اینستاگرام Threads چیست و چگونه از آن باید استفاده کرد؟


کالاتیک
نظرات 2
content-main-img

متا مدتی است که به دنبال ایجاد شبکه اجتماعی رقیب با توییتر بوده که به تازگی Instagram Threads را به عنوان رقیب توییتر معرفی کرده است. Thread پیام رسان اجتماعی است که می‌توانید با استفاده از آن متن، عکس و ویدیو را با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید. این برنامه زیر چتر اینستاگرام قرار دارد و ما در این مطلب اینستاگرام تردز را معرفی و نحوه عملکرد آن را شرح خواهیم داد. با ما تا انتهای این مطلب در کالاتیک همراه باشید.

خرید و مشاهده قیمت گوشی آیفون از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

اینستاگرام Threads چیست؟

پیش از رونمایی از برنامه اینستاگرام Threads اسکرین‌شات‌هایی از قابلیت این برنامه در فضای وب منتشر شد که یک رابط برنامه شبیه به بخش نظرات اینستاگرام را نشان می‌داد. اکنون اینستاگرام قصد دارد به کمک این برنامه بخش نظرات را به یک برنامه مستقل تبدیل کند که در آن کاربران بتوانند مانند توییتر موضوعات مختلفی را ایجاد کرده و به گفت‌و‌گو بپردازند. Threads برای کاربران این قابلیت را ایجاد کرده تا هشتگ‌ها را دنبال کنند، به پست‌ها پاسخ دهند و پیام‌های مستقیمی را برای سایر کاربران تردز ارسال کنند.

همانطور که می‌دانید توییتر محدودیدت‌های زیادی داشته که همواره مورد انتقاد کاربران بوده است. اکنون شرکت متا از این فرصت استفاده کرده تا به کمک Instagram threads گوی رقابت را از توییتر ربوده و شبکه اجتماعی متنی به مراتب قدرتمندتر از توییتر را ایجاد کند. شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز دقیقا مانند توییتر یک شبکه اجتماعی متنی خواهد بود. کاربران گفت‌وگویی را شروع می‌کنند و سپس می‌توانند با هم این گفت‌وگو را ادامه دهند. این برنامه در سیستم حساب کاربری اینستاگرام به‌طور کامل اجرا می‌شود، اگر از قبل یک حساب اینستاگرام دارید، نام کاربری و سایر اطلاعات شما به برنامه جدید منتقل خواهد شد.

ویژگی‌ها و کارایی اینستاگرام Threads چیست؟

ویژگی‌های اینستاگرام تردز

همانطور که گفته شد، اینستاگرام تردز برای تولید پست‌های متنی و گفت‌وگو به صورت متن و درست مانند توییتر است، با این تفاوت که محدودیت کاراکتر توییتر را ندارد؛ اما قابلیت‌های Instagram Threads به همینجا ختم نمی‌شود. بر اساس تصاویر منتشر شده می‌توان دریافت که در این برنامه می‌توانید مانند اینستاگرام هر پستی را لایک کنید، نظر بدهید و DM ارسال کنید. همچنین می‌توانید مطالب ارسال شده توسط کاربران را با یک ویژگی که شبیه به دکمه ریتوییت در توییتر است، در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

یکی از مواردی که Threads را از توییتر متمایز می‌کند، تعداد کاراکترهای پست شما است. شما می‌توانید تا 500 کاراکتر در هر پست بنویسید که تقریبا دو برابر حد مجاز توییتر است. همچنین می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را در قالب عکس‌ها، ویدیوها و پیوندها با فالوورها و سایر کاربران، مشابه توییتر به اشتراک بگذارید.

آیا Threads می‌تواند توییتر را از دور خارج کند؟

مدیر عامل متا به دلیل استفاده از ویژگی‌های دیگر پلتفرم‌ها و گنجاندن آن‌ها در پلتفرم‌های خود شهرت دارد که اغلب با موفقیت زیادی نیز همراه است. نمونه بارز این استراتژی، ویژگی Reels است که در سال 2020 به عنوان رقیب اپلیکیشن TikTok معرفی شد. با توجه به پایگاه کاربران عظیم اینستاگرام، که به طور قابل توجهی بزرگتر از توییتر است، احتمال اینکه Threads بتواند در آینده جایگزین توییتر شود بالا است. 

مقایسه دو شبکه اجتماعی توییتر و تردز در میان کاربران این مدل از پلتفرم های ارتباطی نبردی روشن بین این دو شرکت سازنده رانمایان کرده است.

تاپیک‌های اینستاگرام چقدر خصوصی هستند؟

اگرچه هنوز الزامات برنامه Threads اینستاگرام کاملا مشخص نیست؛ اما مجوزهای بسیار طولانی که در لیست فروشگاه برنامه Threads فهرست شده است که انتقاد کاربران را به دنبال داشته است، به ویژه این موضوع که برنامه Threads اطلاعاتی نظیر اطلاعات مالی و سایر اطلاعات حساس را از کاربران درخواست می‌کند.

نحوه نصب و دانلود برنامه اینستاگرام Threads

دانلود و نصب اینستاگرام تردز

کاربران اینستاگرام می‌توانند با حساب کاربری اینستاگرام از اینستاگرام تردز استفاده کنند. در واقع کاربران حال حاضر اینستاگرام به راحتی می‌توانند از تردز استفاده کنند؛ اما اگر از اینستاگرام استفاده نمی‌کنید و همچنان می‌خواهید Threads را در دستگاه خود داشته باشید، می‌توانید فقط با رفتن به اپ استور در iOS آن را دانلود و نصب کنید. هنگامی که روی "دریافت برنامه" ضربه زدید، پس از راه اندازی پلتفرم به طور خودکار روی دستگاه شما نصب می‌شود. در حال حاضر این برنامه برای اندروید و دسکتاپ در دسترس نبوده و اما به زودی در دسترس کاربران اندرویدی و ویندوز نیز قرار خواهد گرفت.

اینستاگرام Threads چگونه کار می‌کند؟

می‌توانید از Threads برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها، ویدیوها، پیام‌ها و متن‌های خود با لیستی از دوستان نزدیک‌تان استفاده کنید. همچنین کنترل کاملی روی افرادی که می‌توانند به شما دسترسی داشته باشند، دارید. سه بخش اصلی برای برنامه وجود دارد که شامل دوربین، صندوق ورودی و صفحه وضعیت می‌شود. در بخش متنی درست مانند توییتر عمل می‌کند و چنانچه یکی از کاربران توییتر باشید، کار با آن کاملا مشابه توییتر بوده و بسیار آسان است.

در بخش ارسال محتوای تصویری نیز هیچ فیلتری در دسترس نیست. اگر از Threads برای ارسال پیام فقط به دو یا سه نفر استفاده می‌کنید، عکس پروفایل آن‌ها را در پایین صفحه دوربین پین کنید و سپس برای ارسال یک محتوای تصویری، روی عکس آن‌ها ضربه بزنید و برای ارسال، انگشت خود را به سمت بالا بکشید. می‌توانید انتخاب کنید که همه عکس‌ها و ویدیوهایی که با استفاده از Threads می‌گیرید در رول یا گالری دوربین گوشی هوشمندتان ذخیره شوند.

در اینستاگرام صندوق ورودی یا Inbox به طور کلی محلی برای دریافت پیام‌های مستقیم است، اما در Threads فقط مکالمات دوستان نزدیک خود را خواهید دید. چت‌های گروهی نیز در دسترس هستند.

چگونه افراد را در اینستاگرام Threads اضافه کنیم

اینستاگرام Threads با لیست دوستان نزدیک شما در اینستاگرام کار می‌کند. اگر فهرستی ندارید، می‌توانید هنگام دانلود برنامه، آن را در Threads تنظیم کنید:

  1. برنامه Threads را باز کنید.
  2. روی صفحه اصلی در بالا ضربه بزنید.
  3. سپس روی منوی سه خطی در بالا سمت چپ ضربه بزنید.
  4. روی Close Friends ضربه بزنید.
  5. در کنار نام دوست خود ضربه بزنید تا آن‌ها را از لیست دوستان نزدیک خود اضافه یا حذف کنید.
  6. در نهایت روی Done ضربه بزنید.

سخن آخر

شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال گسترش هستند و در رقابتی تنگاتنگ تلاش می‌کنند تا مخاطب بیشتری را به سمت خود جذب کنند. شرکت متا یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها بوده که چندین پلتفرم پیام رسانی مانند فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام را زیر چتر خود دارد. اکنون این شرکت با معرفی اینستاگرام تردز Instagram Threads قصد دارد به رقیب جدی توییتر بدل شود که با توجه به تعداد کاربران اینستاگرام، دستیابی به این امر دور از ذهن نخواهد بود.

پرسش‌های متداول

آیا اینستاگرام تردز نیاز به ساخت اکانت دارد؟

اگر یک کاربر اینستاگرام هستید می‌توانید از همان آیدی اینستاگرام خود استفاده کنید. در غیر این صورت باید آن را نصب و آیدی بسازید

آیا می‌توان در اینستاگرام Threads محتوای تصویری هم آپلود کرد؟

بله. شما می‌توانید مانند توییتر، علاوه‌بر محتوای متنی، محتوای تصویری نیز آپلود کنید

تعداد کاراکترهای مجاز در محتوای متنی Threads چه میزان است؟

تعداد کاراکترهای در نظر گرفته شده برای Threads اینستاگرام 500 کلمه است

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (2)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
فاطمه زالکی | میهمان
20 آبان 1402
بابت این مقاله جامع و کامل و توضیحات بسیار از نویسنده ماهرتون تشکر و قدردانی میکنم
بسیار عالی بود
موفق باشید
Akazl | میهمان
20 آبان 1402
بابت این مقاله جامع و کامل از نویسنده ماهر تشکر و قدر دانی میکنم
خیلی عالی بود ????
موفق باشید ????