود کنید. اگر از کاربران اندروید هستید، سیستم‌عامل شما باید Android 6.0 با بالاتر باشد و در صورتی که در دسته طرفداران اپل قرار می‌گیرید، باید سیستم‌عامل iOS 12.2 داشته باشید.

2. در مرحله بعدی پس از نصب برنامه، باید آن را در گوشی موبایل خود باز کنید و وارد حساب PSN شوید و از صفحه اصلی روی بخش تنظیمات ضربه بزنید.

وصل کردن دسته پلی استیشن 5 به گوشی

3. در بخش مدیریت کنسول، لینک دستگاه به برنامه را انتخاب کنید.

وصل کردن دسته پلی استیشن به گوشی

4. پس از انتخاب کنسول خودتان، گزینه Confirm را انتخاب کنید تا دستگاه پلی استیشن 5 به برنامه متصل شود.

وصل کردن گوشی به ps5

"اگر دستگاه PS5 خود را در برنامه پیدا نمی‌کنید، باید مطمئن شوید که با همان حساب کاربری که از Play Station استفاده می‌کنید، وارد کنسول شده‌اید."

آموزش وصل کردن دسته PS5 به آیفون

برای اینکه پلی استیشن را به گوشی متصل کنید، باید اقداماتی انجام دهید که پیشتر به آن اشاره کردیم. علاوه بر آن، مراحلی هم وجود دارد که باید برای آماده کردن گوشی موبایل انجام دهید و در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

1. در ابتدا آیفون یا آیپد خود را باز کنید و بعد از ورود به Settings گزینه Bluetooth را روشن کنید.

2. روی کنترلر، دکمه‌های PS و Create را برای چند ثانیه نگهدارید تا نوار نوری شروع به چشمک کند.

اتصال گوشی به پلی استیشن 5

3. در لیست بلوتوث‌های آیفون خود، باید به دنبال کنترلر PS5 باشید و برای اتصال آن را انتخاب کنید.(پس از اتصال آیفون به پلی استیشن 5، نور نوار کنترلر ثابت می‌شود.)

آموزش اتصال دسته PS5 به گوشی اندروید

گوشی‌های اندروید طرفداران خود را دارند و معمولا کاربران آن‌ها بیشتر از کاربران آیفون است. برای اینکه دسته پلی استیشن را به گوشی اندروید متصل کنید، باید مراحل زیر را پیش بگیرید.

1. در اولین گام انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا پس از دسترسی به تنظیمات سریع، بلوتوث را روشن کنید.

2. روی کنترلر خود، دکمه PS (نماد پلی‌استیشن در مرکز دسته بازی) و دکمه Create در سمت راست صفحه را فشار دهید و نگهدارید تا وقتی نوار نوری شروع به چشمک زدن کند.

3. در این مرحله باید به تنظیمات بلوتوث گوشی بروید و کنترلر PS5 مورد نظرتان را پیدا کنید و آن را برای جفت شدن به دستگاه انتخاب کنید.

وصل کردن گوشی به ps5

مراحل خروج از اتصال گوشی به PS5

شاید بخواهید پس از مدتی بازی کردن و اتصال پلی‌استیشن به گوشی موبایل، آن را جدا کنید. برای این کار باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

1. در حین استفاده از راه دور، روی صفحه ضربه بزنید تا دکمه‌های کنترلر روی صفحه نمایش داده شوند.

2. در گوشه سمت راست پایین صفحه، Options را انتخاب کنید.

3. در این مرحله Control Panel برای نمایش از راه دور پخش می‌شود.

4. گزینه Settings و بعد Disconnect را انتخاب کنید.

5. پیامی با متن “This Remote Play Session Will Be Disconnected” نمایش داده می‌شود.

6. اگر بخواهید کنسول در حالت استراحت از PS Remote Play خارج شود، باید گزینه خروج در حالت Rest Mode را انتخاب کنید.

7. در نهایت پس از انتخاب گزینه "OK" دستگاه از حالت PS Remote خارج می‌شود و به صفحه قبل از اتصال، بازمی‌گردد.

این مطلب را هم بخوانید:
نحوه وصل کردن هندزفری بلوتوثی به PS5

مزایای وصل کردن دسته پلی استیشن به گوشی

مزایای زیادی برای اتصال گوشی به دستگاه PS5 وجود دارد. با استفاده از این قابلیت از هر جایی که هستید، به دستگاه پلی استیشن خود دسترسی خواهید داشت. در ادامه مزایایی برای اتصال پلی استیشن به گوشی موبایل ذکر می‌کنیم.

با دوستان خود ارتباط برقرار کنید

هر کسی در دنیای بازی آنلاین دوستانی دارد که تجربه خود را از گیمینگ با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد. با اتصال پلی استیشن به گوشی، می‌توانید از دوستانتان باخبر شوید تا در مسابقات چندنفره از آن‌ها کمک بگیرید. علاوه بر آن، می‌توانید بازی آنلاین دوستانتان را تماشا کنید تا از وضعیت آن‌ها باخبر شوید. در بازی‌های رقابتی پروفایل بازیکنان را تماشا کنید و جوایز خود را با آن‌ها مقایسه کنید.

اتصال گوشی به PS5

کنسول خود را کنترل کنید

در شرایطی که  پلی استیشن در حال استراحت است و از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید بازی‌ها و افزونه‌ها را از راه دور دانلود کنید تا وقتی به دستگاه می‌رسید، آماده باشد. اگر فضای ذخیره‌سازی کافی ندارید، می‌توانید آن را در پلی استیشن خود از راه دور کنیترل کنید تا برای بازی بعدی جای کافی داشته باشد.

بازی‌ها را کشف کنید و به اشتراک بگذارید

مزیت دیگری که باید برای اتصال گوشی به پلی استیشن ذکر کنیم، دسترسی به PS Blog است تا از آخرین اطلاعیه‌ها و نسخه‌های بازی سونی باخبر شوید. در حین بازی صحنه‌ها و لحظات جذابی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را ضبط کنید و در فضای ابری آپلود کنید یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

مرور و خرید بازی‌ها از فروشگاه پلی استیشن

با استفاده از برنامه PS می‌توانید به فروشگاه این برنامه دسترسی پیدا کنید و بازی‌های قدیمی و جدید را خریداری کنید. در صورتی که گوشی موبایل را به پلی استیشن خود متصل کنید، این کار سریع و راحت صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه حجم بازی‌ها بالاست، با این برنامه فرایند دسترسی به بازی سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

اتصال گوشی به PS5

مشاهده و ویرایش نمایه PSN

همیشه بهترین راه برای مشاهده و ویرایش نمایه PSN برنامه کاربردی PS است. با استفاده از این برنامه می‌توانید آواتار نمایه خود را تغییر دهید، توضیحات نمایه را ویرایش کنید، تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی خود را به‌روزرسانی کنید. همه این کارها پس از وصل کردن دسته پلی استیشن 5 به گوشی، امکان‌پذیر است. این روش نسبت به انجام این کارها در کنسول یا رایانه بسیار سریع‌تر و در دسترس‌تر خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید:
بهترین بازی های PS5

حذف بازی PS5 از راه دور

یکی دیگر از کارهایی که با استفاده از برنامه PS و گوشی موبایل می‌توانید انجام دهید، حذف بازی‌های پلی استیشن از راه دور است. این یعنی بدون نیاز به مرتب‌سازی، فضای ذخیره‌سازی پلی استیشن را حفظ کنید ولی باید در نظر داشته باشید که چقدر فضای ذخیره‌سازی در دستگاه باقی مانده است.

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک به یکی از کاربردی‌ترین و جالب‌ترین ترفندها برای گیمرها پرداختیم. برای اینکه گوشی موبایل خود را به دستگاه پلی استیشن 5 متصل کنید، باید مراحل بالا را طی کنید. با وصل کردن گوشی به ps5 می‌توانید از مزایای زیادی مثل امکان کنترل از راه دور کنسول و بازی‌ها بهره‌مند شوید. آیا تا به حال تجربه اتصال گوشی موبایل به پلی استیشن 5 را داشته‌اید؟

پرسش‌های متداول

اولین گام برای اتصال گوشی به پلی استیشن چیست؟

در ابتدای امر باید برنامه PS Remote Play را در گوشی خود دانلود و نصب کنید.

آیا امکان خروج از موقعیت اتصال گوشی به PS5 وجود دارد؟

بله؛ با طی مراحلی که شرح دادیم، می‌توانید دستگاه را از این حالت خارج کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.