کدام قابلیت های ios 17 تا سال 2024 به تاخیر افتاده است؟


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
پس از انتشار iOS 17.2، اپل وب‌سایت خود را به‌روزرسانی کرده و دو ویژگی که قرار بود در سال 2023 به iOS 17 اضافه کند را به تعویق انداخت.

طبق گفته اپل، قابلیت AirPlay در هتل‌ها در iOS 17 و لیست‌های پخش مشترک Apple Music تا سال 2024 به تعویق افتاده است و قرار نیست به این زودی‌ها عرضه شود. پیش‌تر از این، پشتیبانی از قابلیت Apple Music Co-Play در نسخه‌های اولیه iOS 17.2 بتا گنجانده شد؛ اما اپل به دلیل نگرانی در مورد هرزنامه و سو استفاده، این ویژگی را حذف کرد. اپل همچنین در این رابطه اعلام کرده که ظاهرا این ویژگی تا سال 2024 هم عرضه نخواهد‌شد.

لیست قیمت روز گوشی موبایل

قابلیت AirPlay یکی دیگر از قابلیت های iOS 17 است که تا سال 2024 به تاخیر افتاده است و در حال حاضر برای دستگاه‌های اپل عرضه نمی‌شود. به کمک این قابلیت، کاربران اپل با ورود به هتل و اسکن یک کد QR منحصربه‌فرد، می‌توانند آیفون یا آی‌پد را به تلویزیون داخل اتاق متصل کنند.

iOS 17 قرار بود با چه امکاناتی عرضه شود؟

زمانی که اپل در جریان کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ژوئن (WWDC) از iOS 17 رونمایی کرد، به‌رسم هر سال هر آنچه باید درباره iOS 17 بدانید را به کاربران اعلام کرد و قول داد تا این ویژگی‌ها تا پایان 2023 به گوشی‌های آیفون اضافه شوند.

تا به الان اپل تقریبا همه آن ویژگی‌هایی که قولش را داده بود، ارائه کرده است؛ قابلیت‌هایی همچون Apple's Journal ، انتقال AirDrop از طریق اینترنت و غیره جزو قابلیت‌هایی است که اپل تا به الان آن‌ها را عرضه کرده و بازهم باید ببینیم که قصد دارد این دو ویژگی را چه زمانی عرضه کند.

iOS 17 قرار بود با چه امکاناتی عرضه شود؟

چرا قابلیت های Apple Music Co-Play و AirPlay به تاخیر افتاد؟

درحالی‌که دلیل موجهی برای به تاخیر افتادن این دو قابلیت در آی او اس 17 وجود ندارد، اما به‌احتمال زیاد پای یک مشکل لجستیکی در میان است و مشکل فنی در این زمینه وجود ندارد.

واکنش های کاربرها به تاخیر ویژگی های آی او اس 17

تأخیر پیش‌آمده در عرضه قابلیت ‌های جدید آی او اس 17، باعث واکنش مختلف کاربران شده؛ در مجموع این تأخیر با انتقادات کمتری مواجه شده است و کاربران اپل معمولا پیچیدگی‌های موجود در توسعه چنین ویژگی‌هایی را درک می‌کنند.

واکنش های کاربرها به تاخیر ویژگی های آی او اس 17

سخن آخر

درحالی‌که تأخیر قابلیت های iOS 17 کمی نا امیدکننده است، اما در واقع فرصتی برای اپل است تا عملکردهای جدید را بیشتر اصلاح کند و قابلیت‌های بی‌نقص‌تری را در آپدیت‌های نرم‌افزاری خود ارائه کند. تعهد این شرکت به ارائه تجربیات کاربری بی‌نقص کاملا مشهود است و کاربران می‌توانند نسبت به آینده پلتفرم iOS خوش‌بین باشند.

پرسش های متداول

کدام دستگاه‌ها iOS 17 را دریافت نمی‌کنند؟

با انتشار iOS 17، گوشی‌هایی همچون آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X این به‌روزرسانی را دریافت نخواهند کرد.

اصلی‌ترین مشکل iOS 17 چیست؟

یکی از رایج‌ترین مشکلات iOS 17 ، تخلیه سریع باتری است که انتظار می‌رود اپل این مشکل را هرچه‌ سریع‌تر برطرف کند.

آیا iOS 17 ایمن است؟

iOS 17 قطعا نسخه ایمن‌تری از iOS 16 خواهد بود؛ زیرا این نسخه از آیفون در برابر هدف قرار گرفتن هکرهای مخرب محافظت می کند و درکل جزو نسخه‌های ایمنی به‌حساب می‌آید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.