نحوه ریست کردن کنترلر PS5


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

کنترلر PS5 یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزای کنسول پلی استیشن 5 در بین گیمرها و علاقه‌مندان به آن است. اما گاهی ممکن است این وسیله محبوب دچار مشکلاتی بشود و به خوبی کار نکند. اگر شما هم یکی از گیمرهایی هستید که با چنین مشکلاتی مواجه شده است نگران نباشید؛ با خواندن مقاله پیش رو نحوه ریست کردن کنترلر PS5 را فرا گرفته و می‌توانید به راحتی مشکل را برطرف کنید.

خرید و مشاهده قیمت کنسول PS5 از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

درنظر داشته باشید که ریست کردن دسته PS5 و تنظیم مجدد جوی استیک فقط در موارد خاصی که در ادامه به آن ها اشاره می‌شود به کار رفته و تمامی مشکلات مربوط به کنترلر را حل نمی‌کند. اگر مایل هستید با روش ریست کردن دسته PS5 آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

چرا باید کنترلر PS5 را ریست کنم؟

شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا باید کنترلر PS5 را ریست کنم و یا چه زمانی این کار را انجام بدهم؟ مشکلات مختلفی می‌تواند شما را مجبور به ریست کردن دسته کنترلر PS5 کند؛ به عنوان مثال گاهی اوقات ممکن است کنترلر Dualsense به درستی با کنسول جفت نشود، گاهی هم اتصال بی سیم از طریق بلوتوث به یک دستگاه دیگر انجام نمی‌شود. مثلا نمی‌توانید دسته PS5 را به لپ تاپ و تلفن همراه وصل کنید. برخی اوقات هم ممکن است گیمر در حین بازی با مشکل دریفت دسته PS5 مواجه شود.

روش ریست کردن کنترلر PS5

دریفت کنترلر معمولا در اثر کالیبراسیون اشتباه و یا بروز مشکلاتی در اتصال آن به دستگاه رخ می‌دهد؛ درنتیجه دکمه های کنترلر به دستورات پاسخ نمی دهند و یا اقدامات متفاوتی را انجام می‌دهند. هر یک از این مشکلات ممکن است با ریست کردن کنترلر PS5 برطرف شود. بنابراین بهتر است در چنین شرایطی ابتدا دسته PS5 را ریست کرده و درصورت برطرف نشدن مشکل، روش‌های دیگر را امتحان کنید.

اگر کنترلر PS5 را ریست کنم چه اتفاقی می افتد؟

ریست کردن دسته PS5 کار دشواری نیست و به راحتی می‌توانید با یادگیری نحوه ریست کردن کنترلر PS5 این کار را انجام دهید. با انجام این کار تنظیمات دسته به حالت پیش فرض کارخانه برمی‌گردد و مشکل ایجاد شده برطرف می‌شود. البته گاهی ممکن است این مشکل در اثر آسیب دیدن قطعات کنترلر بوده و نیاز به تعمیر سخت افزاری داشته باشد؛ اما درهرصورت بهترین راه برای حل مشکل کنترلر این است که ابتدا آن را ریست کنید سپس به سراغ روش‌های دیگر بروید.

ریست دسته پلی استیشن 5

روش ریست کردن دسته PS5

در این بخش به سوال چگونه کنترلر PS5 را ریست کنیم پاسخ می‌دهیم. برای تنظیم مجدد و یا ریست کردن کنترلر PS5 باید ابتدا دکمه ریست را پیدا کنید. این دکمه به صورت یک حفره‌ای ریز در پشت دسته قرار دارد. تنها ابزاری که برای ریست کردن کنترلر PS5 نیاز دارید یک شئ نوک تیز مانند سوزن، خلال دندان و یا گیره کاغذ است. برای انجام این کار ابتدا کنسول PS5 را خاموش و دسته را از آن جدا کنید. سپس سوزن را در دکمه ریست کنترلر قرار داده و به مدت 5 ثانیه صبر کنید.

دکمه زیست کنترلر PS5

بعد از انجام این کار، کنترلر ریست می‌شود و می‌توانید دوباره آن را با کنسول خود جفت کنید. دقت داشته باشید که اگر کنترلر PS5 ‌را در حالت روشن ریست کنید، خاموش می‌شود. بنابراین باید دوباره آن را روشن کنید. پس از جفت کردن مجدد آن با دستگاه PS5 به احتمال زیاد مشکل دریفت جوی استیک و وصل نشدن آن به سایر دستگاه ها نیز حل شده است.

اگر مشکل کنترلر PS5 با ریست کردن حل نشد چه کار کنیم؟

نکته مهمی که هنگام بروز مشکل در کنترلر PS5 باید به خاطر بسپارید این است که به هیچ عنوان آن را باز نکنید. در اکثر مواقع ایرادات دسته پلی استیشن 5 با ریست کردن و انجام تنظیمات مجدد حل می‌شود. بنابراین تعمیر و باز کردن دسته را به عنوان آخرین راه حل در نظر بگیرید. البته اگر دسته پلی استیشن ضربه خورده و آسیب دیده است ماجرا فرق می‌کند.

در این شرایط ممکن است ریست کردن تاثیری نداشته و تنها راه حل انجام تعمیرات باشد؛ اما اگر به هر دلیلی با ریست کردن و یا پاک کردن قسمت های زیرین آن از گرد و غبار مشکل کنترلر حل نشد، بهتر است آن را به افراد متخصص بسپارید. یک تعمیرکار مجرب می‌تواند مشکلات سخت افزاری دسته پلی استیشن را حل و آن را تعمیر کند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم نحوه ریست کردن کنترلر PS5 را به شما آموزش دهیم تا بتوانید مشکل اتصال دسته به دستگاه های دیگر، روشن نشدن، دریفت کردن و یا جفت نشدن آن را حل کنید. ریست کردن دسته PS5 به سادگی انجام می‌شود و شما هم می‌توانید به راحتی این کار را انجام بدهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم درصورت بروز چنین مشکلاتی ابتدا کنترلرهای PS5 را ریست کرده و چنانچه ایرادات برطرف نشدند آن را به افراد متخصص بسپارید. فراموش نکنید که از این راه حل فقط برای حل مشکلاتی که در مقاله عنوان شده‌اند، قابل استفاده هستند. بنابراین درصورت آسیب دیدن دسته PS5 لازم است که توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای بررسی شود.

پرسش های متداول

آیا می توانم بدون مراجعه به تعمیرکار کنترلر PS5 را ریست کنم؟

شما به راحتی می‌توانید با استفاده از یک شئ نوک تیز کنترلر پلی استیشن 5 را ریست کرده و آن را به حالت تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردانید.

چه زمانی باید کنترلر PS5 را ریست کرد؟

اگر در حین بازی متوجه مشکل دریفت دسته PS5 شدید و یا نتوانستید آن را با دستگاه جفت کنید، می‌توانید با تنظیم مجدد مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

چگونه کنترلر PS5 را ریست کنیم؟

روش ریست کردن دسته PS5 به این صورت است که ابتدا کنترلر را از کنسول جدا کرده و آن را خاموش کنید. سپس با کمک یک سوزن دکمه ریست را فشار دهید و 5 ثانیه صبر کنید.

دکمه ریست کنترلر پلی استیشن کجا قرار دارد؟

دکمه ریست دسته پلی استیشن 5 به شکل یک حفره ریز و در قسمت پشت دسته و در کنار لوگوی سونی قرار دارد.

برای ریست کردن دسته PS5 به چه ابزاری نیاز دارم؟

دکمه ریست کنترلر یک حفره بسیار ریز و کوچک است که برای ریست کردن دسته پلی استیشن شما فقط به یک شئ نوک تیز مانند سوزن نیاز دارید.

اگر دسته پلی استیشن 5 ضربه خورد چه کاری انجام دهم؟

درصورتی که دسته PS5 ضربه خورده است، پیشنهاد می‌شود آن را به افراد متخصص بسپارید. ریست کردن کنترلر معمولا برای حل مشکلاتی که ذکر شد به کار می‌رود. درصورت آسیب دیدن دسته به صورت فیزیکی لازم است که توسط یک تعمیرکار بررسی شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.