بررسی گوشی وان پلاس 12


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img
وان پلاس 12 جدیدترین پرچمدار شرکت محبوب OnePlus است که به‌زودی از آن رونمایی و عرضه می‌شود؛ در ادامه نگاهی به جدیدترین اخبار و حواشی گوشی موبایل OnePlus 12 خواهیم داشت.

شرکت وان پلاس در تولید گوشی‌های پرچمدار و بالارده از محبوبیت بالایی بین کاربران برخوردار است و وان پلاس 12 پرچمدار جدید این شرکت به زودی معرفی خواهد شد. در ادامه نگاهی به هر آنچه باید درباره گوشی وان پلاس 12 بدانید، خواهیم داشت. توجه داشته باشید که مطالب گفته شده در این مطلب بر اساس اطلاعات غیر رسمی و اخبار موجود در اینترنت است و در صورت رونمایی OnePlus 12 اطلاعات این صفحه در کالاتیک به‌روزرسانی خواهد شد.

گوشی موبایل وان پلاس 12 چه زمانی عرضه خواهد شد؟

در حال حاضر به‌طور دقیق نمی‌توان تاریخ و زمان عرضه گوشی OnePlus 12 را بیان کرد. با این حال، این شرکت در اکثر مواقع،‌ گوشی‌های خود را در اوایل سال جدید میلادی معرفی می‌کند. همانطور که می‌دانید OnePlus 11 در ژانویه 2023 به بازار عرضه شد؛ البته این عرضه فقط به بازار چین محدود بود و بعد از گذشت یک ماه به‌صورت جهانی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

برخی از مدل‌های قدیمی‌تر در اواسط سال میلادی معرفی شده‌اند، اما با نگاه به سه سال گذشته می‌توان این انتظار را داشت که گوشی One Plus 12 بین ماه‌های ژانویه و فوریه معرفی و رونمایی شود. بر اساس یکی از اخبار غیر رسمی در سطح اینترنت، تاریخ عرضه و معرفی گوشی وان پلاس 12 در ماه دسامبر 2023 برای بازار چین خواهد بود و عرضه جهانی این دستگاه به ماه فوریه 2023 موکول خواهد شد.

طراحی گوشی وان پلاس 11

همچنین افشاگری به نام مکس جامبور (Max Jambor) این نظریه را تایید می‌کند و می‌توان انتظار داشت که شاهد رونمایی گوشی جدید وان پلاس یعنی OnePlus 12 در ماه ژانویه 2024 باشیم. متاسفانه اطلاعات بسیار کمی از این قیمت گوشی موبایل وجود دارد و نمی‌توانیم به‌صورت دقیق قیمت این پرچمدار را بیان کنیم؛ از همین رو اگر نگاهی به مدل قبل‌تر این گوشی یعنی وان پلاس 11 داشته باشیم، می‌توانیم تا حدودی بازه قیمتی OnePlus 12 را مشخص کنیم.

همانطور که می‌دانید OnePlus 11 با برچسب قیمتی ۶۹۹ دلار به بازار عرضه شد و منبع خبری نیز ادعا دارد که این شرکت چینی قصد گران‌تر کردن پرچمدارهای نسل جدید خود را دارد؛ بر همین اساس احتمالا وان پلاس 12 با برچسب قیمتی ۷۰۰ تا ۷۵۰ دلاری به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی و صفحه نمایش گوشی وان پلاس 12

بر اساس لو رفتن کامل اطلاعات و مشخصات فنی وان پلاس ۱۲، این گوشی به احتمال فراوان به صفحه نمایشی با پنل OLED مجهز خواهد شد. رزولوشن این صفحه نمایش نیز احتمالا QHD با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود. بر اساس این منبع، صفحه نمایش به‌کار رفته در OnePlus 12 به احتمال زیادی میزان روشنایی 2000 نیتی خواهد داشت که مشکل خوانایی صفحه نمایش را زیر نور مستقیم خورشید را برطرف می‌کند.

در همین راستا، این منبع ادعا کرده که گواهی مقاومت در برابر آب یعنی IP در مقایسه با وان پلاس ۱۱ بهبود خواهد یافت؛ البته پیش‌تر نیز شرکت وان پلاس اعلام کرده بود که نسخه دوازدهم پرچمدارهای این کمپانی، ارتقاهای مهمی را دریافت خواهند کرد.

نشت اطلاعاتی اخیر نیز ادعای افزایش میزان روشنایی را تایید می‌کند، اما با این تفاوت که میزان روشنایی صفحه نمایش وان پلاس ۱۲ حدود ۲۶۰۰ نیت خواهد بود. همچنین این مبنع خبری ادعا می‌کند که صفحه نمایش این گوشی ابعاد 6.82 اینچ با رزولوشن 1440 در 3168 پیکسل خواهد بود که توانایی پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را نیز خواهد داشت.

صفحه نمایش گوشی وان پلاس 11

همچنین با توجه به رندرهایی که دیده‌ایم، احتمالا طراحی احتمالی OnePlus 12 از زبان طراحی وان پلاس 11 بهره خواهد برد. این رندرها توسط افشاگر OnLeaks با همکاری SmartPrix آمده‌اند و ظاهرا بر اساس عکس‌های واقعی نمونه اولیه ایجاد شده‌اند.

با توجه به رندرهای افشا شده، می‌توان به تکرار طراحی وان پلاس ۱۱ اشاره کرد؛‌ اما برخی از تفاوت‌های این نسل با مدل قدیمی را می‌توان در طراحی مربعی یکی از سنسورهای دوربین اشاره کرد که احتمالا از سنسور پریسکوپ تله‌فوتو جدید میزبانی خواهد کرد. ماژول دوربین وان پلاس ۱۲ بسیار متفاوت‌تر از وان پلاس ۱۱ به‌نظر می‌رسد؛ برای مثال فلش LED در محل دیگری قرار دارد و محل حفره دوربین سلفی (پانچ هول) نیز تغییر مکان داده است.

دوربین و باتری گوشی موبایل OnePlus 12

بر اساس منبعی در اینترنت که اطلاعات بسیاری از گوشی وان پلاس 12 را افشا کرده است؛ احتمالا دوربین وان پلاس ۱۲ دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد. احتمال دارد که حسگر اصلی وضوح 50 مگاپیکسلی پیدا کند و سایر دوربین‌ها شامل حسگر 50 مگاپیکسلی اولتراواید و حسگر 64 مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فوتو باشد. بر همین اساس، لنزهای اولتراواید و تله‌فوتو به‌کار رفته در وان پلاس 12 بسیار متفاوت‌تر از وان پلاس 11 است. البته حسگر دوربین اصلی از وضوح یکسانی با نسخه قبلی بهره می‌برد؛ اما احتمال دارد نوع حسگر و ساختار آن تغییر کند.

بر اساس، اخبار افشا شده از One Plus 12 که می‌توان به آن استناد کرد، دوربین تله‌فوتو این گوشی به زوم اپتیکال 3 برابر مجهز خواهد شد. همچنین به‌نظر می‌رسد حسگر دوربین سلفی نیز وضوح 32 مگاپیکسلی داشته باشد. البته خبرهایی نیز به گوش می‌رسید که احتمال می‌رود دوربین سلفی از وضوح 16 مگاپیکسلی برخوردار شود. با این حال هیچ کدام از این موارد قطعی نبوده و صرفا شایعه هستند و باید برای اطلاعات دقیق تا زمان معرفی رسمی وان پلاس 12 صبر کرد.

رندرهای لیک شده از وان پلاس ۱۲

یک منبع اطلاعاتی نیز در رابطه با باتری پرچمدار جدید وان پلاس گفت که OnePlus 12 احتمالا از باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره ببرد که در این صورت برای اولین بار شاهد چنین ظرفیت بزرگی در بخش گوشی‌های پرچمدار هستیم.

همچنین این منبع به شارژ بی‌سیم 50 واتی (ویژگی که در OnePlus 11 وجود ندارد) و شارژ سیمی 100 واتی اشاره کرده که علاوه بر این، پشتیبانی از شارژ معکوس بی‌سیم نیز از دیگر تغییرات این بخش خواهند بود. البته با توجه به روند گذشته وان پلاس، احتمالا شارژر ۱۰۰ واتی محدود به مناطق خاصی خواهد بود و وان پلاس 12 بازار آمریکا از شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

مشخصات فنی گوشی موبایل وان پلاس ۱۲

به‌طور کلی می‌توان انتظار داشت که One Plus 12 به مواردی مانند دوربین‌های پیشرفته‌تر، باتری بزرگ‌تر، پشتیبانی از گواهی IP68، بهبود کیفیت ساخت، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و پشتیبانی از شارژ با سیم ۱۰۰ واتی و بی‌سیم ۵۰ واتی مجهز شود. بر اساس آخرین اطلاعات افشا شده، به‌طور قطع می‌توانیم بگوییم که وان پلاس ۱۲ به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز خواهد شد که در حال حاضر قدرتمندترین چیپ گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید.

علاوه بر این موارد، این پرچمدار احتمالا نسخه‌ای با ۱۶ گیگابایت حافظه رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد و بالاترین مدل آن نیز ۲۴ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی به همراه خواهد داشت، البته اگر نگاهی به کارنامه این شرکت داشته باشیم، نسخه یک ترابایتی می‌تواند به بازار چین محدود شود.

چه انتظاراتی از One Plus 12 می رود؟

در حالی که وان پلاس ۱۱ همچنان یکی از بهترین گوشی های اندرویدی به حساب می‌آید؛ اما نقاط ضعفی نیز دارد که باعث می‌شود محصول کامل و بی‌نقصی نباشد. در انتظاراتی که از گوشی موبایل وان پلاس مدل 12 می رود، آمده است.

طراحی لو رفته از گوشی One Plus 12

  • مقاومت بهتر در برابر آب

اکثر گوشی‌های بالای رده و پرچمدار به استاندارد IP68 مجهز هستند و می‌توانند در برابر غوطه‌ور شدن داخل آب به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۱.۵ متر دوام بیاورند؛ اما وان پلاس ۱۱ فقط گواهی IP64 دارد که فقط در برابر پاشش جزئی آب مقاوم است.

  • طراحی کمتر لغزنده

با اینکه وان پلاس ۱۱ از طراحی زیبا و چشم نوازی بهره می‌برد، اما به علت پوشش پنل پشتی خود بسیار سطح لغزنده‌ای دارد و ممکن است از دست کاربران به زمین بی‌افتد. از همین رو انتظار می‌رود که واحد ساخت وان پلاس، گوشی پرچمدار جدید خود را در این بخش بهبود ببخشد.

  • دوربین تله فوتو بهتر

OnePlus 11 فقط دارای زوم اپتیکال 2 برابری است که برای گرفتن عکس‌های پرتره مناسب به‌نظر می‌رسد؛ اما برای عکس گرفتن از سوژه‌های دور چندان خوب نیست و تا حدی با رقبای خود فاصله دارد که حداقل زوم 3 برابری و در برخی موارد تا 10 برابری ارائه دهند. بنابراین اگر وان پلاس از دوربین تله‌فوتو بهتر در وان پلاس ۱۲ استفاده کند، می‌تواند به خوبی این فاصله به‌وجود آمده میان خود و رقبا را برطرف کند.

  • شارژ وایرلس

شارژ بی سیم ویژگی است که در گوشی‌های وان پلاس دیده نمی‌شود؛ اما این قابلیت در تمامی پرچمداران به چشم می‌خورد. انتظار می‌رود برای اینکه وان پلاس بتواند پرچمدار جدید خود را در بی‌نقص‌ترین حالت ممکن روانه بازار کند، قابلیت شارژ بی‌سیم را به وان پلاس ۱۲ اضافه کند.

  • افزایش سرعت شارژ

گوشی های وان پلاس به اندازه کافی سریع شارژ می‌شوند، اما این قابلیت شارژ سریع با توجه به کشورها متغیر است. برای مثال وان پلاس ۱۱ در بازار جهانی با شارژر ۱۰۰ واتی عرضه می‌شود، اما در بازار آمریکا کاربران به شارژر ۸۰ واتی محدود هستند.

پرسش‌های متداول

گوشی وان پلاس ۱۲ کی عرضه خواهد شد؟

گوشی one plus 12 به احتمال فراوان در اوایل سال میلادی 2024 معرفی خواهد شد و بعد از گذشت یک ماه در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

قیمت OnePlus 12 چقدر است؟

OnePlus 12 هنوز قیمت دقیقی ندارد، اما با نگاه به پرچمدار قبلی می‌توان تا حدودی به قیمت آن پی برد. گوشی وان پلاس ۱۲ احتمالا در بازه قیمتی ۷۰۰ الی ۷۵۰ دلار قابل خریداری خواهد بود.

تراشه One Plus 12 چیست؟

این گوشی به احتمال فراوان از چیپ Snapdragon 8 Gen 3 استفاده خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.