حلقه هوشمند سامسونگ Galaxy Ring معرفی شد!


غزاله لواسانی
نظرات 1
content-main-img
پیشتر شایعاتی مبنی بر توسعه و عرضه حلقه هوشمند توسط سامسونگ در منابع مختلف منتشر می‌شد. پس از آنکه، سامسونگ در رویداد آنپکد 2024 با نمایش تیزر کوتاهی از گلکسی رینگ (Galaxy Ring) مهر تاییدی بر اخبار و شایعات پیش‌ از آن زد، این بار به نمایش گذاشتن گلکسی رینگ در کنگره جهانی موبایل 2024 به‌طور عمومی از این گجت هوشمند رونمایی کرد.

پس از مدت‌ها حدس و گمان و بعد از آنکه سامسونگ در رویداد آنپکد 2024 (Unpacked 2024) همزمان با رونمایی از دستاوردهای خود در زمینه تولید گوشی موبایل در آخرین لحظات مراسم، با پخش تیزری زیبا و کوتاه از نخستین حلقه هوشمند خود با نام گلکسی رینگ (Galaxy Ring) رونمایی کرده بود، در کنگره جهانی موبایل 2024 (MWC) از گلکسی رینگ پرده‌برداری کرد و آن را در معرض دید همگان قرار داد.

مدت‌ها پیش، اخبار موثقی از منابع مختلف منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ در حال توسعه یک حلقه هوشمند است. نقطه شروع این شایعات جایی بود که در سال 2022، گواهی اختراعی برای این حلقه هوشمند و سپس یک علامت تجاری برای آن توسط شرکت سامسونگ به ثبت رسید. قطعه گمشده پازل شایعات زمانی پیدا شد که اپلیکشن Galaxy Wearable، برنامه‌ای مخصوص گجت‌های پوشیدنی این شرکت‌ کره‌ای، آیکونی برای گلکسی رینگ در صفحه برنامه تخصیص داد و حدس‌وگمان‌ها درباره این محصول به یقین تبدیل شد.

بررسی گلکسی رینگ
با رونمایی از گلکسی رینگ در کنگره جهانی موبایل معلوم گردید که این حلقه سلامتی در سه رنگ مشکی سرامیکی، طلایی و پلاتینیومی تولید شده است که گفته می‌شود رنگ طلایی آن زیبایی چشم‌نوازی دارد. حلقه هوشمند سامسونگ بسیار سبک است و ظاهری مقعر دارد. این گجت پوشیدنی که در 13 سایز تولید شده است، سایز کوچک (S) تا خیلی بزرگ (XL) را پوشش می‌دهد که برای قشر بزرگی از مردم مناسب باشد. با توجه به این تفاوت در سایز حلقه هوشمند، وزن آن از 2.3 گرم تا 2.9 گرم متغیر است.

گلکسی رینگ (Galaxy Ring) چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

گلکسی رینگ بیشتر از آنکه یک ابزار ارتباطی باشد، یک گجت هوشمند پوشیدنی است که بر حوزه سلامتی فردی تاکید دارد. بنابراین حلقه هوشمند سامسونگ می‌تواند برای افرادی مناسب باشد که به ساعت‌های کلاسیک تمایل بیشتری نشان می‌دهند، اما با این حال، خلا یک ابزار هوشمند در زمینه سلامتی را احساس می‌کنند.

معاون سلامت دیجیتال سامسونگ، دکتر هان پاک (Dr. Hon Pak) در کنگره جهانی موبایل به سوالات خبرنگاران راجع به گلکسی رینگ پاسخ داد؛ گرچه به‌طور دقیق حسگرهای موجود در این حلقه را معرفی نکرد؛ اما به‌صورت کلی اشاراتی به پایش کیفیت خواب بر اساس ضربان قلب، مانیتور حرکات بدن و نظارت بر کیفیت تنفس داشته است. این حلقه، علاوه‌بر اینکه کیفیت خواب و تنفس را پایش می‌کند برای ردیابی چرخه قاعدگی بانوان نیز به‌کار گرفته می‌شود.

این حلقه هوشمند دارای حسگر الکتروکاردیوگرافی (ECG) خواهد بود که از طریق آن جریان خون و ضربان قلب را بررسی کرده و نتایج ارزیابی را از طریق برنامه «Galaxy Wearable» به کاربر نشان می‌دهد. علاوه‌بر آن، فوتوپلتیسموگرام (PPG) از دیگر سنسورهای تعبیه شده در این حلقه هوشمند که میزان اکسیژن موجود در خون را اندازه‌گیری می‎‌کند و اطلاعات مناسبی درباره کیفیت تنفس و فشار خون فرد ارائه می‌دهد.

دکتر هاک اضافه کرد: «اندازه و ظرفیت باتری در سایز بزرگ حلقه هوشمند سامسونگ کمی بیشتر است و ظرفیت باتری در کوچکترین سایز حلقه به 14.5 میلی‌آمپر ساعت می‌رسد و با توجه به افزایش تدریجی سایز حلقه این ظرفیت بالاتر رفته و در بزرگترین سایز آن، ظرفیت به 21.5 میلی‌آمپر افزایش می‌یابد». پس می‌توان نتیجه گرفت که افزایش تعداد دفعات شارژ در کوچکترین سایز حلقه اجتناب نا‌پذیر باشد.

بررسی گلکسی رینگ و حلقه هوشمند

طبق ادعای سامسونگ، گلکسی رینگ را می‌توان برای تمام انگشتان دست استفاده کرد، اما کمپانی Aura، رقیب سامسونگ که تجربه بیشتری در حوزه ساخت حلقه هوشمند دارد، پیشتر اعلام کرده بود که بهتر است از این گجت هوشمند در انگشت اشاره استفاده شود.

حلقه هوشمند سامسونگ، گلکسی رینگ، در اپلیکیشن سلامتی سامسونگ (Health App) به جمع‌آوری اطلاعات برای بخش  My Vitality Score یا به‌عبارتی دیگر امتیاز علائم حیاتی من کمک می‌کند. البته بنظر می‌رسد سامسونگ در این گجت هوشمند سلامتی، پا را فراتر می‌گذارد و در آن گریزی هم به دنیای اینترنت اشیاء (IOT) خواهد زد؛ یعنی گلکسی رینگ می‌تواند با دیگر وسایل الکترونیکی نظیر تلویزیون‌های هوشمند ارتباط برقرار و آن‌ها را کنترل کند.

گلکسی رینگ و اکوسیستم iOS

اگر تا اینجای کار علاقه‌مند خرید گلکسی رینگ شده‌اید ولی از کاربران آیفون هستید، متاسفانه باید بگوییم Galaxy Ring با سیستم عامل iOS سازگار نیست. در واقع، سامسونگ با اعلام این خبر، ابراز امیدواری کرده است که کاربران آیفون برای استفاده از این محصول به سامسونگ و اکوسیستم اندروید مهاجرت کنند!! گرچه زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که کمپانی اپل هم قصد دارد با تولید حلقه هوشمند اختصاصی، به این حوزه ورود کند.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
سید محمدعلی جلال الدینی | کاربر
28 دی 1402
سلام، وقت بخیر آیا از طرف سامسونگ اعلام شده که این محصول چه زمانی و با چه قیمتی در بازار جهانی عرضه می‌شود؟
غزاله لواسانی | کاربر
30 دی 1402
سلام دوست عزیز، وقت شما هم بخیر هنوز زمان دقیقی مبنی بر عرضه گلکسی رینگ منتشر نشده؛ اما طبق گفته پاتریک کمت، مدیر بخش تجربه مشتریان سامسونگ، این حلقه هوشمند به احتمال زیاد در رویداد آنپکد بعدی (اواخر جولای 2024)، عرضه خواهد شد. در رابطه با قیمت هم، پیش‌بینی می‌شه گلکسی رینگ حدود 250 تا 300 دلار قیمت‌گذاری بشه و به فروش برسه.