سایت شماره مجازی رایگان | آموزش ساخت شماره مجازی


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به یکی از راه‌های ارتباطی اینترنتی به نام شماره مجازی و مزایا، نحوه ساخت و سایت‌های ارائه‌دهنده آن می‌پردازیم.

ساخت شماره مجازی رایگان چیست و چه مزایایی دارد؟ یک شماره مجازی به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از هر دستگاه متصل به اینترنت، با هرکسی در جهان ارتباط برقرار کنید. شماره‌های مجازی گزینه‌های ارتباطی انعطاف‌پذیر با حریم خصوصی بالا هستند که توسط پلتفرم‌های مختلفی ارائه می‌شوند.

هر یک از این پلتفرم‌ها، امکانات و ویژگی‌های خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهند و برای کسب‌وکار و اشخاص خاصی مناسب‌اند. در ادامه این مقاله به چیستی و ماهیت شماره‌های مجازی، سایت‌های ساخت شماره مجازی رایگان و سایر موارد مربوط به آن می‌پردازیم.

قیمت گوشی موبایل

شماره مجازی رایگان چیست؟

شماره تلفن مجازی برای کسانی که خصوصا کسب‌وکاری را مدیریت می‌کنند، یک انتخاب ایده‌آل است. این شماره تلفن، به‌عنوان یک فناوری Voip به یک مکان فیزیکی و خاص ارتباطی ندارد؛ از همین رو پاسخ دادن به تماس‌های ورودی این آن بسیار راحت خواهد بود. با یک شماره مجازی می‌توانید در هر جایی از دنیا، یک شماره تلفن واحد داشته باشید و با مشتریان خود از کشورهای دیگر تماس برقرار کنید.

آموزش ساخت شماره مجازی

مقایسه شماره مجازی رایگان با شماره تلفن ثابت

یکی از راه‌هایی که به درک بهتر شماره مجازی کمک می‌کند، مقایسه آن با شماره تلفن ثابت است. شماره ثابت از یک شبکه تلفن فیزیکی مبتنی بر سیم مسی استفاده می‌کند. در مقابل، شماره مجازی به هیچ نقطه پایانی که از طریق سیم به شبکه متصل شود، منتهی نخواهد شد. برای استفاده از این شماره تلفن باید به اینترنت وصل باشید تا از هر جایی بتوانید تماس برقرار کنید.

مزایای ساخت شماره مجازی رایگان

یکی از سوالاتی که در خصوص آشنایی با شماره‌های مجازی پیش می‌آید، این است که مزایای استفاده از آن چیست؟ به طور کلی این شماره‌ها زندگی روزمره یا کاری شما را آسان‌تر می‌کنند و استفاده از آن‌ها راحت است. در ضمن از این شماره مجازی می‌توانید در هر جایی از دنیا استفاده کنید و فقط باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. در ادامه به چند دلیل اصلی استفاده از این شماره‌ اشاره می‌کنیم.

قابلیت انتقال

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که ساخت شماره مجازی رایگان دارد، امکان انتقال آن به کاربران دیگر است. این نکته یعنی شما می‌توانید شماره تلفن خود را به افراد مختلف منتقل کنید که این کار کمتر از یک روز طول می‌کشد و روندی بسیار راحت دارد.

نگهداری

نگهداری از فناوری می‌تواند زمان و هزینه زیادی داشته باشد و بیشتر کارهای مربوط به آن نیازمند کمک حرفه‌ای است. با استفاده از سیستم تلفن Voip، به تعمیر و نگهداری نیازی نخواهید داشت و نرم‌افزار آن به صورت خودکار ارتقا پیدا می‌کند. در ضمن هر مشکلی در این خصوص پیش آید، به صورت آنلاین قابل حل است؛ زیرا سیم‌کشی فیزیکی وجود ندارد.

مزایا ساخت شماره مجازی رایگان

هزینه

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایایی که ساخت شماره مجازی رایگان برای شما دارد، سود مالی آن است. با استفاده از سیستم Voip می‌توانید در هزینه‌های راه‌اندازی، نگهداری و تجهیزات صرفه‌جویی کنید. گوشی‌های تلفن یا خط‌های تلفن رایج به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارند و همین نکته می‌تواند هزینه‌های شما را تا حد زیادی افزایش دهند.

راحتی

همانطور که اشاره کردیم با استفاده از شماره مجازی رایگان می‌توانید از هر جایی تماس برقرار و دریافت کنید. این ویژگی خصوصا برای کسانی که از راه دور فعالیت می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود. علاوه بر آن می‌توانید شماره مجازی خود را به لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی خود وصل کنید تا تماس‌ها و پیام‌ها را از این طریق ارسال و دریافت کنید.

نکاتی که ذکر کردیم، فقط بخشی از مزایای شماره مجازی رایگان بودند. از دیگر دلایلی که استفاده از شماره مجازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم، امکان ضبط تماس‌ها، استفاده از دستیار مجازی و پیگیری تماس‌هاست. تنها مشکلی که در خصوص شماره مجازی رایگان وجود دارد، وابستگی آن به اینترنت است و این یعنی وقتی به اینترنت متصل نباشید، تماس‌های شما برقرار نخواهد شد.

عوامل قابل بررسی برای انتخاب سایت شماره مجازی رایگان

شماره تلفن مجازی به‌عنوان دومین خط تلفنی شما، امکانی فراهم می‌کند تا تماس‌های کاری و شخصی خود را از هم تفکیک کنید. در واقع این شماره تلفن، با همان گوشی موبایل همیشگی قابل استفاده است. هر یک از سایت‌های ارائه‌دهنده شماره مجازی باید خدماتی را ارائه دهد که راحت، مقرون‌به‌صرفه با پشتیبانی عالی باشد. در ادامه فاکتورهای مهمی که باید برای انتخاب سایت شماره مجازی رایگان در نظر بگیرید، ذکر می‌کنیم.

  • قیمت: قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای شماره مجازی است که هر شرکتی مبلغ کمی را برای آن در نظر می‌گیرد. قیمت همه خدمات و امکانات سایت مورد نظر باید در نظر گرفته شود.
  • راحتی: نکته مهم دیگر این است که راه‌اندازی و استفاده از خدمات یک سایت ارائه‌دهنده، باید راحت باشد.
  • مدیریت تماس: یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های یک شماره مجازی، برقراری تماس با آن است و باید ویژگی‌هایی مثل قابلیت ارسال تماس، بلاک و پیگیری تماس‌ها را داشته باشد.
  • مدیریت چند خط تلفن: تماس‌های تلفنی و شخصی باید مجزا از یکدیگر باشند؛ از همین رو جدا کردن تماس‌های کاری و شخصی در تلفن همراه یا ثابت باید راحت صورت بگیرد.
  • کیفیت تماس تلفنی: یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورها، ارزیابی رضایت مشتریان از صدا و کیفیت خدمات تلفنی است که باید مورد مشورت قرار بگیرد.
  • پشتیبانی: سطح پشتیبانی هر سایت یا شرکت، نکته مهم دیگری است که باید مورد تحلیل قرار بگیرد.

معرفی سایت شماره مجازی رایگان

با استفاده از یک شماره تلفن مجازی می‌توانید کد منطقه آن را خودتان انتخاب کنید. ارائه‌دهندگان شماره تلفن مجازی به شما امکانی می‌دهند تا شماره‌ای برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید که با شماره سابق شما مطابقت داشته باشد. در ادامه چند ارائه‌دهنده شماره مجازی رایگان را معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید انتخاب کنید.

1. Ringcentral

اولین سایت  ساخت شماره مجازی رایگان Ringcentral است که ویژگی‌های قابل توجهی دارد. از جمله این ویژگی‌ها باید به تماس نامحدود، فکس، پیامک و امکان برگزاری کنفرانس اشاره کنیم. این سایت برای صاحبان مشاغل و تیم‌های از راه دور یک پیشنهاد عالی است. هزینه سرویس این سایت از 20 دلار در ماه شروع می‌شود.

شماره مجازی رایگان

2. Phone.com

یکی دیگر از بهترین سایت شماره مجازی رایگان، سایت Phone.com است که به مشتریان خود امکان پرداخت برای هر دقیقه تماس یا طرح تماس نامحدود را ارائه می‌کند. در صورتی که به یک شماره رند یا سفارشی نیاز دارید، این سایت گزینه خوبی برای شما خواهد بود. قیمت‌گذاری هر شماره برای کاربران این شرکت، از 12.99 تا 39.99 دلار است.

در صورتی که به یک طرح نامحدود نیاز داشته باشید این هزینه 22.99 تا 27.99 دلار خواهد بود. با انتخاب این سایت هم می‌توانید از مدیریت تماس، انتقال تماس، پست صوتی ایمیل، پیامک و فکس استفاده کنید. برای اینکه از این پلتفرم بهره ببرید، فقط به چند کلیک برای فعال‌سازی نیاز دارید. با وجود اینکه سایت Phone.com خدمات پشتیبانی را از طریق تلفن، ایمیل یا چت ارائه می‌کند ولی این خدمات به صورت 24/7 صورت نمی‌گیرد.

شماره مجازی رایگان

3. TollFreeForwarding.com

با استفاده از سایت TollFreeForwarding.com می‌توانید کسب‌وکار خود را به یک سیستم مدیریت تماس یکپارچه مجهز کنید. این سرویس با ارائه شماره تلفن‌های رایگان بیش از 120 کشور در جهان، به شما اجازه می‌دهد تا با هر کسی در دنیا ارتباط برقرار کنید. قیمت‌گذاری در این سایت بر اساس تعداد دقیقه و ویژگی‌های مورد نظر کاربر انجام می‌شود. با استفاده از این سرویس می‌توانید تماس‌های بین‌المللی را به هر شماره تلفنی انتقال دهید، پست صوتی ارسال کنید، تلفن گویا تنظیم کنید و از بسیاری از قابلیت‌ها دیگر بهره‌مند شوید. در ضمن فرایند راه‌اندازی شماره مجازی در این سایت سریع و کاربرپسند است.

شماره مجازی رایگان

4. GoTo Connect

یکی دیگر از سرویس‌های ارائه شماره مجازی، GoTo Connect است که یک سرویس VoIP تجاری با قدرت بالا برای مشاغل مختلف فراهم می‌کند تا از امکاناتی مثل تماس نامحدود بهره‌مند شوند. قیمت‌گذاری در سایت GoTo Connect بسیار ساده است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • 1 تا 4 کاربر، 29.95 دلار در ماه برای هر کاربر
  • 5 تا 9 کاربر، 25.95 دلار در ماه برای هر کاربر
  • 10 تا 24 کاربر، 23.95 دلار در ماه برای هر کاربر
  • 25 تا 49 کاربر، 21.95 دلار در ماه برای هر کاربر
  • 50 تا 100 کاربر، 19.95 دلار در ماه برای هر کاربر

سایت GoTo Connect بیشتر از 80 ویژگی را ارائه می‌دهد که برای عملیات تجاری در کسب‌وکارها ضروری هستند. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا تماس دریافتی خود را به چند شماره مختلف هدایت کنید. نکته‌ای که در خصوص این سایت وجود دارد، این است که احتمالا برای کسب‌وکارهای کوچک چندان مناسب نیست.

شماره مجازی

5. VirtualPhone.Com

با وجود سایت می‌توانید از یک بسته اولیه به صورت رایگان با هزینه کم استفاده کنید. سایت VirtualPhone.com برای کسانی که مشاغل مستقل و کوچک دارند، پیشنهادی عالی است. طرح اولیه ارائه‌شده توسط این سایت، از قیمت رایگان تا 19 دلار در هر ماه است. بسته پیشنهادی متوسط، از 39 تا 99 دلار قیمت‌گذاری شده و قیمت خدمات برتر این شرکت 149 تا 499 دلار در هر ماه است. با این سایت می‌توانید از خدماتی مثل ارسال پیام، ارسال تماس، پست صوتی و استفاده از شماره‌های محلی و بین‌المللی بهره ببرید. با توجه به رابط کاربری استفاده‌شده در این سایت استفاده و راه‌اندازی آن بسیار راحت خواهد بود.

ساخت شماره مجازی رایگان

6. Google Voice

با استفاده از Google Voice می‌توانید از خدمات اولیه شماره مجازی رایگان برای تماس‌های کاری و پاسخ به پست‌های صوتی استفاده کنید. علاوه بر آن، با این سایت می‌توانید از امکاناتی مثل پست صوتی و مسدود کردن تماس‌ها بهره‌مند شوید. در صورتی که فقط به قابلیت‌ها و عملکردهای اولیه در یک پلتفرم نیاز دارید، Google Voice انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

شماره مجازی رایگان

7. eVoice

پلتفرم eVoice یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای کسانی است که ترجیح می‌دهند اطلاعات مهم خود را به جای ایمیل از طریق فکس ارسال یا دریافت کنند. قیمت طرح‌های مختلفی برای کاربران از 12.99 تا 79.99 دلار تغییر می‌کند که بر اساس تعداد دقیقه مکالمه کاربر و تعداد شماره تلفن تعیین می‌شود. این پلتفرم یک برنامه تلفن همراه ارائه می‌کند که برای برقراری تماس خروجی، دریافت تماس ورودی، بررسی پست‌های صوتی و ایجاد زمانبندی برای ارسال تماس مناسب است.

با استفاده از شماره مجازی رایگان eVoice می‌توانید تماس‌ها را مسدود کنید یا آن‌ها را انتقال دهید. ویژگی‌های دیگری مثل نوبت‌دهی تماس و ضبط صدا هم وجود دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه از آن استفاده کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این سایت، راه‌اندازی و رابط کاربری ساده در آن است.

ساخت شماره مجازی

8. Nexitiva

Nexitiva پلتفرم دیگری که شماره مجازی رایگان ارائه می‌دهد، برای کارآفرینان و صاحبان شرکت‌های کوچک گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این سایت سه طرح قیمت به کاربران ارائه می‌کند که با حداقل قیمت 19.95 دلار شروع می‌شود. در هر یک از این طرح‌ها، امکانات و قابلیت‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

شماره مجازی رایگان

9. 800

سایت دیگری که برای گرفتن شماره مجازی به شما پیشنهاد می‌کنیم، 800.com است. این سایت بهترین گزینه برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچکی محسوب می‌شود که به یک کانال ارتباطی جدید با مشتریان نیاز دارند. در این سایت هم طرح‌‌های مختلفی به‌عنوان گزینه پیش رو دارید که همه آن‌ها امکانات تماس یکسانی را ارائه می‌دهند و فقط تعداد تماس یا زمان مکالمه در آن متفاوت خواهد بود. فعال‌سازی شماره مجازی رایگان در این سایت به چند ساعت یا چند روز زمان نیاز دارد. در ضمن با استفاده از این پلتفرم امکان تجزیه و تحلیل تماس برای بهبود روند کار و شناسایی فرصت‌ها وجود دارد.

ساخت شماره مجازی

10. Grasshopper
سایت Grasshoper هم برای ارائه شماره مجازی محلی و رایگان یک گزینه پیشنهادی ایده‌آل است که آن را به کسب‌وکارهای کوچک پیشنهاد می‌کنیم. ارسال پیام، ارسال تماس، ضبط تماس و پست صوتی از امکاناتی است که در این پلتفرم از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این سایت با برقراری تماس در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان تبدیل پست صوتی به متن است تا از طریق گوشی موبایل یا کامپیوتر شخصی به آن دسترسی پیدا کنید.

شماره مجازی

شماره مجازی رایگان برای تلگرام

شماره مجازی تلگرام یک شماره بدون سیم کارت فیزیکی است که برای اقدامات آنلاین در این اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. شماره مجازی تلگرام مانند شماره تلفن معمولی عمل می‌کند و از طریق آن می‌توانید پیام خود را ارسال یا دریافت کنید و به تماس‌های ورودی پاسخ دهید. از این شماره‌های مجازی می‌توانید برای کارهای شخصی یا تجاری بهره ببرید. با توجه به اینکه تلگرام اجازه ایجاد چند اکانت با یک شماره تلفن را نمی‌دهد، استفاده از شماره مجازی تلگرام کاربردی است. برای گرفتن شماره مجازی رایگان تلگرام می‌توانید از طریق برنامه‌های مختلف وب و تلفن همراه KrispCall، wNum، Telos، Freezoon و سایر موارد اقدام کنید. شماره مجازی یکی از انواع قابلیت تلگرام است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

شماره مجازی رایگان برای تلگرام

شماره مجازی واتساپ

با وجود اینکه تلگرام در مقایسه با واتساپ محبوبیت و طرفداران بیشتری دارد، هنوز تعداد زیادی از کاربران به دنبال راهی برای استفاده از شماره‌های مجازی Whats App هستند. با استفاده از شماره مجازی واتساپ می‌توانید یک حساب کاربری بدون سیم کارت فیزیکی در آن ایجاد کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از شماره مجازی در برنامه واتساپ گسترش سطح دسترسی شما به بازار و در نهایت سود بیشتر است. این شماره مجازی در چندین دستگاه مجهز به اینترنت مثل تلفن هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌ها قابل استفاده خواهد بود. پیش از اینکه این قابلیت را به کار بگیرید، حتما برای آپدیت و بروزرسانی واتساپ اقدام کنید.

شماره مجازی واتساپ

ساخت شماره مجازی رایگان با استفاده از برنامه Temp Number

با استفاده از این برنامه می‌توانید به شماره کشورهای دیگر دسترسی داشته باشید و به‌صورت رایگان از آن در برنامه‌های مختلف استفاده کنید. برای استفاده از امکانات این برنامه حتما نباید آن را روی گوشی نصب داشته باشید. با مراجعه به سایت https://temp-number.com اقدام به دریافت رایگان شماره مجازی کنید.

1) ابتدا برنامه را روی گوشی نصب کنید و پس از آن گزینه Get Free Number را بزنید.

2) در مرحله بعد کشور مد نظرتان را انتخاب کنید. لیستی از شماره‌های موجود برایتان نمایش داده می‌شود. یکی از شماره‌ها را کپی کنید.

3) شماره را کپی کنید. حال در اپلیکیشن یا سایتی که نیاز به شماره موبایل برای ثبت نام دارد، شماره مجازی را وارد کرده و سپس به برنامه برگردید تا امکان دریافت کد تایید از قسمت Inbox را داشته باشید.

آموزش ساخت شماره مجازی

ساخت شماره مجازی رایگان با استفاده از برنامه Text me

1) ابتدا برنامه ‌Text Me را دانلود کنید. پس از نصب و باز کردن برنامه روی گزینه Next بزنید و در منوی بعدی Creat Account را انتخاب کنید. در این مرحله اگر از قبل حساب کاربری دارید وارد کنید. در غیر اینصورت باید برای خودتان اکانت بسازید.

2) در این بخش به ترتیب آدرس ایمیل، رمز عبور، سن و جنسیت خود را تعیین کنید و سپس گزینه REGISTER را بزنید. در صفحه باز شده گزینه Im not a robot را انتخاب و از این مرحله عبور کنید.

3) پس از طی کردن مراحل فوق، لیست شماره‌ها به شما نمایش داده می‌شود. از بین آن‌ها یک شماره را انتخاب کنید و Confirm This Number را بزنید.

آموزش ساخت شماره مجازی

مراحل آموزش ساخت شماره مجازی

هر شخص یا کسب‌وکاری با دلیل خاصی به ساخت شماره مجازی نیاز دارد. استفاده از این شماره به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را گسترش دهید و شماره شخصی و کاری خود را از هم تفکیک کنید. برای این که یک شماره مجازی دریافت کنید، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

مرحله اول: ارائه‌دهنده خدمات تلفن ابری یا Voip مورد نظرتان را انتخاب کنید

پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که به ارائه شماره مجازی مشغول هستند. برای ارزیابی و انتخاب هر یک از آن‌ها باید فاکتورهای خاصی مثل امنیت، امکانات، کاربرپسندی، پشتیبانی، قیمت و فاکتورهای دیگر را مورد توجه قرار دهید. در این مرحله باید دقت کافی را به خرج دهید؛ زیرا در آینده تغییر پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات می‌تواند کاری چالش‌برانگیز شود. از آن مهم‌تر اینکه، انتخاب اشتباه در این زمینه بر کسب‌وکار شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

مرحله دوم: طراح و برنامه مناسب را تعیین کنید

پس از انتخاب ارائه‌دهنده شماره تلفن مجازی، باید طرحی متناسب با نیازهای خود پیدا کنید. با در نظر گرفتن میزان تماس و حجم کار خود می‌توانید طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال در صورتی که حجم تماس‌های شما بالاست، باید طرح نامحدود را در نظر داشته باشید. با انتخاب این طرح متوجه خواهید شد که مبلغ قابل توجهی از هزینه‌ها پس‌انداز خواهد شد.

مرحله سوم: تنظیمات را انتخاب کنید

در این مرحله از آموزش ساخت شماره مجازی باید شماره تلفن مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما باید کد شهر یا منطقه مورد نظر را  به سایت ارائه‌دهنده خدمات بدهید. در آخر با وارد کردن جزئیات پرداخت و صورتحساب، فرایند خرید تکمیل می‌شود.

مرحله چهارم: از شماره مجازی رایگان استفاده کنید

در نهایت پس از طی کردن سه مرحله قبلی، می‌توانید از شماره مجازی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پس از ساخت و فعال‌سازی شماره مجازی خود، می‌توانید متناسب با نیازتان طرح مورد نظر خود را کاهش یا افزایش دهید.

سخن آخر

در این مقاله به مزایای ساخت شماره مجازی و سایت‌های ارائه‌دهنده آن‌ها پرداختیم. شماره‌های مجازی برای مواقعی که قصد گسترش کار خود را دارید یا نمی‌خواهید با شماره شخصی خود فعالیت داشته باشید، یک گزینه مناسب هستند. واتساپ و تلگرام دو پلتفرمی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها، شماره مجازی دریافت کنید و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید.

پرسش‌های متداول

آیا امکان استفاده از یک شماره مجازی در چند دستگاه وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید یک شماره مجازی را برای چند کاربر یا چند دستگاه استفاده کنید.

از چه طریق می‌توانیم شماره مجازی بسازیم؟

از طریق برنامه‌ها و سایت‌های مختلف می‌توانید شماره مجازی دریافت کنید.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.