مقایسه شبکه اجتماعی Theards با Twitter


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

چند وقتی است که شبکه اجتماعی تردز به عنوان رقیب برای توییتر معرفی شده و پس از عرضه، طی چند روز به 112 میلیون کاربر رسید. توییتر هم یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا با بیش از 400 میلیون کاربر است که به دستور ایلان ماسک چند وقتی است که با نام X فعالیت می‌کند.

شاید برای شما این سؤال نیز به وجود آمده که کدام شبکه اجتماعی برای کاربر عملکرد بهتری دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه شبکه اجتماعی Theards با Twitter بپردازیم و هر دو را به طور کامل بررسی کنیم.

 مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

توییتر و تردز

شبکه اجتماعی توییتر

شبکه اجتماعی توییتر که در سال 2006 تأسیس شد، یک پلتفرم رسانه اجتماعی میکروبلاگینگ بوده که توسط ایلان ماسک خریداری و در سال 2022 در X Corp ادغام شد. از مهم‌ترین امکانات توییترمی توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان درج توییت

امکان هشتگ گذاری، ری‌توییت‌ها و پاسخ‌ها

محدودیت کاراکتر از 280 کلمه تا 4000 کلمه

امکان ارسال پیام‌ها و درخواست‌های مستقیم به سایر کاربران

نظرسنجی‌ها

قابلیت توییت‌های صوتی

شبکه اجتماعی تردز

تردز در واقع جزء شبکه‌های اجتماعی یکپارچه با اینستاگرام بوده که به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌های نوشتاری را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. اپلیکیشن تردز هم برای اندروید و هم برای آی او اس موجود است. از مهم‌ترین ویژگی‌های تردز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محدودیت کاراکتر تا 500 کلمه

امکان به اشتراک گذاری دیدگاه و مدیریت پاسخ‌ها

قابلیت لایک، بازنشر پست‌ها

امکان اضافه کردن پست Thread یا فید IG

امکان تغییر پروفایل به حالت عمومی یا خصوصی

رابط کاربری آسان

رایگان بودن امکانات جانبی

امکان قرار دادن ویدیوهای 5 دقیقه‌ای

مقایسه تردز وتوییتر

مقایسه نحوه ایجاد و حذف اکانت در توییتر و تردز

برای ایجاد یک حساب کاربری در توییتر، کاربران می‌توانند با استفاده از Google/Apple ID ، شماره تلفن و یا ایمیل آدرس یک اکانت ایجاد کنند. در حالی که Threads با اینستاگرام همگام‌سازی می‌شود، و این یعنی برای استفاده و دسترسی به Threads، ابتدا به یک حساب کاربری اینستاگرام نیاز دارید.

علاوه بر این، توییتر کاربران را قادر می‌سازد تا حساب کاربری خود را بر اساس نیاز خود حذف یا غیرفعال کنند، در حالی که Threads در حال حاضر تنها از غیرفعال کردن حساب پشتیبانی می‌کند، بدون اینکه بر وضعیت حساب کاربری اینستاگرام تأثیر بگذارد.

 

 

مقایسه دسترسی تردز و توییتر

اپلیکیشن توییتر در حال حاضر برای سیستم‌عامل‌های مختلف مانند اندروید و iOS در دسترس بوده و همچنین دارای قابلیت دسترسی به دسکتاپ است، در حالی که تردز در حال حاضر تنها در اندروید و iOS قابل دسترسی بوده و آن را به یک پلتفرم انحصاری برای گوشی هوشمند تبدیل می‌کند.

مقایسه هر دو پلتفرم از نظر تجزیه و تحلیل اطلاعات

توییتر به کاربران خود اجازه می‌دهد تا آمار و تجزیه و تحلیل دقیق برای هر توییت را بر اساس پارامترهای مختلف مانند نمایش، تعامل، بازدید از پروفایل و بسیاری موارد دیگر آنالیز کنند. در حالی که Threads در حال حاضر هیچ ویژگی تجزیه و تحلیلی ندارد.

مقایسه تردز و توییتر از نظر محدودیت کاراکتر

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم، توییتر در حال حاضر اجازه 280 کاراکتر در هر توییت را می‌دهد و برای کاربران تأیید شده تا 4000 کاراکتر همراه با هشتگ افزایش پیدا می‌کند. در حالی که Threads اینستاگرام تعداد را تنها به 500 کاراکتر محدود می‌کند و به هشتگ دسترسی ندارد.

 

مقایسه تردز و توییتر از نظر هشتگ‌ گذاری

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم میان تردز و توییتر، نحوه هشتک گذاری در این دو پلتفرم است. یکی از علل محبوبیت توییتر، هشتک گذاری و جنبش‌های هشتگی در توییتر است که متأسفانه در تردز چنین جنبش‌هایی وجود ندارد. متأسفانه، در تردز هشتگ‌ها قابل کلیک کردن نیستند و روش خاصی برای تعیین ترندها و موضوعات خاص وجود ندارد. شما تنها می‌توانید به کمک جستجوی تردز، اکانت سایر کاربران را پیدا کنید. در توییتر شما می‌توانید کلمه، جمله، عبارت و … خود را به شکلی دقیق جستجو کنید و حتی بازه زمانی توییت‌ها را هم مشخص کنید که این موضوع نشان از برتری توییتر در این زمینه از تردز را می‌دهد.

ویژگی های تردز و توییتر

 

مقایسه پست گذاری در تردز و توییتر

اگر شما جزء کاربران توییتر باشید، می‌دانید که فضای این شبکه اجتماعی جدی بوده و اکثر فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در توییتر انجام می‌شود. پس از ورود به تردز متوجه خواهید شد که فضای تردز بسیار منعطف است و کمتر پیش می‌آید کاربران در آن فعالیت‌های جدی کنند.

در مجموع اگر شما دنبال فضایی جدی‌تر هستید، توییتر بهترین انتخاب برای شما است؛ اما اگر دنبال فضایی برای تفریح هستید، تردز گزینه خوبی به حساب می‌آید.

 

مقایسه ویژگی‌های کلی تردز و توییتر

در تردز شما نمی‌توانید به صورت مستقیم به سایر کاربران پیام دهید و برای پیام دادن باید به دایرکت اینستاگرام شخص مورد نظر مراجعه کنید، اما در توییتر امکان مسیج دادن به سایر کاربران سال‌ها است که فراهم است.

در توییتر کاربران می‌توانند با خرید اکانت بلو، توییت‌های خود را ادیت کنند؛ اما در تردز به هیچ وجه امکان ادیت ترد وجود ندارد.

در شبکه توییتر امکان فعال‌سازی اشتراک وجود دارد که شما با استفاده از آن می‌‌توانید به ویژگی‌های بیشتری دست پیدا کنید؛ اما در در تردز چنین اشتراکی وجود ندارد.

توییتر دارای نسخه وب قدرتمندی است؛ اما نسخه وب تردز دارای قابلیت‌های محدودی است.

تردز هیچ محدودیتی برای اسکرول کردن ندارد و شما می‌توانید ساعت‌ها در این شبکه اجتماعی مشغول باشید؛ اما به تازگی ایلان ماسک محدودیت‌های تازه‌ای را روی توییتر اعمال کرده که این موضوع باعث شده تا توییتر محبوبیت سابق را نداشته باشد.

 

سخن آخر

در نگاه اول شاید توییتر و Threads از نظر عملکردی یکسان باشند؛ اما در این مقاله قصد داشتیم وجه تمایز این دو شبکه اجتماعی پرطرفدار را برای شما بیان کنیم. نظر شما در مورد این دو برنامه چیست و ترجیح می‌دهید از کدام استفاده کنید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

پرسش‌ های متداول

بین تردز و توییتر کدام یک کاربرهای بیشتری دارد؟

طبق آمار، شبکه اجتماعی توییتر تعداد کاربر بیشتری دارد و از محبوبیت بالاتری نسبت به تردز برخوردار است.

آیا هشتگ‌ها روی Threadها کار می‌کنند؟

خیر، متأسفانه در Threads برخلاف توییتر از هشتگ‌ها نمی‌توان استفاده کرد.

بین توییتر و تردز کدام یک محبوبیت بیشتری دارد؟

با توجه به قدمت توییتر، این شبکه اجتماعی از محبوبیت بالاتری نسبت به تردز برخوردار است.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.