امکان نصب برنامه های خارج از اپ استور به زودی فراهم می شود


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به یکی از تغییرات سیاست‌های اپل می‌پردازیم؛ در آینده نزدیک امکان نصب برنامه های iOS خارج از App Store برای کاربران اروپایی فراهم خواهد شد.

نحوه اجرای امکان نصب برنامه های خارج از App Store

یکی از اخبارهایی که تازه منتشر شده، امکان نصب برنامه‌های خارج از اپ استور از تاریخ 7 مارس 2024 است. برای اینکه پیامد این خبر را درک کنید باید نگاهی به مدل‌های توزیع Application در سیستم‌عامل iOS بیندازیم. سیستم عامل iOS در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد و App Store را به‌عنوان تنها منبع دانلود برنامه معرفی کرد که این مدل کنترل‌شده دانلود برنامه‌ها در اپل، به مدت ۱۵ سال ادامه داشت. با این حال تحولات در فناوری و فشارهای اتحادیه اروپا، شرکت اپل را بر آن داشته است تا یک راه جدید برای بارگذاری جانبی یا همان نصب برنامه خارج از استور، در iOS ایجاد کند.

امکان نصب برنامه های خارج از app store

نکته‌ای که درباره این بارگیری جانبی وجود دارد، این است که فعلا به صورت عمومی فعال نخواهد شد. مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ پیش‌بینی می‌کند که اپل، App Store را به دو قسمت تقسیم می‌کند تا فروشگاه نرم‌افزاری‌اش با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا مطابقت پیدا کند. طی این روند، یک نسخه از App Store که قابلیت Side Load یا بارگیری جانبی را دارد، در اختیار کاربران اروپایی iOS قرار می‌گیرد. این نسخه امکان دسترسی به فروشگاه‌ها و سیستم‌های پرداخت متفرقه را فراهم می‌کند.

سخن آخر

در نهایت راه‌اندازی پشتیبانی از بارگیری جانبی (Sideloading) به طرز قابل توجهی محدود است، ولی نقطه عطفی در سیستم‌عامل iOS به حساب می‌آید. اپل سال‌ها به بهانه تضمین امنیت کاربران کوشیده تا ارائه اپلیکیشن‌های مختلف iOS را به AppStore محدود کند، ولی در نهایت از روی اجبار تسلیم اروپایی‌ها شد. کاربران واجد شرایط می‌توانند از آزادی‌های جانبی جدید اپل استفاده کنند تا برنامه‌هایی فراتر از اپ اسنور بهره‌مند شوند.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.