دوربین گوگل پیکسل ۹ بهتر است یا پیکسل ۹ پرو XL؟ | نتایج تست بنچمارک DXOMARK


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
نتایج بررسی دوربین دو گوشی Google Pixel 9, Pixel 9 Pro XL توسط DXOMARK فاش شد.

DXOMARK یکی از سایت‌های بررسی عملکرد دوربین، به تازگی اطلاعاتی در مورد دوربین جدیدترین گوشی‌های گوگل به نام Google Pixel 9, Pixel 9 Pro XL را منتشر کرده که در این مطلب به شرح آن می‌پردازیم.

نتایج اعلام شده تست دوربین گوگل پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو XL

تاکنون گوگل با عرضه گوشی‌های پیکسل به بازار، در بخش دوربین خودنمایی کرده و در میان رقبای سرسخت خود در بازار جهانی موبایل همیشه حرفی برای گفتن دارد.

پس از معرفی دو گوشی Google Pixel 9, Pixel 9 Pro XL در رویداد ۲۰۲۴ گوگل، دوربین این دو محصول در سایت DXOMARK مورد بررسی قرار گرفت. پس از فاش شدن نتایج تست دوربین، مشاهده کردیم که گوشی پیکسل ۹ در رنکینگ جهانی در رتبه هفتم قرار گرفته است؛ درحالی که پیکسل ۹ پرو XL در این جدول توانست رتبه دوم را از آن خود کند.

یکی از مواردی که سبب شده تا دو گوشی پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو XL در میان برترین‌ دوربین‌ها قرار بگیرند، بهره‌مندی از دوربین ۴۲ مگاپیکسلی اولترا واید است که می‌تواند زاویه دید وسیعی را برای کاربران و به خصوص علاقمندان به عکاسی مناظر فراهم کند. علاوه بر سخت افزار ارتقاء یافته، هوش مصنوعی نیز روی عملکرد دوربین گوشی‌های پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو XL تاثیر گذاشته و باعث افزایش کیفیت و دقت آن خواهد شد. اکنون نتایج بررسی هر دو گوشی را در قسمت زیر مشاهده می‌کنید:

نتایج تست دوربین Google Pixel 9 در DXOMARK

نکات مثبت:

  • کیفیت بسیار خوب تصاویر و ویدیوها در شرایط مختلف
  • ثبت تصاویر دقیق و طبیعی با دوربین

نکات منفی:

  • قابلیت زوم محدود به دلیل عدم وجود دوربین تله
  • لرزش ویدیو هنگام راه رفتن
  • روشنایی کم صفحه هنگام تماشای ویدیوی SDR

پس از بررسی دوربین Google Pixel 9 در سایت دگزومارک، این گوشی پس از آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس در جایگاه هفتم رنکینگ جهانی قرار گرفت. گوگل در ماژول دوربین گوشی پیکسل ۹ از یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اولترا واید استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی در نور روز، تصاویر با جزئیات بالا، رنگ‌های زنده و کنتراست خوب ثبت می‌کند. همچنین در شب و نور کم نیز، به لطف قابلیت Night Sight، تصاویر با جزئیات قابل‌قبولی ثبت می‌شوند.

نتایج تست دوربین Google Pixel 9 در DXOMARK

در بخش جلویی این گوشی نیز دوربین سلفی ۱۰.۵ مگاپیکسلی قرار گرفته که می‌تواند تصاویر قابل قبولی را ثبت کند. طبق اعلام DXOMARK دوربین پیکسل ۹ گوگل، قادر است تصاویر پرتره را با نوردهی مناسب و رنگ‌های دلپذیر و طبیعی به ثبت برساند. همچنین دوربین این گوشی توانایی حفظ جزییات تصویر هنگام درخشان کردن نقاط برجسته یک صحنه را دارد.

استفاده از قابلیت Cinematic Blur به کاربر امکان می‌دهد تا ویدیوهایی با افکت بوکه سینمایی ضبط کند.  همچنین برخورداری از قابلیت Magic Eraser برای کاربر این امکان را فراهم می کند تا اشیا یا افرادی که به صورت ناخواسته وارد عکس شده اند را از تصاویر حذف کند. علاوه بر آن بهره‌مندی از قابلیت Photo Unblur هم به کاربر کمک میکند تا بتواند تصاویری که به دلیل کیفیت پایین تار شده‌اند را واضح‌تر کند.

نتایج تست دوربین Google Pixel 9 Pro XL در DXOMARK

نکات مثبت:

  • بهره‌مندی از دوربین سه‌گانه با کیفیت استثنایی
  • ارائه تصاویر به صورت زنده با رنگ‌های طبیعی
  • پشتیبانی دوربین سلفی از فوکوس خودکار
  • استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی

نکات منفی:

  • دوربین اصلی و اولترا واید تغییرات چشمگیری نداشته‌اند.

گوشی پیکسل ۹ پرو ایکس ال در تست‌های دگزومارک درخشید و توانست پس از گوشی پیورا ۷۰ اولترا، رتبه دوم بهترین گوشی از نظر دوربین در جهان را از آن خود کند. ماژول دوربین این گوشی میزبان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی و  دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی نیز نسبت به سری گذشته بهبود قابل‌توجهی داشته و اکنون به یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده است.

نتایج تست دوربین Google Pixel 9 Pro XL در DXOMARK

دوربین گوشی Google Pixel 9 Pro XL  یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی‌های دسته‌جمعی است؛ چرا که می‌تواند تصاویر را با وضوح استثنایی به ثبت برساند. یکی دیگر از قابلیت‌های دوربین این گوشی این است که می‌تواند حرکت را در تصاویر ثابت کند و عکس‌هایی بدون نقص حتی هنگام لرزش دست ثبت کند.

این سایت اعلام کرده که گوشی پیکسل ۹ پرو ایکس ال در زمینه فیلم‌برداری نیز عملکرد مناسبی دارد و قادر است ویدیو را با حداقل اعوجاج ضبط کند. علاوه بر موارد گفته شده، بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی از جمله قابلیت Add Me، Magic Editor و Super Res Zoom در بهبود تصاویر گرفته شده تاثیرگذار خواهند بود.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.