با یک بار شارژ تا ۵۰ سال از گوشی خود استفاده کنید


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
گوشی‌های هوشمند بخش قابل توجهی از نیاز های ما را در طول روز برآورده می‌کنند. آن‌ها به صورت روزافزون به باتری و شارژ بیشتری نیاز دارند تا روشن بمانند. یک شرکت چینی در تلاش است، باتری‌هایی بسازد تا ۵۰ سال دوام آورند.

امکان استفاده از باتری گوشی تا ۵۰ سال با فقط یک بار شارژ

یک شرکت چینی اعلام کرده است که در حال توسعه باتری رادیونوکلئید برای گوشی موبایل است. از این فناوری باتری برای نیرو دادن به ضربان‌سازها و قطعات موجود در فضا استفاده می‌شود. گوشی‌های امروزی به طور فزاینده‌ای به شارژ نیاز دارند و از همین رو باتری‌های بادوام می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

طبق اخبار جدید، یک شرکت چینی به نام Betavolt Technology اولین باتری رادیونوکلئید را با مدل BB100 تولید کرده است که اندازه‌ای به ابعاد ۱۵ در ۵ در ۱۵ میلی‌متر دارد و ۱۰۰ میکرووات برق تولید می‌کند. این شرکت اعلام کرده که در دو سال آینده با ارتقا این فناوری، باتری‌های کوچکی خواهد ساخت که یک وات برق تولید کنند.

باتری چینی

شرکت Betavolt ادعا می‌کند که هیچ تشعشعی از باتری مورد بحث خارج نخواهد شد و خطری اطراف آن وجود نخواهد داشت. این باتری انرژی مورد نیاز دستگاه‌های مختلفی مثل حسگرها، میکروربات‌ها و پهبادهای کوچک را تامین می‌کند. باتری هسته‌ای شرکت Betavolt می‌تواند تا ۵۰ سال دوام بیاورد و توانایی تحمل دما از ۶۰ تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد را خواهد داشت.

neclear battery
در نهایت تولید باتری با شارژ ۵۰ ساله یک پیشرفت امیدوارکننده در طراحی و ساخت باتری به حساب می‌آید. با این حال نمی‌توانیم هیچ نظر قطعی درباره خوب یا بد بودن استفاده از آن بدهیم. باید منتظر بمانیم و مطمئن شویم که این باتری در استفاده انبوه برای گوشی‌های هوشمند قابل اعتماد و بادوام است یا خیر.

پیش‌بینی شما درباره باتری هسته‌ای گوشی‌های هوشمند چیست؟ آیا به نظر شما این باتری‌ها قابلیت اطمینان برای سال‌ها استفاده در گوشی موبایل را دارند؟

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.