مشخصات کلیدی Redmi K80 پیش از عرضه لو رفت!


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
اخباری از گوشه‌و‌کنار به گوش می‎‌رسد که سری Redmi K80 شیائومی، با تراشه پرچمدار کوالکام، باتری بزرگ‌تر و فریم فلزی به بازار عرضه می‌شود. از این سری گوشی اواخر نوامبر 2024 رونمایی خواهد شد!

شاید برایتان تعجب‌برانگیز باشد که چرا اخبار گوشی‌های سری ردمی که منحصرا برای بازار چین عرضه می‌شود، برای اکثر کاربران مهم و جالب است. در پاسخ می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین علت این موضوع این است که گوشی‌های سری Redmi Kx در عین داشتن مشخصات قدرتمند، مقرون‌به‌صرفه هستند. ضمنا این گوشی‌ها در بازار جهانی تغییر نام یافته و اکثرا تحت برند پوکو برای علاقه‌مندان معرفی می‌شوند.

به‌عنوان‌مثال، با بررسی پوکو X6 پرو به گوشی Redmi K70E می‌رسیم و حتی می‌بینیم که چند ماه قبل، گوشی جنجال‌برانگیز پوکو F6 پرو در بازار چین با نام Redmi K70 عرضه شده بود. با توجه به اهمیت این موضوع ما نیز در این مطلب به بررسی آخرین اخبار سری ردمی K80 شیائومی خواهیم پرداخت. پس با کالاتیک همراه باشید!

مشخصات فنی سری ردمی K80

هنوز چند ماهی تا عرضه جدیدترین سری گوشی های Redmi K80 باقی مانده است، اما مطابق معمول اطلاعاتی از منابع مختلف درباره این گوشی‌ها منتشر می‌شود. چندی پیش بلاگر معروف حوزه تکنولوژی Wisdom Pikachu در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی چینی Weibo از برخی ویژگی‌های سری Redmi K80 پرده برداشت. به‌نظر می‌رسد مانند گذشته این گوشی‌ها مشخصات قابل توجهی داشته باشند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

طراحی گوشی سری Redmi K80؛ تکرار مکررات!

چند سالی است که کمپانی‌های مطرحی مانند اپل و سامسونگ از طراحی مشابهی برای محصولات جدید خود استفاده می‌کنند و برخی معتقدند این کمپانی‌ها اصطلاحا به بلوغ طراحی رسیده‌اند. این موضوع برای کمپانی شیائومی و احتمالا سری Redmi KX نیز صادق است؛ چرا که احتمالا طراحی گوشی های سری Redmi K80 نیز مشابه نسل قبل باشد.

طراحی سری ردمی K80

با این وجود گزارش‌ها حاکی از آن است که فریم میانی گوشی های سری ردمی K80 فلزی و از جنس آلومینیوم باشد و بدنه آن نسبت به قبل از مواد با کیفیت‌تری ساخته شود تا بدین‌ترتیب سری Redmi K80 تا حدودی بتواند با محصولات سایر کمپانی‌ها به رقابت بپردازد.

صفحه نمایش سری Redmi K80؛ درخشان‌تر از همیشه

شیائومی و کمپانی‌های زیر مجموعه آن چندی است که از گوشی های میان رده اقتصادی گرفته تا پرچمدار، صفحه نمایش‌های با کیفیتی برای گوشی‌های خود در نظر می‌گیرند. به‌عنوان مثال، این موضوع را در گوشی‌‌های سری پوکو X6، سری Redmi Note 13 و بالطبع پرچمداران سال 2024 شیائومی دیده‌ایم.

در ادامه و مطابق با انتظار، سری گوشی‌های Redmi K80 نیز به صفحه نمایش با کیفیتی مجهز خواهند شد، اما این بار شیائومی رزولوشن صفحه نمایش این گوشی‌ها را ارتقا داده و آن را به کیفیت 2K خواهد رساند. گرچه اطلاعاتی از حداکثر روشنایی صفحه نمایش سری ردمی K80 و نسخه پیشرفته آن در دسترس نیست، اما برخی منابع می‌گویند که این صفحه نمایش حداکثر تا 3000 نیت می‌توان روشن شود.

سخت افزار سری Redmi K80؛ نهایت قدرت!

به احتمال زیاد شیائومی برای نسخه پایه و پیشرفته (Pro) سری ردمی K80 به‌ترتیب دو تراشه‌ Snapdragon 8 Gen 3 و Snapdragon 8 Gen 4 را در نظر می‌گیرد که این استراتژی به پوشش بخش‌های مختلف بازار کمک خواهد کرد تا نیازهای کاربران مختلف برآورده شود. گفته می‌شود جدیدترین تراشه پیش‌روی کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4، به هسته‌های کاستوم‌شده Oryon مجهز می‌شود و انتظار می‌رود عملکرد قابل توجهی را نسبت به تراشه Snapdragon 8 Gen 3 از خود نشان دهد.

سخت افزار گوشی موبایل Redmi K80

طبق اخبار فاش شده، پردازنده این چیپست از هسته‌های موسوم به Pheonix بهره می‌برد که حداکثر فرکانس آن‌ها به 4 گیگاهرتز می‌رسد. قابل ذکر است که بیشینه فرکانس در نسل قبلی این چیپست به 3.3 گیگاهرتز می‌رسید. علاوه‌بر این اسنپدراگون 8 نسل 4، از آخرین نسل از سیستم مودم‌های RF یعنی Snapdragon X80 5G با سرعت بالاتر انتقال داده همراه با تاخیر کم بهره می‌برد که پوشش شبکه در آن به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود اسنپدراگون 8 نسل 4 نسبت به نسل قبل خود بیشتر مبتنی بر هوش مصنوعی باشد و قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در این زمینه ارائه دهد.

ظرفیت باتری سری Redmi K80

طبق گفته Wisdom Pikachu بلاگر معروف حوزه تکنولوژی باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی به سری Redmi K80 باز خواهد گشت و این موضوع یعنی این گوشی‌ها 500 میلی‌آمپر ساعت نسبت به نسل گذشته خود باتری با ظرفیت بالاتری خواهند داشت. انتظار داریم این افزایش در ظرفیت باتری منجر به بالا رفتن ماندگاری شارژ این گوشی شود و این موضوع برای کاربرانی که از گوشی موبایل خود برای وظایف سنگین و مالتی تسکینگ (Multi-Tasking) مانند بازی و استریمینگ ویدیو استفاده می‌کنند، خبر خوشی خواهد بود.

البته ناگفته نماند که بالا بردن ظرفیت باتری گوشی هوشمند صرفا به معنای این نیست که دستگاه ماندگاری شارژ بالایی دارد؛ چرا که ممکن است به دلیل سخت افزار پر مصرف مانند صفحه نمایش، تراشه و موارد دیگر در مدت زمان کوتاهی شارژ آن تخلیه شود. برای دانستن حقیقت باید منتظر عرضه سری Redmi K80، نتایج تست‌های بهره‌وری مصرف انرژی و مدیریت باتری آن باشیم.

قیمت گوشی ردمی K80 در هاله‌ای از ابهام

با اینکه هنوز قیمت گوشی های سری Redmi K80 مشخص نیست اما چندی پیش کمپانی کوالکام اعلام کرد که تراشه های پرچمدار این کمپانی با افزایش قیمت قابل توجهی روبه‌رو خواهند شد. لذا انتظار داریم گوشی‌هایی مانند Redmi K80 Pro که از تراشه های جدید کوالکام استفاده می‌کنند، جهش قیمت بالایی را تجربه کنند.

سخن آخر
هنوز چند ماه تا رونمایی از سری گوشی های Redmi K80 باقی مانده است. اما طبق روال همیشگی دنیای تکنولوژی، منابع موثق برخی از ویژگی‌های گوشی ردمی K80 را افشا کرده‌اند. به‌کارگیری تراشه های پرچمدار کوالکام، فریم فلزی و صفحه نمایش با کیفیت سری Redmi K80 به گوشی‌های قدرتمند بازار تبدیل خواهد کرد که با قیمت مناسب قطعا فروش بالایی را برای شیائومی رقم می‌زند.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی ردمی K80 Pro چه قدر است؟

قیمت این گوشی هنوز مشخص نیست اما با توجه به افزایش قیمت تراشه ‌های کوالکام انتظار داریم نسبت به نسل قبل خود به‌طور قابل توجهی جهش قیمت داشته باشد.

زمان عرضه گوشی سری ردمی K80 چه تاریخی خواهد بود؟

با توجه به زمان عرضه سری ردمی K70 و همچنین رونمایی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در رویداد Snapdragon Summit که اواخر اکتبر برگزار می‌شود، انتظار داریم زمان رونمایی از سری Redmi K80 اوایل دسامبر 2024 در نظر گرفته شود.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.