تلگرام پریمیوم چیست؟ تفاوت تلگرام پریمیوم با تلگرام معمولی


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img
اپلیکیشن تلگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان است که درحال حاضر حدود ۷۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. این برنامه کاربردی و پرطرفدار، امکانات و قابلیت‌های مفیدی را در اختیار شما می‌گذارد که کمک می‌کنند بسیاری از امور روزمره خود را توسط آن‌ها مدیریت کنید.

پلتفرم قدرتمند تلگرام که به صورت رایگان در دسترس افراد قرار دارد، نسخه پیشرفته‌ای را نیز تحت عنوان «تلگرام پرمیوم» معرفی کرده که علاوه‌بر امکانات معمول، قابلیت‌های دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما تفاوت تلگرام پریمیوم با تلگرام معمولی در چیست؟ چگونه تلگرام پریمیوم را فعال کنیم؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

پرمیوم تلگرام چیست؟

تلگرام پریمیوم نسخه‌ای پیشرفته از تلگرام رایگان و معمولی است که به عنوان نسخه پولی تلگرام نیز شناخته می‌شود. درحقیقت برای در اختیار داشتن این نسخه از تلگرام باید اشتراک ماهانه تلگرام را خریداری کنید تا امکان استفاده از قابلیت‌های اضافه تلگرام پریمیوم برای شما فعال شود.

با فعال شدن نسخه پولی تلگرام قابلیت‌هایی مانند دانلود سریع‌تر، ساخت ایموجی اختصاصی برای استفاده در چت و آپلود فایل‌های سنگین‌تر برای شما فعال می‌شود؛ همچنین می‌توانید بدون مشاهده تبلیغات از اپلیکیشن تلگرام استفاده کرده و لذت ببرید.

خرید انواع گوشی موبایل

اهمیت استفاده از تلگرام پریمیوم

اهمیت استفاده از تلگرام پریمیوم در نداشتن تبلیغات و سرعت بالای دانلود و ارسال فایل است. همچنین امکان شخصی‌سازی که تلگرام پریمیوم در اختیار کاربران خود می‌گذارد نیز بسیار جذاب و کاربردی است و به همین دلیل، افراد زیادی ترغیب به خرید تلگرام پرمیوم می‌شوند.

اگر برای انجام کارهای کسب و کار خود از تلگرام استفاده می‌کنید، با خرید تلگرام پرمیوم می‌توانید امور روزانه خود را با سرعت بیشتری انجام دهید، همچنین فایل‌های سنگین‌تری را ارسال و دریافت کنید. در حقیقت این موارد از اصلی‌ترین مزیت‌های تلگرام پریمیوم هستند که اهمیت استفاده از آن را بالا می‌برند.

تلگرام پریمیوم چه امکاناتی دارد؟

تلگرام پریمیوم قابلیت‌های کاربردی و مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که کمک می‌کند امور روزمره خود را راحت‌تر مدیریت کنند؛ قابلیت‌هایی که در تلگرام معمولی در دسترس نیست و با محدودیت‌های بیشتری در این موارد مواجه هستید. در ادامه به تعدادی از امکانات تلگرام پریمیوم اشاره می‌کنیم:

  • حذف تبلیغات
  • ساخت ایوجی سفارشی
  • ساخت پوشه‌های چت
  • دسترسی به تعداد بیشتری واکنش (React)
  • آپلود فایل‌های حجیم‌تر
  • بالا رفتن سقف محدودیت‌ها
  • سرعت بالاتر دانلودها
  • مدیریت چت پیشرفته
  • عکس پروفایل متحرک
  • امکان استوری گذاشتن
  • رونویسی پیام صوتی
  • امکان پیوستن به بیش از ۱۰۰۰ کانال در تلگررام
  • ساخت حداکثر ۲۰ پوشه برای چت با حداکثر ۲۰۰ چت
  • امکان پین کردن حداکثر ۱۰ چت
  • فضای ابری نامحدود
  • انتخاب ایموجی از بین بیش از هزاران مورد برای نشان دادن وضعیت در کنار نام کاربری
  • انتخاب لوگو و رنگ دلخواه برای پروفایل 
  • انتخاب تصویر پس‌زمینه دلخواه برای هر دو طرف چت

به عنوان مثال در تلگرام معمولی شما فقط می‌توانید تا ۵ چت را پین کنید یا امکان انتخاب رنگ پروفایل و لوگو برای خود ندارید. در واقع تفاوت تلگرام پریمیوم و تلگرام معمولی در برداشتن محدودیت‌های کاربران در استفاده از اکانت تلگرام است.

چگونه تلگرام پریمیوم را فعال کنیم؟

خرید تلگرام پرمیوم به راحتی انجام می شود و با چند گام ساده می‌توانید تلگرام پریمیوم را برای خود راه‌اندازی کنید. اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که چگونه تلگرام پریمیوم را فعال کنیم؟ از چه طریق به نسخه پرمیوم دسترسی پیدا کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای استفاده از نسخه پولی تلگرام باید اشتراک آن را با کمک اپلیکیشن تلگرام خریداری کنید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید خرید تلگرام پرمیوم از طریق برنامه تلگرام به سادگی انجام می‌شود و نیازی به طی کردن مراحل و روش‌های دشوار و پیچیده ندارید. برای انجام این کار کافی است تا اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- وارد قسمت تنظیمات تلگرام شوید.

۲- در قسمتی که آیکون ذره‌بین قرار دارد عبارت «Telegram Premium» را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید. در ابتدای صفحه می‌توانید انتخاب کنید که اشتراک شما به صورت ماهانه باشد یا سالانه؟

۳- پس از انتخاب گزینه موردنظر، روی دکمه Subscribe در پایین صفحه ضربه بزنید.

۴- در این مرحله هزینه اشتراک را پرداخت می‌کنید.

۵- پس از پرداخت موفق، پیامی را با این مضموم دریافت خواهید کرد: «You are all set»

۶- حالا به تلگرام برگردید؛ مشاهده خواهید کرد که یک ستاره آبی‌رنگ در کنار نام کاربری شما ظاهر شده است.

درنظر داشته باشید که برای استفاده از این نسخه نیازی به نصب تلگرام پرمیوم ندارید و با همان نسخه رایگان تلگرام به قابلیت‌های اضافه دسترسی پیدا خواهید کرد.

قیمت تلگرام پرمیوم چقدر است؟

قیمت تلگرام پرمیوم از سوی توسعه‌دهنده این اپلیکیشن به ازای هر ماه ۴.۹۹ دلار و برای اشتراک سالیانه ۳۵.۹۹ دلار اعلام شده است که از طریق اپلیکیشن تلگرام آن را پرداخت می‌کنید.

آیا تلگرام پریمیوم در ایران فعال می‌شود؟

متاسفانه تلگرام پریمیوم در ایران با شماره‌های ایران فعال نمی‌شود و برای راه‌اندازی آن باید به یک شماره خارجی دسترسی داشته باشید. البته نگران نباشید؛ شما می‌توانید پس از خرید تلگرام پرمیوم، از شماره اصلی خود استفاده کرده و بدون نیاز به شماره خارجی، از قابلیت‌های تلگرام پریمیوم بهره ببرید.

چگونه می‌توانم اشتراک تلگرام پرمیوم خود را لغو کنم؟

برای لغو اشتراک تلگرام پرمیوم می‌توانید وارد ربات تلگرام پرمیوم شوید و درخواست لغو اشتراک را ارسال کنید.
همچنین می‌توانید وارد گوگل پلی (Google Play) شوید و با ضربه زدن روی پروفایل خود در قسمت بالا سمت راست و از طریق گزینه Payment & Subscriotion اشتراک را لغو کنید.
روش دیگر برای لغو اشتراک تلگرام پرمیوم، قسمت تنظیمات Apple ID است. با وارد شدن به این قسمت می‌توانید اشتراک خود را حذف کنید.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.