10 نکته که قبل از خرید چای ساز باید بدانید


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

بیش از 90 درصد ایرانیان روز خود را با نوشیدن چای آغاز می‌کنند. نوع دم آوری چای یکی از موارد مهمی است که با کیفیت آن رابطه مستقیمی دارد. دم آوری چای با لوازم گوناگونی مثل کتری و قوری، چای ساز و سماور انجام می‌شود که در این بین، دم آوری چای به وسیله چای ساز در بین افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است. خرید چای ساز با کیفیت یکی از دغدغه‌های افرادی است که کیفیت چای برای آن‌ها اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید تا به معرفی 10 نکته مهمی که باید برای خرید یک چای ساز با کیفیت به آن توجه کنید، بپردازیم.

10 نکته مهم در خرید چای ساز

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید چای سازی خریداری کنید قطعاً باید به نکات زیادی توجه کنید. در ادامه 10 تا از مهم‌ترین نکات که به شما در خرید بهترین چای‌ساز کمک می‌کند را معرفی خواهیم کرد:

1. سرعت و قدرت چای ساز

همه ما چای ساز را برای افزایش سرعت دم آوری چای و صرفه جویی در زمان خریداری می‌کنیم؛ بنابراین در زمان خرید چای ساز حتماً در رابطه با سرعت دستگاه اطلاعات به دست بیاورید. همچنین قدرت دستگاه یکی دیگر از موارد مهمی است که به صورت مستقیم روی سرعت دستگاه تأثیر می‌گذارد. در واقع هرچقدر قدرت چای ساز بیشتر باشد، دستگاه شما از سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود.

نکات مهم خرید چای ساز

2. جنس بدنه

دومین فاکتور بسیار مهمی که باید در خرید چای ساز مد نظر قرار دهید، جنس بدنه دستگاه است. معمولاً اکثر افراد در زمان خرید چای ساز به زیبایی آن فقط توجه می‌کنند و توجهی به جنس بدنه دستگاه ندارد. اکثر چای سازهای موجود در بازار از متریال‌های پلاستیک، استیل ضد زنگ و شیشه ساخته شده‌اند که هرکدام از این متریال مزایا و معایبی دارند و می‌تواند روی کیفیت چای تأثیر زیادی داشته باشد.

چای ساز های پلاستیکی یکی از اقتصادی‌ترین مدل‌های چای ساز هستند. در ساخت این مدل چای سازها معمولاً از پلاستیک بدون BPA استفاده می‌شود که می‌تواند در برابر دمای بالا مقاومت بالایی از خود نشان دهد. اگر شما به دنبال یک محصول با دوام و با کیفیت هستید، ما به شما خرید چای ساز استیل را پیشنهاد می‌کنیم. چای سازهای استیل دارای طول عمر بالایی هستند و چای با کیفیتی را هم به شما ارائه می‌دهند.

مقاله مرتبط:

معرفی بهترین برند و مارک چای‌ ساز ایرانی و خارجی 

3. وزن چای ساز

اگر شما قصد قرار دادن چای ساز روی کانتر آشپزخانه‌تان را دارید، لازم نیست به وزن دستگاه توجه داشته باشید و بهتر است به ظرفیت دستگاه توجه کنید. اما اگر شما قصد حمل و جابه‌جایی چای ساز را دارید حتماً باید به دنبال چای ساز سبک وزن باشید.

4. ابعاد و ظرفیت دستگاه

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید چای ساز، ظرفیت دستگاه است. اگر مصرف چای بالایی دارید یا اینکه خانواده بالای 4 نفر دارید حتماً به دنبال چای ساز با ظرفیت بالا باشید. باید به این موضوع نیز اشاره کرد که هرچقدر ظرفیت دستگاه بیشتر شود، قیمت آن بالاتر می‌رود و سرعت دم آوری چای در آن کاهش پیدا می‌کند.

خرید چای ساز

5. قیمت چای ساز

یکی از مواردی که اکثر افراد در زمان خرید چای ساز به آن توجه زیادی می‌کنند، قیمت چای ساز است. تمامی فاکتورهای گفته شده می‌تواند به صورت مستقیم روی قیمت چای ساز تأثیر بگذارد و شما می‌توانید طبق اولویت‌های خود دستگاهی با قیمت متناسب خریداری کنید.

6. ایمنی دستگاه

توجه به ایمنی چای ساز یکی از موارد بسیار مهمی است که باید در خرید دستگاه حتماً به آن توجه داشته باشید. سعی کنید به دنبال چای سازهایی باشید که دارای سیستم خاموش شدن خودکار، دسته‌های ایمن و سایر ویژگی‌های ایمنی باشند.

7. سیم چای ساز

شاید در زمان خرید چای ساز به سیم آن توجه نداشته باشید؛ اما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً ابتدا به فاصله محل قرارگیری چای ساز و پریز توجه کنید و در زمان خرید دستگاه به طول سیم دقت کنید.

8. سیستم قطع کن خودکار

سیستم قطع کن خودکار یکی از امکاناتی است که یک چای ساز با کیفیت باید مجهز به آن باشد. این سیستم کمک می‌کند تا به محض اینکه آب به نقطه جوش برسد، دستگاه در حالت گرم نگهدارنده قرار گیرد. از مزایای سیستم قطع خودکار در چای ساز می‌توان به کاهش مصرف انرژی و افزایش کیفیت چای اشاره کرد.  

9. فیلتر خروجی آب

معمولاً در قسمت خروجی آب کتری‌های چای ساز باید فیلتری وجود داشته باشد تا مانع وارد شدن رسوبات درون کتری به لیوان چای شود. فیلتر خروجی آب کتری برقی‌ها می‌تواند از جنس پلاستیک یا استیل ضد زنگ باشند که متریال استیل دارای کیفیت بسیار بالاتری است. همچنین فیلتر خروجی آب در برخی برندها ثابت و در برخی دیگر متحرک است و می‌توان آن را به راحتی تمیز کرد.

انتخاب بهترین چای ساز

10. توان مصرفی چای ساز

یکی از موارد مهمی که باید در خرید تمامی لوازم برقی علی‌الخصوص چای سازها باید به آن توجه نمود، توان مصرفی دستگاه است. به طور معمول اکثر چای‌سازهای موجود در بازار دارای توان مصرفی 1800 تا 2200 وات هستند که هرچقدر این میزان بیشتر باشد مصرف برق دستگاه و سرعت دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم به موارد مهمی که شما باید پیش از خرید چای ساز بدانید و در زمان خرید دستگاه به آن توجه کنید بپردازیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و به شما کمک کند تا مناسب‌ترین چای ساز را برای آشپزخانه‌تان خریداری کنید.

پرسش‌های متداول

چای سازها چه مزایایی دارند؟

- سرعت بالای تهیه چای

- سهولت استفاده از دستگاه

- ایمنی بالا

- مصرف پایین انرژی

در خرید چای ساز باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این مطلب کلیه مواردی که باید در خرید چای ساز به آن توجه کنید، گفته شد. به طور کلی باید در زمان خرید چای ساز به مواردی همچون: گارانتی، ظرفیت دستگاه، جنس بدنه و توان مصرفی توجه داشته باشید.

چای ساز بخریم بهتر است یا کتری برقی؟

اگر نوشیدن چای برای شما عادت است و فقط در طول روز چای مصرف می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم چای ساز بخرید؛ ولی اگر به دنبال دستگاه جمع و جور برای تهیه آب جوش هستید پیشنهاد می‌کنیم کتری برقی بخرید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.