چطور با هوش مصنوعی رایگان تصاویر گرافیکی بسازیم؟


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
فرقی نمی‌کند تولید کننده محتوا، طراح گرافیک، تصویرگر یا عکاس باشید، شناخت پلتفرم های ساخت عکس با هوش مصنوعی برای شما ضروری به نظر می‌آید. در حال حاضر، هوش مصنوعی مانند دستیاری در کنارمان قرار دارد تا بدون مرز، آن‌چه را که در ذهن داریم برایمان خلق کند.

در سال‌های نه چندان دور، برای خلق تصاویر گرافیکی و هنری باید زمان و هزینه زیادی را صرف می‌کردیم؛ اما در حال حاضر، هوش مصنوعی مانند یک دستیار در کنارمان وجود دارد تا بدون مرز آن‌چه را که در ذهن داریم خلق کند. در حال حاضر، صدها ابزار و پلتفرم هوش مصنوعی در طراحی گرافیک و تصویرسازی معرفی شده‌اند که هر کدام امکانات خاصی را به کاربران ارائه می‌دهند. یکی از ساده‌ترین و بهترین ابزار های هوش مصنوعی تولید محتوای تصویری، پلتفرم ایدئوگرام (Ideogram) است که در آگوست سال 2023 عرضه و در اختیار کاربران قرار داده شد.

ایدئوگرام، ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی از نوع مولد متن به تصویر (Text-to-Image Generative AI) است که به دلیل رابط کاربری ساده، تولید تصاویر خیره کننده و نوآورانه به سرعت در بین هنرمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی توانست محبوبیت بالایی کسب کند.

با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید با توصیف آن‌چه را که در ذهن دارید، به سادگی تصویر مورد نظر خود را خلق کنید. برای مثال، فرض کنید برای شبکه اجتماعی خود یک کپشن نوشته‌اید و برای آن نیاز به تصویر خاصی دارید، در این مرحله، کمک گرفتن از ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی ایدئوگرام، می‌تواند بسیار مفید باشد.

چگونه از ابزار هوش مصنوعی ساخت تصویر ایدئوگرام استفاده کنیم؟

برای شروع به کار با ایدئوگرام، به وب‌سایت ideogram.ai رفته و با حساب کاربری گوگل خود (Gmail) اقدام به ثبت‌نام کنید.

ثبت نام در هوش مصنوعی ایدئوگرام
پس از ثبت نام، مانند اکثر ابزارهای ساخت تصویر با هوش مصنوعی باید به صورت متن، درخواست خود را در فیلد تعبیه شده وارد کنید. همانطور که می‌دانید به متنی که کاربر در پلتفرم‌های هوش مصنوعی وارد می‌کند، پرامپت (Prompt) می‌گویند. در کادر مشخص شده در تصویر زیر باید پرامپت خود را به هوش مصنوعی وارد کرده و پس از آن که تنظیمات شخصی‌سازی مانند سایز تصویر خروجی و وضعیت انتشار را انجام دادید، روی دکمه Generate کلیک کنید و در نهایت پس از چند ثانیه مشاهده می‌کنید که تصویر دلخواه شما ایجاد شده است.

طریقه استفاده از ایدئوگرام

چگونه می توانیم با هوش مصنوعی ایدئوگرام، عکس های خلاقانه و خاص تولید کنیم؟

خروجی برنامه‌های هوش مصنوعی کاملا به پرامپت نوشته شده بستگی دارد. اگر هیچ آشنایی با پرامپت‌نویسی در هوش مصنوعی ندارید، برای شروع پیشنهاد می‌کنیم پرامپت نوشته شده توسط کاربران دیگر را مطالعه کنید تا با نحوه عملکرد آن آشنا شوید. به‌عنوان مثال پرامپت نوشته شده برای تصویری که در ادامه آمده، دارای ویژگی‌های زیر است:

  • شخصیت خیالی کامن رایدر به تصویر کشیده شده است.
  • مدل طرح، سه بعدی است.
  • عکس‌برداری تصویر به صورت پرتره است.
  •  حسی که تصویر به مخاطب منتقل می‌کند، حماسی است.

پرامپت نوشته شده در برنامه ایدئوگرام

همانطور که می‌بینید، کاربر با مشخص کردن در خواست خود به‌وسیله کلمات و عبارت‌های کوتاه مانند 3D Rendering، Infinite Imagination و Portrait که با ویرگول از هم جدا شده‌اند، درخواست خود را به خوبی برای هوش مصنوعی توضحیح داده است.

مزایای ابزار ساخت تصویر با هوش مصنوعی ایدئوگرام

  •  سهولت در استفاده: استفاده از هوش مصنوعی ایدئوگرام بسیار ساده است، طوری‌که همه افراد با هر دانشی می‌توانند از آن استفاده کنند.
  •  کاربرد متنوع: از هوش مصنوعی ایدئوگرام در تصویر سازی، طراحی لوگو، طراحی آیکون و هر آنچه که در ذهن دارید، می‌توانید استفاده کنید.
  •  قابلیت اشتراک تصاویر: ایدئوگرام بستری را فراهم کرده تا علاوه بر خلق تصویر بتوانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و هم از کارهای کاربران دیگر ایده بگیرید.
  •  دسترسی به پرامپت دیگر کاربران: با کلیک روی هر کدام از تصاویر تولید شده توسط دیگر کاربران به راحتی می‌توانید به پرامپت مربوطه دسترسی داشته باشید و از آن‌ها بیاموزید.

آیا ابزار ساخت تصویر هوش مصنوعی ایدئوگرام رایگان است؟

ابزارهای هوش مصنوعی اگر در مراحل اولیه عرضه خود باشند، معمولا به صورت کاملا رایگان عرضه می‌شوند؛ اما پس از مدتی با توسعه بیشتر پلتفرم و جذب کاربران برای دسترسی به تمامی امکانات آن‌ها باید اشتراک جداگانه خریداری کرد؛ به همین دلیل، به ندرت ابزار هوش مصنوعی را می‌توانید پیدا کنید که کاملا رایگان باشد. در حال حاضر، هوش مصنوعی ایدئوگرام به ازای تولید روزانه 100 تصویر، رایگان است.

پرسش‌های متداول

آیا در برنامه‌ های ساخت عکس با هوش مصنوعی می‌توان از زبان فارسی استفاده کرد؟

بله، ولی برای گرفتن نتایج مطلوب، بهتر است با زبان انگلیسی با هوش مصنوعی صحبت کنید.

آیا می‌توانم در ایدئوگرام به پرامپت کاربران دیگر دسترسی داشته باشم؟

بله با کلیک روی هر تصویری که مشاهده می‌کنید، می‌توانید پرامپت مربوطه را مشاهده کنید.

 

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.