گلکسی اس ۲۵ اولترا با جدیدترین تراشه کوالکام در راه است!


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
احتمال می‌رود که سامسونگ تصمیم گرفته تا جدیدترین گوشی سری S خود را با تراشه کوالکام ۸ نسل ۴ وارد بازار کند!

هنوز زمان زیادی از عرضه گلکسی S24 اولترا به بازار نگذشته که بازار شایعات در مورد رونمایی از گلکسی S25 اولترا حسابی داغ شده است. برخی منابع خبر از آن می‌دهند که سامسونگ تصمیم دارد تا در بخش پردازشی گلکسی اس ۲۵ اولترا از جدیدترین تراشه شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده کند. البته این موضوع چندان هم دور از تصور نیست؛ چرا که سامسونگ با تلاش روزافزون و مجهز کردن محصولات خود به ویژگی‌های جدید و قدرتمند، سعی بر این دارد که در بازار رقابت از رقیبان خود پیشی بگیرد.

اسنپدراگون 8 نسل 4 در گلکسی S25 اولترا سامسونگ 

یک شایعه معتبر نشان می‌دهد که سامسونگ در سری اس ۲۵ نیز مانند سری اس ۲۴ به صورت ترکیبی از چیپست‌های اسنپدراگون و اگزینوس استفاده می‌کند. یعنی احتمابل می‌رود که سامسونگ مانند نسل قبل در گوشی‌های S25 و S25 Plus از تراشه اگزینوس و در S25 اولترا از تراشه اسنپدراگون استفاده کند.

جدیدترین تراشه کوالکام در گلکسی S25 اولترا سامسونگ 

بنابراین ویژگی‌های لو رفته از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ (Snapdragon 8 Gen 4) به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم عملکرد پردازشی گوشی گلکسی S25 Ultra را تا حد زیادی بررسی کنیم. دیتاشیت این تراشه نشان می‌دهد که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در دو نسخه استاندارد (SM8750) و پیشرفته (SM8750P) وارد بازار خواهد شد که نسخه قدرتمند SM8750P برای گلکسی S25 اولترا درنظر گرفته شده است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴، جدیدترین تراشه کوالکام در بازار گوشی‌های هوشمند است که انتظار می‌رود با بهره‌مندی از هسته CPU سفارشی‌سازی شده Oryon، عملکرد آن ۳۰ تا ۳۵ درصد بهبود یابد. بنابراین گوشی گلکسی اس ۲۵ اولترا احتمالا می‌تواند در اجرای برنامه‌های حرفه‌ای و بازی‌های سنگین قدرت پردازشی بدون نقص و سریع داشته باشد.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴، به سریع‌ترین پردازنده گرافیکی این شرکت یعنی Adreno 830 مجهز شده و قادر است تجربه گرافیکی بی‌نظیری را به کاربران عرضه کند. همچنین این تراشه به واحد پردازش عصبی (NPU)  با امکانات پیشرفته در زمینه هوش مصنوعی مجهز خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.